Translate

22 Şubat 2012 Çarşamba

459.bölüm..


 
 
tu---- temmuz ayında.. seni,sınıf atlama konusunda.. mülakata  çağırmışlar .
yeni evin adresini vermişsin,oraya gelmiş zarf. benim haberim olmadı tabi.. 
mazeret bildirmeden...  gitmezsen ,
hakkın kayboluyormuş ...
fevzi bey.. posta kutusunda görünce,durumunu bildiğinden...  gelip ,seni .. bizzat görmek istemiş.
 raporuma yazarım,irem hanım gelecek yıl..
mutlaka, sınıf atlar demişti.. 
 
dirseklerini masaya yaslayıp... gözlerimin içine bakarak.. .. 
 
tu---- farz et ki.. sana şu anda ,geleceğinle ilgili... üç dilek hakkı verildi ... 
dileklerin arasında ,söylediklerimi de düşünürsen.. üçüncü sınıfta ,okumak olur muydu.. 
tamamen merakımdan soruyorum... olacağından değil ,yani.. kayıt yaptırmadın ya.. 
 
bende yaslandım masaya...... 
 
ir---- ben,başarılı bir öğrenciydim... dil konusunda,azmim ve  yeteneğim var...  
okuyamadım,sınıf atlayamadım diye ...çok çok ,  üzülmüyorum.. 
belki diplomam olmayacak ama
sertifikalarla ve pratikle iyi bir çevirmen olacağıma inanıyorum.. 
evde oturmak gibi, bir planım yok..
şansım yaver gitmedi diyelim.. 
hiç birşey yapamazsam,
ertana ana dili gibi ingilizce öğretirim.. 
okulumuzda  ki, çocuklara ders haricinde..anlamalarına ve  ödevlerine yardım ederim.. 
hadi bunları da.. geçtim.. 
ikinci sınıfı okuyan arkadaşlarıma.. destek olurum... 
 unutmamak için..elimden geleni yaparım,yani..
  kavgalarımızı yada konuşmalarımızı Türkçe yapmayız... bundan böyle...
hatta ikinci,üçüncü dilleri öğrenip... geliştiririm..
ud yada gitar çalabilmeyi... şarkı söylemeyi,bir koroya katılmayı...
patlıcan,biber yetiştirmeyi.... istiyorum..
sana sarma,dolma .. pasta börek yapmak gibi düşüncelerim de var... sırada..
sonraaa,büronu işgal edebilir.. işleri  de,elime alabilirim.. belli mi olur... 
 
tu---- ooo... planların çokmuş.. 
 
ir---- evet.. çok ama sıralamayı isteğime ve zamana bıraktım.. kendimi şartlandırmıyacağım.. 
dedin ya...üç dilek hakkım olsaymış.. okumayı dilermiydin diye.. hayır dilemezdim.. 
anladım ki.. ondan daha çok istediğim ,çok daha önemli şeyler var mış hayatta.. 
..ilki,her şartta yanımda .. mutlaka seni  ve sevdiklerimi isterdim.. 
ikincisi, doktor yüzü görmeden... mucizevi şekilde anne olabilmeyi.. 
üçüncüsü de... sağlıklı olmak koşuluyla ,bana benzeyen   bir kızım... 
sana benzeyen karayağız ,bir de oğlum olmasını dilerdim..allahtan...... 
 
konunun buraya gelmesinden, rahatsızlığı o kadar belli ki...
bana bakmamaya çalışarak, dudaklarını ısırıyor... 
 
elini tuttum... 
ir---- tunam,bana bakar mısın... 
 
başını kaldırınca... 
ir---- iki ve üçüncü dileklerin gerçekleşmesi  , umudu yok.. acı ama gerçek bu.. 
çocuk konusunu sonsuza dek,kapattık... 
bizim de
 birbirimizden ayrı kalabilmek.. gibi bir seçeneğimiz olmadığına göre.... 
 hepsini sana ve bana kullanırdım... 
yaradandan.. ikimiz için.. sağlıklı,uzun ömürlü .. huzurlu.. ve hep aşık 
kalabilmeyi  dilerdim...
 
gülümsedi ,canım benim... 
tu---- amiiinnn... 
 
ir---- (güldüm...) yani tunam... kayıt ve üçüncü sınıf umurumda bile değil, şu an..
 geçen yıl ,bu günlerde nasıldık.. gelecek sene nasıl olacağız.. allahtan başka kim bilebilir ki.. 
bu anı yaşamanın değeri ,paha biçilemez diyordun ya..çok doğruymuş... 
bende karşımda ki.. 
yakışıklıyla ,ikinci doğum günümü kutluyorum.. denebilir.. tek ama tek istediğim sensin... 
 
tu---- benim de... offfff,konu dönüp ..nerelere geldi... alma perde falan.... 
içten,jaluzi  yaptır..   perdeden,daha garantili.. hiç olmazsa... 
 
ir---- hah hah hah... bak bu iyi fikir... gülenin.. mağazasının karşısında.. 
bizim tanıdık var... ona giderim...
 
tu---- aman iremm..  şurada ...bir onu anman , eksikti.. 
 
ir---- ya pardon... ağzımdan kaçtı... gayet benimsemişim baksana... 
jaluzi için giderken,bir merhaba bile diyebilirim.. o kadar yani.. 
 
 
tu---- merhaba ha.. hayal kırıklığına uğrayacağın için üzgünüm..
çünkü.. artık öyle bir mağaza yok.. 
ama başka birşey öğrenemeyeceksin... hiç sorma ve kapat... 
 
ir---- ...............................
 
tu---- bakma bana öyle... masum masum.. 
sen,nereden biliyorsun.. gördün mü.. konuştun mu...vs vs ..bir sürü soru ,aklına dizilmiştir bile... 
cevap versem.. surat asacaksın..vermesem.. yine asacaksın... 
tercihimi ,ikinci şıktan yana kullanıp..
onu konuşmayı reddediyorum.. 
... 
ir---- tuna.. kesinlikle soru ve yorum yok... lütfen anlat... 
 
tu---- ısrar etme,irem... keyfimizi kaçırma.. 
ben bilmiyor muyum seni.. kafana takılacak yine... 
 
ir---- sen,soruya mahal vermeden bildiğini anlat... 
 surat asmayacağım..valla bak.. 
 
tu---- tatlı yer misin... 
ir---- yaa.. 
tu---- yiyelim önce... giderken,faytonda anlatırım... yüz ifadeni de,görmemiş olurum böylece.. 
eve gidene kadar.. yeminini hatırlayıp.. relax olursun...
 
ir---- (güldüm.. ) sen ne tatlısın ya... bana ,tavuk göğsü alabilirsin.. hayatım.. 
tu--- öyleyimdir dee... yok sipariş falan.. ben ne getirirsem onu yiyeceksin.. 
ir----( muzip muzip,gülümsedim )  peki ağamm.. 
 
 
kaymaklı ekmek kadayıfıyla, ayva tatlısını aynı tabağa koymuş.. iki çatal,bıçakla beraber geldi.. .
yanıma oturunca... kolunu omuzuma attı.. 
 
ir---- vayyy...ağamm.. ne oldu.. yanıma teşrif ettiniz...
tu---- şimdi anlarsın...
 

Hiç yorum yok: