Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

490.bölüm..

 mutfakla uğraştım.. tabak çatal yerleştirdim... tuna yıkadı bunları..
kahve yaptım kendime...
televizyon karşısında... oturup içtim...

yelizin ,bülentle beraber yaşadığı.. daha önce hiç batmamıştı gözüme... bildiğim halde..
onu öyle kabullendiğimi fark ettim...

herkes bizim gibi mi.. eli erkek eline değmeden ,evlensin... biz böyle gördük, böyle yetiştik..
geri kafalı deseler de, bize ters geliyor bazı şeyler...
tunaya,sözünü geri al dedim birde... bu erkekler, her şeyin farkındalar yaa...

anacığım, ben ne unutkan oldum ... zuhali arayacaktım güya.. sigaramı yakıp...
numarayı çevirdim...

os--- alo..
ir--- eniştem, hayırlı akşamlar nasılsın...

os--- iyiyim kızım.. sen nasılsın.. tuna da iyidir inşallah...
ir--- iyi eniştem, ellerinden öperiz...
os--- el öpenleriniz çok olsun.. ben el öptürmem bilmiyor musun..

ir---- bilmem mii.. eskiden harçlık vermemek için ,öptürmediğini sanırdım...
os--- hah hah hah....

ir--- eniştemm  ,sesini duymak çok güzel.. teyzemi, zuhali hepinizi özledim valla..
os--- bizde seni ,sizi özledik.. gelmiyor musunuz daha..

ir---- on gün sonra döneceğiz inşallah...
os---- inşallah ,yolunuz açık olsun... bak teyzende öpüyor..
şimdi,annenlere gidiyoruz.. bir diyeceğin var mı..

ir--- yok..eniştem selam söyleyin ... teyzemi de öperim ..

os---- tamam,zuhale veriyorum..

zu--- irem, beş dakika sonra ara ..

kapattı.. aa kıza bak... hıı, gitmeleri için dedii..
saate baktım... sekizi çeyrek geçince... yeniden aradım...

zu--- irem?
ir---- buyrun benim.. kalbin durmamış bakıyorum...

zu--- öldüm öldüm dirildim... elim ayağıma dolaştı.. ne geceydi ya..
ir---- ee .. ziyayı eve alırsan ,böyle olacağını bilmeliydin...

zu--- o nasıl laf öyle... eve almak, dedin dimi.. niye alayım kız ,ben onu eve... delimisin ne...
ir---- sen demedin mi , geldi yalnızım diye..
ben de öyle sandım..

zu---- bilmeden konuşma, o zaman... abimler evdelerdi geldiğinde...
oturduk çay içip .. sohbet ettik ,havadan sudan..
abim mutfağa geldi..
bana... "alinin de.. benimde, verilmiş sözümüz var.. ziya daha oturuyor..
gitmemizi istemiyorsan söyle...
ya da.. onunla yalnız kalmak istemiyorsan... ziyayı kibarca kovarım... teyzeme de bırakabilirim
ne diyorsun "dedi..
bende "dışarı çıkmamız olay oluyor ,herkesi rahatsız ediyoruz.. hazır gelmişken
konuşacaklarım var ,gidebilirsiniz "dedim..
o da "peki, bizi de..idare et öyleyse ... geç kalmayız "dedi..
 ziyaya da ,ne söylediyse artık.. gittiler...

ir---- eee...
zu---- e si, bir daha eve almışsın diye ..bir laf etme...
ir---- pardon.. ne alıngansın yaa..

zu--- alınırım.. kendime laf getirmem.. neyse oturup konuştuk... ben de anlattım birşeyler..
ondan beklentilerimi ,uyuşmadığımız konuları  söyledim..
tek çocuksun.. seni bencil ve biraz da sorumsuz görüyorum...
sorumluluk alıp bağlanabilecek misin, dedim..
çok açık sözlüsün, şaka yapıyorum derken .. işin tadı kaçabiliyor ..
 dikkat etmen gerekli.. bizim buralar sana ağır gelir ,dedim..
annene saygımı yaparım ama kendimi ezdirmem..
annenle benim aramda ,dengeyi kurabilecekmisin dedim... 

ir---- ohhhhh iyi demişsin..

zu--- o da bana ,baktı baktııı... baktııııı...
ir---- eee..
zu--- "gözlerin çok güzel ,biliyormusun .. sana benzeyen ,beş çocuğumuz olsun ..
kardeşsiz kalmasınlar.. bencil ve sorumsuz olmasınlar..  kayın validenle arana hiç girmem..
ben annene, sende anneme saygını gösterirsen sorun olmaz.. sanırım ..
evimin sorumluluğunu taşıyamayacak olsam.. evlenmek için ortaya çıkmazdım,
ben...sana aşık olup,bağlandım bile.."dedi...

ir---- hah hah hah.... sonunu iyi bağlamış..

zu---- neyi bağladı ki.. değişirim,çabalarım demedi.. sanki tamam dedim de,çocuk istiyor ..
hemde beş tane.. yok ya.. ömrüm çocuk büyütmekle.. yetiştirmekle mi geçecek..
beyefendi seyehatlerde , ben de evde onu beklerken.. çocuklarla ,aklımı kaçıracağım...

ir--- kız zuhal.. beşiz doğurmayacaksın anacığım... üçer yıl,ara verirsiniz.. hah hah hah..

zu--- git len.. dalga geçme... annesi babası.. anneannesi hergün bizdeler... insan bahane bulamaz ama onlar buluyor..
önceki gün, sabah sekizde geldiler.. düşünebiliyor musun... gözüm ,kapalı kapalı kim o dedim..
üstümde pijamalar var daha... biziz diyince.. şok oldum... açtım kapıyı.. ama söyleniyorum..
yukarı çıkıp ,üstümü değişeceğim..baktım annem gülüyor.. ne oldu, çok mu normal ..bu durum dedim..
kızların, her halini görmek istermiş eskiler.. zamansız ,çat kapı gelirlermiş de..ondan gülmüş..

ir---- zuhalll  bak aklıma ne geldi,sana hamama gidelim de derler yakında .. hah hah hah..

zu--- yaa  bende öyle diyordum, zaten...
 akşam akşam stres attın iyice.. tuna yok mu...

ir--- yok.. bülenti evine götürdü.. kız zuhal sen çok yaşa.. e mi.. güldürdün beni.. bak,sen hamam meselesini bir daha düşün bence.. gelin hamamı adettir,ya..


zu--- iremm,senin  ateşin mi var.. saçmalıyorsun..
ir----  var.. hasta oldum..
zu---- belli belli..

ir---- ay aklıma geldikçe, hala gülüyorum.. osman eniştem dedi ya..
kediyi odana alma ..üstüne yatıyor,tüyleri dökülüyor diye... odada birisi var da..
kedi mi, ziya mı belli değil..

zu--- hiç sorma ya..  geç olduğunu,seni arayacağımı söyleyip..
annemler gelmeden ,sen gitsen iyi olur.. konuştuklarımı düşün lütfen..  dedim..
sen konuş da.. giderim,  dedi..
aradım işte hatlar bozuktu ya.. ondan sonrasını biliyorsun zaten...

ir--- evet de.. kapattıktan sonrasını bilmiyorum.. el sallıyordu hani..

zu--- ben ne dertteyim.. o bana el sallıyor...
yukarı çıktık, terasta düşünüyorum.. nasıl indirsem diye..
komşunun terası bitişik ,merdivende dışarıdan ya.. ..
gösterip, buradan gidebilirsin dedim.. hayatta olmaz dedi..
yüksekten korkarmış beyefendi..
ben sıkıntıdayım ama o gayet keyifli..
kısık sesle...
" bana bak, ben sana git demiştim.. bu tür işlerde tecrübem yok.. dediğimi yap..
annem babam senin, burada olduğunu hissederlerse..
ben zor durumda kalırım ama sen Adanada kalamazsın ...
babamın sinirinden ..abimler de ,nasiplenecekleri için..  artık,sonun  ne olur bilemem " dedim..
baktı ki haklıyım,razı oldu..  komşu terasa indi.. oradan da sokağa...
arabasını büronun önüne park etmiş.. bana el sallıya sallıya.. gitti..
bende bir sigara içip.. odama girdim... tam yatacağım...

ir---- ay kalbim sıkıştı.. geri mi ,geldi yoksa.. yolu da, öğrendi nasılsa...

zu---- hah hah hah...yok yok.. abim , kapıyı aç diye..ıslık çalıyor..  terastan baktım..ikiside kapıda
bekliyorlar kuzu kuzu..  ayağımım ucuna basarak.. merdivenleri inip, anahtarı aldım...
 annem
mutfaktaymış..zuhall,nereye dedi..
"oğullarına kapıyı açacağım, babam.. genç çocuklarını, hala sıkmaya devam ettiği için..
.. bize,yalandan başka çare bırakmıyor  malesef "dedim..
hiç sesini çıkarmadı..
ben inip açtım kapıyı.. kuzuları içeri aldım..
pıtır pıtır çıktık .. yukarı... terasa...
ergün "hopp gitme.. gel bakalım buraya "dedi..

ir---- sorgu faslı başladı desene..
zu--- evet,onların odasında oturup konuştuk.. onlar anlattı, ben anlattım..


Hiç yorum yok: