Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

46.bölüm..


 
ah---- anladım.. peki... 
 
o ,salona girdi.. tunayla tokalaştılar... 
konuşuyorlar... 
 
ir--- annee .. 
 
ne--- tatlı koyalım ,gel... 
 
 
mutfağa girdik... 
 
ir--- ne dedin tunaya.. bir yılı ,nasıl kabul etti... 
 
ne--- planlı olmayan, bir durumla karşı karşıyayız dedim.. kabul demedi ama ses de çıkarmadı.. 
 
ir--- hıı.. 
 
ne--- karnı burnunda ,kayın valide olamam mı deseydim.. anlamıştır o.. 
 
ir--- eh, bir yıl da fena değil... 
 
ne--- birazda senin,onu tanıman için istedim zaten... iyice emin ol.. bu evlilik başka birşeye benzemiyor.. 
.. 
 
ir---- (tatlıları koyduk...)  bu yemekler kimin için..
 çok yapmışsın da.. 
 
ne--- baban, yayla evine gidecek.. yarın.. ustalara  götürsün dedim...
 
ir--- ben gitseydim keşke.. tabi, babamla değil... 
 
ne--- tunanın önünde kovalanmak istemiyorsan.. yürüüü.. 
 
*******
 
tatlıları yedik.. benim midem gurulduyor ama olsun.. babam bir ara,mutfağa gittiğimde yani.. bana yüklüce bir miktar para verdi.. tunaya yüzük alacağım ya.. 
ah--- yemeğe götürmek için,izin istedi.. ben de verdim.. hadi giyin sen.. 
 
 
saat yedi gibi.. tunayla beraber evden çıktık.. 
yüzük alacağız.. acelemiz varmış gibi..
hava karardı.. kuyumcu mu,kalır bu saate.. 
 
hıı, evden ayrılırken.. tuna "geç gelebiliriz abi, sorun olur mu"  dedi babama.. 
o da "olmaz da.. yine de çok gecikmeyin "dedi.. 
 
arabanın ön kapısını açıp.. 
tu--- ( gülerek ) buyur, canım.. 
ir---- özellikle mi,diyorsun nedir.. canım falan deme.. kapıdalar, duyacaklar.. 
 
oturdum.yerine geçti o da.. arabayı çalıştırıp..
korna çaldı.. hareket ettik.. 
 
tu--- geldim, seni evinden aldım.. istediğin gibi bir sıfatım da ,var artık.. canım olduğunu, duymalarında sakınca yok... canımm.. 
 
ir--- ( gülümsedim haline ) tunaa, hala ayıkmadım.. uysallığıma aldanma.. bana inat olsun diye konuşuyorsan .... 
 
tu--- iremm.. inatlık değil.. durum değerlendirmesi yaptım.. yanımdasın ,başka şeylerin önemi yok.. 
 
ir-- ..................
 
tu--- yemekten önce kuyumcuya gidelim.. diyorum.. ne dersin.. 
ir--- bu saatte, açık değildir ki.. 
tu--- haber verdim dedim ya.. 
ir---- yani tuna, bir yüzük için.. kuyumcu açtırılır mı.. başka zaman alırdık.. acil nişan oluyoruz sanki.. ben daha kitaplarımı almadım.. 
 
tu--- ( gülerek ) yarın için,kitap gerekmiyor zaten.. yarını beklemeden,  yüzüğü alalım dememin de, bir gayesi var elbette.. 
" dün gece,ne oldu.. abin,ne diyordu sana.. "diye düşünmekten uykum kaçtı.. nişanlanalım,irem.. en kısa zamanda.. abin gitmeden olsun.. 
 
ir--- gitmeden mii.. iyi de,  kasımın dokuzu bugün.. on günü var.. 
mümkün değil olmaz.. yetişmez yani.. manisadan.. teyzemleri çağırmamız lazım.. kıyafet dikilecekk.. sonra.. okul,ders.. 
 
tu--- ...................... 
 
kuyumcuya gelip ..arabayı park edince.. 
bana döndü.. 
 
tu--- sen istedikten sonra.. hiçbir nedenin önemli olduğunu sanmıyorum..  yarın akşam olsun..desen bile ,elimden geleni yapar 
yetiştiririm.. annenle konuş,gün söyle bana.. 
içeride de.. para mevzusunu açma.. fiyatlarını,hiç sorma bile.. her ne istersen seç,al..limitin yok.. anlaştık mı.. 
 
ir--- ( kaşlarımı çatıp ) pek takmam ama benim herşeyim var.. birşey istemem.. hem,senin yüzüğünü ben alacağım.. parasız nasıl olacak ki.. 
 
tu--- bende o yüzden,söyledim ya.. paran yanında dursun.. ahmet abiyle ben konuşurum..  senin yoktur demedim ki.. ama bu alacakların başka,ben alıyorum..   hadi, gel.. 
 
gördüm ki.. tunayı çok iyi tanıyorlar.. izzet ikram büyük..
yüzükleri  beğendik işte.. ben tamam gidelim dedim.. tuna setlere bakalım dedi..  çeşit çeşit.. ağır takımların arasından.. bana uygun sade bir tane beğendim.. pırlantaları da isteyince..  
 
adamın kasadan çıkarmasını fırsat bilip.. kısık sesle.. 
ir--- tunaa,ne yapıyorsun sen.. bunlar ,çok  pahalıdır.. haberin yok tabi senin.. hem ben ,öğrenciyim.. nerede takacağım pırlanta takımı.. fazla fazla aldın.. bir alyans yeterdi ama.. kırmadım seni.. şimdi ben açlıktan bayılmadan.. senin de, paran bitmeden.. yemeğe gidelim..
tu--- ( gülerek.. ) peki istediğin gibi olsun ama 
benim beğendiklerim var.. onları da, alalım.. gideriz.. 
 
 iki saat kadar kalmışız orada.. 
 
**********
 
güzel bir mekanda yerimiz ayrılmış.. kalabalık da değil.. yemeklerimizi yerken.. 
 
kolumda ki,altın  bileziğe takılıyor gözüm.. ne kadar güzel,işlemeleri var... abartılı da değil.. tam yaşıma göre... zevkliymiş doğrusu.. 
 canım yaa.. sevdiğimi söyleyince.. ne kadar memnun oldu... 
 
hele takarken.. ki, bakışları... içimi eritti resmen.. 
diğer aldıklarımızı.. yarın gönderecekler... 
ama altın anahtarlığı niye aldığını anlamadım.. ucunda "i" harfi var diye mi.. beğendi acaba.. 
 
ir--- bana kendinden bahsetsene.. hiç birşey bilmiyorum, senin hakkında.. sen,beni tanıyormuşsun..  durumu eşitleyelim... 
 
tu--- (içini çekip...) ne bilmek istiyorsun...
 
ir---- herşeyini.. 


Hiç yorum yok: