Translate

22 Şubat 2012 Çarşamba

473.bölüm..


uf---- tuvalet vay mı ,buyda...
ir---- olmaz mı.. vardır... acilse.. götüreyim..hemen..
 
uf---- ıggııı ,film başlamadan gideyiz... 
ir---- pekii..... 
 
uf---- ama sen içeyi giyme.. düğmemi amcam açsın.. 
 
ir---- tamamm.. girmem.. ama sen çocuğum gibisin..bu kadar çekinmene gerek yok ki.. 
gerekince, sen ihtiyaç duyduğunda .. annen de.. girmiyor muydu sanki.. 
 
başını eğdi,ayaklarını sallayarak... 
 
uf---- giyiyoydu da, çok ayıpmış.. 
babam çok kızdı, anneme... bayıyıyoydu..kulağımı kapadım ama 
duydum... amcam da ,sana bayıymasın dedim.. 
 
ir---- üzüldüm ufuk.. anne babalar.. arada bir yüksek sesle ,konuşabiliyorlar işte... 
senin büyüdüğünü, tek başına tuvalete gireceğini düşünmüştür baban... annene de, söylenmiştir.. kızmamıştır,yani..
 amcan, seni ne çok sevdiğimi biliyor.. bağırmaz merak etme.. 
 
 
yaslandı koluma... 
uf---- yokk... kızdııı,içeyi giydiyimde boğazına bastıyıyoydu.. 
"ne işin vaydı banyoda, ona da mı yaydım ediyoydun " dedi.. bıyaktı,beni göyünce.. kucağına aldı.. öptü.. sonya,kendi evine götüydü.. 
 
bu lafı duyunca,benim başımdan aşağıya kaynar sular döküldü sanki.. 
kolumu ufuğun minicik bedenine doladım...yüzünü ,saçını okşuyorum.. o da iyice sokuldu bana...
içimden lanetler okuyorum ,neslişaha... 
 
dudaklarımı ısırmışım.. alev alev yanıyor, yüzüm.. 
tuna gelip.. bizim o halimizi görünce... eliyle ne oldu dedi... 
başımı salladım...dudaklarımı kıpırdatarak... girmeyelim dedim... 
 
ufuğun yanına oturdu... elini dizine koyarak.. 
 
tu---- amcamm.. yoruldun mu... 
uf---- hımm.. tuvalete gidelim mi.. 
 
elini tuttu... 
tu--- gidelim... niye durgun..........
 
omuzuna dokundum tunanın... kısık sesle "sorma "dedim..
ir---- tuvalete götür de... çıkalım buradan.. 
tu---- tamam.. 
 
boğuluyor gibi hissediyorum... yığıldım kaldım... allah kahretsin seni neslişah..
yazık değil mi abime....bu melek gibi  yavruya,çocuğun dediğine.. duyduğuna bak.. 
başkasına yardım ediyormuş.. 
tuh rezil.. abim de yakaladı herhalde.. aldı ufuğu.. 
anlamadığım neden boşanmadığı... acaba neslişah mı istemiyor.. beş barasız kalacak diye...
 
ufuk gayet neşeliydi yanıma geldiğinde... elinde de ... on tane balon var... 
 
uf----iyem iyem... bakkk... amcam ne aldı banaa...
ir---- ne çok balonun olmuş... tuna nerede... 
 
arkasına baktı...
uf---- geliyoyduuu..
 
kalktım koltuktan.... 
ir---- üzülme, buluruz şimdi.. 
 
yürüdük kapıya doğru... 
 
tuna birisiyle konuşuyor... aaa,şakir bey değil mi o... 
 
yanında , küçük  kız çocuğunu görünce.. kızı herhalde...dedim..çok benziyor babasına..
 kıvırcık simsiyah saçları var... 
yanlarına gittik.. 
 
ir---- merhaba..şakir bey... 
şa---- merhaba irem hanım.. kızım gaye, tanıştırayım..
 
ir---- memnun oldum gaye... 
---- bende efendim... 
 
ir---  bu minik beyde, yiğenimiz ufuk... aynı yaştalar herhalde... 
şa---- ufuk nasılsın.. gaye altı yaşına girdi.... 
 
uf---- iyiyim...
ir---- ufuk da öyle.. 
 
uf---- gaye,balon istey misin..
---- isterim.. 
ufuk ,iki balonu gayeye uzattı... 
 
şa---- oo, teşekkür ederiz.. 
ir---- rica ederiz... sizde mi ,gezmeye çıktınız..
 
ufuk gaye ile balonları hakkında konuşuyor... 
gaye de, benim de bebeklerim var diyor.. 
bizden,az ilerideler.. duyuyoruz.. 
 
şa----  baba kız,hasret giderelim dedim.. 
bir anneannede, bir babaannede.. bakıcı kadındı,okul du derken... hiç fırsatımız olmuyor... 
eşimi gaye doğduğunda kaybettim.. o, olmasa nasıl dayanırdım..  bilmiyorum... 
 
ir---- tu--- başınız sağolsun... 
 
ir---- kimisi bebeğini kaybediyor, kimisi anneyi.. 
daha acısı yok derken,  anneli babalı.. kimsesiz çocukları görüncee... varmış diyorsunuz... 
(içimi çekerek ) hayatın cilveleri işte... elimizden birşey gelmiyor... 
 
şa---- haklısınız... küçükler anlaştılar..ayakta kaldınız,arzu ederseniz..
cafede,bir çay ikram edeyim size.. 
 
tuna bana baktı.. 
tu---peki, bir çay içelim.. öyleyse... ufuk, gayeyle böyle gelin... 
 
uf----  iyeemm... 
ir---- efendim canım.. 
karşıdaki top havuzunu göstererek... 
uf---- top havuzuna ,giyelim mii..
 
şakir beye baktım... 
şa--- peki.. 
ir---- balonlarınızı amcana verirsen... olur... 
 
tunayı elinde rengarenk balonlarla düşünebiliyormusunuz.. bayıldım ben.. gülemedim tabi..
şakir beyle.. cafeye doğru yürüdüler.. bende çocukları götürdüm... ayakkabılarını çıkardılar... 
daldılar havuza... yaşıtları da var,içeride.... 
yerimizi gösterdim,ufuğa... 
 
tunayla şakir beyin ,yanına geldim..  balonlar, koltuğun koluna bağlamış... 
 
üçümüzün de, gözü onlarda.... tuna sık sık ayağa kalkıyor... 
nerede göremedim diyerek... 
 
hatta şakir bey,iki kere yanlarına gitti.. kontrole... 
 
bende çayımı sigaramı içerken... içim buruk, düğüm düğüm...gözlerim dola dola... 
onları seyrediyorum...
 
isyan etmemeye çalışıyorum da..
 "ey allahım .. niye bizi ,mahrum bıraktın " demeden de edemiyorum.. 
 
çay falan içemediler.. soğudu... tuna yiğenine böyleyse.. çocuğuna nasıl davranırdı kimbilir.. 
bizim hiç bilemeyeceğimizi düşündükçe ,kahroldum.. mideme kramplar giriyor... 
üzüntüden öleceğim neredeyse... 
 
terleyecekler diye,oynatmadılar çocukları... alıp geldiler... 
birer meyve suyu koydular önlerine.. ufukla gayenin suratları asık tabi.. 
hiç konuşmuyorlar... 
 
şa--- ama yapmayın böyle... hasta olmanızı istemedik..
tu---- hem ,terleyince.. değişemeyiz de artık.. aldıklarımız yanımızda değil ufuk.. 
 
güldüm hallerine... 
ir---- çocuklar,oyuna  doymadınız mı.. daha.. 
ikisi de... hayırr dediler... 
 
ayağa kalktım... 
beylere bakarak... 
ir---- bugün onların günü..karışmayın lütfen... iki atlet alırım.. onların mutluluğu çok önemli..
koşun çocuklar havuza...ben izin veriyorum.. 
 
sandalyeden inip ,neşeyle bir koşmaları var ki.. beni beklemeden... girdiler bile... 
 
tu--- aşkolsun irem.. gitti bizim ,otorite.. 
 
ir---- (gülümsedim.. ) gelir gelir... gaye babasını... ufuk amcasını bulmuş... 
korumak adına, eğlencelerine mani oluyorsunuz... yazık değil mi.. 
 ben çıkın dediğimde hiç itiraz etmeyecekler.. göreceksiniz..  arkanıza yaslanıp,çayınızı için ..
ben atlet alıp geleceğim... 
 
tu---- sen çocukların yanında kal... ben alırım... şakir bey...gaye kaç beden giyiyor.. 
 
şa---- anneannesi alıyor,bilmiyorum ki.. beraber gidelim.. 
ir---- tunaa.. altı yaş için derseniz verirler... 
 
allahım ne komikler ya.. onlar gidince... oturdum yerime.. bir çayla,sigara daha içtim... 
gözümü çocuklardan ayırmadan... 
 
on dakika sonra... yoruldular iyice.. artık hoplamıyorlar... 
iki öksüz ,melek.. kenara oturdu,konuşuyor...yaralı yavrular.. 
 
tunayla şakir beyin geldiklerini görünce... gözümü silip,gittim çocukların yanına... 
ir---- ufuk,gaye... hadi gelin... 
 
seslerini çıkarmadan, ayakkabılarını giydiler... 
ellerimi tuttular..... hatta yaslanıyorlar yorgunluktan....masaya geldik.. 
 
ter kontrolü yapıldı hemen... terlememişler bile... gülerek.. meyve sularını içtiler.. . 
 
ufuk tunanın kucağına geldi..gaye de babasının... 
beş dakika sonra..ikisi de iptal olmuş,uyuyorlardı... 
 
ir---- eveet.. işte bu kadar.. hiç unutmayacakları, bir anıları oldu... kalkalım mı.. tuna..
tu---- kalkalım .. 
şa--- doğru söylüyorsunuz...irem hanım.. karşılaştığımıza memnun oldum.. 
 
ir---- bende... 
tu---- iyi günler şakir bey... çay için, teşekkür ederiz.. 
şa---- rica ederim.. 
 
biz yürürken.. şakir bey.. kızına bakıp,saçlarını okşuyordu... 
 
tu--- iremm.. nereye gidiyoruz, bize mii.. abime mi.. 
ir----  abine gidelim... bu çocuk babasından da ,ayrı kalmamalı.. 
 
tu---- size ne olmuştu..öyle..
 
ir--- hiç sorma ,tuna... hiç sorma... yeterince nefret ediyorsun ,zaten... duymana gerek yok.. 
 
tu--- hii,ufuk birşeyler görmüş deme sakın... 
ir---- görmemiş de.. abim karısına bağırırken..üstü kapalı duymuş birşeyler... 
tu---- allah kahretsin.. 


Hiç yorum yok: