Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

500.bölüm..

tu--- iyiyim abi.. bir kaç yer vardı ,çekleri dönen.. 
buradayken ,onları tahsil etmeye uğraştım işte..

er--- paran bittiyse.. söyle ha..
tu--- yok canım.. var.. senin iş görüşmen nasıldı..
er--- bekliyoruz bakalım.. arayacaklar..

ir---- çay içer misin..
er--- içer içer.. kek var ,börek var.. ..açma değil ama.. yersin dimi..

güldük..
ben kalktım.. bizim bardakları da alıp ,içeri girdim...

geri geldiğimde...

tuğrul abimin meselesi hakkında konuşuyorlardı...
tabağı ve çayları koydum...

tu--- sağol,canım.. kek senin eserin sanırım.
oturdum...
ir---- afiyet olsun da.. evet.. nereden bildin..

kek dilimindeki kakao şeklini gösterdi.. tesadüfen kalp gibi olmuş..

tu---( gülerek) keke kalp yapabilen sadece sen olabilirdin,. ondan tahmin ettim..
ir---er-- tu--- hah hah hah...

neyse..  yedi,çayı içti... başka istemem diyince de..ben. masadakileri mutfağa götürdüm..
yıkadım bulaşıklarını.. yazık kadına..
geri geldiğimde..gidelim dedi tuna...

o sırada.. gönül de geldi... mügeyi babasına verip..
oturdu.. tunaya ,hal hatır sordu...

g---- bakın,yemeğim var.. eren de.. kebaplık kıyma getirmiş... gitmeyin..
burada yiyelim, allah ne verdiyse...
tuğrulu da çağıralım..
gideceğiniz yere.. yarın gidin.. tabi.. sorun olmayacaksa..
sizi bekleyenler yoksa... ne dersiniz...

tu--- benim için sorun yok.. irem ne dersin..
ir--- peki.. öyle olsun..

eren abi.. "aferin gelin.. muhallebi kıvamı demekte ,haksız değilmişim dimi "dedi gülerek...


tu--- sen kendine bak ,bence.. yüzün  kırışmış.. sütlaca dönmüşsün..


er--- hadi lan.. nerem kırışmış.. onlar,olgunluk belirtisi.. kızlar bayılıyor.. ........du..

tu--- ir--- g-- hah hah hah..

mügeyi ,tunaya verip.. tuğrul abiyi ,aramak için.. kalkınca,
gönül de kalktı...

g---- (gülerek..)tuna,irem..çığlık duyarsanız,aldırmayın..
... ben erene "bayılıyor" kısmının hesabını soracağım da.

er--- yapma gönül ya.. bu adamın yanında ,denir mi bu.. gitti bizim ,karizma..

tu---  bizimle dalga geçerken ,iyiydi dimi.. bittin sen.. dilimden kurtulamayacaksın...


 er---- ama tuna senin yaptığın unutulacak gibi değil ki.. hak ver bize..
birbirine sarılmış,üst baş perişan iki heykel gibiydiniz..
irem,hepimizi karşısında görünce...utandı.. elini itiyor.. ağamızın umrunda değil, iremin elini tutmanın derdinde.. kaybolduğuna,gel de inan..
hah hah hah...

abim gülerek.. aynı heyecanla anlatıp..  taklidimizi yapınca..

ir--- abi,senden korkulur... herşeyi de, görmüşsün yaa...
er--- görmem miii...
güyaa..her karışını bildiği,kendi arazisinde
mahsur kalmış.
iki sevgili için bulunmaz fırsat yarattım ,demiyor da.. .

 tu---- ( gülümseyerek) bulunmaz fırsatları bildiğine göre,demek sen de öyle yapıyordun..sevgili abiciğim..
g--- evet ,eren.. ?

er--- (kaşlarını çattı.. ) ya, ben seni anlatıyordum.. bu laf niye bana ,döndü şimdi..

tu--- ir-- g--- hah hah hah...

abim içeri kaçtı resmen.. gönül de, mutfağa girdi..

tu--- aşkım, nasılsın..
ir---- iyiyim.. sen nasılsın..
tu--- eh işte,özledim seni..

gülümsedim...
ir---- bende.. özledim.. hayatım.. diyorum kiii..
tu--- eee..

ir--- pazar günü yola çıksak, geze geze.. yıldız teyzemi de ziyaret ederek..
egeden,akdenize insek..
Bodrum,Antalya ..Mersin, Adana.. dolaşıppp.. kutlamamızı evimizde yapsak ..planlarını alt üst eder miyiz..

tu--- hımm, ben seni yurt dışına götürmek istiyordum.. ama istersenn...
ir---- hiii, tunam...nereyeee...

tu---- şişşş dur.. abim görecek..çekiştirmee.. söylemeemmm...
ir---- mügeyi seviyorum zanneder... söyle çabuk.. gıdıklarım bak..

tu---- hah hah hah... tehdit nefis.. ama ısrar etme.. gidelim mi, gitmeyelim mi ona karar ver ..
biletleri aldım bugün.. vizeler de tamam...

ben fırtına gibi içeri girdiğimde...  tuna gülüyordu..
cekedinin ceplerini karıştırıp, elim boş dönünce.. nedenini anladım tabi..

tu--- cekette mi sandın.. hahaha ..
ir---- çok kötüsün...
tu---- akşam yemekte verecektim.. ama ona da gitmedin...

ir---- arabada yaniiii... ver anahtarı...
tu--- vermem... sende alamazsın.. pantolonumun cebinde ,çünkü... mügeciğim, rahatsız olur..

ben çocuğu, almaya çalışıyorum.. tuna bırakmıyor...
gülmekten bayılacağım, neredeyse..
eren abi gelince... oturdum mecburen...

er--- ne oluyor ya... mügemden ne istiyorsunuz...
tu--- ireme sor..  aramızdaki aşkı kıskandı..herhalde..
er--- bende kıskanıyorum ,valla.. bakışa baksana.. gözünü ayırmıyor velet...
ir--- abiii... sen alsana kızını.. tuna, bana bahçenizi gezdirecek..

tu---- hayırrrr...
er--- ver tuna.. gezdir işte...
tu---- vermem ya..

ben bayılıyorum ,hallerine... abim alınca.. daha da ,hoşuma gitti tabi...
er--- gidin hadi..
tu---- alacağın olsun ,abi..

*****

tunayla bahçeye indik.. abim de balkondan ,bakıyordu bize...

tu--- bak, bu çiçek.. bu  ot.. bu da sarmaşık..

ir---- hah hah hah.. şöyle gelsene sen.. bak kovalarım.. abim görür.. yürü,bahçeden çıkalım.. hedefimiz araba.. 

tu--- gülleri budamak lazım... bu  kayısı ağacı da.. manzara kapatır..yeri yanlış olmuş..

göz ucuyla ,abimin içeri girdiğini gördüm... havada karardı.. bahçe ışıkları yandı..

ir---- şimdi görürsün sen...
tu---( geri geri giderek ,ellerini bana doğru uzattı )  heyy dur.. ne yapıyorsun... düşerim bak. kemiklerim riskliymiş biliyorsun...

elimi ,pantolonunun cebine sokarken yakaladı...
kısık sesle...
tu--- aşkım sürprizimi bozma ,lütfen...
ir---- yaaa..ip ucu ver.. öyleyse...
tu---  soğuk ve karlarla kaplı bir yer..kayarız dedim.. sen seviyorsun ya..
ir--- düşerim, ben.. kayamam ki..
tu--- öğretirim..sana..

er--- tunaaa irem.. tuğrullar geldi..
tu--- geliyoruuz..
ir--- yaaaa... ne çabuk geldiler..

çenemi tuttu gülerek..
tu--- asma güzel yüzünü.. arabada da değil.. eve bıraktım..
ir---- offfffff of.. bu gece hiç uyumayacağım desene.. üç katı aramak kolay mı..
tu---- hah hah hah..

*********
abimin yüzü gülüyor, dünden bu yana... gençleşmiş resmen..
gayet şık giyinmiş.. baba oğul..
bahçe kapısında, sarılıp öpüştük.. ikisinin elinde de... çiçek var..tatlı da almışlar....

eve girince,ufuk gönüle uzattı. çiçekle tatlıyı..
abimde bana.. sarı gülleri verdi..gözlerinin içi gülerek..

ir---- abim  sağol, zahmet etmişsin..
tuğ-- ne zahmeti irem... lafı mı olur..

er---  ne oluyor lan.. tunaa ,ne yapıyor bu...

tuğ--- karışma.. sevgili abiciğim..  o ,benim hayatımı kurtardı..  başka birşey almayı,düşünüyordum da..
tuna ne der,bilemedim..

tu---  abisi ,kardeşine hediye almış derdim.. içinde kaldıysa al..

sarıldı tunanın omuzuna...
tuğ--- aferin la... kardeşim.. medeni olmuşsun..

tu-- ir-- er-- g--hah hah hah..

içeri girdik... oturduk koltuklara... ufuk mügenin oyuncaklarına bakmak için,odasına gitti..  ilgisini çekti,demek ki...

tuğ--- bu gece, bana birşey diyeni.. vu.. karışmayın yani..
er---- iyi iyi.. sevindirik olmuşsun ,demeyiz...

g---- tuğrul,çok iyi gördüm seni.. farklılığın nedenini, sadece ben bilmiyorum herhalde...

er--- evet.. anlatırım da.. sorunu çözülmüş.. onu bil ,şimdilik..
g--- ayy çok sevindim tuğrul.. gözün aydın.

tuğ--- (içini çekerek..) sağol gönül.. üstümden, tonlarca yük kalktı sanki..
inanamadığımdan eve gittim..
dün öğlen ,kapıcıya seyahate gidiyorum haberin olsun demiş..
adam; gayet neşeliydi valizini indirdim,tek başına .. arabasına binip gitti dedi. aklım hala almıyor,şoktayım..
 sebep olandan,uygulayandan -tereyağından kıl çeker gibi -  onu hayatımızdan çıkaranlardan.. allah razı olsun..
ireme ve tunaya da.. gönüllerindeki muradı versin..

aminn dediler..  muradımızın olmayacağını ,bile bile... hüzünlendik tabi..

g---- evett.. görev bölümü yapıyorum.. irem masayı hazırlıyor, ben çorba yapacağım.. beyler de
salata ,mangal ve kebabı hazırlıyacaklar.... hepimiz ,ailece dağıtalım diyorum..  evlere gitmek yok..
uykusu gelen.. yatsın.. bu gece tuğrulun hayatında ki yeni dönemi  , kutlayalım..

tuğ---  gönül.. çok teşekkür ederim..
g--- rica ederim,tuğrul.. senin mutluğuğun bizim mutluluğumuz..

er--- hadi ,seni azad ettim.. tuna mangalı ,sen yak.. bende salata yapayım...
tuğ--- bana da,  görev verin canım..

er--- otur sen,yiğenine bak.. kebabı da, ben yaparım..

hepimiz.. evin içinde.. koşturuyoruz...
tuna mangalı balkona getirdi.. çok tertipli, kirletmeden.. beş dakikada tutuşturdu..
dışarısı soğuk diye ,üstüne hırka verdim.. üşüyecek.. yoksa..
**********

Hiç yorum yok: