Translate

21 Şubat 2012 Salı

431.bölüm..


yemekleri yedik.. sohbet ederek... 
ben biraz fazla kaçırdım sanırım... 
ir---- annee.. eline sağlık.. soda var mıı... 
ne----  ne yedinde soda istiyorsun.. var dolapta.. 
 sodayı açtım,  içiyorum... 
ir---- az yediğimde.. çok rahatım.. bugün, zuhalle pasta yedim..   e burada da , dayanamayıp 
yiyince.. 
fazla geldi... 
tu---- ellerinize sağlık.. çok güzel olmuş.. yemekler.. 
ne---- afiyet olsun..
ah---- nermin,sen ertana bak..durmuyor..   kahveyi ben yaparım... 
ir---- niye sen yapıyormuşsun.. 
ah---- (gülerek.. ) eskiden kızım sana söylüyorum.. gelinim sen anla derlermiş.. 
sen yapacaksan.. söyle yani... 
ir----hııı, demek öyle... tabi canım.. yapmam mıı..ama içebilirmisin bilmiyorum....
sen bana ,sakar demiştin dimi... 
tu---- hah hah hah... 
ir---- amaa... ben yaparken tuna burada oturup.. bugün... yaptıklarını anlatacak... 
ah---- hah hah hah... kahve olunca,seslenin.. içerideyim... 
cezveyi ocağa koyup.. masayı temizledim.. bulaşıklar yığıldı tabi..
ir---- ee tunam.. bir sigara ver .. sonra da,anlat bakalım ...
tu---- maalesef  sigaram.. arabada kaldı.. getireyim mi.. senin yok mu...
ir---- var da çantam,salonda.. ... neyse boşver... 
ne---- ireemm.. 
ir---- efendim anne.. 
annem elinde ki,sigara paketini masanın üstüne bırakıp.. 
ne---- tuna içer belki... ertanın üstünü değişiyorum.. kahveyi ağır pişir.. olur mu... 
gülümseyerek..öptüm yanağını... 
ir---- olur anneemm.. en ağırından pişiririm... 
kapıyı aralık bırakarak.. pencereyi açtım... 
yağmurun sesini,toprağın kokusunu duyarak.. yaktım sigaramı... 
tunaya da kül tablası verdim... filcanları hazırlarken...
ir---- eveett... seni dinliyorum.. mustafa bey ne için çağırmış...seni..
tu---- evrak işleri,müfredat toplantısı.. işte,daha sayayım mı.. bütün hocaların seni sordular,selamları var... 
galip bey ve saliha hanım evlenmişler... bir yanda,okul binası boyanıyor..
 bir yanda nasıl kalabalık ,biliyor musun.. öğrenciler,kayıtlarını yaptırıyorlardı...  son günler ya... 
ir--- as. o kısmı geçebilirsin...
içini çekerek... 
tu---- sonra,babanla konuşup.. büroya gittim.. vahide hanımın da selamı var.. gülderen hanımın da.. 
işler birikmiş..nedim beyle,müşavirle görüştüm..  
para alıp, osmaniyeye gittim.. 
yurdu teftiş ettik,sigortacıyla.. kirasını ödedim.. cemil beye.. 
fıstık koperatifine uğradım... 
dönerken de.. benzinlikteki hesapları kontrol edip..  dinlendim ,biraz... 
naili sordum.. yok ,gelmiyor dediler... 
ir---- yurt dışına gideceğim ,demişti bana... 
tu---- ama  Adana dışına bile ,çıkmamış.... onunla ilk karşılaştığım,parka gittim... 
bankların  , üstüne branda germiş.. her tarafı açık,yağmurdan korunuyor güya.. 
(sigarasını söndürürken...) 
 netice itibariyle,nail artık eski yerinde.. 
gelirken birde, halamı ziyaret ettim...öpüyor seni.. 
ir---- canıımm.. iyi yapmışsın..naile sevindim.. sanki onun suçu varmış gibi.. 
çok mahçup ve çekingendi.. af dilerken,konuşurken hiç yüzüme bakamadı.. 
tu---- vardı da, ondan bakamamıştır.. 
ir---- dur.. ne suçu varmış.. nailin.. 
tu---- .. ben de, bu kısmı geçiyorum.. 
(ayağa kalktı..) kahveyi içip,  gidelim ...
salonda anneme,babama tunaya.. kahveyi ikram edip.. 
mutfakta bulaşıkları yıkayıverdim ,çabucak.. 
geri geldiğimde, ertan tunanın kucağında sakallarını çekiştiriyordu... 
ir---- benim saçım.. tunanın sakalı..oh valla, çek bakalım.. oyuncak olduk.. sana.. 
ah---- ee sırayla.. sende ,benim saçımı ..az çekmezdin hanımefendi.. 
 hiç unutmuyorum...osman bacanak zuhali,bende seni.. taa
kayınbabamlardan.. buraya kadar.. yürüyerek taşımıştık.. 
ir---- e niye.. indirseydiniz ya.. boynunuz tutulmuştur.. 
ah---- ne saçımız kaldı.. ne boynumuz..tutuldu tabi.. 
feryat figan ağlamanızdan iyidir diye, indiremedik..  hele zuhal ,bir felaketti canım.. çok  ağlardı... 
ir----( içimi çektim...)  bundan sonra, ağlamaz umarım.. 
tu---- niye öyle dedin.. ne oldu ki..
ir---- hiiçç.. genel bir dilekti.. evliliğe karar vermek.. bile çok zorken.. 
o birde ,gelecekteki sonuçlarını düşünerek... kimi seçeceğine karar veriyor.. 
tu---- ziyada bir hareket yok muymuş peki.... 
ir---- ııı, yorum yok... 



Hiç yorum yok: