Translate

22 Şubat 2012 Çarşamba

463.bölüm..


çiğdem  ,kendi yerine geçti.. şakir bey de karşımızda.... tuna dikkatle ,süzüyor adamı.. 
 
çi---- kahve içecektik.. sen de alır mısın.. 
şa--- alırım ,çiğdem.. 
 
 telefon etti, kahve için... sonra da şakir beyi, tunaya tanıtıyor güya..
 
çi---- şakir bey,xxx bankası.. xxx şubesinin  müdürü...   sağolsun, kredi alırken.. çok yardımcı oldu.. 
 
tu---- hııımm.. öyle mi 
niye bana,söylemedin ki.. 
 
şa--- sizde mi ,bankacısınız... 
tu---- hayır.. ...öğretmenim.. 
şa---- kredi diyince... 
 
tu---- beyefendi,gönül kredisi..  her türlü nakit krediye bedeldir..
şa---- .............
 
çi---- sağolsun tuna.. her sıkıntımda.. yanımda olmuştur... yıllardan bu yana... beraber okuduk.. 
Adanaya gitse bile.. dostluğumuz devam etti.. 
 
tu---- her zaman da,devam edecek... uzak olmamız.. ilgilenmeyeceğim anlamına gelmiyor ki.. 
kız kardeşim demişsem.. ömür boyu değişmez... başımın üstünde yerin var... 
 
çi---- sağol, mahçup ediyorsun beni..  
 
 
çiğdemle bakıştık bir an... yardım istiyor benden...
 
ir---- çiğdem... sigara içebilirmiyim... 
çi---- elbette...dur ben vereyim... 
 
şakir bey uzatınca...
ir---- sağolun.. değiştirmeyim.. 
 
tunanın uzattığı sigarayı aldım... yaktı...
o sırada şakir bey de,çiğdeme sigara veriyordu... 
 
tunaya kaşlarımı çatarak... fısıldadım..
ir---- sakin olsana.. çiğdem,benim için önemli dedi..ön yargılı olma..  
 
tu---(............ ) krediyi ver, çiğdemi kap.. başkaa.. 
ir--- suus.. ayııp.. 
 
sigaralar,içilirken.. kahvelerde geldi... 
 
çi---- tuna ,ne kadar daha buradasınız... 
tu---- belli değil,çiğdem...  bir hafta,on gün olabilir.. 
 
çi---- iyi ,buradasınız yani.. ..bülentin nikahına gelemedim,ayıp oldu... 
onları da yemeğe almak istiyorum.. ne zaman uygunlarsa haberleşelim.. 
beraber ,buyrun gelin.. 
 
ir---- çiğdemciğim.. çalışıyorsun... hiç kendini yorma... bizde,onlar da..  öyle şeyi  aramayız.. 
ben alacağım,yemeğe.. sen buyur, bize... hatta şakir bey.. sizde buyrun... bekleriz.. 
hem, daha iyi tanışmış oluruz... dimi tuna... 
 
tu---- evet ,tabi buyrun.. 
şa---- çok naziksiniz.. ama.. bu aralar işler,çok yoğun.. gece de.. mesaiye kalıyoruz.. 
çiğdemi.. çiğdem hanımı ,yani.. getiririm de... ben kalamam... affedin lütfen... 
 
tu---- ne demek efendim.. işinizden alıkoymayalım ,sizi.. çiğdemi de ben alırım.. yorulmayın.
 
 gülümseyerek... ayağa kalktı... 
şa---- tanıştığıma, memnun oldum... iyi günler ,dilerim.. hoşçakalın.. 
ir---- bizde memnun olduk...iyi günler..beyefendi.. 
 
bize bakarak... 
çi--- birazdan, geliyorum... 
 
şakir beyin,ardından o da çıktı... 
 
tuna da.. sinirle,söylenerek kalktı yerinden... çiğdemin yerine, oturup..
bilgisayarı önüne çevirdi...,
 
ir---- tunaa... 
tu---- neee.. 
 
ir---- çok kabasın,çok.. 
tu--- öyleyim,sen  küs değil miydin... benimle... 
 
cebinden bir kağıt, çıkardı.... tıkır tıkır..  yazıyor bilgisayara... 
 
ir--- o başka.. bu başka.. ayıp ettin..çiğdem için önemliymiş ,demedim mi sana... 
 
tu---- ben kabayım, Adanalıyım.. sinirliyim.. ayıp da ederim.. küfürde... 
o kimmiş ki.. kredisini alsın.. (.............. ) çiğdemi kullandırtmam ona... 
 
ir---- aaaa... ne diyorsun sen... o nasıl laf... bu nasıl, bir tuna... şok oldum.. 
 
(eft o zaman böyle yapılmıyordu tabi.. Adanada ki,banka müdürüne..telefon etti tuna... 
hesap numarasını verdi..çiğdemin,
para transferi yaptırdı yani..ama olsa ne güzel olurmuş.. okuyunca ,
yabancılık çekmeyin dedim...)
 
bilgisayarı eski haline getirip... kağıdı cebine koydu ,çabucak.. 
kalkıp.. yanıma geldi.. 
ama hala ayakta duruyor.... 
 
tu---- bir erkek.. kredi verdiği..yalnız bir kadınla.. 
bir gönül ilişkisi içine giriyorsa... 
ilk etapta kullanmak istediği gelir aklıma.
çiğdemin artık borcu yok ona... kapattım.. bundan sonra... ona karşı ezik değil.. 
devam edip etmeyeceğine.. kendisi,karar versin... bana sormazsa... hiç karışmam.. 
çiğdem için önemli olabilir de.. bakalım,şakir bey için ..çiğdem önemli mi..
beni, sert  ..acımasız ...kaba görmedin sen.. ama bu alem böyledir...aslında her yer böyledir.. 
 kurtlar sofrası yani.. 
hak edene,hak ettiği gibi davranıp... ilk baştan tavrını koyacaksın..
bırak kaba,yobaz desin.. 
içeri girer girmez ,bana "kimsin" diyor..  
böyle söyleyene "sana ne" denmesinde bir mahzur yok.. anladın mı..
 bile bile.. çiğdemi yem yapmam ona... 
şok olduğunu mu sanıyorsun.. ..daha ne çirkinlikler var ,bir bilsen...
hem  niye yemeğe çağırıyorsun ki... istemediğimi ,fark edemedin mi..  
 
oturdu yanıma... 
 
ir---- bu ne şiddet ..bu ne celal... 
ne oluyor sana... nerelerden.. neler çıkartıyorsun... 
ergün abiyi, dayımı solladın ha... 
yemek için ,soracak durum yoktu.. çiğdeme destek olmaya çalışıyordum, ben... 
inanamıyorum.. sana.. 
 
tu---- sollarım hayatım.. 
 
ir---- neyse,çiğdem geliyor.. birşey deme kıza.. tuna  şakiri parçalar diye ,korkuyordu zaten... 
 
tu---- hah hah hah... o , biliyor..  tabi.. 
ir---- bir bilmeyen ben mişim.. demek ki..  öğrendim.. 
 
içini çekerek... 
tu--- hala yumuşacık bir adam olduğumu, düşünüyor musun... 
ir---- ama öyleydin sen..  
tu---- sana hala öyleyim... 
 
kapıyı açıp.. girdi içeri.. 
yüzü kızarmış... biraz telaşlı gibi.. 
şakir bey.. içerideki deli kim ,dedi herhalde...
 
çi---- kusura bakmayın.. bir müşteriyle ilgilenmem gerekti de... 
 
oturdu karşımıza... 
çi---- hiç konuşamadık.. siz nasılsınız... 
 
ir---- iyiyiz,çiğdem..toparlanmaya çalışıyoruz işte..
ikimizin de,sinirleri  çok yıprandı ... tunanın,sana yakınlığını bilmiyordu.. 
umarım,misafirin kırılmamıştır.... 
 
çi---- yok canım.. ne kırılması.. 
 

Hiç yorum yok: