Translate

21 Şubat 2012 Salı

439.bölüm..


ir---- kimler kahve içiyor....
 
güya meyve yiyorlardı ama hepsi de,içeriz dediler... onlara kahve olsun da..ikinci kere içmeleri önemsiz zaten.. 
 
zuhal filcanları aldı dolaptan...
 bende kahveyi pişirdim... ikram edip..ikimizde oturduk... tuna sigaramızı yaktı.. 
 
sessizler..konuşmuyorlar... bir eline sağlık dediler o kadar... konu açayım dedim.. 
 
zuhalin de, ziyaya 
bakmasını kolaylaştırmak için.. dikkat dağıtacağım amacım o... 
 
ir---- ergün abi..işlerin yoğunmuş..ama benim siparişim ne oldu.. 
 
er--- geldi, bacım.. ama ben sana getiremedim... kusura bakma... sahiden çok yoğun çalışıyorum
hafta sonun da.. kurarım inşallah... 
 
ir---- ne kusuru abim.. dert etme... tuna,hafta sonu büro uygun olur mu... 
 
tu----............ bilgisayarı, eve  getirsin ergün..büroya geldi,kullanılıyor bile... 
 
ir---- hııı.. iyi.. o zaman,istanbuldan  döndükten sonraya kalabilir... 
er---- tamam... 
 
neşe abla,merhaba gençler .. diyerek.. girdi içeri... 
 
neş---- ziya, annen kalkalım .. yol yorgunuyuz ,dedi... sen de, erken kalkıyor muşsun..
 dinlenmen lazım mış...
 
zi---- ( şaşırıp baktı ) abla,şaka mı bu... 
.............. ....kendileri gidebilirler... 
(cebinden anahtarı çıkarıp uzattı,önce.. sonra.. )
 gelecek, sütünü içiyormuş de... 
 
neşe abla gülerek çıktı... 
 
zi---- afedersiniz, tek çocuk olmanın zorlukları işte... 
tu---- takma kafana.. bazen ilgilenilmek de, isteniyor.. 
 
zi---- ilgi mii, hükmetmek mi... .. ikincisi daha ağır basıyor.. annemde..
beni,evden  uzaklaştırıyor haberi yok..bulmuş babam gibi bir meleği.. beni de ,öyle sanıyor..
dinlenecekmişim.. eve gidecekmiyim bakalım... 
 
ir----ziya bey...o sizin anneniz... içgüdüsel olarak .. korumak istiyor sizi..
 sinirlenmeyin lütfen ,munisliğinize ters...
 
zi---- (gülerek.. ) haklısınız.. 
 
o ayağa kalkınca.. bizlerde kalktık tabi... 
 
tuna ve benimle tokalaştı... 
 
ergüne dönüp...
zi-----habersiz geldik ama herşey için teşekkür ederiz..
er---- rica ederiz.. memnun olduk.. hep beraber, zaman geçirdik ... 
 
aliye de, tokalaştı... 
zuhale elini uzattı... 
 
zi--- ben başka birşey ,yaptığımızı sanıyordum... ama ..
 
zuhal elini tutunca... 
zu--- evet.. dedikodu ... 
 
hepimiz bastık kahkahayı... ziya elini hala bırakmadı kızın... fırsatçııı... 
zi---- iyi geceler... yarın görüşürüz...
 
***
onları yolcu edince.. biz bize kaldık... salonda oturuyoruz..
ertan da uyumuş..annemin kucağında..
 
 zuhal mutfak topluyor... hala...
 
saadet teyzem, osman enişteme  ...
 
sa---- eniştee.. kız vermek çok zor ha... hele sizin bir tane ki... nasıl vereceksin bakalım.. 
kara gözlerini severim ben,onların.... ha zuhal, ha hayal... hepsi bizim evladımız..
biz arifimle,uykuları kaybettik.. sıra sizde....
 kaynana yaman ama ziya efendi çocuk.... kurtsa kuzu olsun... zuhalim gönensin.. 
darısı,ergünüme alime  olsun inşallah.... 
 
 
os---- amin baldız... ama biz henüz kızımızı vermedik.. onların ,niyetini öğrendik.. 
onayımız tabi ki,
önemli.. ama zuhal,baba ben
şu kişiyle evlenmek istiyorum demeden de... kızımı,istemediği bir kişiye asla zorlayarak vermem..
sen daha iyi bilirsin de... örneklerini gördüğümüz için söylüyorum... herkes mutsuz oluyor... 
kızıma hiçç,kıyamam...
 
ay osman eniştem.. ağzından bal damlıyor..içimin yağları eridi... saadet teyzem kıpkırmızı oldu..
konuşamıyor... 
 
ne---- evlatlarımızın ,tahtını yapıyoruz da ..bahtını yapamıyoruz derdi..ciciannem.. çok doğruymuş..
 bekarlarımız, mutlu yuvalar kurar inşallah... 
 
amiinn.. denildi.. 
 
zuhal, elinde kocaman iki kase dolusu patlamış mısırla çıktı  mutfaktan... mis gibi de koktu..
 
ir---- bu ne..zuhal... kim yiyecek ki.. zaten yorulmuşsun.. gelsene artık...
zu---- yenir yenir... 
 
sehpaya bırakıp... küçük kaselere koyarak,herkese paylaştırdı... 
 
inanamıyorum.... beş dakika sonra... hepsi bitti ,sahiden.. 
tuna benim kasemdekini bile yedi.. düşünün yani.. 
 
onların evinde, 24 saat full time mutfak faaliyeti devam ediyor...
tabi zuhalin sayesinde... diyordum kiii ..
 
sevim teyzem,demez mi... 
se---- zuhall... irmik helvası da,kavuruver kızım...
pes dedim.. 
 
ir---- saat geç oldu... kalksak artık.. yoksa teyzem ,zuhale rahat vermeyecek... 
 
os---- oturun kızım.. her zaman mı geliyorsunuz sanki.. 
ir----  bundan sonra.. sık sık geliriz,eniştem... 
 
annemlerle, teyzemlerde hadi dediler... 
vedalaşılıyor işte... 
 
ben zuhalin koluna girip..onlardan önce aşağıya indim...
yağmur azalmış... sokağa çıktık... 
 
zu---- kız ne oluyor.. dursana.. saadet laf eder.. 
 
ir----  eniştem,öyle güzel..söyledi ki,lafı.. ağzını açamaz... 
zuhal, yarın .. beraber gidecektik yemeğe... siz konuşun diye..
.ama ziya uyanıklık yapmış.. ısrarı hoşuma gitti.. bize bağımlı olmak istemedi herhalde... 
yalnız olmanız,konuşmanız... daha iyi olur...  
 sana söylemem gerekmez biliyorum da..dikkatli ol... 
 
zu---- iremciğim .. sağol ..
ailem,her ne kadar tutucu gibi görünse  de... bu benim,ilk yemeğe çıkışım değil... 
abimler sağolsun.. dışarıda beklemeleri gerekse bile.. adaylarla konuşmamı sağladılar.. 
merak etme sen... ziyanın uyanıklığı, bana sökmez... 
 
arabalara bindiklerini görünce... 
ir---- peki, içimi rahatlattın... hoşçakal... 
zu---- güle güle.. iyi yolcukluklar dilerim... 
ir---- sağol...
 
arka arkaya  hareket ettik..
üç kardeş aşağıda bize el salladılar... 
sokaktan çıkarken, hala onlara gıptayla bakıyordum... 

Hiç yorum yok: