Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

504.bölüm..


tu--- ( derin bir nefes alıp ) kanuni süre , dolduğu halde.. 
.bugün ödeyeceğiz dedikleri için, beklemiştim ya..çeki tahsil etmeye gittiğimde paramızı denkleştiremedik dediler... 
bende ,siz bilirsiniz avukatım işlemlere başlar.. diyip kalktım.
telaşlandılar ,çek meselesi konuşulmuş demek ki.. kim aradıysa artık, şakir bey sizi istiyor dediler..  
aldım, ahizeyi 
"öder ,bir iki gün daha bekleyin.. ben kefilim,tanıyorum  "dedi.. 
sana kim kefil olacak, diyince.. bozuldu biraz.. 
 
ir--- ................
 
tu--- bozulması da,önemli değil.. kefil oluyorsan.. ödeyecek gücün olmalı..  
onun,tüm birikiminden fazla ..çekin bedeli.. ne diye riske atıyorsun ki..çocuğunun geleceğini.. bunlar nasıl bankacı bilmem..
 
 
ir--- banka hesaplarını da mı,kontrol ettirdin.. 
 
tu--- gerekenleri öğrendim, diyelim... sen duydun mu, konuştuğumu.. 
ir--- hımm.. aradın mı nedim beyi. 
 
tu--- yok.. onun kefilliğini kabul etmeden,iki gün daha süre verdim.... 
iyilik yaptım da, haberi yok.. tabi... 
 
ir---- boşver, olmasın. vicdanın rahat ya.. ona bak sen... 
 
tu--- aslında..ticarette,vicdanla iş yapılmaz .. kendi kuralları vardır.. yazılı ve yazısız..
çek yaprağını kopardığın anda..ödeme gücün yoksa..bazı şeyleri kabul etmişsin demektir..  günü geldiğinde,param yok diyemezsin..
hacize,hapise kadar uzanır ucu.. borcunu ödemeden kurtulamazsın..itibarın zedelenir. 
bunlar işin  ciddiyetinin farkında değiller..öğreten birisi çıkar ama ben olmak istemedim yani.
unutturma da gitmeden, erene bırakalım..çeki.. 
 
ir--- tamam da.. nereye gitmeden..
tu--- hah hah hah. uyanığa bak,söyler miyim sence.. 
 
ir---- offfff of.. yemeğe gideceğimiz gece.. bileti vereceğim ,demiştin ya..
 şimdiden söylesen ,ne var .. kaç saat kaldı ki, akşama.. 
 
tu--- o ,o gece için geçerliydi.. iki gün daha ,sabredeceksin.. bu gece.. öyle bir planım yok ..
 
ir---- hııı, demek öyle... benim plan da değişti.. o zaman.. nasıl istersen ,tuna kara.. 
biraz da ,sen bekle.. 
 
tu--- neyi.. 
ir--- beni.. 
tu--- .......... hıı.. anladımm.. ama bu haksızlık.. aynı şey değil ki.. 
ir--- ................
 
eve geldiğimiz de.. 
saat 5 e geliyordu... 
 
ir--- sekiz de gideceğiz ,değil mi.. 
tu---- evet.. 
ir---- benim bir saatlik, işim var yukarıda... sakın gelme.. 
tu--- bir saat mi...
ir--- hıı..ütü falan,bilirsin işte.. 
tu--- ütü ve gelmeyeceğim... iyi .. 
 
ben yukarı çıktım..kıkırdayarak.. kaç dakika dayanacak acaba diye de.. içimden geçiriyorum..
 
ütü masasını açtım... benim kıyafetimi.. ütüledim önce.. sonra da.. tunanın giyeceklerini..
 
yıkadığım gömlekleri ,askıdan alırken... pat diye ,daldı odaya... 
 
sahiden .. ütü yaptığımı görünce,şaşırdı..
ir--- ne oldu.. gelme demiştim.. hatırladın mı..
tu--- traş olmam,lazım.. duş da ,alacağım.. 
ir---- hıı.. 
 
tuna girdi, banyoya... daha sabah traş olduğu halde.. tekrar oluyor... 
ben gülüyorum.. sessiz sessiz... 
 
tu--- iremmm.. hayatıımm.. baksanaa.. 
ir--- sen bak.. işim vaarr..
 
tu--- ama duştayım.. sabunu almamışım..
ir--- musluğun yanına ,bakk.. .hah hah hah.. 
 
tu--- ................
 
işim  bitince,masayı kaldırıp... askıları dolaba astım, çabuk çabuk...
koşarak aşağıya indim... yukarıda kalmam, tehlike arz ediyor çünkü...
 
kahve pişirdim. filcanlara doldurdururken.. döküldü tabağa..
mutfakta kağıt peçetenin kalmadığını görünce, salonda ki konsolun çekmecesinden alayım dedim.. 
 
çekmecenin içindeki,
örtünün kabarık oluşu dikkatimi çekti.. .ne varmış burada diye ,kaldırdım .. 
 
pasaportun üstündeki, biletleri görünce... bileti ,kaptım hemen...
 gökte ararken, yerde buldum yani.. 
açıp baktım... 
 
aaaa..bilette,maldiv adaları yazıyor... 
"hani soğuk bir yere gidip.. kayak yapacaktık..
kandırdın beni ha.. görürsün sen " diyerek.. biletleri aldığım yere ,geri yerleştirdim.. pasaporta bakamadım..
yakalanırım korkusuyla... 
 
kahve tepsisi ve sigaramı sehpaya koyup.. seslendim tunaya... o da merdivenlerdeymiş zaten..
gözünü kısarak,bana bakıyor.. ben hiç aldırmıyorum tabi.. 
 
ir---- gel de, kahve içelim.. mmm,mis gibi sabun kokuyorsun..
tu--- yaa.. buldum.. 
ir---- gözünün önündeki ,sabunu bana soruyorsun  tunam... nasıl görmedin ki.. 
 
oturduk karşılıklı... 
tu--- dikkatim dağılmıştı.. 
 
kahveyi içerken,gözünün içine bakarak...
ir--- topladın mı... 
tu--- yok.. hala dağınık..yardımın gerekiyor... 
 
ir---- yardım dedin de.. valize, hiç yazlık birşey koymadık.. gittiğimiz yer,hep soğuk mu olur...
kayacağız dedin ama.. bir kaç parça, tişört ..şort.. alsak mı ki.. hani lazım olabilir diye.. 
 
filcanı bıraktı sehpaya.. 
 
tu--- eline sağlık.. gereksiz ama istiyorsan al.. 
ir--- afiyet olsun.. şimdi ,unutmadan koyayım bari.. ben yukarıdayımm... 
 
hem gülüyorum.. hemde hızla merdivenleri çıkıyorum... 
 
tuna da.. yüksek sesle...
 
"bende dönüş için.. Adana uçağında yer var mı.. onu sorayım bari".
dedi... 
 
yatak odasına girdiğimde... valizi açtım ,hemen... kazakları pantolonları..kalın kıyafetleri çıkardım... 
dolaba yerleştirip... 
yazlık tişörtlerimizi.. şortlarımızı.. mayolarımızı koydum.. pantolonlarımızı bile almadım.
 
ir--- adaya gidiyoruz..sıcak yerde.. bunların ne işi var... 
uyanıkkk.. kışlıkların olmadığını görünce çokk şaşıracaksın tunam.. . beni kandırmak neymiş, gör bakalım.. 
 
kapattım fermuarını da... 
gayet güzel hiç dokunmamışım gibi ,aldığım yere koydum...
 
banyoda elimi yüzümü yıkayıp.. dişimi fırçaladım... 
iç çamaşırlarımı değişince,bornozumu giydim..  
makyajımı yaptığımda... tuna geldi odaya... yatağa uzandı.. 
 
giyineceğim ya... fırsat yaratıyor kendisine...güyaa... 
 
ir---- yer var mıymış..
tu--- ne yeri.. 
ir---- uçakta diyorum... hani , dönüş için.. soracaktın ya.. 
tunaa.. ne oldu sana.. 
 
tu---- ( gülümseyerek.. )ne olacak,unuttum.. dikkatimi dağıttın  ama yardım etmiyorsun.. 
 
makyaj çantamı kapatıp..kalktım yerimden... 
ir---- aaa...etmezmiyim,canım... 
 
 pufa oturdum güzelce.. siyah ince çoraplarımı , ağır ağır...giyiyorum...
 
tu---- iremm.. sen,bana işkence mi yapıyorsun..
 
gülerek yatağın yanına gidip elini tuttum..  
 
ir----eh işte..  ama kesinlikle istemeden yapıyorum inan.. sabret demiştin ya.
 
çekip.. yanına oturtturdu... 
 
gözlerinden de.. okunuyor ama ateş gibi elinin dokunuşundan da..hislerini anlamak mümkün..
 
tu--- geciksek ....... nasıl olur... 
 
ir--- gecikmesek daha iyi olur.. çünküüü.. acıktım... 
 
 kalktım yanından... 
 
o da kalktı mecburen..ikimizde giyinirken... birbirimize bakıp bakıp gülüyoruz.. yani tuna azıcık,
sitemli gülüyor gibi.. 
 
parfümümü sürdüm,kulağımın arkasına...
 
kravatını düzelttikten sonra 
 o da benim kolyemi taktı..
boynumu öperken,fısıldadı...
 
tu---iremm..  bunu,ödeyeceksin..
ir---- hah hah hah... 

Hiç yorum yok: