Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

378. bölüm..


tuna beni içeri bırakıp .. çıktı.. her yer pembe.. bebek beşikte yatıyor..
 
gönül de, yatakta..doğruldu biraz.. 
hayretle bana bakıyor,
 
g---- irem.. hoşgeldin.. maşallah,çok iyi görünüyorsun....
ir--- sağol, sende öyle.. 
 
tutunup, yavaşça kalktım sandalyeden... gönüle yaklaşıp..elini tuttum... 
tüm içtenliğimle tebrik ettim..,iyi dileklerimi söyledim.. 
çok mutlu oldu... 
beşikteki bebeğin minicik saçlarını,sırtını okşadım... 
gözlerim nemlenerek.. gönüle döndüm.. 
 
ir---- aynı sana benziyor..gönül.. çok güzel bir kızın olacak.. allah kaderini de güzel eylesin,
gününü görün, inşallah.. hediyesiz geldim ama.. 
 
g---- amin irem.. teşekkür ederim.. hediye yerine ,sen geldin ya.. önemli olan o...darısı size olsun.. 
 
ir---- (oturdum yanındaki koltuğa...) benim artık çocuğum olamazmış gönül.. 
tesadüfen duydum.. 
bülentte doğruladı.. bunu tunaya yapamam.. onu evlatsız bırakamam..
hastaneden çıkmayı bekliyorum..bir konuşma yapıp ,noktayı koymam lazım.. 
 
g---- aaa,sen ne diyorsun irem.. saçmalama sakın, tunayı çok çok üzersin haberin olsun.. 
 
ir---- biliyorum,bende üzülüyorum ama elimden başka birşey gelmiyor..çaremiz yok.. 
 
g---- aklını kullan irem..sabırlı ol..tuna barut fıçısı gibiydi...aylardır.. kolay şeyler değil yaşadıklarınız.. 
ona da,kendine de kötülük yapma..ters tepebilir.. 
sana düşkünlüğünü biliyorsun ama Adanalı olduğunu da unutma yani.. gen meselesi..
bunca zamandır.. bir kere çiftlikte ,bir kere de halanın evinde gördüm tunayı.. 
hep senin yanındaydı,çünkü.. 
erenle,tuğrula .. ''benden bu kadar,isterse ürün tarlada kalsın.. .umurumda değil.. 
bir kere de siz çalışıp... hak etmeyi deneyebilirsiniz.. .. ben,iremin yanında olacağım ..''dedi ve gitti.. 
 
 
ir----..................
 
g---- erenle,tuğrul hiç alışık değiller ki, bu işlere.. sonra,baban devreye girdi.. 
yol gösterdi de.. ürün hasat edildi,satıldı.. 
düşün şimdi,tuna senin yapacağın konuşmayı duysa ,nasıl olur..  çok ama çok kırarsın onu..
adam kendisini sana adadı.. sen neler diyorsun..
 
incecik bir bebek sesi duyunca.. kalktım hemen.. 
 
ir---- gönüül ,alabilir miyim kucağıma.. emecek mi..sen nasılsın, hiç soramadım.. 
normal doğum mu yaptın.. 
 
g---- sezeryanla oldu.. ama iyiyim.. tabi ki, alabilirsin irem.. nasıl söz o... acıkmıştır hanımefendi.. 
 
beşiğe yaslanıp ,destek alarak.. kucağıma aldım.. minicik daha..gözleri kapalı.. meme arıyor.. 
pembe tulumunun içinde.. oy oy.. misler gibi..kokuyor..  yumuk yumuk..elini tuttum.. 
 
ir----- adı ne.. gönül..  
g---- zeynep , mine yada müge düşünüyoruz... 
ir---- hayırlısı olsun.. emzirebilecekmisin, hemşireyi çağırayım mı..
g---- veririm.. de, çağırayım yine.. 
 
hemşireyle beraber.. odadan çıkarken,gönül kızını emziriyordu.. geldiğim için ,teşekkür etti bana..
ama ..
anneliğin çok başka birşey olduğuna ,iyice inandım.. 
 
öyle sevgiyle bakıyordu ki..kızına..ona odaklanmıştı... 
çıktığımızın, farkında bile olmadığına bahse girerim.. 
 
gönülü ölesiye kıskandım.. imrendim.. vedata küfrettim,lanetler okudum içimden.. 
 
koridora çıktığımızda...
tunanın.. yüzümün ifadesinden.. aklımdan neler geçtiğini anlaması , zor olmasa gerek.. 
 
tekerlekli sandalyenin arkasına geçti hemen..
tu---- hadi görüşürüüzz... biz aşağıya iniyoruz.. 
 
er--- tamam.. iremm.. sağol..
ir----( gülümsedim..)  rica ederim ,abim.. kızın,çookk güzel.. şansı bol olsun inşallah.. 
 
hepsi amin dediler... 
 
biz jet hızıyla,hiç konuşmadan.. asansöre bindik... 
tuna zemin kat düğmesine bastı.. 
 
arkamdan eğilip,boynuma kollarını doladı.. başıma yaslandı.. bende onun kollarına sarıldım.. 
 
sessiz hıçkırıklarla ,gözyaşımı içime akıtıyorum.... benim de çocuğum olacaktı şimdi..
 bende ,bizde ona sarılacaktık.. 
 
kahretsin, kahretsin.. suçu kime atacağım..  
bana mı ,  vedatla .. okulda karşılaştığımız güne mi..
 
.kaderime tüküreyim.. 
okuyacağım diye tutturmasaydım.. bunları yaşamayacaktık.. 
 
tu---- aşkımm.. iyi misin..
ir---- doğru mu söyleyim, yalan mı.. 
 
tu---- hiç birşey söyleme ,öyleyse.. 
 
ir---- ben okulu bırakacağım.. 
tu----.......................
 
ir----- birşey yapmam gerekiyor mu..
 
tu---- hayır.. kayıt yaptırmazsan.. iş biter.. 
 
ir---- tamam... okul  faslı ,sonsuza kadar kapanmıştır benim için.. 
senin ve benim hayatımıza mal oluyordu.. bahadı...
 
parmağını ,dudağıma dokundurdu.. 
 
tu---- sus irem.. üzülmen.. bizi yıpratmaktan ,başka birşeye yaramaz.. kaderimizi yaşıyoruz.. 
gerisi hikaye.. eğer,onun kaderi bizimle beraber yaşamak olsaydı.. kimse ona zarar veremezdi..
bizim ömrümüz,görecek günümüz varmış ki.. hayattayız.. 
 
ir---- (gözlerimi silerek...isyan ettim...) ama ama ama.. daha.. 
tu---- aması yok.. irem.. değiştirmek gibi ,bir gücümüz de yok.. olsaydı yapardım,inan bana.. 
 
ir----................. 
 
***********
 
hava hala çookk sıcak..ben klimalı odada anlamıyordum ama... nefes alınmıyor..
hastanenin bahçesine çıktığımızda ,saat gecenin dokuzuydu.. üstelik.. 
 

Hiç yorum yok: