Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

333.bölüm..

tu---- hadi irem.. asma yüzünü.. 
ir---- benim öfkem,kinim kolay kolay ..geçmiyor.. 
iyi yada kötü..babamın, yaptıklarını hiç unutamıyorum.. dediklerin mantıklı ama.. 
babamın ,benim iznimi almayı gereksiz gördüğüne bahse girerim... ondan kızdım.. 
kendisi vermiş ya..beni sana...ireme laf düşmez demesi sinirimi bozuyor... 
senden tabi ki, memnunum..
kıymak,kıymamak şimdiden sonra önemli değil... 
arkamdan ,iş çevirir gibi davranmasını kabul edemiyorum.. insafsız olan ben miyim ..tuna.. 
tu---- olan oldu,olmuş.. biz bundan sonrasına bakalım.. 
(gülerek..) benimle ,imam nikahsız yaşamayı kabul ediyor musun... 
ir---- (sarıldım beline... ) seninle.. her şartta yaşamayı kabul ediyorum hayatım.. 
tu---- (etrafı kolaçan edip..öpüverdi dudağımı..)  seni seviyorum.. aşkıımm.. 
***********
ben mutfakta ayşeye yardım ettim.. gönülde kahveyi pişirdi.. 
salona girmişler.. oraya götürdük bizde... 
er--- gönül ,ahmet abilere de..gidelim.. diyorum.. göz aydını için.. valizimiz, hazır mı.. 
t---- ay aklıma getirmesene.. imamı ,hah hah hah... 
g---- gidelim tabi... valizi,kapatmadım da.. hazır, eren.. 
tuğrul,kız üzüldü.. gülmesene... 
t---- ne üzülecek canım.. kapmış, tunayı..evlenmiş..   gerisi hikaye.. dimi ,irem.. 
ir---- (gülümsedim...) evet.. aynen öyle abiciğim.. kaptım gitti... 
t---- işte, bu kadaar... 
er--- ya birşey soracağım.. dut ağacında.. sarı sarı,parlayan bir şey var.. o nedir.. 
tu---  size ne canım.. nasıl gördün ,onu.. 
er--- hıı, anladdımm.. senin marifetin demek... rüzgarda.. ağacın dalları sallandıkça.. 
görülüyor oğlum.. gizleyememişsin..ki.. yapraklar dökülünce, tamamen ortaya çıkacak.. 
tu---(gülerek )  numara o.. numara... ağaçlara numara verdim.. kayıtlı olsunlar diye... 
t----  çocuk mu, avutuyorsun lan.. sen aştın kendini ha.. 
kayıtmış.. sahte imamı da, getirdin mi.. 
tu--- er-- t-- ir--- g--- hah hah hah...  
mu--- allah güldürsün hepinizi.. yavrularım.. 
amiinn dedik..... 
mu--- sıkıştırmayın..oğlumu, vardır bir bildiği...tuna ,gelirmisin biraz..
er---- halam sıkıştıracaaakk... hah hah hah... 
tuna kalktı.. halayla beraber.. salondan çıktılar... 
t---- eren halam,yemek derdinde.. yaptırmayalım.. ya.. kebap yiyelim.. 
er--- tamam.. onu da.. götürelim.. 
g---- acıkmadık ki daha.. dolu yemekleri var.. 
tuna geldi yanımıza... 
tu--- beyler,halam kebap yapalım diyor.. bende ,gidip bir yerde yiyelim diyorum.. 
yapabiliriz de.. gidebiliriz de.. kararı siz verin.. ne diyorsunuz..
telefon çalınca.. açtı.. 
tu---- buyrun.. ........... ooo... merhaba abi, bizde kulağınızı çınlatıyorduk... 
 evet, bugün öyle oldu... kafadan izin yaptık.. siz nasılsınız................................ 
oh oh.. irem duymasın.. ......................... 
hıı, öyle mi..zahmet etmişsiniz... .......... yanımdalar.. 
sorayım.. bir dakika.... (telefonu kapatıp... )
ahmet abi , bizi kebap yemeye çağırıyor...hazırlamış.. herşeyini.. 
 hatta,sizleri almak için buraya gelecekmiş.. öyle dedi..
ne diyorsunuz... 
er----ne diyeceğiz... kör istemiş bir göz,allah vermiş ...iki tane.. ver bana... 
telefonu aldı.. 
er---- ahmet bey.. ben eren.. ne zahmet ettiniz.. mahçup ediyorsunuz bizi..
 gözaydınına gelecektik biz... 
......................................... ......................... ................ ah işte bunu demeyecektiniz.. 
hah hah hah... gereken birşey varsa... getirelim.. ..................peki... görüşmek üzere.. 
kapattı... 
er---- hadi hadii.. gidiyoruz.. halaa.. seni de, davet etti..  
sana özel.. uykuluk hazırlamış.. 
mu---- davet etmiş,sağolsun da.. ben gelmeyim..oğlum..  ne olur,ısrar etmeyin.. 
dizlerim çok ağrıyor.. çokk ,teşekkür ettiğimi söyleyin.. yemiş kadar oldum... allah razı olsun..  
irem kızım.. sonra,göz  aydınına geleceğim.. tamam mı.. annen biraz toparlansın da.. 
selam söyle... 
oğlumuzu da.. öp benim için... 
ir---- peki hala.. nasıl istersen.. ben,artık.. sana ..ısrar etmiyorum.. as.. söylerim.. 
t---- bir daha gelmeyiz ,dimi.. oradan.. gideceksek vedalaşalım.. halacığım... 
mu---- en zoru da bu işte.. ne diyorum.. biliyor musunuz.. sanki burada oturuyormuşsunuz gibi.. 
gidin.. unutmayın burayı.. gelmeye çalışın.. sesinizi duyurun bana... 
*****
 tek tek sarıldı.. ağlamamaya çalışarak... öptü kokladı hepimizi..
arabaya binince... el salladık.. 
mahsun mahsun... arkamızdan baktı... ayy ne kötü olduum.. 
hepimiz hüzünlendik.. 
annemlere doğru ,tek arabayla gidiyoruz
er--- hayat böyle işte.. gitmek de,zorr..kalmak da... 
ir---- abii.. sık sık arayın halamı ,olur mu.. şimdi daha çok özleyecektir sizi... 
t---- ararız irem... merak etme... tuna.. içki alalım.. ahmet bey  içmiyor ama.. uygunsuz olmaz dimi.. 
tu---- alalım da.. 
er---- tuğrull.. karaciğerin iki gün dinlendi,bu kadar da.. abartılmaz ki canım.
. bir kızılcık sopası da, bana lazım... 
t---- kimi dertten.. içermiş..kimi zevktenn..sizinle ,aramızda ki...tek  fark bu... 
yine ,aklıma getirme  de... 
keyfim kaçmasın... 
kim kime engel olabilmiş ki... 
hatırlarsan..-.bazı konularda- ben de,sana az yalvarmamıştım zamanında..
 onun için yorulma.. abiciğim.. 
tuna durdu bir marketin önünde..
tu---- başka ne istiyorsunuz.. 
er----ben de.. geliyorum.. dur.. 
tu--- gelme.. söylee.. 
er---- konuşma konuşma.. yürüü.. 
indiler ikisi... 
t---- siz ne içersiniz.. hanımlar.. 
g---ir--- su.. 
t---- sözleştiniz mi ne...
ir----içecek yegane şey.. o..
t---- beş dakika sonra gelirim.. 
ir---- nereye abi.. 
t---- (gülerek... ) işim var.. 
o da inince... 
ir---- gönül.. hiç konuşamadık.. almak yada yapmak istediğin birşey varsa söyle.. 
g---- yok..irem.. sağol.. sersem gibiyim.. tek istediğim şey..uyku.. 
ir----  ben uyuturum seni.. merak etme... 
g---- hah hah hah... sağol da... uygun olmaz..
ir---- uyumasan da.. içeride uzanırsın biraz... yol yoruyor insanı.. 
hava değişikliği,yiyecekler konuşulanlar.. etkiledi bizi.. 
yemekten sonra.. bizim eve gidelim..orada yatarsın... 
gönüül..birşey soracağım... ama doğru söyle.. 
g---- tabi sor.. 
ir---- şeyy.. bana destek olmak için mi ,hayaleti ve atını gördüm dedin..
yoksa,cidden gördün mü....
g---- madem doğru söyle diyorsun... görmedim hayatım... üzgünüm....
tunaya kızdığım için.. öyle dedim... 
ir---- yaa.. sağol.. bir an umutlanmıştım.. bende.. 
g--- iremm.. ama ben sana inanıyorum... 
ir---- (gözlerim doldu...)  teşekkür ederim ,gönül.. ben gerçekten gördüm ve duydum onu.. 
tuna ve eren abi... ellerinde poşetlerle.. caddenin karşısından geliyorlar...
ir---- kapatalım konuyu .. 
g---- tamam.. tuna senin dalga geçtiğini sanmış.. niyeti seni kırmak değilmiş yani.. 
ir---- biliyorum .. gönül biliyorum.. 
tuğrul abi.. kapıyı açıp.. oturuverdi.. 
t---- neyi biliyorsun.. 
ir--- geciktiğimizi.. babam söyleniyordur şimdi.. işini hallettin mi.. abi.. 
t---- hımm,evet.. 
tu---- biz geldiik.. 
poşetleri bana verdi.. 
eren abide oturunca.. hareket ettik... 
üçü arkada fısıldaşıyorlar.. 
tuna gülerek.. bana baktı.. .. 
tu---- ertana oyuncak aldım.. 
ir---- (gülerek... ) oyuncak mı.. marketten,ne aldığını çok merak ediyorum.. . 
tu----marketten değil canım.. arkadaki amerikan pazarına, gittim ben.. 
ir---- bak bak bak... neler de bilirmiş..(mırıldandım.. ) başka ne aldınn.. 
tu---- fesatsın, ufuğa da,  top aldım ..
annemlerin sokağına girdik... mangalın dumanı buradan bile görünüyor... 
tu---- ahmet abi .. başlamış bile... 
er---- gönüll.. parmaklarını yiyeceksin.. ahmet bey,kebabı nefis yapıyor.. 
g---- methini duymuştum.. 
t---- sarıçamı hala unutamıyorum.. ağzının tadını ve gidilecek  yeri iyi biliyor...
ir---- biliirr... bir imam da ..tufaya gelmiş... 
kahkahalarla gülerek indik ,arabadan... 
babam bizi görünce... mangalın başından kalktı... 
bahçe kapısına geldi... 
ah---- buyrun efendim... buyrun... 
gönülle tanıştırdım.. 
tokalaştılar abimlerle de...
 tuna  poşetleri getirince... çabucak benden , söz aldı.. babama birşey demeyecek mişim.. peki dedim.. artık.. 
bahçeye harika bir sofra hazırlamış annem...
bembeyaz örtü.. minik vazolarda.. çiçekler..
ortada salatalar.. zeytinyağlılar... 
oturdular... konuşmalar arasında... annemin içeride ertanla uğraştığını söyledi.. 
tuna sormuş babama..içki içebilirmiyiz diye.. o da.. tabi ki demiş.. 
neyse bardaklara koyuyordu.. bende buz almaya girdim içeri... 
annem ertanı doyuruyormuş... 
ir---- annneeee.. 
ne---..........
koşarak odaya gittim.. annem ertanı kucağına almış.. kapıda karşılaştık.. 
ne---- hoşgeldiniz.. bağıramadım.. ablası.. şiddetli sese ağlıyor beyefendi.. 
ir---- (öptüm yanağını... ertanı kucağıma aldım... maşallah diyerek.. 
kokladım.. boynunu.. fıldır fıldır bakıyor bana.. ayy, güldü mü ne... )
nasılsınız.. ertan kilo almış.. kolları ,bacakları dolgunlaşmış... oy kuzumm.. siması oturmuş.. ben çok özledim .. senii..
hııı, ablasının gülü.. sende özledin mi .. şimdi eveett dermiş... hah hah hah.. 
annee.. konuşsana ayol... 
ne--- kendinden geçtin, seni izlemek daha güzel... hadi çıkalım.. ayıp olur.. 
ir---- ertanı çıkarmayalım ya,dışarı duman olmuş.. 
ne---- Adanalı olduğu nereden belli olacakmış.. baban öyle diyor.. kaç kere çıkardım... el öpmelere
bile gittik.. eskidenmiş kırk gün çıkmamak.. bu da.. böyle kalander büyüsün.. 
al pikesini ,tamam..
ir---- oyy.. oy.. şımartmıyorlar mı seni.. ben yaparım.. merak etme.. sen.. 
ne--- hadi hadi.. karışma oğluma.. sen,şanslısın... tuna gibi anlayışlı ... olan..gelin bulamam.. 
ir---- buz alacaktım ben.. 
ne---- işine gelmeyince.. hemen lafı çevir dimi.. git hadi.. alırım ben... 
mutfağa yürüdük... 
ir---- annee.. nasıl zayıfladın ,ya sen...harika görünüyorsun...  babam eziyet mi ediyor sana... 
ne--- babana fırsat kalmıyor.. bir ve üç numaralar yetiyor.. 
ir--- 2 numara için de..yorulmuşsun annem..  sağol.. sağlığın nasıl ..
ne--- önemli değil efendim.. rapor temiz çıkmış,ona sevindik.. ilaç bitince tekrar gideceğim.. 
ir--- iyi,çok sevindim.. 
biz bahçeye çıktık.. 
ir---- nını nı nııııı... bize bakıınn... karşınızdaa.. ertaann..
hepsi maşallah dediler.. 
er--- ahmet abi.. aynı sen.. 
ah--- sağol eren ama erolla ,ergüne daha çok benziyor.. 
g---- iremm.. burada duman var..
ir--- bende dedim,gönül.. efendim bu delikanlıyı ,kalender büyüteceklermiş.. 
annem öyle dedi..
annem elinde buz kovasıyla geldi.. . 
hoşgeldiniz diyip tokalaştılar..gönülle tanıştırdım.. oturdu o da.. 
t---- zahmet etmişsiniz,nermin hanım.. yorduk sizi.. 
ne--- hiç öyle düşünmeyin.. gelmişsiniz.. ağırlamadan gönderirmiyiz... 
t---- irem.. ertanı verirmisin bana.. 
ir----verrimm.. 
 gülerek yaklaştım yanına..
cebinden kutuyu çıkarıp,bu ne abi.. dememe fırsat vermeden elime tutuşturdu...  
kendisi de ertanı aldı... 
ir---- teşekkür ederiz abi.. 
t---- gell bakalım yakışıklı.. rica ederim,irem.. maşallah.. allah şansını ,kaderini güzel eylesin... 
bebek tutmasını özlemişim.. 
er--- amiinn.. nasıl tutuyorsun bir göster... 
babam,tunayla.. annem gönülle konuşuyor... 
ertanı eren abinin kucağına veriyor, tuğrul abi de.. 
bende kutuyu içeri koymaya girdim... 
telefon çaldı o sırada... 
açtım.. 
ir--- buyrun.. 
sa--- ireemm.. sen misin..
ir---- benim teyze.. merhaba.. 
sa--- aboo.. sesinizi duymaya bile hasret kaldık ha... nasılsın kuzum..
ir--- iyiyim ..teyze sen nasılsın.. 
sa--- amaann.. ben nasıl olurum ki.. hastayım...ertanı özledim ha.. oğlum nasıl.. annen yok mu..
yıldızın oğlu da.. pek tatlıymış.. gurbetlik işte göremedik daha... 
ir---- (anlattım..) çağırayım mı teyze.. 
sa--- yok misafiriniz varmış,çağırma... 
hülyayla beyhan ,geldiler de..  
önce ablama gidecekler, el öpmek için ..sonrada nermin teyzeme gidelim..
..bir kahve içelim dedi ,beyhan... yarın antebe dönecekler.. oradaymışsınız madem.. görüşün .. 
ir---- gözün aydın teyze... buyursunlar tabi.. evdeyiz.. hayal ablam ,eniştem nasıllar..
sa--- bildiğin gibiler. hayali istiyorlar.. kafam karışık biraz.. 
ir---- hayırlısı olsun.. 
sa--- evet.. öyle.. tuna nasıl.. kız iremm.. hamileymişsin..niye söylemiyon anam.. gözün aydın..
ir---- sağol teyze.. görüşemedik ki.. bir türlü.. tunada,çiftlikle..okulla uğraşıp duruyor.. 
sa---  okurken ne zor olacak, senin için... annen bakar artık.. hem torununa,hem oğluna... 
ir---  bakacağız artık.. darısı sana .. çifter çifter ,torunun olsun da.. severek bak sende... 
sa---- abooo.. bedduamı ediyorsun kız.. ben bakamam.. herkes çocuğuna baksın.. hastayım  zaten... 
ir---- o kronik teyze.. kulağın hep ağrırmış senin.. neyse beni çağırıyorlar.. selam söyle.. hoşçakal..
sa--- sende selam söyle..elticiğine..kayın biraderlerine.. kocacığına.. 
ir---- as teyze... 
sa--- dur  dur.. küçük kayın biraderin.. boşanıyormuymuş ne.. hayali yapsak ya,ona.. 
olmaz mı kıız.. 
ir---- (sinirim den dudaklarımı yiyorum... ) olmaz teyze.. çünküü.. yanlış duymuşsun.. boşanmıyor..
hem çocuğu var.. hemde karakterleri apayrı ... 
hayal ablayı isteyenler var ,demedin mi.. 
 sen de,isteyenlere değil de ..istemeyenlere veriyorsun kızlarını..  hoşçakal teyze..
pat diye kapattım telefonu.. çok sinirlendim ya..... 
tuna sesleniyor.. iremm diye.. bahçeye çıktım.. 
ir--- efendim.. 
tuna ertanı kucağına almış... diğer elinde de.. sıktıkça ciyaklayan bir ördek.. 
gülerek..bana bakıyor.. 
ah--- irem.. ertanın arabasını getirde.. sen de otur hadi.. soğutma.. kebabını ..
tuna da yiyemiyor.. 
ir---- (gülümsedim..) tamam baba.. 
odadan arabasını getirdim ,beyefendinin.. kocaman konforlu birşey..
içine yatırdık.. tunayla.. 
ördeğin takılacak yeri varmış..ertan bakıyor.. ilgiyle.. 
bir koca lira daha takılmış.. eren abiler taktı herhalde... 
tu--- (mırıldandı.. ) ne yapıyordun içeride.. yüzün değişmiş.. 
ir--- hımm..saadet teyzem aradı da.. ondandır.. hülya ve beyhan gelecekmiş .. buraya..
 el öpeceklermiş.. 
tu--- anlaşıldı.. hadi yiyelim.. 
arabayı annemin yanına çekerken... teyzemin dediğini söyledim.. detaya girmeden... 
ne--- bak,ne düşünceliler.. görüyormusun.. gelsinler bakalım... 
tunanın yanına oturdum... 
yiyip..içiyoruz.. sohbet ederek.. 
bir araba durdu... kapının önünde... 
ergün,ali ve zuhal.. indiler gülerek... hepsi de çok şıklar... takım elbiseler falan.. 
hele ,zuhal  bir afet olmuş..kalkıp, sarıldım..üçüne de.. 
erg--- afiyet olsuunn.. lütfen rahatsız olmayın.. karnımız tok.. 
geçerken sizi de, görelim istedik... hoşgelmişsiniz efendim.. 
er---- hoşbulduk,ergün bey.. 
ah--- ergünüm.. kaynanalarınız üçünüzü de sevecek.. oturun çabuk.. 
zu---doğru mu göreceğiz,bakalım enişte.. 
ah--- inşaallah kızım.. 
ali ve zuhalle de merhabalaştılar.. tuğrul abi de.. kalktı sandalye veriyor.. ev sahibi gibi.. 
gönülle tanıştılar.. 
oturdular sandalyelere.. 
tu---- hoşgeldiniz.. nasılsınız .. gençler.. 
erg---- iyiyiz,sizi sormalı.. 
ne--- hepimiz iyiyiz kuzularım.. 
 tabağa..koyduklarını kalkıp.. eliyle yedirdi.. hepsine de.. 
zu--- sağol teyze.. hülyalarla,bizim  kapıda karşılaştık.. birazdan buraya geleceklermiş.. 
annem,anneannem ve babamın selamları vardı.. 
ne--- as.. 
ah--- siz nereye böyle.. üç kardeş.. allah nazardan,esirgesin.. 
zuhalle ,ergün ertanı aldılar.. seviyorlar... 
zu---- amiinn.. 

Hiç yorum yok: