Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

484.bölüm..

tu--- iremm..
ir--- efendim..

tuna mutfağa girdi...
tu--- bizde sigara içmek için ,gelebilir miyiz diyecektim...
ir---- buyrun ..  bende çay koyayım..

gönül çıktı... yeliz çay bardaklarını hazırlıyor...
çiğdem filcanları yıkıyordu... erkeklerin geldiğinde..
ben de kül tablası koydum masaya...

şakir bey.. bülent abimler ve tuna oturdular..  çayı demledim..

aşure kaselerini buzdolabından ,tezgaha aldım ılısınlar diye...
çiğdem de dövülmüş cevizleri ve yeni baharı serpiştirdi üstüne...

er--- irem sen niyeti iyice bozmuşsun hı...
ir--- hangi niyeti abi..
er--- tunayı şişmanlatmayı... kafana koymuşsun... aşure ,börek..

güldüler...
bü--- aa,kek de var... gitmesem, hepsini tuna yiyecekmiş..

tuğ--- ee,sen mi yedin..
bü--- yok abi nerdee.. iremin,kestiği dilimin arkası görünüyordu valla...

ir---- bülennt.. sonra vermedim mi.. aşkolsun... yeliz kocana birşey de...

çiğdemle yeliz, tezgaha yaslanmışlardı...

ye---- birşey...

şa-- tu-- tuğ-- er--bü-- çi-- ye-- hah hah hah..

tu--- yeliz,çiğdem.. niye ayaktasınız.. gelsenize... sandalyemiz var...

çi---- yok tuna.. alışık değilim çok oturmaya...
ye--- ayağını kurtarma telaşına düşenler de ,olabilir değil mi....

er--- ooo..
tuğ--- bülenttt..

bü--- tuna boş odanız vardı dimi...
tu--- (gülerek...) yok oğlum..boşboğazlık eden,cezasını da çeker..

ir---- kahve isteyen var mı..
şa--- ben alırım ,irem hanım..

tuğ--- sende pes ettin ha..
şa--- evet.. araba kullanacağım..
er--- yetsin artık tuğrul.. sen hepimize kahve yap irem...

tuğrul abimle ,tunaya baktım... içiyorlar mı diye onay bekliyorum..

tu--- abim öyle dedi.. kahve içelim..madem..
ir---- yani kendini ,baskı altında hissetme de.. 

çiğdem ,yeliz  ve ben.. çok güldük.. tuna ters ters baktı bana...

kahvelerini içtikten sonra... tekrar salona dönüp.. masaya oturduk...
meyveleri kaldırıp...
pasta tabaklarını yerleştirdim... aşureleri, yufka böreği koyduk...
gidip açma böreği de ,aldım mutfaktan...

tunanın oturduğu yere ilerleyip... .. böreği koydum. ..önüne...

yerime dönerken...
ir---- kocacığım, bundan sonraki tek hedefim -abimin dediği gibi..-
 börek açıp.. seni şişmanlatmak... afiyet olsun..

herkes güldü...
tuna bir bana.. bir açmaya.. bir diğer böreğe bakıyor....

tu--- sen.. börek mi açtın...
ir---- hımm.. evet.. senin için..
tu---- şimdi de ben duygulandım,iyi mi... çok teşekkür ederim... eline sağlık...

er--- duygulanma oğlum.. ye ye.. sana yapmış...
ir---- sizde buyrun lütfen...

er---- yok yookk.. biz diğerinden yeriz.. gariban işi..
ir---- abii.. yapma ya... lütfen...

tuna bir parça kesip... abisinin ağzına verdi..
tu--- karımı üzme.. başka türlü susmayacaktın...

güldüler yine...
tuğ---- hani bana ,hani bana...
tu---- al al.. kıskanç...

ona da verdi..tabağına...

şakir beye ,bülente..çiğdeme.. gönüle.. yelize de ..uzattı.. aldılar, birer parça...
 kendi ağzına attı...
sonra bir dilimi de.. bana getirdi..

tu---- sağol, hayatım.. nefis olmuş..

diğerleri de, beğenmişler iltifatlar aldım.. gönül de çayları doldurmuş...

içerken...
. konuşuyoruz...
ir--- yeliz iş var diyordunuz.. ne oldu...

ye--- gittik görüştük..irem..   hastaneyi gezdik..imkanları güzel...şartlarını söylediler.
bülent de kendi şartlarını,anlattı...
ben.. henüz uzman değilim, sınava çalışmam lazım desem de.. hemen başla dediler..
düşünme süresi,iki gün sonra bitiyor... cevap vereceğiz..

ir--- hayırlısı olsun...

bü---- ben kabul etmeyi düşünüyorum.. çalışma saatleri ,belirli olur hiç olmazsa..

şa--- özel muayene açmayı düşünürseniz.. uygun şartlarda .. kredi kullanabilirsiniz.. leasing imkanları da var..
 gerçi tuna bey..
yine , kızabilir bana ama...

bü--- haklısınız kızar... mecburi hizmetim ,yeni bitti daha.. o aşamaya gelmem için biraz daha
çevre edinmem lazım.. böyle bir yeri ,tercih ediyorum şimdilik..
tuna yıllardır söyler zaten..açalım diye..

tu---- şakir bey.. bülentle beraber büyüdük sayılır...  çiğdemle de ,okuldan tanışırız...
kan bağımız olmasa da..ikisi de  ,çok özeldir benim için..
boş yere faiz ödemelerine,gönlüm razı olmuyor..

şa----  sizinle arkadaş olmak  varmış...

tu---- (güldü.. ) çok seçiciyimdir.. kolay arkadaş olmam..dosttum demişsem de,ömürlüktür..


çi--- şakir bey... daha oturuyoruz ama şimdiden söyleyeyim dedim...
 irem çok ısrar etti, kalmam için.. kıramadım bende..
sizinle geldim de.. yalnız
döneceksiniz.. kusura bakmayın..

Hiç yorum yok: