Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

45.bölüm..


yatağımda...sallanıyorum sanki... 
zu---- pişştt uykucuuu... uyaannn... 
ir---- giittt .. 
zu---- teyzeeeeeeee.. uyanmıyoorrr... 
ir---- ( elimi salladım ,git diye... rüyamda tunayı görüyorum ben.. uyanmanın sırası mı ) 
zu---- teyzeeeeeeee... kızın ,el hareketleri yapıyor banaaaaa... hah hah hah... 
ir---- canına mı susadın ,zuhalllll...
zu---- bak bana.. kim susamış gösteririm... 
 tek gözümü açabildim... 
 ellerini birleştirmiş.. bana ''sen de miii leylaaaaaa..''diye ferdi tayfur taklidi yapıyor... .. 
bu ne şimdi ,leyla kim... oturuverdim yatakta... 
aklım çalışmaya başladı.. leyla,mecnun.. yüzük.. söz nişan...tuna tunaaaaaaaaaa..
zu--- aferin sanaa.. etkili olacağını biliyordum... tuna geldi.. kalk hadi.. 
ir---- ne, hani.. nerde..hiii, saat kaç... 
( kalktım hemen... ) niye gelmiş.. 
zu--- saat,öğlenden sonra  dört canım.. 
ir--- günlerden ne... sen niye burdasın.. kabusmusun zuhal... 
zu--- yüzünü yıka da, aklın başına gelsin... tuna da, gelecekmiş birazdan.. yüzük alacakmışsınız... hayırlı olsun.. gülüm... 
ir--- sağol, annem abim nerde.. arkanı dön.. giyineyim ... anlat sen... 
yatağımı düzeltmiştim bu arada... 
zu--- teyzem mutfakta.. ben de, ders çalışmayı bıraktım .. bugün.. ergün sayesinde.. 
ir----seeennn... hii, başımıza taş yağacak... 
zu---- (oturdu koltuğa..)  bak anlatmam ha.. 
dolabımdan.. pantolonumun üstüne, uygun bluz arıyorum... 
ir--- anlaatt..
zu--- dün gece ki ,fiyaskodan sonra hiçbirimiz uyuyamadık... babam bile ,düşün artık.. 
saadet teyzem yedi,bitirdi bizi...ayy düşmanıma vermesin valla... dır dır dır,allahım ne çene vermiş..ağrımıyorda.. 
 yarım saat sonra geldiler , hülya nuriye götür beni.. demiş.. teyzemden çekindiği için.. 
nuri perişandı tabi.. 
eve gelince anlattık olanları..annemle babama..  
çok üzüldüler.. 
  babam , sabah erkenden gitmiş saadet teyzeme..."tekrar düşün.. günah saadet" demiş..
 anneannem de orada ya... ikisi iki yandan  ablukaya almışlar... 
neticede izni koparmış," olmayacaksa da ..kızın ,nuriyi ikna etsin ..yazık çocuk askere gidecek.."demiş..  
hülyayı da almış.. bize geldiler..  
ergünle,nuriye haber vermeye geldik... yani.. 
nurinin,giderken ki.. şaşkınlığını hiç unutmayacağım... abimle gittiler..
... bende, gidiyordum kiiiii... tuna geldi.. 
gömleğimin düğmelerini ilikleyip... baktım aynaya... 
ir--- seni nasıl götürmemiş.. hayret..
zu--- birkaç gündür bizim ev..çok kalabalık.. nenem-dedem bizde ya.. halalarım akın ettiler.. sofra kur,sofra kaldır.. mahvoldum.. halimi de gördü tabi.. bunaldım..yürüyeceğim 
diyince itiraz etmedi.. 
ir----abilerinin kıymetini bil, zuhal.. 
nuri de,iyiydi de.. yavaş yavaş.. --- teyzemin sayesinde -- salgırganlaşıyor..  (içimi çekerek ) 
 e ,tuna nereye gitti.. 
zu--- abilerime ; ne kadar düşkün olduğumu bilmez gibi ,konuşmasana..ama nuri dengesini kaybetmiş..gece bizi eve getirirken.. çok fenaydı hali.. acıdım,inan ki.. 
tunanın da,nereye gittiğini bilmiyorum.. teyzemle konuştular.. epeyce.. uyuduğunu duydu.. vazgeçmiştir belki... 
ir--- (güldüm,akşamki hali aklıma gelince.... )  göreceğiz.. teşekkür ederim, haberler için.. 
teyzeme katlandığınız için de sağolun.. güya beraber olacaktık..  yemeğin hiç tadı yoktu valla.. 
gel hadi...  ne çok uyumuşum yaa.. (içimden de sabah eve gelirsen,tabi uyursun diyorum... ) 
çıktık odadan...  
yüzümü yıkayınca.... saçlarımı ,at kuyruğu şeklinde topladım...
mutfağa gittim annem telaşla hazırlık yapıyor...kek,börek pişmiş.. yemekler hazırlanmış... . 
salata yapıyor... 
zuhal de, kahve pişiriyor... 
ir--- günaydın anne...ne bu hal..ne oluyor... 
ne--- şimdi ,birşey derdim yaaa.. zuhal var... 
zu---- de teyze, dee.. kulağımı kaparım... 
ne---zuhaliimm, zuhalim...  kıyamıyorum kii..irem hanıma... biz seninle ne konuştuk... nikahlanıp gelseydiniz bari... 
söz yüzüğü bile takmışsınız ,allah canını almasın ..kız bakim şuna... 
(elimi uzattım annem,baktı... ama ben nasıl gülüyorum.. dalga geçmesine...) 
tuuuu.. yüzüne senin.. bu ne kız.. 
teli kıvırmış,altın suyuna batırmış gibi.. yazık sana.. bununla mı kandırdı seni... 
ir--- ayy anneee.. sen,babama yüzüksüz tav olmuşsun.. ona ne diceksin peki.. 
 elindekileri bırakıverdi...  kalktı yerinden...yine bir kovalamaca yaşıyoruz salonda... 
ne--- nasıl laf ,ooo...  gel buraya ,tav ha... 
daha çocuktum ben... tav ,mav bilmedim... 
verdik,bu kocan dediler.. evcilik oynayacağız ,sanıyordum ben... 
zuhal de, ben de gülüyoruz...
ir---- dur annem, dur.. yine tansiyonun zıplayacak... 
ne--- ben senin üstünde ,bir zıplayımda önce... hanım için,çalışıyoruz.. birde duyduğumuz lafa bak... vermiyorum seni,... alabiliyorsa alsın hadi.. sıkar biraz... 
dönüyoruz hala, benim başım dönmeye başladı... 
zu---- teyzeee..teyzee.. bu.. kızın var yaa..
kapıya da yaslanmış.. eğlenerek bize bakıyor... 
annemde durdu..benim gözlerim faltaşı gibi açıldı birden..  hiii.. intikam alacaktı...ya tunayı,söylerseee....
ne--- söyle canım... 
zu--- bu, iremle tuna... 
ir--- eeeeee..
zu--- teyze,kızına birşey de... bana kötü bakıyor... 
ir--- ben ,sana..birşey.. desem... 
ne--- irem akıllı dur  ,kalbim çarptı...zuhalim,kahveleri de al gel.. anlat bakim.. irem sigara ver bize.. efkarlandım.. 
ir--- ne sigarası anne.. hem bende ,ne arar... 
 zuhalle karşılıklı... oturdular koltuklara.. kahve içiyorlar.. 
ne--- anneni hafife alma.. çantanı aç.. öndeki gözde... al iki tane... 
ir---( kızardım...)  yok benim değil ,abimindir o...
ne--- uzatmaaa... getir.. zuhalimle içelim..
zu--- nereye düştüm ya... bir abim verir.. bir sen.. şaşırdınız mı ne.. sonra anneme ,laf anlat işin yoksa.. 
ne---- (gülüyor annem...)  bu kahve de, onsuz gitmiyor.. zuhalim... kurban olurum ,ergünüme laf yok... 
zu---- aman olun... aliyle ben,üvey evlatmıyız nedir.. ağzını açan.. ergün diyor... 
ne---- o bizim, ilk gözağrımız zuhalim... öyle deme.. sizi de, az gezdirmedik sırtımızda... hele sen ,ne çok ağlardın..
hiç unutmam.. baban iki kata da.. salıncak kurmuştu.. yukarıda uyuyordun, aşağıda.. bağırıyordun.. 
zu---- bilemicem artık...tek babam seviyor demek ki.. 
ne--- baba ve kızların aralarında, garip bir bağ oluyor... valla bak... ahmette iremi çok sever... 
getirdim iki tane.. yaktılar ,annem mutfağa gönderdi beni.. ne konuştuklarını duymuyorum... bir parça börek yedim... 
 zuhal söylerse diyemde aklım ,çıkıyor.. tuna gelecekmiş.. ya annem öğrenirse... kalbim çarpıyor...deli gibi...
elim ayağım titredi.. 
annem,irem diye bir bağırdı ama... eyvah dedim..  
ir--- buyur anne... 
ne--- neler olmuş.  hıı... birde senden duyayım... utanmıyor musun sen.. 
ir--- utanmak mııı..ne olmuş, anlamadım ki... anlatayım.. 
zuhale bakıyorum.. pis pis gülüyor... 
ne--- kızı gıdıklamışsın.. ne istiyorsun zuhalimden.. 
zuhal kahkahayla gülüyor..  nasıl baktıysam artık..  bayılacaktım sanki... offff öyle çok korktum kiii... 
öpücük attım ,zuhale.. 
kapı çalınca.. kalbim çarptı bu sefer de.. 
ne--- aç bakalım.. bir kahvede, tunayla içelim.. bol acılı olsun..
açtım kapıyı.. 
 elinde güllerle, kapıda duruyor...gülerek.. göz kırptı bana.. 
oy oy.. bıyığının yanındaki gamzesi de çıkarmış...ireemm kendine geell.. 
nasılda muntazam bıyığı varmış... ne ince,ne kalın... öyle pala falan değil... hiç de batmadı... öperken..
ayyy... yanaklarım yanıyor... 
 gri takım elbise, beyaz gömlek ..kırmızı kravat....of be.. çok yakışmış.. nefes aldım.. konuşabilmek için.. kesildi de...

ir--- hoşgeldin.. 
tu--- hoşbuldum.. nasılsın.. (fısıldadı.. ) vazgeçmedin değil mi.. 
ir--- (gülümsedim..) gel, ..henüz düşünmeye fırsatım olmadı... ben beklemiyordum seni.. 
tu--- (bir adım,girdi içeri... )  ben isteyene kadar, düşünme öyleyse... (uzattı bana gülleri...)  bunlar sana.. aşkıma..
ir--- (aldım gülleri.. ) sağol da.. suss.. duyacaklar.. içerideler.. 
 ya yüzük demişsin,isteyeceğim diyorsun ..bu ne acele.. pazartesi dememişmiydin.. hem kuyumcularda açık değildir ki.. 
tu--- bekleyemedim.. kuyumcu da açık ,haber verdim...  tatlı var arabada... onu da getireyim..
ir--- (tek kaşımı kaldırıp ) çok eminsin bakıyorum... annemin vereceğine.. 
tu--- kızı istedikten sonra.. verir değil mi..
ir---- bilmeemmm... 
tu--- hımm, akşam sorarım bunu sana.. 
ir--- hah hah hah... 
tu--- bunu da.. 
ir--- durr.. akşama ne var.. soracağım ne demek..

birşey demeden..gülerek , arabaya gitti... 
ne--- iremm... 
ir--- arabadan tatlı getirecekmiş.. anne...

zuhal filcanları getirdi mutfağa... 
ne--- iyi, getirsin bakalım.. 
ir--- annee... insaflı ol... 
ne--- yok yaa... çok konuşma sen... vazoya koy onları da...

mutfakta vazoya su doldururken... 
ir--- zuhall.. sağol... 
zu--- ne demek efendim... korkman yeterli... intikam için.. 
ir--- ödümü patlattın...
tuna elindeki tepsiyle.. mutfağa girdi... masaya bırakıyor.. duymuş beni.. 
tu--- kim korkuttu seni... 
zu--- ben..
tu---- yazık zuhal.. aşkolsun.. 
zu--- değil.. tuna.. hak etmişti... sana kolay gelsin..buyur.... teyzem çetindir, haberin olsun... 
tu--- (gülümsedi..)  kızının, kime çektiği belli oldu desene... irem.. kahvem........ normal olsun... 
ir---( başımı salladım..) tamam..

tuna salona girdi... annemle tokalaştılar... 
kahveyi nasıl yaptım,hiç bilmiyorum.. elim ayağıma dolaşıyordu da.. neyse.. götürüp ,verdim ikisine de... 
zuhali gönderdikten sonra ,
ben bahçede.. deli deli,dolaşıyorum... acaba annem neler diyor tunaya...babam da yok... 
o neredeyse..artık... akşam için annem hazırlık yapmış.. bunlar tuna için mi..bilmiyorum da... sıkıntıdan delireceğim...
 hıh,babam geldi.. sepetle limon,portakal getirdiğine göre.. çiftlikten geliyor demek ki... bakmayım bari... indi geliyor..

ah---- iremmm.. 
ir--- efendim.. 
ah--- niye burdasın.. hava serin kızım.. içeri gir.. tuna da gelmiş..
ir--- hımm.. annem dedi.. 
ah--- niyeymiş.. gir gir...
ir--- ...............
ah--- anladıımm.. iyi öyleyse.. bende oturayım yanına... konuşsunlar rahatça..

sandalyeye oturdu... epeyce ,bir süre hiç konuşmadık... 
ah---- kabul edip,evet demişsin.. doğru mu.. 
ir---..................... doğru.. tuna mı,söyledi.. 
ah--- evet... hayırlısı olsun.. iyi düşündün mü...
ir--- hımm..
annem kapıyı açtı, gözlerini siliyor... benim de gözlerim doldu.. 
ah canım benim...kalkıp ... "annemmmm " diye sarıldım... 
öptü beni.. "hayırlı olsun yavrum" diyerek... 
babam da.. duygulandı.. sanırım... 
ah--- nermin.. ağlama.. (girdirdi bizi ..kapıyı kapadı... )  içeri gelin, hadi...  
ne--- ( kısık sesle ) ahmet dur,ben bir yıldan önce evlenmelerine razı değilim.. tunaya da, söyledim.. sesi çıkmadı.. 
ah--- neden... bir yıl..
ne--- (kızgın kızgın baktı ,babama...)  sencee.


Hiç yorum yok: