Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

338.bölüm..


zuhal bir parladı bana...
zu---- bak..irem... çok sıkıldım.. ima etme.. direk sor.. beynimi kanalize ettim.. 
zaman harcatma bana,anlamak istediğim başka konular var.. 
kimseyi görmedim.. görmeye çalışmadım.. 
şu ara bize..gelmek isteyenleri, nazikçe reddediyoruz.. 
annem yok,
sınavımız var diye...
 
yemek yapıyorum,ev temizliyorum.. çamaşır,ütü bulaşık.. 
iyice ev hanımı gibi, oldum zaten... 
misafirle hiiçç uğraşamam... 
 
haziranın birinde..sınavdan çıkınca.. 
bütün test kitaplarımı.. okula verip.. 
üç gün uyuyacağım..
sonra ayın üçünde alim sınava girecek.. 
 
dördünde hayal ablanın nişanında,görüşürüz seninle.. 
kendimi bildim bileli ,ilk defa pembe bir elbise giyeceğim.. organzadan..
nasıl kabul ettim bilmiyorum..
 annem dikip de, gitti.. 
ergün arıza çıkaracaktır ,yine... 
kolumu duble yapmadı da.. 
görünüyor diyecektir.. söyledim, babama ... bana gönder, dedi..bıktım ya...
 
birde beyaz topuklu ayakkabı,çanta  aldık necatiden.. 
beşinde ergün gelecek...
 
altısında alimin ..diploma törenine ,gecesine giderkende... bu kıyafeti giyeceğim.. 
saçımı nasıl yaptıracağım bile belli.. 
 
planlıyım ben kızım.. düzensizliğe gelemiyorum... 
 yedisinde ,annemlerin yanına gideceğiz. kısmetse.. 
yakın gelecekte ,yapacaklarım bunlar... 
arada.. yabancı birisine ayırmak istediğim ,an bile yok.. 
 
haziran sonunda ,ergün askere gidecek... ağustosun sonunda..o bitirmeden.. 
onu ziyarete gideceğiz Antalyaya...
 
 tabi önce benim ve alinin sınav sonuçları açıklanacak.. 
daha anlatayım mı.. 
 
ir--- oooo.. bir dokun ,bin ah işit .... diye buna diyorlar herhalde... n'oluyor ya..  
ne bu,şiddet.. bu  celal.. 
 
zu---- sana olmaz, dökülen kanlarımız sonra helal.. 
hakkıdır hakka tapan.. milletimin istiklal... 
istiklal marşımız.. on kıtadan oluşur..
Mehmet Akif Ersoy tarafınan yazılıp.. Zeki Üngör tarafından bestelenmiştir.. 
 
ir---- hah hah hah.. sana kurabiye getirdim..bol şekerli ,ye.. canavar gibi olursun... 
İstanbulun fethi..söyle çabuk... 
 
zu----  1453 de.. 2. Mehmet tarafından yapılmıştır... Fatih adını fetihten sonra almıştır... 
önemini.. planlarını ,nasıl yapıldığını da biliyorum ..
Ulubatlı Hasanım dikmiş burçlara bayrağı... 
allah allah nidalarıyla inlemiş yer gök.. 
1444 varnayı anlatim mi.. yadaa... 1402 ankara savaşı Yıldırım Beyazıt..
yada ,yadaa.. Baltacıyla Katerinanın buluşup
gizli görüşmelerini de, sor istersen... gülme kız,çok stratejikmiş.. 
 
Barbaros Hayrettin, mimar Sinan...fransız ihtilali... 
everest.. himalayalar... golfistrim,labrador akıntıları.. çevre iklim.. etkilerini de sorabilirsin.. 
yadaaaa..bizim kiracı, emine ablanın hamam böceğinden nasıl korkup.. kocasının kucağına atladığını.. da 
anlatabilirim... 
feridun abi.. utandı bizden...  emine sakin olsana dedi durdu.. 
gözümüzün önünde oluyor ha..  
 
ay ne güldüm yaa.. zaten sıyırma derecesine gelmişim.. sinirlerim zayıflamış.. 
korktuğu da 5 mm lik bir böcek... naz mı,gerçek mi bilmiyorum.. bunu yapan da.. halis köy kızı.. 
böcek görmemiş olsa ,neyse diyeceğim.. 
 
hücre,atom sayısı.. proton,nötron.. omurgasız ,kabukluları da sor bak... terliksi hayvan.. amipler, 
 
ir--- heyyy.. zuhalll .. yeter ya.. amipleri bırak yerinde dursunlar.... kalk.. bize gidelim... 
 
zu---- gidemeemmm.
benden selam olsun ösym, beyinee.. halk edebiyatı , divan edebiyatı.. 
fizik,kimya .. hasan iki salak osman dört.. formüllerin şahını..hız ve zamanı nasıl hesaplarız.. lamda,ivme nedir.. 
 
 matematiği.. kök almayı..
iki,üç  bilinmeyenli bir denklemi nasıl çözeriz.. biliyormusun.. 
cebir,geometri... 
hiç görmedin dimi sen... uhuuuu.. uhu.. ne rahatmışsın... 
 
aynalaarrr... ayynalar.. 
salim dündar adında, karikatür gibi bir adam söylüyor.. duydun mu... 
aklımızda kalsın diye, biricik sapık  fizik hocamız söylemişti bunu..
 
 içbükey,dışbükey.. .. görüntü oluşması.. zahiri görüntü .. göz yanılması... 
birde kan ve gül var.. onu kim söylüyordu... 
 
ir--- İskender Doğan.. söylüyor... 
sana bir tokat yada bira lazım.. kendine gel 
sakinleş kızım... kitapları,yutmuşsun sen... bir izin ver kendine... çık dolaş.. 
 
zu--- arapsaçına döndümm,çöz beni arap saçııı..çivi çiviyi sökerr.. budur bunun ilacııı..
 
ir--- ( saatime baktım ) hiii.. tunayla buluşacağım.... gittim ben...
zu---- selam söyle... teyzeme,enişteme.. tunayaa.. ertanı ısır.. benim yerime.. 
 
ir----( tek kaşımı ,kaldırdım..) bende -kafan karışmış ya.. - başkasını ısır diyeceksin ,sandım.. 
zu---- (gülerek...) onu söylemek bana düşmez.. ne haddime ,
o kadar delirmedim canım.. 
 
ir---- sus kız.. abartma.. 
zu--- iremm.. zeytin çekirdeği yutmuş gibisin... hiç ,altı aylık hamile gibi görünmüyorsun.. 
 
ir--- aman öyle olsun.. o da ,şansım işte.. kocaman bir  karınla ,okula gitmek hiç hoş olmazdı.. 
 
indik merdivenleri.. öpüştük...
 ir---- canımm.. dediğimi dinle.. ara ver.. çalışma artık.. 
zu--- aynı ergün gibisin ha... çalışıyorum diye.. dalga geçiyordu.. o da.. 
çokkk,yoruldum zaten... 
bir kapattım mı  .. bir daha kimse,kitap açtıramaz bana... 
güle güle git.. sağol geldiğin için.. 
saadet teyzeme uğra. 
.. hayırsız diyip duruyor..sana... 
 
ir---- benim kime hayrım var ki ,zaten... hayal abla için ..gitmek isterim ama zamanım yok.. 
sözleşelim de.. beraber gidelim.. 
saadet teyzeme ancak dayanırız... hoşçakal..
 
 nail oturuyor arabada.. inip kapıyı açmayacaksın, demiştim.. de.. 
oturdum ,arka koltuğa.. 
 
el salladım zuhale... 
ir--- nail.. bizim eve gidiyoruz.. 
--- tamam.... 
 
sokaktan yola çıkınca.. ışıklarda..  
ziyayla karşılaştık..
 
 arabanın içinde.. annesi, anneannesi ve babası var.. yani o dur herhalde..
 tanıdı beni.. camı açıp.. 
zi---- merhabaa.. nasılsınız..
ir---- teşekkür ederim.. ya siz... 
 
başımla annesine de ,selam verdim... 
 
zi---- iyiyim.. annemleri ,saadet hanıma götürüyorum... neşe ablayı da alacağım...şimdi.. 
ir---- selam söyleyin.. iyi günler size..
 
zi---- sağolun.. size de.. ergün dönmedi dimi daha... 
ir---- yok.. dönmedi.. 
zi---- neyse.. hoşçakalın... 
 
hareket ettik... tam öğlen sıcağında.. aynı yöne doğru.. biz bulvara döndük.. onlar düz gittiler... 
 
ir---- nail.. yavaş git.. yolda çok çukur var.. 
---- tamam.. 
 
ir---- dondurma yer misin.. sıcakta bekledin beni.. 
---- araba kullanıyorum.. yemem.. alışığım ben.. 
ir---- .............
------....................siz istiyorsanız dururum.. 
ir---- yok.. sağol.. 
 
evin önüne gelinceye kadar konuşmadık..
ir--- tuna gelmiş.. konuşalım da.. geri,gitmeyecekse sen git.. 
 
 
durdurdu arabayı.. indim.. tuna arabanın içinde oturuyordu.. 
cam da açık.. 
 
ir---- na na na naaaa.. ben geldiimm.. 
tu---- hoşgeldin.. hayatımm.. gelsene ne bekliyorsun..
 
ir---- naili göndereyim mi diye soracaktım..sen gidecekmisin..çiftliğe..
 
tu---- evett.. mecburum.. evde olacaksan gönder.. nasılsa tatiliz.. bugün.. 
ir--- tamam.. 
naille konuşup.. serbestsin dedim.. 
 
tunanın,arabasına oturdum..
 
tu---- kıyafetlere baktın mı ..karar verdin mi yani. 
ir---- çok seçenek yok zaten..azıcık bol bir kıyafet seçtim..sende bak,alalım.. 
 
hareket etti... 
tu--- yeri söyle.. 
 
tarif ettim.. 
giderken... konuştuk epeyce.. ah canım çok yorulmuş ya.. 19 mayıs .. törenden sonra.. 
çiftliğe gitmişti o.. 
 
artık ürünler olgunlaşıyor .. toplama ..depolama.. satış için görüşmeler yapmış.. 
 
philip de.. pamuğumuz için teklif vermiş.. 
nedim bey de.. para dağıtmış.. çavuşlara.. 
 
mağazanın önünde durduk.. 
tu--- iremm.. 
ir---- hıı.. 
tu---- aşkım ben sana olmaz ,alma demeyeyim tamam mı.. 
ir---- (güldüm..)  tamam.. 
 
içeri girdik.. 
tezgahtar kız hemen ilgilendi.. ayırttığım kıyafeti getirdi.. 
açıık yeşil.. kolsuz robalı .. geniş sıfır yakalı.. bir elbise düşünün.. 
 
üstünün etek boyuna kadar uzanan.. 
koyu yeşil,şal desenli uzun kollu önden ,tek fiyonklu cekedi var... 
buyu da ,tam diz hizasında..
 
tuna baktı sağına soluna... 
tu---- denedin mi.. 
ir---- hımm.. 
tu---- peki, beğendiysen alalım.. 
 
gülerek tezgahtar kıza.. diğerlerini de,getirmesini söyledim.. 
 
tuna.. tek kaşını kaldırıp.. 
tu---- niye hepsini getirmedi.. alma  ,diyeceğimi  mi sandın.. 
 
ir---- yoo,ben getireceklerini aldım zaten...
 yoruluyorsun.. birşey demiyorum da... alıngan oldun son günlerde.. 
 bunu giyeceğim için, gör istemiştim...
 
tu--- (gülümsedi.. ) biraz da ,sen beni idare edersen..hasat sonrası.. eskiye dönerim..
 
ir---- (güldüm bende...)  umarım.. çünkü tanınmaz oluyorsun sinirlenince..insanla uğraşmak zor
tabi.. haklısındır da.. çok bağırıyorsun be tunam.. korkuyorum.. inan ki.. 
yumuşacık..anlayışlı tunayı kaybetme sakın.. 
 
tu---- sakladım onu..senin korkmana hiç gerek yok... 
hatalarının bedeli ağır.. hepimizi ilgilendiriyor.. dayanılmaz oluyor bazen.... 
sıcağında etkisiyle ,bağırıyorum.. evliya değilim.. kusura bakmasınlar... 
 
kız elindeki paketlerle geldi...
tunaya da..beyaz yazlık takım elbise aldım..kılıfın içinde... 
kemeri, ayakkabısı falan hepsi.hazır... 
tabi o bilmiyor.. söylemicem...
 
bende yazlık iki pantolon.. iki gömlek aldım.. incecik ,tiril tiril.. 
 
aldığımız elbiseyi de kılıfın içine koydu.. tunada parayı ödedi.. 
tu---- ayakkabı baktın mı.. 
ir---- yok.. o sonraki mesele.. şişiyor ayağım.. son anda alırım.. 
 
ellerine paketleri aldı.. 
çıktık mağazadan... 
tu---- cebimden anahtarı alsana irem.. 
 
yazlık cekedin ,cebine soktum elimi.. anahtarı aldım da..
 elimi çekerken.. katlı ,bir kağıt düştü...yere.. 
 
ir---- ay bu neymiş..
 
tu---- eğilme sen.. bırak ben alırım... bunlar ,ağırmış ..
önce...arabanın kapısını açar mısın... 
 
ir---- tamam .. 
yine de eğilip aldım .. kağıdı.. 
 
arabanın kapısını açtım... tuna koydu arka koltuğa... paketleri... 
 
anahtarı ona verince... 
kağıdı gösterip... 
 
ir---- (gülerek.. ) açabilir miyim.. özel mi..
 
tu---- (gülümsedi.. ) aç canım.. neymiş bende göreyim.. 
ceketi buraya gelirken,duştan çıktığım için  giydim.. o ne.. bilmiyorum yani.. 
 
ir----( yerimize oturduk... ben , gizemli kılmak için ..kağıdı ..ağır ağır .. açtım..
ama yazılanları görünce ,son sürat göz gezdirdim... 
... elimin içinde,buruşturdum  o hırsla.. )
 
sen en son ,ne zaman giymiştin ..  bu ceketi.. 

Hiç yorum yok: