Translate

22 Şubat 2012 Çarşamba

443.bölüm..


ero--- anneannen nerede ... biliyor musun... 
ir---- sevim teyzemdeymiş,sonra saadete gitmiş... dün söyledi teyzem... niye sordun.
 
ero--- bugün cuma ya... hepsini dolaşmayım dedim.. 
ir---- dolaaş.. ablalarımın, çok emeği var bende ..diyen sen değilmiydin.. 
 
ero---- aman aman... tamam..dolaşırım... hayal ne zaman evleniyor... irem.. 
 
ir---- bilmiyorum.. hiç soramadım ama ....
tu---- eveett ama ne..
 
ir---- yok birşey..  yemeğe gidecektik.. lütfü abilerle...gecikmeden,ifademi vereyim diyecektim.. 
 
tu---- hımm, ziya nasıl birisi sence... zuhal, mutlu olur mu..
 
ir---- senin bilmediğini düşündüğüme ,inanamıyorum.. herşeyden haberin var, dayıcığım..
.. anneannemin nerede olduğunu mu ,bilmiyorsun yani.. 
ne diye boş boş, konuşturuyorsun beni.. 
 
ziya nasıl,zuhalle uyum sağlarlar mı.. bilmiyorum. 
bana geçen yıl,bu tarz bir soru sorsan..mutlaka cevabım olurdu.
 
bu yıl,susuyorum.çünkü yaşadıklarım değiştirdi beni.. düşüncelerim "bekle,emin olamazsın "diyor.
yanılma oranım yüksek olabilir diye, korkuyorum.. 
ve anladım ki.. 
karakter tahlili yapmak, bana göre değil... 
fikir sahibi oluyorsun ama 
kim iyi,kim kötü belli değil.. 
 
senin hakkında, ne düşündüklerini  de bilemiyorsun... .. 
onun için, artık  hiçbir yabancı  kimseyi görmek ,yakınlaşmak.. arzusunda değilim.. ..
art niyetsiz ve iyi olmak ,bana çok pahalıya mal oldu çünkü.. 
 
sadece ,evimde kocamla -ruhsal dengemi bulabilirsem-olabildiğince, mutlu bir hayat geçirmek istiyorum... 
 
bir kişinin saplantılı, hastalıklı tavrı yüzünden... tüm geleceğimden... öğretmenlik hayalimden..
okumaktan bile vazgeçtim...  
o şerefsizden... ne kadar uzak durursam durayım,umut vermişcesine -- uyarmalara rağmen--  yine buldu beni.. 
 
ikimizin de, hayatına mal oluyordu... neredeyse.. 
ölümden döndük ama izi kaldı.
 
ben anne olamayacağım, o da baba... 
işte ,sonuç bu.. günahımız neydi, bilmiyorum... 
olan, yavruma  oldu..
arkasında da,iki enkaz bıraktı... 
 
o gece tuna ,abilerini ve eniştemi  yolcu etmeye gitti.. annem babamda benim yanımda ,tek kalmayım diye.. bekliyorlar .. 
uyku ilacı atılmış.. içme suyu tankerine... işçiler de, bizde.. uyumuşuz.. 
tereyağından kıl çeker gibi..
kaçırmış beni.. elim,ayağım bağlanmış.. bir gözümü açtım ki.. arabanın arka koltuğundayım.. 
kendi kendine ; tunayı öldüreceğini,benim onun olacağını söylüyordu.. ses çıkarmadan elimi açmaya çalışıyorum ama çok sıkı bağlamış..açılmıyor bir türlü.. ne kadar gittik bilmiyorum..
 
tuna atla ,peşimizden geliyormuş ..görünce camı açıp öldüreceğim seni dedi. ...o durdurmak için,lastiğe ateş edince..  
mecburen durduk tabi..  indi arabadan... 
 
ne hakaretler ,iftiralar ediyor bir görsen.. elimi ipten kurtarınca.. tunaya el salladım... tabi beni görünce..
tuna ateş edemedi... 
kahretsin ki... o ıskalamayacaktı... tüfeği doğrulttuğunu görünce... 
kapıyı hızla açtım.. 
ikisi de vurulmuş..
 
 tunanın boynuna isabet etmiş.. kurşun...
kanlar içinde ,yere yığıldığını sonra fark ettim..
o yağmurda,çamurda ayaklarım bağlı indim arabadan.. tunanın yanına gideceğim güya.. 
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................
 
o vedat denen (...........)
ayaklarımı tutunca.. boylu boyunca yere düştüm...sancıdan nefesim kesildi..kıpırdayamıyorum..
elinde  sivri ne vardı,bilmiyorum.. kasıtlı olarak.. yüzüme, burnuma.. ellerime karnıma .. vurdu .. vurdu .. vurdu.. 
..............................................................
.......................................................
................................................................
..................................................
..................................................
.............................
 
derin bir nefes alıp,gözlerimi sildim..... 
o anın acısını, yeniden yaşıyor gibi.. nefes nefese kalmışım... 
beni sessizce dinleyen, dayıma bakarak....
 
ir---- bizi sen kurtarmışsın... naili zorladım ,o söyledi..kimse ağzını açmıyordu.. 
tembihledin mi nedir..
 hayatta olmamızı ,sana borçluymuşuz..
sonra devreye nasıl olduysa.. yengem,bülent ve doktorlar girmişler... ömrümüz varmış,demek ki.. 
beş aydır hastanedeydik.. 
sayısız ameliyatlarla ,bedenimizi onarmışlar  ama ruhumuzu kim onaracak.. 
benim, bebeğimin.. tunanın ,ailemizin .. çektiği ızdırabın hesabını ,kim verecek dayı.. 
 
kendimde değilken,kocamın yaşadıklarını tahmin ediyorum...siz canlı şahidi olmuşsunuz.. 
benim,onun  yıpranmışlığını kimden ..nasıl tazmin edeceğiz peki... 
 
bir dokun,bin ah işit gibi oldu değil mi... 
şu ifadeyi kime vereceksem... vereyim artık.. 
daha fazla dayanacak ,aynı şeyleri tekrar tekrar yaşayıp...anlatacak gücüm yok... 
görüntüme aldanma,ben ruhsal olarak berbatım.. hala kendime gelemedim.. eskisi gibi,olabileceğimi de hiç sanmıyorum..
 
 
ayağa kalktım... 
ir---- e hadii.. 
 
o da kalkıp... sarıldı bana...
 yanaklarımdan öptü.. 
 
ero---- verdin bile... 
 
ir---- hıı.. nasıl.. 
 
ero---- nasılı boşver.. artık bitti..imzalayacaksın birazdan.. tunayı ara da gelsin... beş dakika
sonra gelirim.. rahatına bak..
 
ir---- ya dayı.. ne diyorsun sen.. sorularıma, soru ekliyorsun.. bak.. 
 
ero---- cevabını öğrenmenin,senin ruhuna faydası olmayacak.. soruları sorma irem..
 bırak, olduğu gibi kalsın..kurcalama... kurma.. üstüne kalıınn bir sünger çek.. 
unut yada unutmaya çalış..
tunayı da üzme,kendini de.. 
 
dayım beni oturtup... diğer odaya geçti.... 
ben külçe gibi,hissediyorum kendimi.. boş boş bakınıp durdum... etrafıma... 
 
kapı açıldı, on dakika sonra
...sekreter.. elinde ki,kağıtları getirip.. masaya bıraktı.. 
bana gülümseyip, yeniden dışarı çıktı.. 
biraz sonra... dayım  geldi... 
 
ero---- gel bakalım.. imzala şunları.. 
ir---- okumam gerekmiyor mu... 
ero---- tabi de.. peki, oku... 
 
ben yazılanlara göz gezdirip.. imzaları atarken.. dayım da,tunayı aradı... işimizin bittiğini söyledi..
 
kapattığında... 
başımı kaldırdım...gözlerim dolu dolu.. 
 
ir---- dayıı..  savcı bizzat ifadesini aldım diye, imzalamış.. savcı mı ,oldun yoksa.. 
 
ero--- hah hah hah... isim yazmamış mı.. yok gülüm, yok.. hala,avukatım ben..

Hiç yorum yok: