Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

40. bölüm..


(resim blogdan ,alıntıdır :))


kızgın .. delirmiş gibi, elini kolunu sallıyor... 
 
nu--- nereden geliyorsun .. sen ne yapıyorsun, ha.. 
delimisin.. sabahın köründe ,bir yere gitmek için ..babamdan arabayı alıyorsun.. tunaya gittiğini söyleseydin, madem..  bakalım verirmiydi..  
adam sarhoş dedim..kör kütük ,sarhoşşş.. 
üstelik, irem diye yeri göğü inletiyordu da ..dedim sana.. e sen ne yaptın.. evine gittin.. 
oh ne ala.. cennetteyim sanmıştır.. vur diyince öldürüyorsun..  sana birşey söylemeye korkuyor insan.. 
 
abim söylenerek,çıktı odadan..deriinn bir nefes aldım... aslında haklıydı...
ama ben yine de,pişman değilim gittiğim için.. 
uzandım yatağa.. tunanın hareketleri, konuşması.. bakışı.. öpüşü gözümün önünden gitmiyor..sanki, dışarıdan bakıyorum.. yaşamamışcasına...
artık anladım,ben de onu seviyorum.. 
 
kapım sertçe açılınca... doğruldum... 
 
annem sinirle içeri girdi.....duymuş belli..  
 gözlerinden ateş çıkıyor.. 
ellerini de ,beline koydu...  bağırıyor bana... 
 
ne---.sabahı sabah ettik.. sayende..  duyduğum doğru mu.. sen keyif yapmaya mı gittin.. gebermeyesice.. 
koca kız, aklı başında dedik.. güvendik.. 
baban evde duramadı.. sokaklara attı kendini.. sakinleşsin diye gönderdim ..gelince
ne yapar bilemem..  bize, bunu mu reva gördün.. irem hanım.. 
sana hiç vurmamıştım da.. şimdi , hak ettin  eşşek sıpası seniii... 
 
ir---(baktım annem niyeti bozmuş,kolunun altından geçerek dışarı kaçtım... ) annee ,anne dur ... sana birşey olacak, duurr... 
 
salon sehpasının etrafında, dönüyoruz.. ay annem ne kadar çevikmiş... yakaladı beni.. saçlarıma yapıştı... bir eliyle de... çenemi de sıkıca tutuyor... 
 
ne--- konuş niye gittin, hııı... 
ir--- (hiç kıpırdamadım, ona engel olmaya da çalışmıyorum... ) annee..sakin ol.. size reva gördüğüm birşey yok...konuştuk sadece.. 
 ben ,duyunca duramadım .. böyle duvarlar üstüme geldi sanki.. boğulur gibi oldum.. kalbim sızladı,yemin ederim.. kötüymüş..onu görmeye gittim.. 
 
annemin elinin gevşediğini hissettim, sonrada bıraktı saçlarımı.. oturdu koltuğa... 
 
 önünde eğilip... yere koydum dizlerimi.. .. ellerini tuttum..
 
ir--- annemm.. bana, beni sevdiğini.. evlenmek istediğini söylemişti.. tersledim.. olmaz dedim.. o da ,çok içmiş.. 
hatta ,ardayla nuri .. götürmüş evine..anlatır sana.. 
siz geldiğinizde yeni gelmişti nuride.. bana birşeyler söyledi..çok üzüldüm..  ben de onu seviyorum.. annee.. aşık oldum..
dediklerim  yüzümden oldu diye ,görmeye gittim hepsi bu.. yemin ederim.. istiyorsan vur.. ama inan bana...  
 
ne--- vay başıma gelenler.. sarhoş adamın evine nasıl gidersin ,sen.. hiç mi,aklın yok.. madem aşık olmuşsun..derhal evleniyorsun.. itiraz da kabul etmiyorum... 
 
ir--- annee.. canımm.. daha çok erken, 18 yaşındayım acelem ne.. okuyacağım.. bir mesleğim olsun.. sonraa..  
 
ne--- kess.. ne yani,senin peşinde mi gezeceğiz... irem hanım acaba yine, tunayı merak mı etti..soluğu onun evinde mi aldı... gecikti.. beraberler mi ki.. 
bizi ,katil mi etmek istiyorsun sen.. kaza geliyorum,namus gidiyorum demezmiş.. aklını başına topla.. adını mı çıkartacaksın.. 
 
ir--- annem..bu dedikleriniz hiçbirisi olmayacak söz veriyorum valla...kendimi hazır hissettiğimde.. tamam derim..oldu mu... 
zaten 
o dünden hazır.. pazartesi ,istemeye geleceğim ..evdemisiniz dedi bana.. cevap vermedim de.. yok gelme diyeceğim.. 
 
 
ne--- sus.. evdeyiz.. gelsin istesin.. en azından meşrulaşırsınız, yarı yarıya.. yoksa imkanı yok okul haricinde.. göstermem seni ona...
 anladın mı beni.. 
 
ir--- annee, yapma ya.. ben  ,tamam gel iste diyememm.. evlenmeye niyet bu, anlasana .. 
hem oku,hem evlenelim dedi bana.. ben nasıl kabul ederim.. birarada yürür mü,hiç.. 
 
ne--- onuu ,evine giderken düşünecektin.. 
 
ir--- ( içimi çekerek,başımı eğdim ) bu gece  ,ergün abimlerle hep beraber yemeğe gideceğiz ya.. söylerim tamam.. 
ne--- iyi..  şimdi görünme gözüme.. git hazırlan.. 
 
ir--- nereye gidilecekse ,ben gelmesem hı...  kitaplarımı alırdım. 
 
ne--- bak hala konuşuyor... geliyorsun,işte o kadar.. gözümün önünde olacaksın.. baban, gelince çıkacağız... 
 
ir--- peki, tamam... 
 
***********************
 
 
 
o günü de, hiç unutamam...
sarıçama gidilecekmiş..  
 teyzem, abilerim ve zuhal.. arka arabadalar... eniştemin  anne ve babası gelmiş.. o onlarla kalmış..
bizde dördümüz öndeyiz,babam da .. haberi duymuş tabi.. birşey demedi de.. hiç yüzüme bile bakmadı.. nuriyle de konuşmuyoruz.. 
sarıçama gittik ..ama  ben ayakta uyuyordum, resmen..
kebaplar,salatalar ..  yapıldı,yendi..
 ...çaylar içilirken... çadıra girdim.. 
 
( çadır bizim.. yaz -kış ,kurulu vaziyette..durur..  babam yıllık kirasını veriyor.. içinde de eşyalarımız var.. ev gibi..kebap yapmayı,yemeyi çok sever .. birde adam avcı ya.. şehir hayatından bunaldığı her an.. ava da gidemediyse.. yakın diye.. soluğu sarıçamda alır.. doğal hayatla, başbaşa bir gece geçirip gelir.. ) 
 
yağmur yağıyor..  çadırın üstüne düşen damlaları duydukça...uykum geldi iyice... yanımda oturan ,teyzemin kucağına yattım... 
 
ir--- teyzeee..dediğimi hatırlıyorum.. uyumuşum...birkaç saat.. 
 
uyanınca ; zuhal "sana ne oldu" dedi , akşam konuşuruz dedim.. ama anlatmayı düşünmüyorum tabi.. zuhali çok severim,sırrım onda da kalır biliyorum da.. tunanın evine gittim diyemem yine de..  
 
akşama doğru.. altı gibi.. Adanadaydık.. tunanın davetine gideceğiz ya... is koktuk.. hazırlanacağız.. onlar evlerine
gittiler.. bizde eve geldik.. 
 
soğuk savaş yaşıyoruz, adeta..  herkes tepkili bana karşı.. salona girdiler.. üçünü bir arada bulmuşum fırsatı kaçırır mıyım.. bende girdim.. 
.. yine sessizlik hakim.....  ayakta durup,.. tek tek baktım, yüzlerine...
 
ir---- beni dinler misiniz..
 
baktılar bana..
 neyi, nasıl söyleyeceğim diye..  abimin yüzünde müstehzi bir gülümseme var... 
 
nu--- dinliyoruz.. buyur.. 
 
ir---   ben..güveninizi sarsacak .. yanlış bir şey ,yapmadım.. gitmem hataydı, kabul ediyorum 
ama sizin bu tavrınızı hak etmediğimi düşünüyorum... 
beni,onunla görüştürmek için fırsatlar yarattığınızı ..ne çabuk unuttunuz.. yok,yemeğe çağırmalar.. yok,çiftliğe götürmeler... 
sıkma için çağırdığımda, beni engelleyebilirdiniz..
siz ne yaptınız,yaylaya gittiniz.. sadece ,abim geldi yanıma ...
gerçi içimden gelse.. kafese kapatsanız.. bir yolunu bulurdum.. o da ,ayrı konu.. 
size sordum defalarca... ilgisinin nedenini.. bana güven ona ,demediniz mi.. 
e bende güvendim,işte.. 
abim,"sevgisinden eminim ..  o sana yasak değil.. karar ver,oyalama "dedi.. 
babam "mert ve sözüne sadıktır ..iyi tanırım .. yanında başkası olacağına.. tuna olsun "dedi.. yalan mı.. baba.. 
 
evleneceksin dedin ama 
sözlün diyemedin .. kim dediğimde, kendin çöz demedin mi.. 
son bir kaç günde, serseme çevirdiniz beni..  tutarsızlaştım.. 
çırpınıp ,itiraz ettiğimi gördüğünüz halde.. sustunuz..oyaladınız.. .hepiniz oynadınız benimle.. 
cevap verin..  yalan mı söylediklerim.. 
 
dün,yine abim söyleyebildi.. " sözlün o , öyle olmasa sana yaklaşmasına izin vermezdim..  sen istemezsen tuna mazi olacak,ikisinden de söz aldım.. "diye.. 
 
 gitmem, iyi oldu bir bakıma..  onu sevdiğimi anlamamı ,sağladı.. iyice, emin oldum..   
amaçladığınız ,uygun gördüğünüz gibi yani.. 
eğer beni suçluyorsanız.. bir daha düşünün derim.. ben, suçluysam... hepiniz de suçlusunuz.. 
 
kimseden çıt çıkmıyor.. 
ir--- ( salondan çıkarken) ben banyodayım..
 
 
***********
duş alırken.. düşünüyordum.. 
işte sır falan kalmadı ..kimse ağzını açamadı..  içimdekileri söyledim de.. bundan sonra ne olacak ,hiç bilmiyorum.. 
 dışarıda telefon trafiği ,yaşanıyor ,galiba ...  kimle konuşuluyorsa artık.. 
 
abimin bağırdığını duydum sadece.. " hiiiiiii,yemin ett... 
abimm....  kurban olurum ,sana.. allah da seni sevindirsin.. 
eniştemin ellerinden öperimm.. "
 
birkaç dakika sonra.. bornozumla, odama geçerken.. nuri,koridorda.. ayakkabılarını giyiyordu..  iki dirhem bir çekirdek.. olmuş,tabi.. 
 
 
ir--- abii, nereye.. gitmiyor muyuz.. 
nu--- gidiyoruz ,yani ben geleceğim oraya.. acelem var.. abim alacak seni.. 
 
ir--- konu ne.. hülya mı.. hiii, teyzem kabul mü etmiş yoksa.. 
nu--- yok canım.. osman eniştem, gençler bir arada olsunlar diye.. yemek için..izin almış.. hülyayı almaya gidiyorum..  
ir--- ayy, çok sevindim.. hadi inşallah ,iyi olur.. 
 
nu--- inşaallah.. 
ir--- ( gülümsedim ) müslümcü olmana ramak kalmıştı..  ucuz kurtardık.. 
nu--- hahaha.. müslüm baba da ,canımız ciğerimizdir.. gece konser veririm sana.. 
ir--- hiii, allah korusun.. 
 
annemi öptü.. 
nu--- dua edin ,bana.. 
ne--- güle güle oğlum.. rast gelsin... ablam ,kuzu gibi olsun.. 
ir---( güldüm )  okunmuş  pirinç ver, pirinç.. sınav için ama olsun.. ya tutarsa.. 
nu--- dalga geçme kız.. 
ah--- nuri, arabayı al.. dikkatli ol.. 
 

Hiç yorum yok: