Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

497. bölüm..


telefon çalınca..koştum hemen..
ir--- alo..
ero--- iroşum..

ir--- buyur dayı..

ero--- aklıma ne geldi biliyor musun..
hani , çok önceden göl kıyısında piknik yapardık da.. voleybol oynarken,
hep topu kaçırırdın..

ir---..............

ero--- sonra da.. al diye, ağlardın.. huzurevinin bahçesine girmemize ,izin vermedikleri için..
orada kalırdı... yeni top almak zorunda kalırdık,hatırladın mı ?

ir---............. hıı..

ero--- geçen gün yine gittik.. tesadüfen gördüm ,o toplar hala orada duruyor..
şimdi niye anlattım diye ,merak ediyorsundur sen.. müjde vereyim dedim.. piknik yerinin çevresine ,tel çekmişler..
artık,çocuklar ağlamıyorlardı.. babalar da rahatlamışlar tabi.. gönüllerince koşturuyorlardı.. 
yeniden  oynamaya gidebiliriz,yani..

ir--- .................

tuna kapıyı açıp, benim anlamamış..şaşkın  ifademi görünce.. yanıma geldi..
eliyle ne oldu dedi..

ahizeyi kapatıp...
ir--- ( dudak büküp ) .çocuklar ağlamıyormuş,tel çekmişler.. dayım bıdı bıdı konuşuyor , top ,mop diyip duruyor da.. anlamadım ki.. onunla voleybol oynayacakmışım,şaşkın  her yerim platinli benim..sanki bilmiyor..

gülerek,fısıldadı..
tu--- dediklerini aklında tut... sağol de ,kapat...
ir--- dayıcığım hatırladım,tabi.... madem tel çekilmiş,oynarız. top  masrafından ,kurtuldun hadi..


ero--- hah hah hah.. kapamam lazım ,öptüm seni..

ir--- hoşçakal canım..

kapattım...

tu---- evet,ne dedi söyle bakalım...
anlattım.. dinledi..  gülerek kalktı..

tu---- hadi hadi,giyin de.. çıkalım evden... biraz,moralimiz düzelsin.. 

ir--- ( kaşlarımı çatıp) sen ne anladın ..ne oldu, şimdi.. top kaçmış,top almış... top oynuyorlarmış.. top top dedi durdu.
top kim yaa.. mesaj mıydı bu..

tu--- hah hah hah... evet.. adını anmak istemediğim kişi ..nasıl olduysa,izole edilmiş..
artık sorun yok diyor, dayın..
abim ,gece mahvoldu.. dayın bize verdi,biz de ona müjde verelim de..  sevinsin gariban.. hadiiii..

*****

beş dakika sonra.. ufuğun şaşkın bakışları altında.. bahçede.. abimle,tunanın sarılmalarını
yaşlı gözlerle, izliyordum..

ahhh ah.. kardeş işte..
başlarını boyunlarına da, gömmüşler..
abim ağlıyor.. tuna desen.. gözleri doldu..

uf---- iyeemm.. amcam.. babamın kulağını mı ısıydıı.. ağlıyoy baksana... sende beni yiyecektin..
siz yamyam mısınız..

ağlarken gülmek var ya..bu olsa gerek..
tuna ,abimden ayrılıp ufuğu kucağına aldı..

tu--- evet ısıydım ,vay mı diyeceğin hıı.. şimdi de seni ısıyacağım... iyemle ben yamyamız..

ufuğun gülmesini, tunanın ısırmaya çalışmasını.. saçının başının dağıldığı ..
o görüntüyü de ,hiç unutamıyorum...

ama abimin bana sarılıp.. hıçkırarak ağlaması.. " iremm,kardeşimm " demesi.. bitirdi beni..

tu--- hadiii.. kendinize gelin..
oyalıyamıyorum oğlunu ,abiii.. imdaattt... bıyığımı çekiyoorr...

****
arabaya binip... 
dolaştık önce.. sonra da.. çocuk parkına gittik... hava da öyle güzel ki...

ufuğun neşesi görülmeye değerdi..
çocuk sevindirmek başka bir olay...üçümüz de, ona uyup..
parkın altını üstüne getirdik.. ben..kaydıraktan kaydım,
tuna da imrendi.. ama sığmıyor ki.. salıncağa  da..oturamadı.. çok güldük,çok..

 tuna ondan daha ağırmış demek ki.. abim, tahteravallinin tepesinde kaldı..
bağırıyor,"ireemmm yardım et "diye...

yoruldu, bitti yavrum.. bizim peşimizde koşmaktan.. biz desen zaten perişanız..
üç saat kalmışızdır herhalde...
arabaya bindiğimizde, hemen uyudu.. babasının kucağında...

tu--- evet... ne yapıyoruz.. ben acıktım.. saat dört olmuş..
tuğ--- ben tokum.. doydum.. bizi eve bırakın..

tu--- hayır.. irem tabanca yanında mı...
ir-- tu--tuğ--- hah hah hah...



hamburgerle içecek aldı bize.. ufuğa aldığını, paket yaptırmış..
arabayı  ,sahilde durdurdu.. denizi seyrederek yedik..

ir--- olanlardan...eren abimin haberi yok ,değil mi..

tuğ--- yok.. aklıma bile gelmedi,aramak.. delirmiş gibiydim. tuna da, tesadüf eseri dahil oldu..
söylemeyelim diyorum..

tu---- sen bilirsin ama bence haberi olsun.. ne olur ,ne olmaz..
tuğ---- off of.. tekrar tekrar hatırlamak ..anlatmak, çok acı veriyor.. ireme hak verdim..

tu---- ( arkasına dönerek ) niye beni es geçiyorsun,abi.. irem için,çok başkaydı...anlıyorum ama...
benim için kolay mı ,sanıyorsun yoksa..
kayıp ikimizindi.. allah bana , sabır verdi.. iremi de kaybetmemek için.. dayandım..
akşam da.. inanılmaz sabırlıydım..
belki senin halini gördüğüm içindi ,bilmiyorum..
ben,o kadını öldürmeden.. ufuğu bulduğumuza şükür ediyorum..
yani tek  acı çeken.. ikiniz değilsiniz..
benim  neler yaşadığımı,bir bilsen.. anlatmıyorum diye yok sanma.. içinde daha fena patlıyor,inan bana..

tunanın ,omuzuna koydum elimi...
ir--- birde , saçma sapan kaprislerimi çektin.. sen sahiden çok sabırlıymışsın, hayatım..
ben bile ,kendime tahammül edemezken.. ikimiz için, çabaladın..
senin de
acı çektiğini ,ben çok sonra fark edebildim.. bencilin tekiyim..
boşanmayı ciddi ciddi.. istiyordum..
herşeyi, ellerimle gömecektim neredeyse..
(uzanıp yanağını öptüm.. )özür dilerim..

elimin üstüne ,koydu elini.. içini çekerek..
tu--- neyse.. geçmişte kaldı artık.. .......... ben,unutmak istiyorum..

tuğ--- huu kumrular.. tadınızı kaçırmak istemem de... gidelim ya.. banyo yapmalıyım....
kum oldum..

tu--- bize gidelim..
tuğ--- hayııırrr,sarhoş gibiyim zaten.. evimde dinlenmek istiyorum... tabancalı uyandırıcılar ,yok bizde...
ir---yaaa...
tu--- tuğ--- hah hah hah...

Hiç yorum yok: