Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

384. bölüm..


---- bak.. seni sevenlere ,her ne yaptıysan.. yanlış olmuş.. demek ki.. 
onlar,seni aylardır kapılarda beklediler.. gece gündüz.. 
kan kaybından,ölüyordun neredeyse..  
baban bütün kanımı alın,kızımı yaşatın diye yıkıyordu hastaneyi.. ama alamadık tabi.. 
 
şimdi böyle diyorsa, hata mutlaka sendedir.. . 
 
getirildiğinizde de,yine ben nöbetçiydim.. 
 
sana müdahale ettim ve ex raporu düzenlemeye başladığımda ,sevinç hanım geldi...
"çekil,o benim yiğenim.. rapor düzenleyeceğine uğraşsana "diyip bana bağırdı.. imza karşılığı aldı seni.. 
hayata göndürdü .. 
tüm operatörlerimiz.. ameliyatınıza girdiler.. sevinç hanım ve bülent beyin ağladıklarını hatırlıyorum.. 
25 yıllık doktorum..  senin durumunda ,bir hastanın kurtulduğunu, hiç görmemiştim.. 
 
kocanın özverisini anlatmayı başaramam,aslında.. o da,ölüyordu.. o kadar ağır bir ameliyat geçirdiği halde.. 
..hiç dinlenmeden ayağa kalktı.. 
başından,bir an olsun ayrılmadı..
karşımda,oturuyor olman..allahın bir lütfu olduğu kadar.. inancın  ,sevginin de zaferi.. 
 
ir---- (başımı kaldırdım...) doktor beyy.. kim getirdi,bizi.. 
 
---- getiren,dayınmış.. sanırım.. ameliyathaneyi iki kişilik hazırlayın diye.. anons geçildi.. 
sandık ki.. cumhurbaşkanı getiriliyor.. birinci sınıf bir koruma ve gizlilik vardı.. 
 
helikopterden sedyeye aldığımızda.. ikinizin de.. nabzı yoktu..
 anlıyormusun beni.. 
yaşamanın ve çevrendekilerin .. kıymetini bil diye söylüyorum.. 
 
 
hemşire kapıyı açınca.. döndüm.. o tarafa.. 
tuna bakıyor, ifadesiz gibi görünse de.. için için sevindiğine eminim.. 
 
---- afedersiniz,doktor bey.. beyefendi, hastanın eşiymiş.. çok merak etti de.. durumunu soruyor.. 
---- tamam.. hemşire hanım.. gelsin.. 
 
tuna girdi, içeriye.. belli ki, bana hala kızgın.. bakmıyor bile.. 
 
tu---- doktor bey.. ne olmuş.. eşime.. niye bayıldı.. 
 
----- hala direnci zayıf..  beyefendi.. ruhsal olarak gevşemesi lazım.. ikinize de tatil öneriyorum.. 
tu---- ben gidemem..eşim , tek gitse faydası olur mu.. 
 
---- olmaz.. ikiniz gidin.. büyük kavgalar edin.. faydalıdır..konuşup,rahatlayın.. geri döndüğünüzde ..
 ziyaretçi olarak gelin karşıma.. 
 
hemşire serumu çıkarınca.. indim yataktan..
 
ir---- (gülerek...) teşekkür ederim, selami bey..bence hiç görüşmesek daha iyi.. hoşçakalın.. 
---- güle güle..irem hanım.. 
 
tunanın elini tuttum.. şaşırsa da.. bozmadı..
kısık sesle,"tekerlekli sandalyeye oturmam ".. 
 
tu---- seni kucağıma alamam,yasak... ayakların çıplak.. inatlık etme de ,sandalyeye otur.. 
ir---- hayır.. araban uzaksa getir kapının önüne.. yürürüm ben... 
 
tu---- iyi, yürü.. o halde..
 
çıplak ayağımda ki,galoşla..odadan dışarı çıktık...
acil kapısının ..az ilerisindeymiş araba da.. 
 
bindim.. kapıyı kapattı.. yerine oturdu.. hiç konuşmadan da hareket etti.. 
 
hava alacakaraklık.. saat dört olmuş.. tunadan,  alkol ve sigara kokusu geliyor..
nereye götüreyim bile demeden,kavşaktan annemlere doğru döndü..
 
ir---- uykun var mı.. 
 
tu---- niye, uyutacak mısın.. 
 
ir---- (içimi çektim...) yok.. beni,göl kıyısına götürür müsün.. diyecektim...  
 
tu--- götüremem,içkiliyim....seni annenlere bırakıp.. yatmaya gideceğim... 
 
ir---- eve mi.. 
tu---- evin tanımını yapmıştım ,sana.. orası, herhangi bir yer..benim için.. 
 
ir---- tunaa,
dönüp baktı sadece... 
 
ir---- ben, özür dilerim.. biraz yalnız kalman... neyse.. kırılmanı istemediğimi biliyorsundur, umarım.. 
tu----................................ 
 
annemlerin evinin önünde, durdu.. ben sessizce,indim.. 
 
ir---- sağol.. iyi sabahlar.. 
tu---- sana da.. 
 
bahçe kapısından girdim..ağlıyarak..  babamın kapıyı açtığını,görünce.... 
tuna kornaya basıp.. gitti.. 
 
babama sarıldım.. hıçkırıklarla ,sarsılıyor bedenim.. 
 
ah--- sen bu akılla , daha çookk ağlarsın.. niye evimize gidelim ,demedin..
 
ir---- diyemedimmm.. 
 
ah--- aman ne güzel.. bir çekingenliğin eksikti.. sabah oluyor, gel hadi.. yarın gidersin.. 
 
ir---- ....................... 
 

Hiç yorum yok: