Translate

20 Şubat 2012 Pazartesi

377. bölüm..


hastabakıcı,çorbamı getirdi..
ayy yemek ve yutmak bir işkence.. çorbanın tadı da..iğrenç ..
 
annem,babam ve tuna bana bakıyorlar... biraz içtim mecburen.. 
 
birden durdum.. 
 
ir--- gönül doğum yaptı mı.. tuna.. 
 
yüzünün ifadesini çözmek zor.. 
tu---................ evet.. bu sabah,bir kızları oldu.. 
 
ir---- giyinmek istiyorum.. 
derhal.. gönülü görmeliyim.. 
 
ah--- kızım sakin ol.. doktor gelecekmiş.. yürütmek için.. 
 
ir---- baba.. ben yürüdüm bile... 
 
eteğimi düzelterek,
ayaklarımı sarkıttım yataktan.. 
 
ah---- dur dur.. biz çıkalım.. burada giyin.. gel, nermin.. 
 
ir---- bir dakika.. annem kalsın.. 
 
tuna biraz bozulsa da.. birşey demeden, çıktılar babamla...
 
ikimiz yalnız kalınca.. 
annem çantayı  getirdi.. sehpanın üstüne.. 
 
açtı ..
ne---- niye kocanı gönderdin.. yapmadığı ne kaldı ki.. yanlış oldu.. 
ne giyeceksin... 
 
ir---- birşey soracaktım, sana.. .. kolonyayı mendile dökersen.. önce,bir silineyim . anne.. 
.. çorabım ,ayakkabım var sa..şu kareli etekle, bordo bluzü giyeyim diyorum
 
dediklerimi yatağın üstüne bıraktı... kolonyayı kağıt havlulara, boca edip bana verdi.. 
ben silinirken... çorabımı da alıp.. eğildi.. giydirecek.. 
 
ir---- annee.. ben giyerim bırak.. 
 
 aldırmadan giydiriyor ,ince çorabımı.. 
ne----hadi hadi.. her yerin dikişli ,platinli.. zorlama.. hiç giydirmedik mi sanki... ne soracaktın bana.. 
 
ir----- beni evden nasıl kaçırmış, o sapık.. siz neredeydiniz.. 
benim peşimden geldiğinde.. tuna,niye arabayla değildi.... bizi hastaneye kim getirmiş.. 
bülent niye buradaydı.. yengemin nasıl haberi oldu da.. ameliyatıma girdi.. 
bunları tunaya soramadım...soramazdım..
kimsede anlatmıyor.. sen söylermisin..lütfen..
 
iç çamaşırlarımı verdi.. ben ağır hareketlerle giyinirken de,arkasını döndü.. 
 
ne---- senin iyiliğin için.. henüz bunları duyman sakıncalıymış.. yeliz söyledi.. 
o yüzden sorma irem..
sadece şunu bil ki.. ikinizde,öbür tarafa gidip gidip .. geri geldiniz..  
 
bülent ,bir seminer için Mersindeymiş..
yelizi görmek için,hastaneye gelmiş.. 
 
iyi olacak hastanın ayağına, doktor gelirmiş ya.. 
sevinç burada ameliyattan çıkmış..
bülent de,daha yelizi göremeden sizi getirmişler.. hastaneye.. 
 
ameliyathanede görmüşler birbirlerini.. 
o günden sonrasını tahmin edersin..
nasılsa..
 
 
öyle güçsüzüm ki, yoruldum.. 
gömleğimi ,eteğimi giydirdi..  bol geldi tabi..düşecek gibi duruyor.. 
kadın akıllı ,tahmin edip..kemerli olanı getirmiş.. 
ayarlayıp ,taktı hemen.. 
 
ne---- fıstık gibi oldun.. nazarlık da ,takalımm.. 
 
ir---- bırak anne, allahını seversen.. nazar duası okurum ben.. boncuk falan istemiyorum.. 
bu halimde ,kimin nazarı değecek bana.. niye değsin ki..
 
yere koyduğu ,dolgu topuk siyah ayakkabılarımı giydim.. 
 
ne--- ne varmış halinde.. çok şükür et.. 
ir----  ediyorum canım.. 
 
annemin ısrarıyla ,nazar boncuklu künyemi takması için bileğimi uzattım... 
 
ir---- annemm..sağolasın.. 
ne---- sen de, sağ ol..iyi ol.. başka bir şey istemiyoruz.... gönülün odası kalabalıktır şimdi..
ağzına maske takalım.. mikroplara açıksın daha.. 
 
ir---- takmam anne,takmam.. 
kolonyalı yeni havluları ağzıma ,burnuma kapattım..
 
koluna tutunup,ağır ağır  yürüdüm.. 
annem kapıyı açınca.. dışarı bir adım attım.. 
tuna ve babam tam karşımızdalar.. 
 
ah---- oh oh.. tuna bu kiimm... 
tu---- (gülümsüyor..)  prensesin abi..
  
tekerlekli sandalyeyi gösterip.. 
tu---- irem, mutlaka buna oturman gerekiyormuş.. başka türlü izin vermiyorlar.. 
servisler arası gezmene.. 
 
söylemedim ama  ay nasıl titriyor vücudum.. oturdum çaresiz..
önlükler çıkmış.. annem ve babam da bizimle geliyorlar.. göz aydını demek için.. 
 
tuna askıyı da,çıkarmış.. ..koridorda ..itiyor, sandalyeyi.. 
ir--- tuna.. 
tu---- efendim.. 
ir---- gönülle beni ,yalnız görüştürür müsün.. 
 
tu---- olur...halam,tuğrul ve eren vardı zaten.. 
 
ir---- (başımı çevirdim.. ) dur, belki de.. şu an.. gitmek iyi fikir değil.. kendimi berbat hissediyorum.. 
onları görmeye hazır değilim..
 
tu---- (durmadan,eğilip mırıldandı..) onlar senin ailen.. cesaret sevgilim.. başladığın işi bitir.
.uzadıkça zorlaşır..
sonra seni aşağıya, indireceğim..tamam mı... 
 
ir---- hımm,peki.. 
 
****
 
doğum servisine gireceğiz tam.. 
görevli hemşire mutlaka maske ve galoş takmamızı emretti.. 
taktık hepimizde..
 
kapının yanında bekliyormuş.. önce tuğrul abi gördü beni.. nasıl esmerleşmiş.. güneşimizden.. 
anneme babama selam verip.. oturmaları için koltukları gösterdi.. gözünüz aydın dediler birbirlerine.. onlar oturdular.. 
 
eğildi..bana doğru.. yüzüme bakarak.. 
 
t----kimleri görüyorum,benn... nasılsın gelin hanım..
ir---- eh işte..iyi gibiyim..abi.. sen nasılsın..gözün aydın,amca olmuşsun.. 
 
t---- (gülerek..) sağol.. ben bitiğim...aslında.. bundan sonra..pamuğu görmek dahi istemiyorum..
 
ah--- ee,emeksiz olmuyor tabi.. 
 
t---- irem, baban beni köle gibi çalıştırdı..şikayetçiyim.. yılların intikamını aldılar benden.. haberin olsun..
tu--- ahmet abiye ,haksızlık etme şimdi.. kendisi de ,çalışmış. 
içeride kim var..irem gönülü görmek istedi de.. 
 
t---- erenle ,doktor var..
ir--- (yutkundum..) halam nerede.. 
 
t---- (elimi tuttu.. ) halamı evine gönderdim.. sabahtan bu yana...bir sana,bir gönüle gide gele,perişan oldu kadıncağız..
ir---- öyle mi.. sağolsun..
 
kapı açıldı.. 
 beni görünce..eren abiyle, doktor şaşırdılar..
er---- iremmm.. sen,buradasın.. 
 
ir--- (gülümsedim...)  gözün aydın abi.. allah,analı babalı büyütsün..inşallah..
duyunca ..gelmek istedim..
kızın ve gönül nasıllar..
 
er--- sağol,iyiler.. sen de ,muhteşem görünüyorsun.. 
---- evet irem hanım.. ziyarete gelmişsiniz ama.. lütfen kısa sürsün..
 
ir--- peki.. yalnız girmek istiyorum,içeri.. olur mu.. 
---- olur ..ama ayağa kalmayın.. tansiyonunuz düşebilir.. 
 
 

Hiç yorum yok: