Translate

22 Şubat 2012 Çarşamba

445.bölüm..


lütfü abilerle ,merhabalaştık.. öpüştük falan...
bota binmeden ,can yeleklerini giydik... 
 
tuna  götürecekmiş... elimizi tutup.. tek tek.. bindirdi bizi.. oturunca da,kıpırdamayın diyerek... 
yata doğru hareket etti... gayet normal hızla gidiyoruz... 
 
yatın merdivenlerine, yaklaşınca...kocaman "eros "yazısını görüp... gülümsedim.. 
 
yukarı çıkarken... biz biraz geride kaldık..
ir----adı konmuş ha.. 
tu---- evet.. gerekiyordu... kayıtlar için.. yarın tamamen ,devrini alacağız....
ir--- hayırlı olsun...kazasız belasız kullanalım inşallah... 
tu--- inşallah,öyle olur... 
 
*****
 
 
kaptanla tokalaştık... 
güverteye ,mükellef bir masa kurulmuş yine...
hava da.. güzel, soğuk değil...  buyur ettik... karşılıklı oturduk koltuklara... 
 
garsonlar hizmete başladıklarında.. harekette etmiştik... 
 
ir---- neşe abla.. üşürsen..içeride de oturabiliriz... 
 
neş--- yok yok.. hırka aldım.. irem.. üşümem.. ben Ankaralıyım ama denizde büyüdüm sayılır.. 
bu havaya alışığım yani... 
 
ir---- aman,hasta olma da.. 
 
içkilerimiz kondu.. neşe abla bira istedi.. 
 
lü---- tuna ,bizim bölge toplantısını yada yemeğini burada yapabilirmiyiz... 
yata, bayıldım ..izin alabilir misin.. sahibinden.. parası neyse, öderiz... 
 
tu---- ................. sorarım da.. istemez sanırım.. 
 
lü---- telefonunu ver..ben arayayım... gelecek ay
tüm bölgeleri biz ağırlayacağız...  otellere ,restoranlara dünya bir para ödüyoruz..  
burada yapabilirsek,çok iyi olur... o da, kazanır... 
 
balık servisi yapılıyor... tuzda balık istemiş tuna... alev alev geldi.. çekiçle kırdılar,tuzu..
lagos da enfes görünüyor... tabaklarımıza  konuluyor.. tek tek.... 
 
tu---- haklısınız da... huysuzdur biraz... 
 
neş--- lütfüm,ısrar etmesene ...tuna bey,kabul etmeyeceğini  biliyor demek ki.. 
 
lü---- ama neşe boş duruyor diye, ısrar ediyorum.. para kazansa ,fena mı olur... günlük harcaması
kimbilir ne kadardır ,bu yatın... kendisini amorti eder...
 
tunaya baktım, göz ucuyla... hayır diyemiyor.. söylememek adına, sıkıntıyla içkisini içiyor...
 
ir---- lütfü abi... 
dediklerinize  katılıyorum.. boş duruyor,cepten harcanıyor... ama.. 
sahibinin gözünde ,bu yatın çok çok ..özel bir anlamı var... 
 
lü---- huysuzu, sende tanıyorsun herhalde..
 
ir---- evet,çünkü o huysuz benim.. doğum günü ve yıldönümümüzü burada kutlayalım ,demiştim de... tunanın söylememesinin
nedeni  buydu... 
 
lü---- anladım.. konuyu da kapadım..ısrar için de ,özür dilerim.. hayırlı uğurlu olsun.. 
doğum günün ne zaman...irem.. 
 
ir---- 19 kasım.. 
 
neş---- tesadüfe bakarmısın... bir yıl mı ,oldu... evleneli..
 
ir---- hımm, bir yılda  neler neler oldu ..demek lazım aslında... ama nikah tarihi,tesadüf değilmiş... 
tuna ,istemiş o tarihi.... 
 
lü---- vay vay vay... çok da romantikmişsin,tuna... 
allah ,nice yıllar beraberliğinizi bozmasın inşallah... mutluluk ve sağlıkla... 
amin dedik hepimiz...
 
tunam rahatladı.. sohbet ilerledikçe... 
lütfü abi.. nasıl tanışıp evlendiniz anlatın diye soruyordu... bende.. önce siz anlatın... dedim..
 
lü---- beş kardeşin,en küçüğüyüm.. annem 25 yaşında dul kalmış.. ama
hiç hayatın zorluklarına eğilmedi.. dimdik durdu.. tipik karadeniz kadınıdır.. 
babamın görevi nedeniyle,çok gezmişler..  ben Trabzonda doğmuşum.. sonra Ankaraya gelmişiz..
zor bir hayattı yani..hepimiz orada okuduk..
 ben hariç herkes evlendi.. 
 
.. annemle birbirimize çok düşkünüzdür .. hep,. yanında
olmamı ,kendi seçtiği birisiyle evlendireceğini söylerdi.. 
yanımda bir kız görse... ne zaman evlilik lafı etsem.. ... 
"uy oğlum , haçan gezepilursun .. da benim istediğum kizi alacaksın..." derdi... 
 .. 
ir---- neşe abla,sen yanmışsın... 
 
neş---- hah hah hah... 
tu---- nasıl razı oldu,peki... 
 
lü---- olmadı ki.. çocukluk işte.. anneme ... çok kızdım birgün.. bana alacağı kızı gösterdi de..
hamaratmış,beni üzmezmiş.. falan filan... kendisine göre seçmiş.. bana sormuyor bile.. 
kız arkadaşımı elinden tutup.. nikah salonuna götürdüm... 22 yaşındayım..o da, 25 yaşında... 
 hadi evlenelim dedim..
 
ir---- lütfü abi ,kız peki demedi dee.. 
 
lü---- dedi... nikahı da,kıydırdık.. yüzükleri parmağımıza geçirip.. annemin elini öpmeye geldik.. 
annem şok oldu tabi.. bizi görünce... evlilik cüzdanını gösterdik,yine inanmıyor.. 
sonra.. 
 derhal boşanacaksın... kendi elimle evlendireceğim seni.. .. dedi.. 
bende hayır,ben evlendim .. diyince..  elini de öptürmedi.. kovaladı bizi.. 
 
ablamların, abimlerin evlerine gittik.. 
annem almayacaksınız onları,hakkımı helal etmem demiş.. 
kabul edemediler..
 sokakta kaldık.. ikimizin de.. otele yetecek , parası yok..
çalışmıyoruz daha..iş arıyorduk... 
 
sen ailenin yanında kal bu gece... yarın bir yol buluruz... diyip,
onu evine götürdüm... 
 
ben,sokakta kalacağım da.. nerede ve nasıl.. öyle bir ayaz var ki.. kapalı bir yer lazım.. 
dikmenden, otogara kadar yürümüşüm... içeriye girdim.. terminal sıcacık.. 
gelen giden yolculara bakıyorum öylesine... 
 İzmir yolcuları inerken... aralarında bir kız gördüm... dünyam değişti.. 
 
ir---- hah hah hah.... 
 
neş---- bende , annem hastaymış.. haber gelince.. nasıl geldiğimi bilemedim.. 
yeni öğretmenim daha.. zor izin aldım.. 
yol boyunca.. ağlamışım gözlerim şiş.. perişanım canım... kimseyi gördüğüm yok... lütfünün peşime takıldığını
hiç fark etmedim...  dikmen dolmuşuna bindim... bir adam, valizimi kaldırmak için yardım ediyor..
lütfüymüş... o sinirle bir tersledim ... çek ellerini diye... 
ben inerken ,o da inince huylandım... ama ev yakın..
biz arka arkaya
dikmenin yokuşunu tırmandık.... 
 
lü---- neşe ,bizim komşu kızıymış meğerse... iki ev var aramızda..hiç karşılaşmamışız.... 
o evine girince.. bende.. bizim eve girdim.. 
beş yıl süründürdüler beni.. iş buldum ama boşanamıyorum,bir türlü....eşim razı olmuyor..
 neşenin abileri , izne geldiğinde rahat vermiyor..evliyim diye, görüşemiyoruz... 
onun tayini Ankaraya olmuyor.. annem bir yandan.. neşeye de, itiraz ediyor hala... 
delirecektim canım..
 
tu---- vah vah, sen benden de.. çok çekmişsin... 
 
lü---- ahhh ah.. hemde nasıl.. "neşe boşandım..istifa et gel... "diye telefonla müjde verdim...
yeniden evlenebilmek için ,uzun bir süre geçmesi gerekiyormuş.. ben nereden bileyim.. 
neşe istifa etti.. ben ilaç firmasına  yeni girdiğimde... o da,Ankaraya geldi... 
geldi de... abileri olmaz diyor.. 
 annem bir yandan,hala söyleniyor...  
 neşe evden çıkamıyor ki.. çalışmadığı için... 
.kaçak kaçak görüşüyoruz.. 
neşeye anaokulunda ,iş buldum da.. biraz rahatladık.. 
 
benim engelim ortadan, kalkınca... kapılarını çaldım... abisi açtı.. neşe de yanında duruyor.. 
elinden tutup... çıkardım dışarıya... benimle evlenir misin dedim... işte buradayız... 
 
 
ir---- allah ayırmasın... lütfü abi, peki annen ne yaptı...
 
lü---- biz Ankara da oturduğumuz süre içinde, hiç konuşmadı,bizimle.. evimize gelmedi.. 
neşe yeniden öğretmenliğe başvurup, Adanaya tayin istedi.. 
buraya geleceğimizi ,ablamdan duyunca... gelsinler.. elimi öpsünler demiş.. 
gittik, bana değil de.. neşeye müthiş öfkeliydi..
ne suçu varsa garibimin,yanımda ..oğlumu kandırdın diyip durdu.. 
o halaa ,neşeyi kabullenebilmiş değil.. 
ben neşenin ,annesi babasıyla iyiyim ama...  abileriyle görüşmüyoruz.. 
(içini çekerek... )
ilk baştan ,bazı şeyler yanlış gidince.. sonradan toparlamak, zor oluyor yani..
ziyadaki aile hassasiyetim de ,bu yüzden di.. 
abiler ve aileyle önceden iyi ilişkisi olsun istedim.. ailelerini tanıştırdım.. 
onlar anlaştılar, sorun yok... zuhali de çok beğenmişler... 
onlar acı çekmesin .. ailelerin arasında kalmasınlar ...istedim.. 
bundan sonrası,ikisine kalmış.. 
 
ir----  haklısın... lütfü abi.. haklarında hayırlısı neyse o olsun.. 
 
neş----ben reşittim.. çalışıyordum.. bir yerde özgürdüm.. 
zuhal de,reşit ama... o ailesini reddedemez..
çünkü ,çok bağlılar birbirlerine..ziyayı benimsemeleri
şarttı.. 
zuhalin de.. ziyaya karşı,o kadar katı olmadığını düşünüyorum..
 
tunaya dönüp.. 
ir---- tunaa.. söyleyim mi.. 
tu----  neyi..Mersinde gördüğünü mü.. 
ir---- yok canım.. rüyayı diyorum.. 
tu---- hıı.. artık, mecbursun sanırım.. ama zuhal duyarsa ne der, bilemem.. 
 
lü---- söz söylemeyiz.. bu konuştuklarımızın aramızda kalacağını bilmesem.. 
ben anlatırmıydım irem..
neş--- Mersine mi gelmişler.. ziya kendisini garantiye almış, desene...
 
hepimiz gülüyorduk... 
servisler değişip, meyve tatlı ikramı yapılırken.... 
ir---- ziyanın, arabasını gördüm.. ama zuhal yanında mıydı,neredelerdi görmedim neşe abla... 
 
zuhalin rüyasını ve hayal ablanın nişanındaki.. ilk karşılaşmalarından sonraki ..
konuşmamızdan bahsettim... 
çok etkilendiler... 
ir---- yani, zuhal de.. ziyaya karşı ilgisiz değildi.. hiç göstermez ama ben biliyorum... ziyanız da
çok becerikli ve açık sözlüymüş canım... fırsatı kaçırmamış.. 
dün gittiğinizde... ne ara konuştularsa... derdini anlatmış... 
 
lü---- anlatıır... hani diyordu ya.. bana kız bulmanız için, yardım mı istedim diye... 
şeytan tüyü var,keratada.. kızlar onu buluyor.. büronun önünde beklediklerini ,çok gördüm.. 
 
ir---- lütfü abi.. damarıma basma lütfen.. zuhali bilmem de.. ben kontrole gelebilirim, her an.. 
 
kahkahalarla güldüler.. 

Hiç yorum yok: