Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi


340.bölüm..

tunayla beraber.. geldiler.. aşağıda karşılaşmışlar...
sarıldım.. öptüm... 
ir----zuhalll,tuna çağırınca geldin dimii.. 
zu--- (gülerek) baskı yaptılar bana... 
al---- zuhal ,istiap haddini doldurdu artık.. taşıyordu.. 
tu---- balkona buyrun... 
oturduk.. masanın etrafına... 
tuna ,biraları bardağı getirdi.. 
zu--- ben istemiyorum..tuna....buzlu buzlu.. suları içtim.. . midemi üşüttüm herhalde.. 
tu---- kompensan vereyim mi.. lütfü beyin eşantiyonu.. 
al---- ben de,verdim tuna... doktora götüreyim dedim...ama  inat gitmiyor... 
zu---- otur tuna.. lütfen... siz için.. iyiyim şimdi..  suçumu biliyorum.. 
doktora gitmeye gerek yok ki..alim... 
ir---- bence seni dersler yapmıştır.. gündüz korktum senden.. o neydi öyle... 
zu---- hah hah hah... 
al--- etkisi olduğu kesin ,irem... 
yasakladım.. artık..ders, çalışmayacak.. yarından sonra.. iki gün..
denize götüreceğim onu... hazır ,ergün yokken... bize iyi gelecek.. 
hepimiz güldük... 
ir---- nereye gideceksiniz... abi.. 
al---- Mersinde akyar'ı bilirmisin... 
ir---- bilmem mii.. bizde nuriyle giderdik.. ama kestanelere dikkat edin.. 
al---- zuhal palet takıyor.. bende.. deniz ayakkabısıyla girerim.. deniz  dediğin... 
sığ olmayacak.. öyle seviyoruz..ikimizde yüzüyoruz nasılsa.. 
.. taa anamuryuma kadar gideceğim..kısmetse
 dönüşte.. zuhali eskisi gibi..bulacaksın.. . 
zu---- sağol abimm.. bir tanesin sen... 
al---- sende sağol.. canım.. 
ir---- gıcıklar.. ergün abime söyliyeceğim  sizi... 
zu--- ayy .. söylemezsen hatırım kalır... 
biralarını içiyorlar... tunayla... zuhal de.. sigara yaktı... 
al---- abim.. bazen aşırıya kaçıyor.. irem.. 
her konuda.. illa ,denetim onda olacak ...
zuhal, kendini bilmeyen birisi değil .. 
bu kadar kısıtlama da olmaz ki.. nefes aldırmıyor kıza..   benimle gidiyor..
her ,istediğini yapabilir.. hiç kimse de karışamaz... ergün bile... 
zu--- (içini çekerek...) okurken,yaşadıkları.. onu çok yıpratmış..
 paranoyak olmuş sanki.. .. tanıyamıyorum
abimi... bana takmış vaziyette... 
 niyetini anlıyorum da... bunaltıyor beni.. iyi ki ,babama karşı gelemiyor..
evleneceği kıza..şimdiden acıyorum vallahi.. 
tu--- allah dağına göre kar verirmiş.. zuhal.. tek mutlu olsunlar da.. bir bakmışsın.. ergün.. 
tamamen değişmiş... kadının gücünü küçümseme... canlı örneği ,karşında duruyor...
zu--- (gülerek.. ) inşallah ... tuna.. abilerim çok iyiler.. 
sizin de .. onlarında... eşleriyle,mutlu olmalarını isterim.. 
al----  kısmet tabi de...evlilik bana , çok uzak... konuyu değiştirelim.. 
siz  nasılsınız..hep biz konuştuk... 
tu---- okulla.. mahsül arasında.. koşturuyorum..ali.. finaller bitti.. bazı öğrenciler rahatladı da...
bizim işimiz bitemedi henüz... 
ir---- yaaa... finaller de,mahvolduk valla... sıcaklarda bastırdı..bundan sonra öylesine gideceğiz..
tu---- senin notların,iyi.. olmayanlar için ..daha bitmedi... kurtarma sınavları yapıyoruz.
bende haziranın sonuna kadar..40 gün..çok yoğunum.. buğday biçilecek.. satılacak.. ... 
temmuz,ağustos.. pamuk dönemi.. 
ir---- eylül ayının ilk haftasında  daa... hayatımızın yeni bir dönemine gireceğiz ,kısmetse... 
hepsi gülerek.. inşallah dediler...  
geç saate kadar,oturup sohbet ettik.. zuhal bulaşıkları yıkatmadı bana..bende kahve pişirdim..
içerken... hafif bir esinti çıktı... 
zu---- ayy şimdi yaylada olmak vardı.. nasıl serin oluyor geceleri.. 
al---- yarın iş günü,okul olmasaydı götürürdüm de... biz,sıcağa  alışığızdır be zuhalim.. 
öyle deme...
zu---- sağol alim, haklısın.. hadi kalkalım.. sizin okulunuz var...
ben de... yol hazırlığı yapacağım yarına...
tu---- iyi yolculuklar olsun.. hızlı gitme ali..çok virajlı oralar.. 
al---- hımm,biliyorum... geçen yıl gitmiştim.. 
ir---- abiii, anlayalım yani... tek mi gittin.. niye bilmiyorum ben... 
ali abim gülerek ,lafa giriyordu ki... 
zu---- abi dur,bir dakika... bilemezdin iremciğim.
okulu kazanıp.. başka sulara yelken açmıştın... hatta ben gelmişdim de size.. 
tunayla tanışmıştım hani...
alimle sinemanın önünde buluşmuştuk....
senn...çoook meşguldün..  hatırladın mıı... 
ir---- e tamam,hatırladım da.. ne alaka şimdi.. ben abime sordum niye atlıyorsun ki.. sazan gibi..
zu--- bana ,sazan diyene bak... lütfen kendine haksızlık etme... sen bir numarasın... 
 evlenmem dediğin için..cezalıymışsın ya.. 
işte o zaman gitmişti..
hepimiz güldük yine.. 
ir---- bana bulaşmasan da olmaz.. sen kendini düşün istersen.. bakalım ne halde olacaksın.. 
(tuna bana bakıyor..lafı değiştirdim hemen...)  ne iyi oldu bak gelmeniz.. açıldın... 
tu--- hah hah hah.. bence de.. ama bu gece.. en karlı çıkan, benim.. irem bilgisayar alacak bana... 
zu--- kız irem.. sana lades,bahis falan yasak bundan sonra.. 
ir---- canı sağolsun.. alırım.. yabancı mı canım.. 
zu---- hıı avut kendini.. için içini yiyordur..hırslısın, ben bilmezmiyim seni.. 
ir---- (güldüm.. ) az bişi..tanıyorsun.. ne diyeyim.. ki..
onları yolcu edip.. balkona çıktık... 
el sallıyoruz.. arabaya binerlerken...
tu---- iremm.. 
ir---- hımm..
tu---- bozuldun mu.. bahsi kaybettin diye... 
ir---- yooo .. ben sana alacaktım ,zaten..
ergün abiye sipariş verdim bile...  vahide hanım rahat eder.. hiç olmazsa.. 
tu---- (gülerek.. oturdu.. ) merhametli karım,yanıma gel.. 
oturdum yanındaki sandalyeye... kolunu omuzuma atıp.. çekti kendisine... 
diğer elini karnımın üstüne koyarak... 
tu---- tombiş uyuyor .. herhalde.. kıpırtı yok.. 
ir---- yok canım.. nerdee.. az önce,bir vurdu.. nefesim kesildi..  bak yine başladı.. hissettin mi.. 
tu---- hımm.. e n'apsın çocuk.. yeri dar.. 
ir---- daha büyüyünce.. beni de zorlayacak..demek ki... 
nail ne diyordu.. tuna.. 
elini çekip... birasından içti biraz... diyecekleri için, düşünüyor sanki.. 
tu---  yarın için izin istedi.... bende olur ,dedim.. yani,beraberiz yarın... 
 ir---- ama benim ,okul sonrası başka planlarım vardı... sen meşgul olacaksın,peş peşe gitsek... 
tu---- irem... niye olmaz dedirtiyorsun bana... ..ertele...madem.. 
ir---- erteleyemem... yelizle,arkadaşlara gideceğiz... tülayla, nilayı da alacağım... 
 tu---- o zaman ,ben götürürüm sizi... 
ir---- iyi..bulaşıkları yıkayıp.. yatacağım.. 
tu---- tamam.. bende çalışacağım.. biraz... 
mutfakta işimi bitirdim.. 
çokk sıcak.. duşumu alıp.. geceliğimi giydim.. yarın için,giyeceklerimizi hazırladım... 
(alıntıdır)
yatağa oturup,yaslandım.... özet çıkaracağım,romanı aldım elime.. 
az kaldı,okuyayım da.. bitsin.. 
yarın da,arabada giderken.. özetle uğraşırım.. 
tekrar tekrar okuyorum.. ama.. kendimi veremiyorum..
 tuna ..yine neden ,kısıtlıyor ki ..beni... istediği kadarını görebileceğim ,minicik bir pencere bırakıyor sanki bana..
arabam var.. acil bir durumda kullanamayacak mıyım . nail olmasa ne olacaktı acaba..
benimki de soru mu yani... başka birisini bulurdu... nasılsa.. 
yarım saat kadar sonra..
tuna odaya girince... başımı kaldırdım... 
kasayı açıyor.. 
tu---- irem.. burada ki,paranın hepsini alıyorum.. sana lazım mı.. 
ir---- yok.. alabilirsin.. daha gerekiyorsa.. alttaki zarfta dolarlar var.. onu da al.. 
tu---- yeter  yeter.. 
paraları koyduğu zarfı .. komodinin üstüne bıraktı... 
kasayı örterken...
tu---- yarın sabah.. .bankaya gidecek zamanım yok da.. komisyonlarına dolar mı aldın..  
ir---- hayır.. o senin maaşın.. komisyonlarımla mark alıp.. bankaya yatırdım.. 
biraz daha biriksin.. dükkan alacağım.. 
tuna üstünü değişti bu arada...elini yüzünü yıkayıp... 
yattı yanıma... 
tu---- iş yeri almak ,iyi fikir..kiraya mı vereceksin.. 
ir---- bilmiyorum,henüz alacak kadar param yok.. onun için düşünmedim... şimdilik,tasarı yani.. 
tu---- bulvarın üstünde... bir yer var.. daire aslında... alıp,büroyu oraya taşımak niyetindeyim... yeni eve de yakın.. ortağım ol... 
ir---- (güldüm...) ancak.. mutfakla , bir odaya ...yeter benim param... 
tu--- (döndü bana..). ne alemsin.. irem.. diğer odalara girmen için.. kumbara da ,koyalım istersen.... 
için rahat etsin,diye demiştim.....sen olanı ver.. üstünü ben tamamlarım.. hasattan sonra.. 
ir---- (içimi çektim... )o zaman gelsin de.. konuşuruz... hadi iyi geceler.. 
gece lambasını açıp.. 
ışığı kapatmak için.. kalktım... 
saçımdaki havluyu da,banyoya bıraktım.. 
yatarken... 
ir---- saat bir olmuş... bende niye uykum geldi ,diyorum... 
tu---- (sarıldı belime... hafif nemli saçlarımı kaldırıp... boynumu öptü...) iremm.. istersen.. yarın 
gelme .. annene bırakayım seni... baban da,yelize götürür.. 
ir---- (döndüm ona doğru... )senn okula gelme diyorsun..hııı... 
ilginç... neler oluyor tuna.. 
garip davranıyorsun.. o kadar parayı nereye götürüyorsun, mesela.. sabah sabah.. neye lazım..
arabaya binme dedin.. şimdi de..okula gelme diyorsun... 
hadi, anlat bana... yine ne oldu da ,tedirginsin... 
tu---- yok bişii.. istersen, uyu dinlen diye dedim... para da lazım oldu..işte..
ir---- yapma yaa.. kandıramadın.. öğreninceye kadar... uyutmam seni...
 gülümseyerek... yanağımı okşadı... 
tu---- nasıl istersen.. aktivite olarak,ne düşünüyorsun... 
ir---- (bende onun yüzünü ,avcumun arasına aldım... dudaklarını öptüm.. minicik.. )
neler neler ,düşünüyorum daa... eylemlerin türünü değiştirdim.. bıdı bıdı konuşacağım.. 
tunaaa ... 
tu---- hımm.. 
ir---- naile ne iş verdin.. o da tuhaf.. birkaç gündür.. neler çeviriyorsunuz siz... 
 tu---- kapat gözlerini... masal anlatacağım ,sana.. gerçek değil ,tamam mı... 
ir---- ben,uyurum yaa.. 
tu---- uyu goncam.. uyu.. 
kapattım gözlerimi... dinliyorum.. 
tu---- bir varmış.. bir yokmuş.. 
ir---- (mırıldandım)girişi geçç,gelişmeye gel..  
tu---( gülerek... ) prova yapıyorum.. hayatım.. lazım olacak ya..ileride... 
neyse.. zamanın birinde..
birbirlerini çok seven bir çift varmış... ikisi de.. eşini kıskanırmış... 
 ir---- bak senn.. kimlermiş ki ,acabaa... eee... 
 tu---- seenn,tanımazsııın.. 
ir---- bak tuna,masalında tavşan kedi kuzu  vs... hayvan figürü olmasın rica ederim.. 
hayvanlara bakışım değişti valla.. 
tu--- hahaha.. kadının da.. adamın da.. etraflarında dönen dolaplardan, 
kötü niyetli kişilerden ,haberleri varmış aslında.. kendilerince önlemler de almışlar... 
ama yetmiyormuş.. başka şeyler gerekiyormuş.. 
açıverdim gözümü... 
ir---- ne yani... sen de gülene mi, mektup yazacaksın... 
tu---- hah hah hah...  allahım ,aklımı koru.. o nereden çıktı... onun için ,parmağımı bile yormam..
kapaaa...
ir---- (ciddileşerek ,doğruldumdum, yatakta... ) dur,tuna.. devam etme... 
aklımdan bir şeyler geçiyor... ne olur ,doğru değil de... 


Hiç yorum yok: