Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

481.bölüm..

tu-- çiğdeme haber verdim ben.. çalıştığı hastaneye gitti..
bülent evleniyorum demiş tabi.. çiğdem de.. müthiş kampanyalar olduğunu..
 gelirse ,kendisine alır gibi ..çok daha uygun fiyata alabileceğini söylemiş.. o da.. yelizle alın demiş..

gidecekleri yerler, belirli zaten.. çiğdem önceden ayarladı..  ikisini gören mağaza.. çalışanları..
normal fiyatın ..çok çok altında bir rakamı..  peşin fiyat diye ,söylemişler..
yelizde , zorlanmadan.. tıkır tıkır almış..
 çiğdem sonra hepsinin.. parasını ödedi..
mutfak eşyasını da.. ben  hediye edeceğim demiş,tabi onlar öyle biliyorlar.. ben ödedim..
işte böyle.. canım...

ir--- anladım... çıkalım hadi..
tu--- (gülerek ) bende ,başka birşey için çağırdın sanmıştım..

tencereyi aldım elime...
ir---- hıı.. bende öyle diyordum...avucunu yalarsın..
tu---- yalayacağım da..
ir--- suss.. devamını  getirme.. sen ne terbiyesiz oldun ya... inadıma mı yapıyorsun...
tu---- terbiyeli karıcığım,evett..

********

ufuk oturmadı.. geç yemişler... acıkmadım dedi..
ben çorbaları koyarken.. bülentler geldiler... tuna kapıda.. şakir beyi söylemiş..
hemen yerlerine oturdular..
masada açlar ordusu var sanki.. tencereyi mutfağa koyup geldiğim de.. kaseler boşalmıştı...

onları alırken.. 
bü--- irem.. arka arkaya getirme.. sonra yiyemiyoruz.. aklımızda kalıyor..

er--- evet ya.. otur..
tuğ--- gelinn.. eline sağlık.. çorba nefis olmuş.. tarif istiyorum...
ir---- tamam abi.. veririm..

şa--- yıllardır.. böyle lezzetli,  çorba içmemiştim.. sağolun irem hanım..

kaseleri servis masasına koyup oturdum...
ir--- afiyet olsun şakir bey.. bu bizim oraların vazgeçilmezidir.. beğendiğinize memnun oldum..
er--- nerelisiniz şakir bey...

şa--- Niğdeliyim.. damak tadınıza yabancı değilim yani.. banka müdürü olarak da..
çok yer,gezdim..burada da ,emekli olmak istiyorum.. kısmetse...

tuğ--- ama çok gençsiniz ,emeklilik için...
şa--- sağolun da.. 40 yaşındayım.. erken çalışmaya başladığım için..sigorta günüm doldu sayılır..
g---- hangi bankada görev yapıyorsunuz,şakir bey...
şa---- xxxx bankası.. xxxx şubesindeyim...

tu---- evett.. sorgu faslını geçelim diyorum... ne içersiniz.. şakir bey...
şa---- bardaklara bakılırsa.. rakı içiyorsunuz... bende uyarım...

tu---- eğer dokunuyorsa.. şarabımız da var...
şa---- yok.. uzun zamandır, içki içmiyordum sadece... rakı olsun..
tuğ---- bundan sonra içeceksin demektir... madem ailemize giriyorsun...

sessizlik olunca...
şa---- siz aile olarak.. beni damatlığa kabul ederseniz.. neden olmasın tuğrul bey...
tuna bey, konuşma talebimi bile kabul etmedi.. aslında bugün çağırınca da şaşırdım..

tuna bardakları doldururken...
tu---- ben açık ve net konuşurum şakir bey...
kaba bulmanızı da, sorun etmem...
size de dediğim gibi..
 çiğdemin talebidir, benim için aslolan...
 tavrım , arkadaşımı korumak adınaydı..
bu gece de,o istediği için.. size kapılarımızı açtık, çiğdemin yanında oturabiliyorsunuz... ailemizin içine
girdiniz ama... taktir edersiniz ki.. orada kalıp kalmayacağınız ,henüz meçhul...
bu gecelik, misafirimizi ağırlıyoruz... diyelim...

tuna buzları da koyup.. kadehleri verdi..
tu--- hepiniz, hoşgeldiniz...

tıklatıp..içtiler...
tu--- hanımlar.. afedersiniz.. kabalık ettim.. serde Adanalılık var tabi.. ne içersiniz.. sormadım..
yeliz ?
ye---- yok canım.. en kibar Adanalı olarak görüyorum seni.. şarap içerim...

tu--- (gülerek... )sağol.. gönül sen..
g---- bende şarap alırım ,tuna.. nasılsa kızıma bakacaksın...
tu--- bakarım tabi.. ama nasıl sözümü dinliyor.. gördün mü..
er---- ilişkinize, hayranım valla.. sesini mi kaydetsem ki..
tu--- hah hah hah... uyanık seni..
g---- çok makbule geçer ,tunaa...

tu---pek peki...  çiğdem.. ?
çi---- rakı içerim tuna..
şarapları, rakıyı  verdi...

bana bakarak...
tu--- hayatım,sen...
ir---- istemiyorum,hayatım...

tuğ---"hayatım hayatım.." ay, bunlar öldürüyorlar beni..
bü---- sen okul macerasını, biliyor musun... iremin hayatım dediğini..
tuğ---- yoo, anlatmıyorlar ki.. okulda iyi bir anıları olmasına ,şaşırdım aslında..

ir---- (gülerek ) bülennt.. sussana sen... bir yıldır... nikah sonrasıyla dalga geçiyorlardı...
yeni bir olayı ,dillerine düşürme... hem ,sen nereden biliyorsun ki..

bü---- kocan anlatmıştı... ahhh.. yelizz yapma ya..

kahkahalarla güldük.. şakir bey doğallığımıza hayran oldu ama... çiğdeme yaslanıp, gülüyor.. densiz..
tuna fark edipte.. birşey demese bari...

ir---- tunaa? 
tu---- çok hoşuma gitmişti.. bende anlattım... nereden bilirdim.. burada söyleyeceğini..afedersin
hayatım...
ir---- peki, hayatım... sorun değil...

tuğ---- büleennt.. ayaklarını yukarı kaldırıp... anlat..
bü---- tuna ,çok ters bakıyor abi.. yelizle, irem de...
ben yeni damadım... acı bana...

er--- hadi ordan...  nikahta uykum geldi derken.. acıma hislerimizi yok ettin...
g---- irem.. sen anlat lütfen... merak ettim...

yaslandım masaya....


ir--- peki.. gönül..
okullar açıldıktan bir hafta sonra nikahlanınca ,
tunanın bana olan yakınlığını kimse fark etmemişti .. 
evlendiğimizi duyan öğrenciler.. okula ilk gittiğimiz gün..
bana hocayı tavlamışsın , saman altından su yürtmüşsün ... diye laf attılar..
tuna,dekana ve hocalara.. bahsetmiş.. çok önceden tanıdığını...
ben.. onların cephesinde bir sorun yok sanıyordum ..

ilk dersimize giren, Türkçe öğretmeni
 saliha hoca da.. hiç evlenmemiş bir bayanmış.. yeni tanışıyoruz daha..
yoklama alırken...
bana gelince.. hem ters davrandı.. hemde herkesin içinde bana..
her gün ilk ders benim.. geç kalma sakın.. hocayla evli olman ,
göz yumacağım anlamına gelmiyor dedi..
ben de söylendim,   çık dedi..  çıkmayıp,itiraz ettim .. bana bu dersten asla geçemeyeceksin,girme bir daha dersime dedi.. moralim bozuldu ama hiç aldırmadan gireceğim dedim..
ara verildiğinde.. tuna ,olayı duyup.. çağırtmış beni..

bü---- bana bunları ,anlatmadı bak...

tu--- hah hah hah... senin bildiklerini, abilerim bile bilmiyor.. hişş.. sakın ha.. anlatmak yok...

hepimiz güldük...

bü---- dur,irem bunu bitirsin... senin sürüngen halini de anlatacağım...

tu---- hele bir dene... yeliz, sana devrettim.. ver cezasını..
bü---- ... ayaklarımı kaldırrdıımm...

şa--- çi-- er-- tuğ-- ir-- tug--g-- ye-- bü---hah hah hah...

**********

Hiç yorum yok: