Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

390. bölüm..


durup ,kaşlarımı çatarak yüzüne baktım..  
ir---- kıskanmaz mıı...tunaa, beni hafife alma..rica ederim.. alnının ortasına yersin kurşunu.. 
başka bir kadına,seen nasıl sevgilim diyebiliyorsun.. aklını mı ,kaçırdın nedir.. 
tu--- kaçırmamam için ,bir tek neden söyleyebilir misin... 
ayrıca seni de,hafife almıyorum..  dediğini yaparsın.. biliyorum.. 
 misafirlerimiz gidene kadar bekleyeceksin, madem.. 
son arzularımı ,yerine getirmen gerekiyor .. 
ir---- yok canım, daha neler.. sabah ki.. konuşmadan sonra ,ne arzusuymuş bu.. 
sen sevgiline söyle,taleplerini.. duydum,şapur şupur öpüyordun..
hıı, banyoyu da beraber yaparsınız belki.. haspam,nazlandı mı.. yoksa..
 neler kaçırdığını bilmiyor.. tabi..
kızardım kızardım..  ne dedim benn..  bana ne ,ne kaçırırsa kaçırsın.. delirdim sanırım.. 
.bana bakarak,öyle bir kahkaha attı ki...
masada oturanlar,dönüp bize baktılar.. fark edildik yani...
tu---- o konu ikimizin arasında ve öyle de kalacak ... hırçın goncam.. 
ir---- hadi ordan.. ne hırçını.. sinirlerim alınmış gibiyim.. kendimi tanıyamıyorum..
bak hala vurulmadın.. 
ve ben, senin goncan değilim artık..  ilgileniyor gibi yapman ,anlamsız..
 elimi tutup,koluna girdirdi.. diğeriyle de.. sıkı sıkıya da tutuyor.. piss..
tu---- şiişşş.. uslu dur.. güvercinim.. gel hadi.. 
ir----  delireceğim, hala güvercinim diyor yaa.. 
yürürken  ben geride kaldıkça..çekiştiriyor gibi.. bir görüntü olmasın diye,
 normal davranmaya çalışmak en iyisi.. dedim ,kendi kendime..
 yan yana ..yürüdük .
davul zurna bile durdu,biz yaklaşınca... 
tanıdığım herkes orada ,sahiden de.. 
ailem.. muazzez hanım.. eren ,tuğrul.. dayım,yengem.. de dahil..
bizi görenler ıslık çalıyor,laf atıyorlar..
mutlu bir çift, görüntüsündeyiz ya.. 
hıh ,halbuki bir bilseler içimi..
 hani böyle ,nikahta evet derken ..sessizlik olur da sonra alkışlanırsınız ya.. 
işte aynen öyle oldu..
işçilerin masasından birisi ayağa kalkıp alkışladı.. cılız ,başlayan alkış.. birden ,herkese sıçradı.. 
bin kişiden..nasıl bir ses çıkıyor, anlatamam.. inliyor ortalık.. 
tuna bana dönüp.. 
tu---- kimlik soranlara.. ev sahibesiyim, demesen ..seni,karşılamaya gelmeyecektim.. 
sana kızgındım ..bildiğin gibi..
hala da, kızgınım aslında.. affetmem için,çookk çalışman gerekecek..
evine, hoşgeldin hayatım.. 
 gülümsemeye çalışıyorum.. bir yandan da.. 
ir-----ha bire hoşgeldin diyorsun.. bu nasıl hoşluk böyle..  eve gelmedim diye.. sevgilin oldu.. 
buna katlanamam ben.. 
çok..alemsin valla,niye çalışacakmışım ki....
seni,vuracağımı unuttun herhalde..
af dilemesi gereken sensin.. hoş affedecek değilim ama..
tu--- bir merhaba dersin, dimi.. ev sahibesi sıfatıyla.. herkes seni sorup,gelmeni bekliyordu...  
bir elimi kaldırıp ,işçilere doğru salladım..alkış azaldı biraz.. 
sonra, göğsümün üstüne bastırarak.. hafifçe öne doğru eğilip ,selam verdim... 
alkış durduğunda..
sesimi yükseltip..
ir---- merhaba arkadaşlar..şükür kavuşturana..  bende sizleri çok ,özledim.. 
kara  çiftliğine hüzün,
sessizlik.. yakışmıyor... acılar olsa da,hayat devam ediyor.. sizi yolcu etmeye gelebildim,diye seviniyorum.. 
gelecek yıl kavuşuncaya kadar, unutulmasın bu gece... 
vur davulcu, şenlik başlasın... 
tekrar alkışlandım.. davul zurna ,çiftetelli çalmaya başladı.. 
tu---- kesinlikle ,harikasın..farkın ortada.. madem hayat devam ediyor.. ikimiz de, karşılarındayız.. çantanı ver de.. açılışı yapalım.. 
ir---- hıı, ne açılışı.. çantamı vermem.. dediklerim yanıltmasın seni.. rol yapıyordum...
tu---- tabancanı, annene emanet ederim.. geri aldığında,işimi bitirirsin..
amaaa.... karşılıklı oynamamız gerekli,pistin ortasında...beni yalnız bırakmayacaksın değil mi.. sözlerinle,çelişme.. inandırıcılığı kalmaz o zaman.. kara çiftliğine hüzün yakışmıyor,dedin ya.. 
çantam ,birden ... elden ele..annemin kucağına gidiverdi.. 
ben de.. tunanın karşısında ,kollarımı kaldırmak durumunda kaldım..
piss,iyi  biliyor blöf yapmayı.. 
 o kadar kişinin gözünde, tunayı küçük düşüremezdim .. dimi..
yoksa oynamak istediğimden değil ,yani.. 
figürlerimiz de ,yerli yerinde.. seyredenlerin gözleri bayram ediyor.. 
yaklaşıp uzaklaştıkça.. mırıldanıyoruz.. 
ir---- sevgilinle oynasaydın..keşke..
tu---- konuşmaa.. 
ir---- istanbulda (................... )beraber bar'a da gitmişsin.. aştın kendini ..
tu---- o  (..........)  benimle beraber değillerdi ...
tijenle mi,  görüştün.. 
ir---- hıh, ne münasebet.. onu gördüğümü nereden çıkardın ki..  
tu---- çünküüü,(........... ) yapan oydu.. duymaman için..  
onu,reddetmesemiydim acaba.. diyorum.. 
ir---- tunaaaa,üstüne atlarım bak.. çıldırtma beni.. 
tu---- atlamak ? o nasıl birşeydi.. unuttum.. hem yapabileceğini sanmıyorum.. kalabalık ya..
ir---- kalabalık dağılacak nasılsa.. yoruldum.. oturalım hadi.. 
tu---- olur .. sağol.. kırmadığın için.. etraf sakinleşince ,bekliyor olacağım.. 
ir---- neyi.. 
gülerek sandalyemi çekti..ben  otururken,kulağıma eğilip.. 
tu---- üstüme atlamanı.. 
ir---- ...........................
*****
işçiler bir eğleniyor sormayın.. pist hiç boş kalmıyor.. aylardır süren..çalışmalarının,acısını çıkarıyorlar valla.. 
bizim masada da, kahkahadan bol birşey yok.. herkes memnun..şakıyorlar..bülbüller gibi.. 
yemekler de, harika allah için..kuş sütü eksik derler ya..işte öyle..
artık kimse.. organizasyonu yapan.. epeyce başarılı.. desem de.
.hıhhh, ben daha iyisini yapardım.. 
 tunayla yan yana oturuyoruz,mecburen.. çok içti.. ama sarhoş falan değil.. 
diğer misafirlerle ,ilgileniyor.. ama çaktırmadan bana bakarken,
 kaç kere yakaladım.. 
ne tuhaf sevgilisi var,hala benimle ilgileniyor.. gösteriş mi yapıyor ki..
ben de herkese  "iyiyim, sağolun" demekten bunaldım.. annemler biraz uzakta kalmışlar.. 
neşe ablayla konuşuyor..ertanım da uyumuş ,arabasının içinde.. 
sıkıştıramadım,tombulumu...
eren ve tuğrul abiler.. tunayı yalnız bırakmamak için ,birkaç saatliğine gelmişler.. 
 ikisiyle de ,konuştuk ayaküstü.. .. 
tuğrul abi ve tuna  birbirlerine karşı çok soğuklardı..
bir iki kelime etmişlerdir zorla.. .eren abi olmasa ,onu da etmeyecek gibilerdi.. 
nedenini çözemedim, bir türlü.. gerilim hissediliyordu yani.. 
.öyle ki.. tuna ikisiyle de ..sadece tokalaştı.. sarılmadı bile..
ne oldu ki, bunlara yaa...abi ,kardeş ilişkisini kim ,nasıl kopardı acaba.. 
onlar benim.. ben de,çocuklarının sağlığını sordum..
sonra yolcu ettik, arabayla gittiler...
tuna derinnn bir nefes aldı.. çok ama çok düşünceliydi.. 
soramadım tabi.. 
anlamadığım.. -çiftliğe aslaa,gelmem diyen- muazzez hanım da,oradaydı ve gayet mesafeliydi  bana karşı.. 
niye  .. bilmiyorum..
fazla konuşmamaya özen gösterdi.. diken üstünde gibiydi.. 
sağlıklı olarak evime dönmemden, çok memnun olduğunu söyledi.. sarılıp öptü,o kadar.. 
 ama annem ve babamla çok samimilerdi.. nereye gittiyse ,yok ortada.. 
tunanın ,sevgilisini de göremedim hala.. gözümüze sokamadı herhalde.. 
dayım ve yengem yine kavgalılardı ,sanırım.... çünkü ,ikisi de buz gibiydi.. 
bu sıcakta,bu şen ortamda bile..eriyemediler.. 
konuşamadan,merak ettiklerimi soramadan... az önce ,gittiler...
lütfü abi de seyehate gidecekmiş.. onlarda kalktı.. neşe abla da,durgundu..
zübeyde ve maruf da yoklar.. merak edip, sormak için.. biraz yaklaştım.... tunaya.. 
ir---- marufların geleceğini duymuştum.. 
kokusu burnuma geldikçe.. off off.
.öldürecektim ben ,dimi.. 
tu---- evet.. bir sorun çıkmış..ama geç de olsa,geleceğim dedi... maruf..
ir---- zübeyde gelmiyor mu ,yani.. 
tu---- bilmiyorum.. soramadım..zübeydeyi görmek istersen.. dubaiye gidebilirsin..
ir----- şimdi daha önemli işlerim var... gidemem.. 
neyse, ben eve girip.. bir bardak şarapla ,bir sigara içeceğim.. 
tu---- sen ,hııı anladım.. tabi ,hapishane önemli ..iş...
ama ..eve ,niye gideceksin ki.. sevgili mi arayacaksın yoksa... 
gülümseyerek.. kalktım ayağa.. tuna da, kalkmak durumunda kaldı tabi.. 
ir----  yooo.. ne diye arayacakmışım.. sen kabul ettikten sonra.. 
şarabı,sigarayı babamın karşısında içemeyeceğim için.. gidiyorum.. sen otur.. gelirim birazdan.. 
tu---- kusura bakma ... bensiz ,gidemezsin.. 
yanyana birbirimize dokunmadan.. yürüdük.. eve doğru..
 içki servisi yapan garsondan ,iki kadeh şarap isteyerek.. .. 
eve getir dedi..


Hiç yorum yok: