Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

339.bölüm..

tu--- ver bakayım şunu..ne yazıyor..  geçen seneden bu yana giymedim.. niye ki.. 
 
kağıdı aldı elimden.. 
ir---- ben.. yürüyeceğim.. tuna.. gel falan ,deme bana.. sinirlendim.. sen işine git.. hoşçakal...
 
inip ,kapadım kapıyı... 
 
tuna .. ''ne oldu, dur ''diyor da.. ben,yürüdüm hızlı hızlı... 
 
elin (.................... ) na bak ya... tunaya mektup yazmış.. cebine ,nasıl koydu peki... 
 
birde buluşmak için ,beklediği otelin adını  yazmış.. 
 o dediği yer yıkılalı .. bir yıl oluyor neredeyse.. 
 
çok beklemiş diye ,geçiriyorum içimden.. sinirimden de, gülüyorum...
unutuyordum tam.. gülen kendini yine hatırlattı..işte... 
 
 
tuna ,ağır ağır geliyor.. kaldırımın kenarından... aynı yöne gidiyoruz..
evden de çok uzağız.. nasıl yürüyeceğim ben.. 
 
çok büyük bir beyaz eşya mağazasının, önünden geçiyorum.. .. 
vitrinde ki ..  sessiz vantilatör yazısı .. dikkatimi çekti... 
 
ertanın odasında ki,ses yapıyor.. klimada
zararlı.. hasta olur... alayım bari dedim... sırasıymış gibi...
 
tuna inip..yanıma gelmiş.. fark etmemişim..
 
tu--- irem.. gel..
ir---- tuna biraz sakinleşmem ,lazım.. şu vantilatöre bakacağım.. 
 
kolumu  tuttu... 
tu---- irem.. buraya bakma,öyleyse.. inan sakinleşmezsin.. 
 
ir---- (kaşlarımı çatarak.. ) anlamadım.. ne diyorsun sen... 
tu---- benimle  gel ,diyorum.. lütfen......
 
diğer elini ,belime koyup.. döndürdü beni.. 
arabaya oturmam için ,kapıyı açtı... 
kendisi de oturup..hareket etti... 
 
"""''meğerse o mağaza ,gülen hanımın yeriymiş.. tabi ben bilmiyorum.. 
o yüzden..içeri girmemi istememiş... girsem,yolardım herhalde.. 
(........................) hiç şansı olmazdı bu sefer... ''""""
 
suskun ve gerginiz ikimizde.. 
 
eve yaklaşırken.. 
 
ir---- dondurma ,tatlı ve  yaş pasta istiyorum.. 
 
tu--- (gülerek...) yok ya..  başkaa.. hem de ,bu havada.. bir hakkın var.. seç.. 
ir---- seçmiyeceğim işte.. sen almazsan ,ben alırım.. 
tu---- ............................. 
 
durdurdu arabayı ,pastanenin önünde...
 
tu--- in hadi.. üst kata çıkıp ,serin serin.. yiyelim... 
ir---- (başımı eğip.. ) hani işin vardı.. senin.. 
 
tu---- (içini çekerek).. var ama... sevgilimin.. asık yüzlü olmasına ,dayanamıyorum.. 
kendini bilmez... bir (...........)  yazdığı..
 değersiz bir kağıt ,yüzünden  sinirlenmesine üzülüyorum.. 
az önce ,girmeyi düşündüğün mağazaya gidip.. tüm hırsımı ,onu  yazan (..............) 
çıkarmak istiyorum... 
ama kendimi frenliyorum..
 çünkü.. seni seviyorum.. çocuğumun, yanında olmak istiyorum... 
 
aslolan sizlersiniz.. bu öfkeyle...keşke diyecek bir hareket yapmak .. istemiyorum.. 
söyle ... o aşağılık daveti, görmediğim.. gitmediğim... konusunda ,bana inanıyor musun.. 
yoksa,şüphen var mı... 
 
ir---- şüphem yok.. sana inanıyorum... kızdığım sen değilsin... o... 
seni otele çağırıyor, yaa.. bu nasıl bir kadın... 
yalan söyleyemem.. senin cebine nasıl koyduğuna takıldım .. fatma,çiftlik evine geldi demişti.. 
tunaa ,sen söyle bana... 
hiç yukarı çıktı mı ,o..sürüngen...  yata....
 
tu---- iremmm.. neler diyorsun.. odamıza çıkabileceğini ,nasıl söylersin... gelmiş, gitmiş.. içeri almamış fatma.. 
nasıl koyduğunu bilmiyorum... öğrendiğimde, fatma ve hüseyin..işsiz kalabilir.. 
 
ir---- hiii, sakın ha.. fatma yapmaz öyle birşey... 
 
tu---- biliyorum da.. affedilemez ,bir dikkatsizlik söz konusu... 
ama bulacağım .. şimdi ,tatlı  istiyormusun... 
ir---- hımm.. al..ama  evde yeriz akşama.. 
 
************
tatlıyı alıp,beni eve bıraktı ve çiftliğe gitti.. 
 
evde.. 
askıları dolaba astım... paketleri de.. kaldırdım ortadan.. duşumu aldım..
 
askılı şile bezi elbisemi giyip...  yattım biraz.. aklımdan gülenle alakalı neler geçiyor neler.. yanına gitmek de dahil ama tuna söz verdirdi.. 
olanları ,düşüne düşüne uyumuşum.. 
 
saat beş gibi,mutfağa girdim... 
 salata yaptım.. nar ekşili falan..
masayı balkona hazırladım... artık içerilerde yenilmiyor... 
zeytinyağlıları tercih ediyoruz... biraz da ,ızgarada pişen balık,köfte  vs.. tamaamm.. 
 saat altı gibi,tuna geldi.. yüzü asık.. yorgun
sinirli.. doğru duşa girdi.. 
  şortunu kolsuz tişörtünü giymiş, geldi yanıma... 
 
ir--- hoşgeldin.. açıldın mı..
 tu----hoşbuldum,eh işte..  n'apıyorsun,hiç canım yemek istemiyor.. irem.. buz gibi... içecek istiyorum.. 
 ir---- (gülümsedim.. ) bak masada ne var.. yoğurt ,peynir.. kavun.. eşliğinde.... nını nı nıııı... 
 tu---- (dışarı baktı...)  ne yani.. bana içki mi koydun... hımm, bak seenn.. 
 

ir---- (öptüm yanağını... ) biraz gevşe istedim.. hayatım.. bak,birde şarkı söyleyeceğim şimdiii.. hiçbir yorgunluğun kalmayacak..  
tu--- (o da ,öptü beni..)  hahaha.. sağol canım.. 
 
şarkıyla da, mest ettim tunamı.. 
çok duygulandı canım benim.. elinden tutup balkona çıkardım.. 
 
oturup.. aşağıdan geçenleri izleyerek.. yedik yemeğimizi... 
 
tuna da.. rahatladı.. biraz,gülüp konuşuyoruz.. 
 
ir---- fatmayı kovmadın, değil mi..
tu--- yok,sordum.. kuru temizlemeden gelirken konulmuş..anladığım kadarıyla.. dikkatli ol dedim.. 
ir---- evett,derhal kuru temizlemeci değiştirilecek.. 
tu--- ir--- hahaha.. 
 
tu---konuşamadık gittin mi,zuhale.. 
ir---- hımm.. durumu vahim.. çalışmaktan..  çok bunalmış..
tu---  ....... ne yapsın.. çaresiz çalışacak.. çağırsaydın ya... bize..
 
ir---- çağırdım da.. gelemem dedi.. planlamış herşeyi..  dakikası aksamayacak ya.. 
emekleri boşa gitmese bari.. ali de,mali müşavirlik sınavına girecekmiş.. 
iki kardeş kalıyorlarmış.. evde.. 
 
kalktı ayağa birden... 
ir---- ne oldu.. 
tu---- arayacağım.. gelsinler buraya.. 
ir---- tuna gelemez ki.. hem ali de ,bürodadır.. 
tu--- bahse var mısın.. 
 
ir---- varıımm.. nesine.. 
tu--- nesine istersen.. hııı ,unlu... şekerli gıdalar hariç.. 
ir---- hah hah hah... bilgisayarına olsun mu.. 
tu----olsun... 
 
aradı tuna... 
bende boş tabakları.. fazlalıkları kaldırıp.. yenilerini koydum.. 
karpuz keserken.. tunayı da dinliyorum... 
 
tu---- ali onbeş dakika sonra buradasınız.. hadi bekliyoruz.. ............tamam... 
kapattı... 
 
tu---- hayatıımmm...servis ve yedek parça açısından...  en iyisi IBM diye, duydum... 
ir---- hah hah hah... 
 
sarıldı arkamdan... boynumu öperken... mırıldanıyor.. 
tu---- ne güzel, güldün sen öyle... 
 
ir---- şişş tunaaa.. elimde bıçak var.. öp meee ya.. 
 
tu---- konuşmaaa.. öperim işte... on gündür,tek yapabildiğim bu.. çok görme ,olur muu.. 
ir---- öyle deme, tunaa.. ayyyy.. 
tu---- n'oldu.. 
 
 gülerek.. bıraktım elimdekileri... elimi sildim,havluya... 
heyecanla... ellerini tutup.. karnımın üstüne koydum... 
 
ir---- tunaa.. tunamm, tombiş.. hareket etti..
tu---................. 
 
ir---- hıh.. bak bak.. hissettin mi... sana cevap veriyor.. babaaaa.. .. 
yada bab bab baba ba bababbba... diyordur... 
 
(gülmeyle ağlama arasında, gidip geliyorum... )
sağlıklı ama çok gecikti diye, endişe ediyorduk neval hanımla.. 
(oğlum tekmeleri biriktirmiş.. savuruyor devamlı.. )
 
tuna elleriyle koruyacak sanki beni.. karnımı tutuyor..
 
tu---- iremmm.. ne yapıyor buu.. yavaş tombiş..yavaş.. 
 ,vay vicdansız vay... şuna bak.. kıpır kıpır...  annene vurma .. 
dünyanın en güzel annesine, yapılır mı bu... kıyamam ben onaa.. aşkımm.. 
 
döndürdü beni... sarıldı.. 
ağlıyorum, sevinç gözyaşı derler ya... 
 
tunanın da ,gözleri dolu dolu.. 
alnıma bastırdı dudaklarını... 
 
tu---- canımm... ağlamaa.. lütfen.. 
ir---- (boynuna sokuldum.. burnumu çeksemde.. )ağlamıyorum ben... uhuuu.. 
 
tu---- hay allahım.. yapma ya... ancak,bu kadar güzel ,yalan söylenebilir ... 
 
 banyo da,yüzümüzü yıkadık.. 
saçlarımı iyice tepeden topladım.. 
 
tu---- irem.. geliyorlar dedim mi.. 
ir---- IBM dedin ya.. 
tu----..................
 
ir---- hıı, elbisemm.... değişeceğim.. merak etme.. 
tu---- (gülerek) merak etmiyorum canım.. 
ben.. bira ve çerez alayım...başka birşey istiyor musun..
 
ir---- yok.. tatlı ve dondurmamız var.. 
 
kapı çalınca... 
tu--- tuh geldiler..  geç kaldım.. neyse .. 
 açmaya gitti.. bende düşük kollu.. v yakalı elbisemi giydim aceleyle... 
 
e ses gelmiyor.. niye ki.. 
 dışarı çıkıp,kapıyı  da .. kapamış yani aralık bırakmış.. elini görüyorum... 
 ir---- tunaa.. kim geldi.. 
açtı.. 
 
tu--- nail gelmiş.. irem.. 
ir---- hoşgeldin nail.. gelsene.. 
 
na----- yok..  beyime birşey söylemeye geldim ben... 
ir---- peki.. öyleyse.. 
 
mutfağa girdim.. tezgahı temizleyip... karpuzu masaya koydum.. 
 aliyle ,zuhale.. tabak,çatal çıkardım... 
bulaşıkları yıkarken.. ... 
 
tuna seslendi.. 
tu---- irem.. iniyorum.. 
ir---- tamamm.. 
 

Hiç yorum yok: