Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

509. bölüm..

kahvaltı ettiğimiz yere gelince... eşyalarımızı alıp.. indik biz...

arka arkaya gidiyoruz...
tu----koltuğu yatır , irem.. iyi misin ..

ir---- iyiyim tuna... valla bak... film falan çektirmek istemiyorum..eve gidelim..
tu--- demek duydun..  kusura bakma, seni dinlemeyeceğim.. bu sefer..
bir kere daha, keşke demek istemiyorum çünkü..

********
abim evine döndü, biz devam ettik.
yağmur buraya yağmamış bile... her yer kupkuru...
itiraz etsem de.. sonuç değişmedi.. gittik hastaneye...

adını söyleyince,yukarı gönderdiler bizi..
bülent ,odasında oturuyordu. bizi görünce şaşırdı tabi..

bü--- aa,hoşgeldiniz .. burada olduğumu nereden biliyordunuz ki..
tu---- hoşbulduk.. elimiz boş ama.. hayırlı olsun demeye geldik..
sen söyledin oğlum... bunadın mı ne...

tokalaşıp ,oturduk koltuklara...
bü---- hiç hatırlamıyorum valla... hediyeyi dert etme,sonra da getirirsiniz canım..

ir-- tu-- bü-- ha ha ha.. 

ir--- yeliz evde mi..

bü--- yok..o da burada.. karar vermeye çalışıyor...
sizin,yüzünüz niye sirke satıyor.. piknikte birşey mi oldu...

ir--- yağmur yağınca..çimde kayıp ,sırt üstü düştüm.. bülent...
zorla,kontrole getirildim..olan bu işte...

bülent ciddiyetle kalktı hemen...
yürüttü, tek ayak üstünde durdurdu...
sonra masasındaki kağıda birşeyler yazıp... dışarı çıkardı...
hemşirelerin yanına geldik... kağıdı verdi kadına sonra bana döndü.. 

bü---- hemşire seni.. önce röntgen odasına götürecek.. arkadaşın bütün dediklerini yap..
ir--- bülent.. gerekli mi ya....

bü--- konuşma irem.. düşmeler çok tehlikelidir..hele senin durumunda,hasar bırakabilir.. hiç anlamazsın bile...
gözlerimde x ışını yok..röntgenle idare edeceksin.. ultrasonla da kontrol
edecek,uzman arkadaş.. 
tunanın hışmına uğramak istemiyorum.. sayende,az tartaklamadı beni.. madem getirmiş,platinlerini de kontrol edelim..

ayy ay.. hastanenin adı yetiyor zaten.. moralimin bozulması için..
burası beş yıldızlı otel gibi ,çok güzel ama
yapılan işlemler ... o koku ..aynı...
soyun, giyin.. sağa dön, sola dön.. uzanın lütfen.. nefesinizi tutun..
o incelesin, bu baksın..
ayağınızı oynatın.. bacağınızı kaldırın...
 o iğrenç jeli sürdüler her yerime..

duman kokuyordum,şimdi de yapış yapış hissediyorum kendimi..

başka ,uzman doktorlar ilgilendiler benimle..
üç saatte bitti..kontrol.. yeter diye bağıracaktım,neredeyse...

asık suratla geldim, bülentin odasına...
yelizde gelmiş.. üçü oturmuş kahve içiyorlar...

ir----  benim,derhal hava almam lazım... bunaldım,boğuluyorum.. aşağıdayım ...

çantamı kapıp.. çıktım..

merdivenleri koşarak indim...
girişte ki,otomatik kapı  iki yana açılınca... bahçeye zor attım kendimi..
derin derin nefesler alarak ,yürüdüm epeyce.....

sakinleşmem uzun sürdü..  girişin karşısında ki.. banka oturdum..
dışarıdayım yani..

kapı önü kalabalık... hastalarını bekliyorlar ,yazık..
çaresizlikle dövünmelerini gördükçe..

aylarca beni de beklediler, diye kura kura ben iyice kötü oldum..
 herşeyi tekrar yaşıyorum ..film şeridi gibi, gözümün önünden geçiyor birer birer.. 

ambulans geldi o sırada , sedyede yatan .. kişiyi içeri götürürlerken.. ben dağıldım..

elim ayağım titriyor.. ter bastı.. soğuk havayı bile hissetmiyorum.... 

başımı kaldırıp, sekiz katlı .. binaya bakarken..
"tunaa neredesin.. gel götür beni" diye bağırıyorum içimden....

beşinci katın,penceresinden eğilmiş.. bana bakıyormuş o da...
bülent .." rahat bırak.. peşinden gitme "dediği için, gelememiş..
yeliz de..
"korkuları ,takıntıya dönüşmesin...
 sevgiyle... baskıyı  karıştırma.. panik atağa doğru elinle gönderiyorsun...istediğin bu mu "
demiş..meğerse.. 
oradan takip ediyormuş ,yarım saattir..

el sallayıp... gel dedim..
iki dakika sonra yanımdaydı... oturup ,sarıldı bana.... ben karmakarışık olmuşum zaten..
hıçkıra hıçkıra ağladım omuzunda....

nasılsa orası hastane.. ağlamanın.. kimseye garip gelmeyeceği, bir yerdeyiz..
ne kadar zaman geçti.. bilmiyorum..
yaşlı gözlerle,etrafa  boş boş..bakarken..

tu---- canım.. sakinleştin mi..
ir---- hımm..
tu--- yukarı gelebilecekmisin..sonuçları almak için.. filmleri inceliyorlardı..
ir---- hayır arabayı aç.. orada beklerim seni..
tu---- peki,gel hadi..

beni arabaya oturtup...
tu--- kızma bana....etkilenmen de normal... tepkilerin de..  ama gelmeliydik... başka yolu yoktu..

ir---- kızmıyorum,biliyorum ama elimde değil tuna.. görmeye bile dayanamıyorum...
tu---- dua edelim , bir şeyin olmasın da.. görmek zorunda kalmayalım...

yanağımı okşayıp.. kapıyı kapadı...

torpido gözünden bir sigara alıp yaktım... camı aralayıp...radyoyu da açtım.

tuna geldiğinde , kendimi avutmak için..şarkı mırıldanıyordum..
elindeki filmleri.. ilaç poşetini.. arka koltuğa bırakıp... oturdu yanıma...

arabayı çalıştırırken...
ir---- o ilaçlarda neyin nesi..
tu---- ağrı kesici pomatla,kas gevşetici verdi.. içecek mişsin.

ir----ee.. sonuç ne, yani.. platinlerim yerinde mi..

tu---- hımm evet.. şükür ki,yerindeymiş.... bülent övünüp duruyordu..ben yaptım diyerek.. .
düşmen, yukarı uzanman.. ayağını burkman bile yasak.. ağır kaldırmayacaksın...
birşey taşımayacaksın... otururken bile ,dikkat etmen.. örgü yapmaman gerekiyormuş...
tabi ileride.. boyunluk takmak istemiyorsan... yirmi yıl sonra ,görüşeceğiz dedi bülent..
boyun fıtığı olma olasılığın varmış.. hıı birde saçın,asla ıslak kalmayacakmış..
uzatmasın bile dedi..

ir---- bunların çoğunu yapmıyorum zaten...dikkat ederim de.. saçıma da karışmasın..bir zahmet..
kırk yaşında ,herkesin boynu ağrıyor..
 o zamana kadar.. bir daha hastaneye gelmeyeyim yeter..

tu--- yirmi yıl..sana ne kadar uzak geliyordur.. ama değil.. sen yirmi ,ben otuz olacağım.. neredeyse..
zaman,göz açıp kapayıncaya kadar geçiyor...
sen hastaneye gelmek istemiyorsun ya...
ben önünden geçmek bile ,istemiyorum... .
lütfen,kendini koru.. mecburiyetle gelmeyelim...olur mu...

ir---- olur.. konuyu değiştirsek artık... tatlı istiyorum,ben..
tu--- .. kilo da almayacakmışsın..

ir---- aaa...başka yasağımız da var mı.. geceleri ,bülent beyi arayıp izin de alalım istersen..

tu---- bildin... bir ay yaklaşma .. ireme dedi..
ir---- (............. , ............... .. .................... .............)

tu---- hah hah hah... coştun bakıyorum.. irem hanım... hem niye sinirlendin ki.. kaçıyordun ya...
işte bir ay .. yakalanma derdin olmayacak...


ir--- işe bak.. iyi ki,pikniğe gittik ha.. buradan bir ay.. kayak yaparken de.. altı ay cezalandırılırız..
bileti iptal et... gitmiyorum ben... kutlamaya gerek kalmadı...

tu--- hımm.. ben sana tatlı alayım ,en iyisi.. sinirlerine iyi gelir... hah hah hah...
ir---- bırak istemiyorum, off kaşınıyorum.. duşa girmeliyim, hemen...

biraz sonra... evin önüne geldiğimizde... ben aceleyle indim...
tu---- ireemmm...
döndüm...
ir---- efendim..
tu---- sen duşunu al.. bende tatlı alıp geliyorum...

ir---- gel ya.. boşver...
tu---- emin misin..
ir---- evet evet...

tuna arabayı park edip... eşyalarla içeri girdi..
bende botumu çıkarmaya uğraşıyorum... filmleri konsolun üstüne koydu... ilaç poşetinden.. ilacı
çıkarıp..su getirdi.. içirdi bana...

ir--- iğğğ.. neydi bu..
tu---  kas gevşetici verdi ,dedim ya...

ir---- akıl mı kaldı...ıslak pantolonumu yukarı getirir misin..
taşımayacakmışım ya... ben duşa giriyorum...
tu---- tamam geliyorum.  pomadı da,süreceğim zaten..


pijamamı giyip..yatağa yattığımda.. saat 11 e geliyordu...
tuna da duşunu alıp.. elinde pomatla.. geldi yanıma...

ir---- sürme ya.. temiz kalsın vücudum.. sabah banyo yapmayım..

hiç beni  dinliyor mu ki.. yüz üstü çevirdi , sessizce... sırtımda belimde gezindi elleri..
masaj da yapıyor hem..  mest oldum tabi..

ir---- tunaa.. biletleri iptal et..sahiden..
tu--- hayırr..
ir---- ama kayak yapamayacağım..
tu---- olsunn..

ir----uçak kaçtaa..
tu---- öğlen birde..
ir---- kaç saat uçacağız..
tu---- (gülerek.. ) yorum yookk..

sırt üstü dönüp.. pijamamı düzelttim..
ir---- masaj için sağol...
tu---- rica ederim,şifa olsun..

tuna ellerini yıkayıp, geldi.. yattı yanıma...
yüz yüze bakıyoruz... saçını kaldırdım, alnından...

ir--- çok bilmiş, bülent bey uçak yolculuğuna ...müsade etti mi..
tu--- sormadım..
ir---- aa, herşeyi sorup.. dediklerini dinliyorsun da.. bak bu eksik kalmış..

elini belime koydu...
tu---- yanlışın var.. herşeyi sorup, dinlemiyorum...
bülentin tavsiyeleri.. doktorluktan öte.. dost olarak da,değerli..
burada sağlığın söz konusu..
hem yasağımız falan da yok.. ama ciddi ciddi,olabilirdi.. kısıtlanacağını sandığında.. nasıl kızdın dimi..
dikkat etmezsen, ne olabileceği hakkında bir fikrin olsun.. minik bir kesit,gör istedim..

ir----........... yanii.. sen uydurdun.. öyle mi..
tu---- evet..
ir---- peki kocacığım. bakalım sen ne yapacaksın... tarafımdan ,veto edildin...

tu--- hah hah hah... .bu gecelik kabul.. aşkım... 
ama yarın için söz veremem..

usulca, öptü beni dudaklarımdan...
tu--- iyi uykular,bir tanem..
ir--- sana da..
 kapanan gözlerime ,direnemedim daha fazla...
**************

Hiç yorum yok: