Translate

22 Şubat 2012 Çarşamba

472.bölüm..


salonda oturup, sigaralarımızı yakmıştık ki... kahvelerimiz geldi... 
nefis olmuş.. biraz daha oturduk... konuştuk...işte.. 
 
gitme zamanı .. hüzünleniyor insan.. kardeşimden ayrılıyorum sanki... 
sarılıp öpüştük...kapı önünde konuşuyoruz... 
 
ir---- bülent ,iznin ne zaman bitiyor... 
 
bü---dün arkadaşlar arayıp... müjde verdiler...  üç gün kalmıştı.. 
baskıyla,on gün daha uzattırmışlar... 
 
ir---- bize de, geleceksiniz ... öyleyse...
bü----geliriz,irem..
 
tu---- o kadar, zamanımı çalmayın dedin ki.. acımışlardır sana... 
 
bü---- ee,ağlamayana meme yok... 
bir ay.. nöbet yazmazlar...
bir ay da... uygulamalı eğitim verirsem...   rahatlarız... diyordum...
 şansımıza, bu sabah .. buradaki  iyi bir hastaneden teklif aldık..  yelizi de çağırıyorlar sözleşmeli olarak, görüşüp.. onu değerlendirmeyi...düşünüyoruz..
 
tu---- iyi iyi, sevindim... 
 
"hoşçakalın "diyerek.. asansöre bindik... 
 
inerken... 
 
ir---- baskı yapan,sen misin... 
tu---- yoo.. değilim.. 
 
ir---- özel hastaneyle, ilgin var mı... 
tu---- belki.. 
 
ir----- ne yaptın, hastane mi aldın yoksa...
 
tu---- (gülerek ) haayır.. cv lerini gönderdim.. ikisi de, çok başarılı ..havada kapmaları normal... 
biraz rahat etsinler, para kazansınlar dedim.. 
balayından daha iyi, değil mi.. 
 
ir---- iyi tabi de..cv leri.. nasıl ele geçirdin, ne beceriklisin.. senin gönderdiğini, ya  anlarsa.. 
 
sarıldı omuzuma... 
 
tu---- beceriklisin diyorsun ya... anlaşılmasına, göz yumar mıyım.. yaptım birşeyler... 
 
tuna  "unuttum bak " diyerek.. arabadan..  portakal mandalina ,limon ve nar doldurdu poşete.. 
götürdü,bülentle geri indiler... 
 
ellerinde sürahi, kavanoz ve kaşık vardı.... 
şalgam ve salçadan da verip....  ayrıldık oradan.... 
 
**********
 
 
ufuğum,bizi karşısında görünce... nasıl mutlu oldu anlatamam... 
arkadaşlarının yanından, koşarak bir gelişi var ki.. hiç sormayın..
"iyeemmm "diye kucağıma atladı yine....
 
 "beni göymeye mi geldiniz" diye... bıcır bıcır konuşarak tunanın kucağına gitti,sarılıp sarılıp öpüyor yavrum.. tuna mest oldu .. 
 
elimizden tutup... oyuncak salonunu...
yatakhaneyi, yemekhaneyi dolaştırdı.. arkadaşlarıyla tanıştırdı.. ne enerji var... çocukta... kıpır kıpır.. 
 
ben öğretmeniyle konuşurken... tuna da,eğilip.. açıklama yaptı ufuğa.. 
 
tu---ufuk biz seni, gezdirmek istiyoruz.. 
baban izin verdi.. bugün ne dersen ,o olacak...tamam mı.. 
 
uf---- heyyyoooo... anneme gidelim.. 
 
tu----  annene babanla gidersin... 
sinema, dondurma... hamburger.. ve oyuncakları 
tercih edeceğini düşünmüştük... 
 
uf---- tamam ama iki hambuygey yeyim ,amcaa payan vaysa... arkadaşlayıma da alsanaa... 
 
tuna gülerek,yüzünü okşadı... ... 
tu---- olur.. yarın için, sipariş veririz... burada, hep birlikte yersiniz .. 
 
tunaya sarıldı, küçücük kollarıyla... 
öğretmenin,benim .. tunanın  gözlerimiz dolu dolu.. bakıştık... velet,birde " amcamm" demez mi..
 
 kucağına alıp, 
yanağını öperken..tüm sevgisiyle  "canım benim.. "dedi.. ben iptal oldum tabi.. 
 
 
******
 
allahım ,o günü de.. yani ufukla geçirdiğimiz zamanı da.. hiç unutamıyorum... 
bir alışveriş merkezine gidip, hamburgerlerimizi yedik.. 
 
çocuklar için eğlence parkı, ikinci kattaymış.. yürüyen merdivenle çıkacağız.. 
"ufukk,elimi tut ben korkuyorum "..diyince
ne çok güldü ,yavrum.. 
 
aklınıza gelen, her türlü oyuncak var... 
tuna ufukla beraber, hepsine bindi sayılır.. 
çarpışan arabalara ben de, binecektim.. tuna lütfen binme ,diyince vazgeçtim.. 
 
..ufuğun kahkahaları hala kulağımdadır..
çok eğlendi,çok..
küçük ,trene .. tırtıla bindirdik.. her önümüzden geçişte.. öpücük attı bize.. 
tunanın yüzündeki mutluluğuysa, tarif edecek kelime yok..
jetonlu makinalar da.. servet bırakmışızdır... 
 
ir---- ufuk terlemişsin... arkana bakayım dur.. 
uf---- yaaa,iyeemm... amcam baksın.. ayıp oluy.. 
 
ir--- tu--- hah hah hah... 
uf---- gülmeyiinnn... 
tu---- tamam...  gel,ben bakayım... ooo.. derhal değişmelisin ...üstünü.. 
 
durgunlaştı birden... 
uf---- eve mi gideceğiz... yani..
tu----( mendille alnındaki terini silerken.. )  yok canım, çocuk eşyası satan birçok yer var...  alırız buradan...
ben yardım ederim sana, olur mu...
 
uf---- oluuuyyy... 
biz birbirimize bakıyorduk.. tunayla benim elimi tuttu... 
uf---- hadiii ... 
 
girdik bir mağazaya... iç çamaşırı ,gömlek pantolon aldık çabucak... 
 
tunayla ufuk... kabindeyken..
bende,ufuğa gerekli olabilecek başka şeyleri almak istedim... biraz abartmışım sanırım... 
 
kasaya geldiğimde..
kasiyer kız...  ittiğim arabayı, görünce... 
"isterseniz evinize gönderebiliriz "dedi... düşünün artık.. 
hiç kabul etmem miii.. 
kocaman birkaç  poşete koydular... aldıklarımı... 
 
mügeye de... almıştım birkaç şey... onları ayırdım... 
parasını öderken... tunayla ufuk geldiler yanıma... 
yüzü yıkanmış,yeni kıyafetlerini giymiş.. çıkardıklarını da
katlamışlar... 
 
tu---- ufuk, şurada oyuncaklar var... bak bakalım... beğendiğin var mı... 
 
uf---- heyyooo... timsahı istiyoyuumm... 
tu---- (gülerek...) iyi al getir,öyleyse... 
 
ufuk gidince... 
tu---- erenin arabasını alsaydık keşke.. 
ir---- (güldüm...)  adresi söyle sen... onlar getirecekler.
tu--- içimi ferahlattın... ödedin mi.. 
ir---- evet... 
 
tuna adresi yazdırdı... akşam yedide gönderecekler... 
ufuk timsahın boynundan tutmuş,arkada ki görevli bayan da gövdesini taşıyor... 
.... timsahta iki metre vardır... canlı gibi... 
 
uf---- getiydimm... 
tu---- ay bu nee.. korktumm.. 
uf---- hah hah hah... seni yiceeekkk... 
 
kasaya koydu kadın... 
tuna da ,ufuğu aldı kucağına...
 
tu---- asıl ben seni yiyeceğim... 
 
onun da parasını ödedim... 
ufuk timsahıyla gezmek isteyince... 
 
tu---- yapma ufukk.. evde oynarsın.. sinemaya almazlar ki,onu... 
hem sürükleyince de kirlenir.... 
sana balon alırız ,olur mu..
 
bütün ,parmaklarını açarak... 
uf---- beş tane istiyoyum ama... 
tu---- (gülerek...) tüm balonlar ,sana feda olsun... alırız... 
 
mügeye aldıklarımı... arabaya koymaya gitti tuna... baloncuya da bakacak..
 
bizde ufukla beraber .. koltuklara oturduk.. sinemadaki film afişlerine bakarak, suyumuzu içiyoruz.... 
birazdan tuna gelince,bilet alacağım.. dinlenirken,seçiyoruz... güya...
 
uf---- iyeem... 
ir---- efendim canım... 
 


Hiç yorum yok: