Translate

19 Şubat 2012 Pazar

345.bölüm..


içeri girip..  ,kapıyı örttü... 
 
ir---- tunaa,durr.. tunaa.. şaşırma kocacığım.. sakın, halamın dediği gibi birşey  deme.. 
hırsımı senden almayayım... 
tunaaa ,geç kalacaksın... 
 
transta sanki... geri geri gidiyorum.. tunada ,üstüme üstüme geliyor... 
 
masaya dayandım.. o da tam önümde durdu.. belimi tutup.. çekti kendisine... 
 
aşkla parlıyor gözleri... 
 
tu--- ana oğul.. beni mi konuşuyordunuz hıı.. ne diledin sen..annesine ne yapıyormuşum.. 
neyi,nasıl tutmuşum..  bizim hakkımızda...neler dedin..  
 
ir---- (kıkırdadım...) yavaşş...  çocuk duyuyor.. uluorta konuşma.. birşey anlatmadım ben... 
ona neymiş.. yaptıklarımız sadece bizim... bilmesi gerekmez... 
 
 
tu---- tamam canım... seninle ilgili ,planlarımı ..kulağına söylerim,bende... 
 
son derce tahrik edici bir biçimde ,kulağıma fısıldıyor.. 
ben renkten renge ,giriyorumdur kesin..
tunayı güneş, ben ve oğlu olacağını duymanın heyecanı çarptı herhalde..
adam bir laflar ediyor..
ağzım açık kaldı... son derece doğal,küfürsüz..ama apaçık.. 
 
karı kocanın paylaşabileceği .. kadar sınırsız.. konuşuyor...
ikinci,üçüncü.. dördüncü kez baba 
olmayı istiyormuş.. nasıl ve nerede ... gibi konulara da değindi... tabi.. 
 .
 klima çalışıyor ama.. offff ....ter bastı ... 
 
tunada benden farklı değil... kalbi güm güm atıyor... 
 
dudaklarımı tutkuyla öpüp...
tu---- oğlumuza da, kendine de iyi bak... hoşçakal.. 
 
ir--- ( masaya tutundum..) sen sen.. derse mi gireceksin, şimdi...ufffffffff... dizlerim titredi... 
sen neymişsin tunam... bu nasıl ,bir konuşmadır böyle...sıraladın yani... 
iyi ki kulağıma söyledin..anne ,perişan oldu.. 
 
tu---- (gülümseyerek...)  yapmak istediğim en son şey ,derse girmek ama... mecburum... 
. baba.... haberin şokunu atlatsın...  gece devam ederiz... 
 
kapıyı dışarıdan ,kapatıp.. kilitlememi bekledi... 
 
arabanın sesini duydum... gitti... 
derinnn derin nefesler aldım.... ancak sakinleşirim.. 
 
*****************
 beş gün ,sorunsuzca ..geçti bile... 
 
işler rayında ,çiftlikte bir düzen kuruldu... 
cansu.. bin kişiyi hizaya girdirdi valla.. helal olsun kıza..
 
yemek saatleri, yatma.. kalkma..... banyo saatlerini bile ayarlamış... 
yaka kartlarını da ,hiç ihmal etmiyorlar..
 
gelip giden.. araçların haddi hesabı yok... her yerde bir hareket... var... 
 
 
 evin etrafından .. kimse geçmiyor artık.. projektörler.. gündüze çevirdi her yeri... 
cansuya acayip bir saygı gösterisi var...
 
tunaya da, bana da.. yemekte... selam vermeden geçmiyorlar... 
 
annemler ve çiftlik arasında.. gidip geldim.. 
nail hiç görünmüyor.. tuna götürüyor beni... 
 
okuldan gelip, duşunu alıyor..  işçilerle ilgileniyor... yemek saatine kadar... 
sonra beni çağırıyor... beraber işçilerle yemek yiyoruz....
 
sorunları çözüyor... dinliyor onları...  
artık yabancı değiller.. 
bazılarının
adını bile öğrendim..
akşamları saz çalıp.. türkü söylüyorlar.. yemekten sonra... 
hep beraber.. eşlik ediyoruz bizlerde... kocamaann ,bir aile gibiyiz.... 
 
gece evimize girdiğimizde.... 
 gündüzün tüm gerginliğini,yorgunluğunu.... atmasına ortam hazırlıyorum.. 
 
tunam ev hanımlığımın, keyfini sürüyor... çookk memnun hayatından... 
tabi bende... memnunum... 
yüzümüz gülüyor... 
 
tekmeler de ,artıyor.. neval hanım.. gelişmenin göstergesi dedi.. karnım biraz daha belirginleşti ve hızla da büyüyor.. iyi ki okula giderken böyle değildim.. 
aşı vurulup, kan verdim.. tahliller falan.. sonuçlarım iyi çıkmış...
tunada artık.. oğlumuz nasıl
diye soruyormuş.. neval hanıma... 
 
100 biçerdöver gelecekmiş yarın.. buğday hasatı dört gün sürecek.. dedi tuna.. 
sapsarı başaklar toplanıp.. saplarından saman balyaları..yapılacak, buğdaylar da.. kamyonlara 
yüklenecekmiş..  
 
gece erken yatıyoruz.. sabahın beşinde, kalkıyoruz çünkü... 
benim kalkmam gerekmiyor ama...
tunamı ellerimle giydirip, kahvaltısını yaptırıyorum...o da,çok alıştı... bu duruma... 
giyinmeden bekliyor.. '' iremm.. ne giyeceğimm ''demesi, ne bilim..  çok komik..
şımartılmak hoşuna gitti.. hiç yaşamamış ki... canım benim..
 
 sıra onda diye,değil.. içimden geliyor anlıyor musunuz... .. o benim herşeyim.. 
hiç hamileler gibi ,ağır da değilim... 
hatta daha çabuklaştım... pıtır pıtır... pervaneyim etrafında... 
 
o da.. bana karşı öyle.. allah için... gözümün içine bakıyor... 
ooo,böyle var ya...alıp..içime sokmak istiyorum...mecazi anlamda yani..  
 
****
 
 
cumartesi sabahı... saat beş buçukta.. tunaya yatakta kahvaltı yaptırıyorum... 
 
ir---- canımm.. aç ağzını... bal kuvvet versin sana... oy oy.. bıyığına mı değdi... silmee.. yaa.. 
 
tu--- dur irem,dur... senin silmenin ,sırası mı..
ir---- itiraz etme banaa... sen dinliyormuydun..
 
tu---- (gülerek.. )itiraz ettiğim.. uygulama değil.. zaman.. 
hasat başlıyor... yedirme artık da.. 
kalkayım.. beni bekliyorlardır.. 
 
ir---- niye bekliyorlar... tostun bitmeden göndermem... 
 
tepsiyi kaldırıp.. komodinin üstüne koydu...
 
kollarımdan tutup.. yatırdı yanına... 
öptü öptü.. 
tu---- aşkım.. sağol,ilgin hoşuma gitmiyor değil.. hep, isteyeceğim bak... 
ir---- iste, yaparım.. 
 
tu--- hııı, şimdi demesi  kolay tabi... neyse.. hasat başlamadan.. dua edeceğiz.. bolluk, bereket 
ve kazasız belasız tamamlamak için.. 
hadi giyin de.. beraber inelim... ilk büyük gün.. geldi nihayet....
 
ir---- tamam... 
 
***********
 
aşağıya indiğimde.. 
tuna telefonla konuşuyordu.. hem çok erken olduğu için..
 hemde duygulandığı için ,merak ettim...
 
tu---- sağol halacığım.. aminn.... allah başımızdan eksik etmesin seni..
ellerinden öperiz.. hoşçakal... 
 
kapatıp.. 
tu---- hadi çıkalım..  halamın hayır duasını alırım ,her zaman.. selamı var.. öpüyor seni.. 
ir--- as.. sağolsun.. babam gelmeyecek mi..
tu--- gelme dedim.. çok yoruldu zaten.. 
 
*****
 
 
işçilerin kaldıkları yere.. geldik... 
kahvaltı yapılmış,işçi çavuşları ve işçilerle karşılıklı duruyoruz.. 
 
hüseyin  dua edecek olan ,adamı getirdi yanımıza... 
 
kağıtlı şekerler de... kocaman sepetlere konulmuş.. lokumlar da kutularda.. 
biçerdöverler de geliyorlar.. yoldan..
sıralanmışlar... arka arkaya... 
 
ben gayet doğal... yüksek sesle.. bağırdım... 
ir---- günaydıınnn... 
şaşırdılar ama.. günaydın dediler onlarda... 
 
tuna gülerek.. 
tu--- okulda mı ,sandın kendini.. 
ir--- hıı..  hocayı gözüm tutmadı.. ben,devam edeyim  mi..tunaa.. 
 
tu--- (gülümseyerek....) peki, hoca hanım.. buyur... 
 
ellerini açınca... diğerleri de açtı... 
 
ir---- ...  hasatımız hayırlı, ürünümüz bereketli.. ağzımız tatlı olsun ..
'''amiiinnn'''
ir---- allah,toprağımıza... canımıza... ağamıza... ve sizlere zeval vermesin... 
'''amiinnn '''
ir---- hakkımız size helal olsun... sizde helal ediyor musunuz... 
'''helal olsuunnn''
ir---- el-fatiha... 
(içimden fatihayı okuyup... amin dedim... )
bismillahirrahmanirrahim... kolay gelsin.. buyrun ,arkadaşlar... şeker alın... 
 
kalabalık ,uğultuyla dağılırken... 
fatma ve bizim esma kadın.. şekerleri veriyorlardı... güllü de geldi mi acaba... 
 
tu---- huu, hoca hanım...sağol, ağzına sağlık.. hadi evee.. koş koş koş.. 
yürüdük eve doğru... 
 
ir---- kolay gelsin canım.. şapka taksaydın ya... 
tu---- sağol,biçerdöverin içinde olacağım... yukarıdan bak.. şu alanı ben toplayacağım.. .. 
ir---- tamam ama sen yukarı bakma sakın.. 
 
beni içeri girdirip... 
tu---- öpücüğümü alayım... 
öptüm.. gönderdim... 
 
 
******************
 
 
işlerimi yapıp, her yeri düzelttim..
duştan sonra... giyindim, şalvarımı... 
başıma yazmamı bağlayıp.. 
indim aşağıya... 
ooo , bir gürültü var ki.. sormayın... 
 
fatma ve esma kadın.. gerilen brandanın altında.. 
ekmek yapan kadınlara ,yardım ediyorlar.... ekmekler  ,dağ gibi dizilmiş üst üste... 
 
 
saçlarda pişen ,
yufka ekmeğin,böreğin.. bazlamanın  kokusu bir güzel geldi ,burnuma... 
 
ir---- kolay gelsin hanımlar... esma teyze, hoşgeldin.. 
---- hoşbulduk..  kız ne işin var.. dumanın içinde.. çık aradan.. 
 
ir---- şeyy,ekmek koparacaktım.. 
---- hıı, şu mesele... 
yeni pişen bir bazlamayı.. sıcaklığına aldırmadan... aldı.. sacın üstünden...
 
tepsiye koyup... . 
tereyağını  sürdü, el çabukluğuyla.. 
peynirli harcı arasına koydu... dürüm yapıp.. kıvırdı ucunu... 
 
--- al kuzuumm.. ye..sen seversin..  afiyet bal şeker olsun, bebene can olsun... kan olsun.. 
 
kızardım.. içtenlikle dediklerine... mahçup olsam da.. aldım elinden.. 
 
ir---- sağol esma teyze ... elinize sağlık.. bende pişireyim mi.. 
 
--- hadi, hadii.. sana mı kaldı.. pişirmek...  ağam ,tembih etti..gözünün önünden ayırma diye... 
 otur,karşımda ye.. 
ir---- güllü nerede, gelmedi mi... 
---- gelmedi.. yani yok.. köye gitti..
 
 
 
 
tabureye iliştim.. 
bir lokma almıştım ki... hüseyin koşup geldi... meğerse tuna görmüş beni.. 
niye indiğimi soruyormuş..
 
ir---- hüseyin efendi, tuna nerede ki.. 
 
---  (eliyle tarlayı işaret etti...) aha orada.. 
ir---- söyle ona , geliyorum..
 
---- tamam... 
 
ir---- esma teyze, bir sıkma daha versene.. 
 
tencereden alıp uzattı.. iki sıkma.. 
peçeteye sardım.. hızla yürüyorum... 
 
biçerdöverin içinden eğildi.. terini siliyor...
 
tu---- ne yapıyorsun seen.. 
ir---- uzat elinii.. 
 
tuttum.. eski tırmanıcılardan kim kaldı.. keçi gibiyim maşallah... 
kabine girip..yanına oturdum..
 
 
ir---- ne göz var sende de.. nasıl gördün beni... sıkma getirdim sana... aşkıımm.. 
 
alıp yerken.. 
tu---- sağol.. böyylee.. bir ışık geçti.. evin önünden.. irem, firar etmiş  dedim.. in hadi, sarsılma sen... 
 
ir---- tunaa bir sıra git ya.. göreyim.. 
 
tu---- iremm..çok sallıyor...  ses çok ,sıcak çok.. benden,isteme.. bunu.. 
 
 yuttum lokmamı...yaramaz çocuklar gibi.. yanındaki ,aracı hareket ettiren ..
kollardan birisini indiriverdim... 
 
öndeki makara dönmeye başladı... 
 
ir---- ne işe yarıyor buuu... 
tu---- hah hah hah.. şımarık...sıkı tutuuun.. 

Hiç yorum yok: