Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

385. bölüm..


biraz daha iyiyim.. toparlandım.. yüzüme, renk geldi.. 
 
tam bir haftadır,görmüyorum tunayı.. 
öyle çok özledim ki, anlatamam.. 
 
hiç gelmedi,aramadı da.. dolayısıyla ben de,gidemedim.. 
 
aslında öyle değil tabi.. onun gelip ,bana hadi gidelim demesini bekledim.. 
ama gelmedi.. 
 
belki de, böylesi iyi oldu diyorum.. kendi kendime.. 
gitmeyi - hatırlattıkları açısından - çok istemiyorum. 
 
sadece tunayı görmek istiyorum , o da konuşup noktayı koyabilmek için... ben kararlıyım.. boşanmalıyız.. 
 
 
tuğrul abim aradı,istanbula gittikten sonra.. 
biraz  sitemkardı, annemde kaldığım için.. 
 durgunluğu  da,dikkatimi çekti
 "ne oldu "dedim.. ısrarlarıma rağmen.."boşver "deyip..anlatmadı.. 
 
tunayla,kavga mı ettiler bilmiyorum ki.. babam da ,bilse bile anlatmaz..
 
annem ve ertan ilaç gibi geldiler bana.. evimiz de maşallah ...
hiç boş kalmadı.
 
eş dost,akraba.. komşular.. arkadaşlarım.. görmeye geldiler hep.. ama saadet teyzem Antebe,sevim teyzemle zuhal de ..yaylaya gitmişler.. onları göremedim,henüz.. 
 
ziya ve zuhal ne oldu dedim anneme.. bilmiyorum diyip anlatmadı.. 
inadını bildiğimden ,ısrar da edemedim.. 
 
 ******
bugün ,kahvaltıda.. babam ,bizim evin yedek anahtarını ..masanın üstüne bırakıp .. 
çiftliğe gideceğim dedi.. 
 
ah---- gel,götüreyim irem.. uzatıyorsun.. olmuyor.. 
ir----- tuna gelmeden,gitmem baba.. 
 
ah---- bak, bir iki güne kadar işçiler gidecekler.. toplanıyorlar.. 
tunanın,itibarını  hiç düşünmüyor musun.. o sana öyle mi davrandı... eşi hastaneden çıkmış ama evine gelmedi,
şerefine , şölen hazırlamış adam.. berbat oldu..  hemde..senin yanına gelecek durumda mı.. ki... 
.........
 
ir----- babaa  hem de.. dedin,birşey mi oldu.. 
 
ah---- çok merak ediyorsan.. ararsın.. gidersin...nermin,hazırlan.. ben gelince gideriz.. hoşçakal.. 
kapıyı çekip,gitti.. 
 
ir---- anneee.. babam ne demek istedi.. 
ne--- ertan uyandı.. al da, ben kahvaltısını hazırlayayım.. 
 
ir----- kandırdım,sanma sakın.. söyleyeceksin..
 
ertanı yatağından aldım.. kucaklayıp.. banyoya götürdüm.. yüzünü yıkadım..
. terlemiş,yeni tulum giydirdim.. 
 
mutfakta... mama sandalyesine oturtup.. eline de,bir parça ekmek verdim.. 
 
ir----  anne, tunanın nesi varmış.. 
 
ne--- ara ve söylerse ondan öğren irem.. beni aracı yapma.. 
 
kızgın kızgın.. telefonu alıp..odaya götürdüm..
 
arayıp, açmasını beklemeye başladım.. saçım olsa ,parmağıma dolayıp..sinirle çekiştirirdim.. 
delimiyim ne.. düşündüğüm şeye bak.. saçlarım,beş santim kadar,uzadı ..
üç numaradan sonra.. büyük aşama.. 
 
uzun uzun,çaldı telefon..
 
o şimdi ,çiftlikte işçilerin başındadır.. mutlaka.. 
fatmada duymuyor demek ... diyordum ki.. 
 
tuna,uykulu bir sesle telefonu açtı.. 
tu---- aloo. 
 
ir----.............. günaydın.. 
tu--- sana da.. 
 
ir---- nasılsın.. 
tu--- harikayım,sen nasılsın.. 
ir----çok iyiyim.. saat dokuz ve sen uyuyordun,birşey mi var.. 
işçilerle ilgileneceğim , diyordun da.. 
 
tu--- işler bitti..sayılır..  yarın..partiler halinde gidecekler...
 dün gece,sazlı sözlü sabaha kadar eğlendik.. onun için uyuyordum.. 
bu gece de, veda eğlencesi var.. 
organizasyon bana ait olacağından, dinleneyim demiştim..
 
ir--- iyi, sevindim.. kolay gelsin sana.. uyandırdım,kusura bakma..
tu--- sağol.. önemli değil.. geri uyurum..
 
bir kadın sesi duydum "tunaa "diye sesleniyordu.. 
tuna da ahizeyi kapatıp.. "geliyoruumm "dedi.. tabi ben ne için aradığımı unuttum,birden.. 
allahım aklımı koru.. bir kadın ve tuna başbaşalar.. 
 
ir---- tunaa, o kim.. 
tu--- ........ kim mi.. hiç kimse.. 
 
ir---- nasıl hiç kimse.. geliyorum dedin ya..
yani... senin yanında,bir kadın mı var.. 
hemde,benim odamda..  banyom da...hatta yatağım da öyle mi..
 
tu--- iremm.. ileri gitme.. senin,odan ve  yatağın buradaysa..sen neredesin... 
ve evet ,evde bir kadın var ..karım yanımda olmayınca,geldi..
 kendinde...bana hesap sormaya hak görüyorsan.. burada olmalısın.. anlıyormusun.. 
yanımda olmayı reddeden sensin.. şimdi de hesap soramazsın.. 
beni bekliyor, gitmeliyim.. iyi günler sana..
 
ir----tunaaaaaaaaa... ne diyorsun sen.. ben yanında olmayınca ,bir kadının gelmesi normal mi yani..
eğer, beni aldattıysan.. vururum seni.. bilmiş ol.. 
 
tu---- hah hah hah.. 
 
telefonu kapatmadan,bıraktı.. piss.. duymamı istediği çok açık.. 
 
"banyo mu yaptıınn,beni bekleseydin ya.. ...aşkolsuunn " dedi..inanamıyorum.. 
şapur şupur öpücük seslerini de,duyunca benim tepem attı ... 
 
birde ardından.. "sevgilimmmm "demez mi..  
o sinirle.. duvara fırlattım telefonu.. kırıldı tabi.. 
 
annem koşup geldi..
ne---- n'oolduu.. 
 
sinirden titriyorum... 
ir--- hiç ne olacak.. sevgili damadınız.. beni aldatıyormuş da.. duyurmak için elinden geleni yaptı..  
 
ne---- eee,olacağı buydu.. yoksa onu suçluyormusun.. senin yaptıkların,onu bu yola itmiş olamaz mı.. 
 
ir--- aaaaaaaaaaa anneme baakk, ne yani tunaya hak mı veriyorsun.. pess doğrusu.. 
evladın ben miyim,o mu.. 
oldu olacak,nüfusunuza geçirin bari.. 
 
aceleyle banyoya gidip.. elimi yüzümü yıkadım.. 
kısa saçlarımın arasından geçirdim,ıslak parmaklarımı.. 
 
zaten annemin ,sakin sakin diğer telefon cihazını getirip ..hata takışına sinir olmuşum... 
sonra da mutfağa gitti.. hiç birşey yok sanki.. 
 
giyindim, kot pantolonumu.. mavi penye bluzümü.. kaptım,çantamı.. 
mutfaktan anahtarlarımı aldım.. annem arkası dönük bulaşık yıkıyor.. 
 
ir--- hakkını helal et anne.. tunayı öldürmeye gidiyorum.. 
 
döndü .. gayet ciddi.. 
 
ne--- etmem.. önce ,anla dinle.. şüphen doğruysa..da vur..  
ama önce söz ver bana..tunanın seni aldattığını.. gözünle görmeden ,tetiği çekmeyeceksin ..tamam mı.. 
 
ir---- ben, o kadar sabırlı mıyım anne.. akşama kadar, nasıl bekleyeyim.. 
ağzıyla söyledi, güldü bana.. 
 
ne---- söz ver dedim.. yoksa ,ihbar ederim seni.. birde hapishane yolu öğrenmeyim..
 
ir--- (başımı eğdim..) peki söz..
 
ne---- aferiin.. cüzdanımdan para al.. taksiye bineceksin ya.. 
ir---- buradaki eve gidiyorum.. gerek yok.. hoşçakal.. 
 
gözlerim dolu dolu. şaşkın vaziyette çıktım..annemlerden.. 
nereden söz dedim ya.. 
şimdi tunanın vurulma işi gecikecek.. 
 

Hiç yorum yok: