Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

399. bölüm..


arabayı ,toprak yolda ..sürerken.. 
durup durup bana bakıyor.. halimden ürktü... 
 
ama hak etmedi mi.. o başlattı.. 
. bende devam ettiriyorum.. .. 
 
bana da değişiklik oluyor.. jimlastik gibi, hareket ediyorum bol bol...
 vücudum,minderde yattığımdan ağrıyordu.. iyi oldu, iyi... 
 
herkes gidince,çiftlik bize kalmış.. 
nasıl ,bir sessizlik var.. biliyormusunuz.. doğal seslerin haricinde.. 
çıt çıkmıyor... 
sessizliği bile özlemişim... huzur veriyor insana... 
 
ama bozmam gerekli.. tunadan intikam da, alacağım ya.. 
..babamın, eniştemin abilerinin yanında..
güvercin lakabıyla beni dolaştırmaktan,büyük keyf  almıştı...
 
ben... gururunu rencide etmeden ,ne yapabileceğimi düşünüyorum aslında... 
radyoyu son ses açtım.... yankılanıyor ,sesim... bağıra bağıra ,şarkılara eşlik ediyorum ...
 yerimde dans edip, hopluyorum.. 
 
marufların aracı park etmiş... gördüm.. 
. ahırlara yaklaşırken... tuna yavaşlayıp..kenarda durdurdu, arabayı.. 
 
tu---- iremm.. irem.. sakinleşir misin..lütfen.. terleyeceksin.. vücudunu zorluyorsun.. 
uyuşturucu kullananlar gibi,abartılı  davranıyorsun.. 
ne oldu ya, sana.. nereden,bakıp dövme dedim ..pişman ediyorsun insanı.. 
 
nefes  nefese kalmışım.. 
soluklanırken...tunaya döndüm.. 
 
ir---- yoo, ben iyiyim.. merak etme.. biriken enerji fazlamı atacağım ,dedim ya.. 
bana,uyuşturucu etkisi yapan bakışındı.. dövme fikriyle de,iyice çoştum.. 
tunaaa.. bir daha.. baksana.. hadiiii... 
 
vitesi,direksiyonu tutan ellerini ..bırakmıyor.. ben açmaya çalışıyorum.. 
 
bizi dışarıdan gören birisi olsa.. 
ne yaptığımıza anlam veremez.. 
kavga mı ediyoruz.., oynaşıyor muyuz.. belli değil.. 
 
tuna ,durmadan.. "irem dur ,arabadayız.. şaşırdın mı.. ne yapıyorsun görecekler "diye 
söyleniyor.. bir ara iyice abartıp..kucağına oturmaya meyledince.... 
arabadan bir inmesi vardı.. görseniz.. namusunu koruyor sanki.. 
 
 
burnundan getirdim ,anlıyacağınız.. 
çok eğlendim ...
 uzun zamandır böyle içten,gülmemiştim..
 
 beni arabada bıraktı..
.. ahırlara doğru yürüyor..arkasına bile bakmadan hemde... 
 
 
 
lay lay lom ,iyiydi be.. birden arabada yalnız kalınca.. durgunlaştım.. 
radyoyu kapatırken.... 
kontak anahtarını görmem bile yetti.. 
 
hatırlamak  istemediğim.. o geceyle ilgili.. çaresizce çırpınışım... zavallı yavrum,geldi aklıma... 
torpidodan sigarayı çıkarıp.. yaktım bir tane... aklımdakileri dağıtmalıyım.. 
yoksa depresyon mu ,ne karın ağrısıysa.. tekrar girersin demişti yeliz.. tedavi oldum ya,güya..
 
arabadan inip...yaslandım.. 
güneşin yakıcı ışıkları, bana nüfuz ederken.. 
başakların toplanıp.. 
sapların kaldığı .. araziye bakarak..içiyorum sigaramı.. 
 
bir yandan da... toprakla ,özdeşleştiriyorum kendimi.. 
verimsiz topraklar gibiyim.. 
.. başağımı tamamen aldılar benden.. hiç yeşermeyecek şekilde .. yaralandım diyorum..
 
gözlerime dolan yaşları sildim ,elimle.... kendimi bırakmamalıyım.. 
 
"herşey senin elinde.. beynini kullanmayı ,kendini mutsuz etmemeyi öğrenmelisin..."demişti yeliz de.. 
 
şimdi düşününce, dediklerinin ne kadar doğru olduğunu anlıyorum..
 
sigarayı söndürdüm..ayağımla ezerek... 
 
 ..
 
zü---- iremmm. 
 
.yaklaşsa da , ses çıkarmamış zübeyde.. kimbilir ne kadar zamandır arkamdaydı.. 
. ileride, tunayı da gördüm.. beni gözetliyordu demek ki.. 
 
gülümseyerek yaklaştım , zübeydeye... beyazlara bürünmüş..maşallah manken gibi.. 
geniş kenarlı ,beyaz şapkası bile var.. 
beyaz pantolon ve beyaz gömlek.. beyaz ayakkabı çanta.. 
pembe iki sıra inci kolye  ve küpesini takmış sadece... solgun yüzünü renklendirmiş biraz... 
 
 
kollarımı açtım.. .. 
ir---- canım arkadaşım... hoşgeldin.. maşallah bu ne güzellik.. 
 
öyle candan sarıldık  ki.. gerçek kardeşim sanki.. 
zü---- sağol, hayatım.. sende  çok güzelsin.... nasılsın,bakalım..
 
ir---- iyiyim de.. arada bir dalgalanıyor, yüreğim.. ama toparlıyacağım kendimi.. sen nasılsın.. 
kızın nasıl oldu... 
 
zü---- daha iyi olunca.. gelebildim, seni görmek.. konuşmak istedim.. 
marufun anlattığına inanamamıştım..ama sen harika görünüyorsun, gerçekten.. 
daha sonra buluşacağız dedi de, ben önce gidelim diye ısrar ettim... 
umarım ,ters bir zamanda gelmemişizdir... 
 
ir---- yookk, canım..çok iyi etmişsin.. bende özlemiştim seni..
siz sevdiğinizden ,harika görüyorsunuz.. zübeydeciğim.. 
. görüntü ve ruhsal durumu aynı düzeye getirebilirsem.. 
bende,harika hissedeceğim . 
 
hava çok sıcak,içeride ne yapıyorlar ki..daha...  
yakınlarda,gölgelik bir yer de yok... eve gidip,
.. soğuk birşeyler
yiyip,içsek.. ne dersin...
 bana atarsın suçu.. ha, zübeyde... 
 
elini belime atıp.. 
zü---- olmaz,irem.. kocalarımızın yanında bulunalım...
 
ahırlara doğru yürüyoruz... 
ir---- senin neyin var... sorun,maruf mu..
 
zü---- yok, bu sefer o değil.. babamın sülalesinde..mal davası yüzünden, iç çatışma başladı.. 
 annem ve iki kız kardeşim,çaresiz kalınca..
bana sığındılar.. herkes bir yere kaçmış.. canını kurtarmak için... 
diyebilirsin ki.. koca saray... kalsınlar işte... 
 
yaklaşıyoruz diye, adımlarını yavaşlattı... 
 
ir---- sarayda,kalacak yer sorun mu oldu.. yani.. 
 
zü---- yok tabi ki, öyle değil.. kardeşimin birisi.. daha 10 yaşında irem..  
marufun, bir  amcası başka sarayda oturuyor..
 bize geldiğinde ,kardeşimi görmüş..sadece "alacağım ,getirin "dedi..eşleri hep küçük yaştaymış..
o, yüzden aklımı kaçırmak üzereyim.. 
marufun da elinden, birşey gelmiyor... 

Hiç yorum yok: