Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

36.bölüm..
ertesi gün..  cuma yani..

irfan amca,erkenden  geldi yine.. boyaya başladı..
temizlik için de, necla ablayı çağırmıştım..
o da ,diğer tarafları temizlemeye başladı..
evin içi nasıl karışık ,bir görseniz.. herşey toplandı.. aklımı kaçırmasam iyidir..

çamaşır makinası da bozuk ... biriken çamaşırları görünce.. sinirlendim babama.. bir makina alamıyor mu ,sanki..
fırsat bulunca gidip ,ben alayım bari.. nasılsa tanıdık var.. babam ödesin..

 hiç uyumamışım.. sersem gibiyim.. aklım ..ruhum karışık,kendimi işe verdim.. unuturum belki..
 mutfağa girip.. tüm  dolapları boşalttım.. masanın,tezgahın  üstü doldu..

bir yandan .. dolap içlerini siliyorum.. bir yandan ,tabakları yıkıyorum.. annem gelince rahat etsin bari..

perişanım herhalde ki..
 abim ,halimi görünce kahvaltı  bile yapmadı..

nu--- kolay gelsin.. irfan ustaya parasını verdim..  saat üç gibi,biter dedi..
necla ablaya da, sen verirsin.. ben de aldım biraz..
akşama  arkadaşlarla olacağız.. anahtarım da var.. sen yat..  geç gelirim,beni merak etme..
istersen teyzemlere git.. sen bilirsin..

ir--- gidemem gidemem.. işim çok,baksana..
kıpırdayacak halim kalmayacak.. sende uğrayıp haber verme sakın.... onlar da huzursuz oluyorlar.. yatarım ben..
ha, nuriii.. şemsiye al.. yağmur  yağıyor..
moral bozuk olunca, iyi olmuyor dedin ya..

nu--- ( içini çekerek ) şemsiye kesmez beni, çadır lazım.. hadi by..

*********

öğlen yemeği ; ikindi çayı pastası, kısırı derken..  irfan usta gitti..
 necla abla da sağolsun ,çok yoruldu.. iş bitti ama bende bittim..

akşamın  yedisinde, pırıl pırıl olan evimizi dolaştım,içim açılarak..
duşumu da,alıp.. ince eşofmanımı giydim.. birşeyler atıştırdım....

öyle yorgunum ve uykusuzum  ki.. tv seyrederken.. uyumuşum..

zil çalınıyor,ben rüya gördüğümü sanıyorum..
ısrarlı çalınınca.. kalkıp.. saate baktım..

 iki de, kim gelir ki.. abimin de anahtarı var..
kapıya gidip.. "kim ooo " dedim..

bülent-- irem, ben bülent..

kilidi açtım,çabucak..
sırılsıklam olmuş,kapının önünde bana bakıyor.. ben şaşırmışım zaten ,uyku sersemi..
ir--- bülentt.. ne oldu.. ne bu halin..

bülent--- kusura bakma,uyandırdım ama..
ir--- önemli değil.. ne işin var ,bu yağmurda dışarıda.. gel bir soluklan..

bülent--- yok..beni boşver..  dün geceden ,bu yana.. tuna yok.. aradım,hiç bir yerde bulamadım..kimse de görmemiş..  son çare buraya bakayım dedim..
bugün geldi mi, gördün mü  sen... 

ir--- ( kızardım ama gece geldi de ,diyemedim ) yoo, gelmedi.. koca adam ,bülent.. kaybolacak hali yok ya.. sen nasıl bulacaksın ..yani, nereye takılıyor bilemezsin ki.. endişelenme,gelir nasılsa..

bülent--- dediklerinde haklısın.. da..
 tunayı ,on altı yıldır tanırım.. işini aksattığını hiç görmedim..  okula ,çiftliğe.. büroya gitmemiş.. aradılar,onun için  endişelendim.. arabasını almamış.. ama anahtar evde değil... tuhaf yani..
neyse.. rahatsız ettim..

ir--- rahatsızlık değil de.. şimdi, bende merak ettim..dün gece,eve beraber gitmediniz mi..

bülent-- hayır.. ben başka bir yere gittim..onu da eve gitti biliyordum ama.. sen birşey mi, söyledin.. canı çok sıkılmıştı da..

ir---- söylemiş olabilirim ( şemsiyeyi uzattım) al bunu..

bülent--- almayım..  ıslanacağım kadar ,ıslandım zaten..
bir bulayım da, hesabını soracağım ona..
hoşçakal..

ir--- güle güle.. kolay gelsin..

kapıyı kapattım ama içim içimi de yiyor.. kendimi suçlu hissediyorum..
benim dediklerim yüzünden .. birşey mi geldi ki başına..
eve sığamadım.. delirmiş gibi.. dolaşıyorum..
 bağıra bağıra ağlamak istiyorum.. ya ona birşey olduysa.. kalbim sıkışıyor.. üzüntüden..

mutfağa gidip.. sıkıntılı olunca,hep yaptığım gibi.. ne bulursam yedim.. midem bulanınca.. bir soda açtım.. kendime eziyet bu, başka birşey değil..

bir süre sonra..  sonra.. kapı kilidi açılınca.. 
koridora koştum hemen..
nuri gelmiş.. gelmiş dee..

 perişan bir halde.. kavga etmiş sanki.. gömlek,dışarıda.. suya düşmüş gibi.. sular damlıyor üstünden..
paçaları ,çamurlu falan.. yüzü de asık..

nu--- daha yatmadın mı.. sen..
ir--- abiiii, bu ne hal ya..

nu--- bana bornozumu ver de..yerleri kirletmeyim..

ir--- tamam...

koştum,bornozla bir havlu getirdim..

ıslak giysilerini,çıkarıp.. banyoya koymuş salona geldi.. saçını silerken.. koltuğa oturup ,derin bir nefes aldı..

ir--- alkol kokuyorsun ama hiç eğlenmiş ,bir halin yok.. kavga mı ettin,sen..

nu--- sabah ki halinden sonra.. sende de, hiç yorgunluk belirtisi yok.. cin gibisin,maaşallah.. bu saatte , hala ayakta olduğuna göre.. uykun mu kaçtı.. yoksa..

ir--- saat sekiz gibi,uyumuşum da ondan..dinlenmiş vücudum..
biraz önce,   bülent geldi de.. ona uyandım.. tuna
dün geceden ,bu yana yokmuş.. okula da gitmeyince merak etmiş.. onu arıyormuş.. ben de,duyunca..yatamadım..

nu---.........................

ir--- nurii ?
nu--- ne..
ir--- birşey biliyorsun da.. söylemiyorsun sanki..  tunayla mı ilgili.. ne olur,iyi de.. lütfen.. vicdan azabı çekiyorum..

nu--- (içini çekerek )   eve geliyordum.. bülentle ,bulvarda  karşılaştık.. ayak üstü konuştuk.. uğradığını söyledi.. tunadan bahsetti işte..  ben de; 
tunayı.. tesadüfen gittiğimiz bir  meyhanede.. kör kütük sarhoş.. bulduğumuzu..
ardayla beraber, zorla evine götürdüğümüzü.. anlattım..  çok sevindi tabi.... sağolun diyip.. koşa koşa eve gitti..
( bana bakarak ) ama ona söylemediğim ,şeyler de var..

ir--- ( kaşlarımı çatıp ) anlamadım, ne gibi..

nu--- benim için, zor soru.. kardeşimin adını haykırıp.. apartmanı inleten, bir aşık vardı karşımda..
neler söyledi,neler.. inanamazsın..
ardadan utandım.. senin için..ölmekten tut da.. klasik, "kimseye yar etmem..kapında paspas olurum.. " gibi sözler dinledik..
yani, tüm apartman dinledi.. iremin ,kim olduğunu merak ettiklerine eminim..
onu masadan kaldırıp, eve getirmek ayrı macera..
yukarı çıkarıp, yatırmak ayrı..
kavga etmedim de, savaştan çıkmış gibiyim..
içmedim,üstüme sinen alkol kokusu da tunadan kaldı..
sana bir şey söyleyim mi.. tuna seni seviyor.. gerçekten,emin oldum..
dün "bana yasaksın sen.." demişsin.. ona takılmış..
sayende,adam alkol komasına girmiş.. .

 sustu.. ben şoktayım.. tahminim doğruymuş.. demek.. dediklerim yüzünden ,kendini içkiye vurmuş.. çaresizim ve çok üzgünüm.. gönlüm tuna diyor, diyor da..  ben onu feci ,yaraladım..
içim karmakarışık.. ne diyeceğimi, yapacağımı bilmiyorum..
dalgın dalgın.. düşünürken.. abim sessizce.. odasına gidip yatmış.. farkında değilim.. horultu gelince anladım..

telefonun yanındaki,fihristi aldım.. telefon etmeyi düşünüyorum.. da..
görmedikten sonra.. iyi olduğuna inanırmıyım..
hem konuşacak halde de,değildir.. bülentte onunla uğraşıyordur.. açsa bile.. bülente ne diyeceğim.. offfffffffff..
adını bulup.. adresine baktım.. bize çok yakınmış..evi..
 başımı çarptığımda ..oturduğumuz ,kafenin yanında ki apartman.. ikinci kat.. tel nosu da..

babamın arabasının sesini ,duyunca.. fihristi koyup.. fırladım ayağa.. saat  sabahın üçü,niye geldiler ki..
acaba.. babamın şekeri mi yükseldi..

telaşla açtım kapıyı.. onları güler yüzle karşımda, görünce.. gözlerim dolu dolu.. sarıldım ikisine de..

ah--- nermin..  biz ara ara.. uzaklaşalım evden..  baksana kızımız ,özlemiş..
ir--- .................

Hiç yorum yok: