Translate

22 Şubat 2012 Çarşamba

474.bölüm..


 
saat sekiz olmuş.. hava kararmış...hiç anlamadık zamanın nasıl geçtiğini.. 
 
 arabada bana verdi ufuğu.. 
öpüp koklarken,o kadar üzgündüm ki.. 
tuna da öyle,hiç konuşmadık.. 
 
 abimin verdiği adresi bulduk.. .. gayet nezih bir semt.. güvenlikli bir sitede oturuyormuş.. 
kapıdan haber verdiler.. abim gelsinler demiş.. içeri girdik ,ana kapıdan... 
 
bloklardan birisinin önünde durdu... arkadan  yine narenciye ve nar doldurdu.. poşete... 
 
balonları da alıp,asansörle yukarı çıktık... 
tuğ--- hoşgeldiniizz... uyuttunuz mu ,oğlumu... oy kıyamam ben sanaa... 
 
aldı kucağımdan... 
tuğ--- geçin geçin.. ben yatırıp geliyorum... tuna bıraksana elinden.. portakal mı getirdin... 
 
tu--- evet... abii,bir dakika dur...  ne alınacak bilemedik.. söyle de...
 
tuğ--- (................)  gel.. herşeyim var.. yemekler yaptım size... bekliyorum demiştim ya... 
tu--- ohh.. küfürü de duyduk.. 
 
ay manzaraya ve eve bayıldım... boğaz ayağının altında... 
geniş bir stüdyo daire.... 
çok zevkli.. döşenmiş.. 
geniş salonun,bir tarafı mutfak..  
koltuklar ,.. halı perdeler .. bordo krem kombinasyonu...
 
içeride bir oda var herhalde... abim ufuğu yatırıp,geldi.. 
 
tuğ--- gelinn.. 
 
ayağa kalktım.. 
ir--- abimm.. 
 
sarılıp öpüştük.. 
 
tunayla da sarıldı... televizyonun sesini kısıp, karşımıza oturdu... 
tuğ--- nasip bu güneymiş ha.. evime geldiniz ilk defa.. 
 
ir---- güle güle otur abim.. elimiz boş geldik ,kusura bakma dersem.. yine küfredermisin.. 
 
tuğ---- sağol ..  hiç olur mu ,gelin.. küfürü ,hak edene ederim ben.. 
hazır ufuk da, uyuyordu nasılsa..
adam ilk defa,evime gelmiş.. ne alayım diyor... densiz.. 
 
tu---- ufuk uyuyordu,önce bırakayım da.. sonra alırım dedim.. 
tuğ---- çok konuşmaa.. kalk, ellerini yıka da.. bir salata yapalım.. irem parmaklarını yesin.. 
 
ikisi tezgaha geçtiler.. bende  mutfağın ortasında ,hazırlanmış geniş masaya oturdum..
abim döktürmüş.. humus ,patlıcan ezmesi ..yapmış..birkaç meze daha var...
tencerenin altını ve fırını kapadı.. 
ikisini seyrediyorum.. bende..
 
kesme tahtasında... marul doğruyor tuna.. abim de.. domates kabuklarını soyuyor...
 
tu---- iremm ,sen mutfağa girdiğinde ne yapıyorsun... 
ir---- (güldüm.. ) epeydir girmediğim için ,unuttum tuna... ne istediğini açıkça söylesen... 
 
döndü arkasını...
tu---- şarkı söylüyordun ya...  şimdi de ,söylermisin diyorum... aklımızdakileri dağıtırız  belki.. 
 
tuğ---- vayyy.. şarkı ha... "ben seni unutmak istemedim ki..". yi biliyor musun... 
 
ir---- hımm.. ufuğu uyandırmayım... 
tuğ---- çok yorulmuş.. uyanmaz... söyle sen... 
 
ir--- 

alkışladılar beni... 
 
tuğ--- yaşaa... sağol,gelin... çok güzeldi.. 
 
 tuna, gülümseyerek , dönüp baktı sadece... yani ben demek istediğini anladım.... 
 
biraz durgunlaşsa da... abim ,yine neşeli görülmeye çalışıyor.....
 
tuğ--- irem,alışveriş konusunda...kocanla yarışıyor musun ne... 
 
ir----( güldüm..)  ne yapmışım ki..
 
tuğ----  mağazayı gönderseydin bari.. adını söylemeseler, almayacaktım içeri..
günah.. ufuk
gelecek yıl onların ,hiç birisini giyemez ki.. hem,buraya getirdiğimde.. yeni almıştım ben.. 
zahmet etmişsin.. 
 
ir---- zahmet değil,abim.. iyi günlerde kullansın..biraz abartmışım ama yıkamaya zamanın yoktur..
değişik değişik giyer..
ufukla, çok güzel bir gün geçirdik.. biz daha çok eğlenmiş olabiliriz .. o kadar yani..
 
tuğ---- kendini onlara bırakacaksın zaten.. 
 
tu---- domatesi ver, domatesi.. naneleri yıkadın mı.. 
 
tuğ---- al, çok bilmiş.. yıkadım tabi... taze soğanla ,sarımsağı da doğra..
limon suyu,yağ  da burada.. 
 
tu---- oh valla, emrediyor.. hani beraber yapacaktık.. 
tuğ--- ben, koordine ediyorum oğlum.. bu da salata kasesi.. 
 
güldük.. 
 
tuğ---iremm  ne içersin..soslu et ve pilav pişirdim...
bak barbunyayı dolaptan çıkarmayı unutmuşum.. 
 
ir---- üst üste, fazla gelmesin..içmeyim abi.. 
tuğ---- iç bee.. hamile..........  pardon.. özür dilerim.. 
 
tu---- hıh.. bana ,densiz diyene bak.. 
ir---- üzülme abim... madem istiyorsun ver hadi..hamilelik gibi bir durumum yok nasılsa..
 
tuğ---- ya gerçekten afedersin.. hatırlatmak değildi ,niyetim... 
 
ir---  hiç aklımdan çıkmıyor zaten.. neyse dert etme.. 
hamarat abim..sen saat kaçta çıkıyorsun ki..işten...bu kadar şeyi hazırlamak için zaman lazım...
 
içkileri doldururken.... 
 
tuğ----araziye gitmem gerektiği için..  iş saatleri değişkendi.. ufuğa göre ayarlama yaptık.. 
artık.. sekiz-beş arası proğrama yetişmek için, full time çalışıyorum..
gece de,evdeyim ya..ufukla ilgileniyorum..
o uyuyunca... yarının 
yemeklerini hazırlıyorum... planlarımı,projelerimi çiziyorum... kitap okuyorum... 
ütü ve temizlik için de.. hergün kadın geliyor.. 
hafta sonları..ikimizin... 
beraber geziyoruz..maç seyrediyoruz... halı sahada, top oynuyoruz.. 
işte öyle, düzenimizi kurduk sayılır..
 
tu----.................
ir-----.............
tuğ--- tuna hadi oğlum... bitmedi mi ,daha...yemekleri koyuyorum... 
 
tu---- tamamm.. bitti ..  abii.. arabada şalgamla salça var... bir şeyler verde getireyim... 
tuğ---- haddi yaa... ama şimdi gitme... sonra verirsin... 
 
abim tam anlamıyla, değeri bilinmemiş bir cevher... çoğu kadından daha maharetli.. titiz..
yemekleri 
yerken... fırına helva koydu.. cevizli falan ..üstü kızaracak... elide çabuk ..beş dakika sürmedi.. 
neslişah hanım ,kıymet bilmemiş..  açgözlü (.................)  
 
tuğ----humus nasıl, hocam.. 
ir---- mmm..nefis olmuş.. ellerine sağlık... patlıcan da çok güzel... 
yamak olarak işe alırmısın beni..üstadım.. 
 
tuğ---- hah hah hah... keşke burada olsaydınız...ben , gerçekten çok özlüyorum... o aile sıcaklığını... 
 
tu--- yapacak birşey yok abi.. toprakları buraya getiremeyeceğimize göre.. sen geleceksin..
 
tuğ---- zaman geçiyor be..tuna.. toprak iyi de...çok zor.. bakımı, dikimi.işçilerle uğraşmak...ürün toplanması ayrı bir olaymış..hepsini  öğrendim..
sat demiyorum da.. kiraya ver... ihtiyacın mı var.. çok şükür ,çalışıp...dünyalığını yapmışsın.. 
borcun da,yok..
öğretmenlik de.. hobin olsun.. karı koca.. dünyayı gezin..
..bu hayatta, en önemli şey . neymiş biliyor musun..

Hiç yorum yok: