Translate

21 Şubat 2012 Salı

422. bölüm..


indim, fatmaya dönüp..ne ikram ettin dedim...
yeni geldiğini ,daha birşey ikram etmediğini söyledi..
 
ir----tamam.. sen ,işine bak.. ben ilgilenirim . 
(sonra tunaya dönüp... ) fikrimi biliyorsun..sakın okul konusunu açmasına izin verme... 
 
tu--- elimden geleni yaparım... 
ir---- birdee.. başımıza gelenleri biliyor mu...
 
tu----  hiç bilmez mi,irem... 
sağolsun,defalarca ziyaretimize geldi..
şahit olarak, polise ifade verip ..zabıtları göstermemiş olsa, başımız çok ağrıyacaktı.. .. tüm tanıdıkların,ifade vermiş diyeyim kısaca.. 
 
ir---- hımm,sen de mi.. ben ifade vermedim ama... 
tu----  verdim,sen de vereceksin.. savcı,polis geldiler kaç kere ama halin ortadaydı.. 
 
omuzlarımı dikleştirip... 
ir---- tamam,gidelim... 
 
 
yan yana yürüyüp ,çardağa geldik.. 
mustafa bey,gülerek ayağa kalktı.. 
spor giyinmiş.. hiç dekan demezsiniz..
 
gayet candan sarıldılar tunayla.
benimle de,iltifatlar ederek tokalaştı.. hoşgeldiniz diyip.. oturduk koltuklara..
 
sohbet ediyoruz, havadan sudan.. 
ir---- mustafa bey,sıcak soğuk ne alırsınız... 
mu--- kahve içerim,irem.. 
ir---- tabi,hemen... yaparım.. 
 
mu---- gitmesen.. az önce ki ,hanım yapsa...
ir---- (gülerek..) aa neden, zehirlenirim diye mi korkuyorsunuz... 
mu--- ha ha ha..  konuşacaklarımı,ikinizin aynı anda duymasını istiyorum da..  ondan..
 
tu---- peki, mustafa bey... bir dakika, ben fatmaya haber vereyim... 
 
tuna kalkıp... eve gitti.. 
 
mustafa beyle yalnız kaldık... sigara ikram etti.. 
ir---- teşekkür ederim... içmem.. 
mu--- al all.. 
 
neyse yaktı sigaralarımızı... 
 
mu----her ne istersem yapacağını söylediğin,
 bir iyilik konusu vardı...hatırlıyor musun... söz verdiğini,tuna biliyor du değil mi... 
 
ir---- evet ,biliyor... bende hatırlıyorum... minnettar olmuştum,size... 
 
mu---- mutlaka karşılığını isterim, alırım..
vazgeçemezsin ..iyi düşün demiştim ,birde..
 
ir----- bir dakika....ne yani.. şimdi karşılık mı bekliyorsunuz benden.. 
ilahi mustafa bey..
karşınızdaki irem, eski irem değil malesef... böyle göründüğüme bakmayın...  ruhsal dengemi 
bulmamı ,beklemelisiniz... 
 
tuna geldi o sırada.. oturup..kendisi de, bir sigara yaktı... 
 
mu---- olmaz,irem...  bazı şeyler,anlıktır.. zamanı gelmişse..bekleyemezsin.. 
çaren yok,karşı çıkmak gibi bir seçeneğin olmadığını da ,hatırlatırım..... anlaşma, anlaşmadır... 
 
tu---- konu ne ,mustafa bey.. iremden nasıl birşey istiyorsunuz ki..karşı çıkamıyor.. 
 
ir---- senin yaşgününe gelebilmek için ,yaptığımız anlaşmadan bahsediyor mustafa bey.. 
şimdi, karşılığını almak istiyormuş. 
iyi olmadığımı.. beklemesini söyledim ama ısrar ediyor...
 
tu---- anladım.. ikimiz de,yaptığınız jestten .. çok mutlu olmuştuk... 
lütfen,iremden değil.. benden isteyin.. elimden gelen ne varsa ,yaparım.. 
 
mu---- tuna,muhatabım irem di.. şimdi de irem... sözü o verdi ,çünkü.. 
 
sinirlendim.. birden.. 
ir---- tamam mustafa bey, tamam...
ne istiyorsunuz.. malımı mı ,canımı mı.. söyleyin.. 
 
mu---- bilemedin..ikisi de değil.. 
 hiç ,canını istermiyim.. şükür ki..allah sizi birbirinize bağışladı ...
tuna beni,senden  daha iyi tanır.. malda da,hiç gözüm yoktur... 
 
fatma kahvelerimizi ikram edip... gitti.. 
içiyoruz.. ama ben gerildim.. tuna şaşırdı..  
 mana veremiyorum.. hala..
bu kadar acil ve önemli olan şey nedir yani... 
ne isteyebilir ki,benden.. 
 
cebinden, boş bir parşomen kağıdı çıkardı.. dörde katlanmış...  açıp önüme koydu... 
dolma kalemini de uzattı... kağıtta eliyle gösteriyor .. 
 
mu---- buraya ve buraya adını soyadını yaz,altada yan yana iki imza at.. ve ne için olduğunu  sorma.. ödeşelim..
hıı, hiç bir şekilde.. aleyhinize kullanılmayacağına emin olun.. 
 
kalemi alıp.. tunaya baktım.. 
tu---- mustafa beye güvenirim..  at imzanı.. 
 
dediklerini yapıp... önüne doğru ittim ,kağıt kalemi... 
ir---- bitti mi.. ödeştik mi şimdi.. 
 
gülümseyerek ,kağıdı kalemi cebine koydu...
mu---- evet.. Mersindeymişsiniz sanırım..beni kırmayıp ,
geldiğiniz için sağolun..  
tuna.. arkadaşlarla..  sana görev vermemeye çalıştık  ama yarın gelmen gerekiyor..
iki saatini ayırırsan.. yeter, sonra okul açılana kadar izinlisin..  hiç gelme.. 
oo, saat yedi olmuş..ben artık kalkayım... 
 
tu---- sağolun... bizde sizi gördüğümüze memnun olduk ..ama erken daha... 
yemeği beraber yiyelim..  
 
mu---- yok yok.. varlığıma ,daha fazla tahammül etmenizi istemem.
(ayağa kalkınca ,tuna da kalktı.. e bende lütfen kalktım... 
elini uzatmadan...) 
hoşçakal irem... 
 
ir---- güle güle..
 
tu---- mustafa bey... sabah kaçta geleyim.. 
mu---- öğlen gibi gel... tuna. 
 
tunayla, arabasına doğru ..ağır ağır,yürüdüler beraberce... 
 
ben gitmedim... 
oturup bir sigara daha yaktım... 
densiizz,yok birde yemek yeseydin diye ,söyleniyorum.. 
 
sinirlendim ya... adımı imzamı niye ,istedi ki..
tuna demese zor atardım ,ben onu...
 
bir daha kimseye asslaa,ne istersen yaparım demeyeceğim..
tek tesellim , hiç okul mevzusunun açılmamış olması... huylanmıştım aslında...
 
mustafa beyin gelmesinden de ,
o kadar etkilenmediğimi fark ettim.. arkadaşlarımı görebilirim öyleyse... tabi okul harici olarak..
 hepsini de, çok özledim ...
 
cansu,nerede....nail Adanadan gitti mi... ne yapıyorlar acaba..
 tuna biliyordur..sorayım, bari... 
 
daha ne konuşuyorlar ki... amaann bana ne... uff sinek de ısırdı zaten... 
 
içeri gireyim de.. şu kaşındıran bikini üstünden kurtulayım...
havadan mı, sıkıldığımdan mı terledim.. biraz..
 daha şortla oturduğumu hatırlayıp.. güldüm kendi kendime..   
 
dur ben,tunayı yemeğe götüreyim.. 
sonrada, yürüyerek ... sinemaya gidip film seyretmeyi teklif ederim..
gece de,dönmeyip  diğer evde kalsak 
nasıl olur... bencee..süper  oluur...... kabul edilmiştiirr... 
 
nihayet tunam geliyor... sevgili dekanımız gittiler  demek..
 
 
kolumu kaşıdığımı görünce...
tu---- sinekler mi,ısırdı.. 
 
ir---- hımm....sen den ne istedi... imzamı mühürlemeni mi.. 
hem sen, niye gülüyorsun..nasıl rahatsın o kadar..
imzamı aldı adam.. neler yapabileceğini düşünsene... 
 
tu----  biz okuldaki sorunlardan bahsettik...ona,güvenmesem  at ..demezdim.. vardır bir bildiği.. 
nasılsa öğreniriz.. kaşıma irem,yara  yapacaksın... 
 
ayağa kalktım... imalı imalı bakarak..
ir---- pekii.. madem öyle diyorsun.. içeri gel bakalım... işin var.. 
tu---- yanılıyorsun, aşkım, o zevk..  
 

Hiç yorum yok: