Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

332.bölüm..

tuna yattı da..
benim aklım teypte tabi.. koşup.. aldım bantı.. ay neler kayıtlı burada.. hazine gibi.. 
 
kutusuna koyup.. 
çantama yerleştirdim.. geri geldim odaya...  çantamı da getirdim.. 
 
tu---- nereye kayboldun.. 
ir---- çantamı getirdim.. ne olur ne olmaz.. vekaletim,banka cüzdanım falan var içinde.. 
 
pijamanın üstünü giydim sadece.. kısa gecelik gibi ,oldu zaten.. 
 
yattım ,tunanın yanına... 
ir---- offff.. ne maceralı bir gün, gece.. geçirdik... yoruldum.... 
 
kolunu ,başımın altına koyup...kendine döndürdü... 
çenemi tuttu... 
 
tu---- yaa.. halbuki biizz.. gerilimsiizz.. hayaletsiz.. minicik aşk yuvamızda,karşılıklı anotomik 
keşiflerle
geçiriyorduk.. gecelerimizi.. 
 yorulmana dayanamaamm...dinlendiririm ben seni..  (öptü dudaklarımı..) hadi,kapat gözlerini...
 
bende onu öpüp..gözümü kapattım... sokuldum iyice.. 
huzurlu bir uykuya daldık... 
 
ne uyuyorsun ki.. işte, saat beş olmuş... geç kalacağın belli... 
 
*****
 
kapıya vuruluyor.. ikimizde uyanıverdik.. hava aydınlanmış.. 
daha doğrusu... güneş odanın içine doğmuş sanki...
 
er--- tunaaa.. kalkın.. geç kalmışsınız..
 
saate baktım hemen... 
ir---- üfff... saat on olmuş yaaa.. iki ders geçmiş... 
 
tu---- tamam abiii.. 
er---- sabaha kadar, bıdı bıdı konuşursanız.. olacağı buydu ... kahvaltıya gelin hadi... 
tu---- geliyoruuz.. 
 
kolumu göğsüne koydum, gözlerim açılmıyor.. uykum var.. 
 
bana doğru..dönüp.. sarıldı.. sıkıca..  
tu---- sınavın var mıydı.. 
 
ir---- bilmiyorum.. dersleri ,serdim iyice.. (gülerek... ) hocamm.. sınıfta kalırmıyıım.. 
 
tu--- bu haldeyken hocam deme.. kendimi kötü hissediyorum..
 kalmazsın,merak etme.. istanbula 
gelebilmek için.. tek girdiğin sınavların, sonuçlarını öğrendin mi.. 
 
ir---- yoo.. zaman mı oldu ki... ama sanırım sen biliyorsun.. 
söylemek için de... rüşvet istiyorsun ,bildim mii.. 
 
tu---- hayır bilemedin.. ama goncam  öperse söylerim.. 
 
dudaklarını öpecekken.... 
halanın sesini duyunca.. bıraktım yakalanmışcasına... 
anında, soğuk duş etkisi yaptı..  
 
derhal,kalktım.. yataktan....  aceleyle giyiniyorum... 
 
bizim kapının önündeyken, söylemesi de  ..dikkat çekiciydi tabi.. 
 
tu---- bu ne telaş.. ne oldu birden.. kaçtın.. 
ir---- hadi hadi.. giyin.. halanı duymadın mı.. 
tu---- duyduumm.. 
 
 kemerimi takmayıp.. blüzümü eteğimin içine koydum.. 
 
ir---- aaa rahatlığa bak... 
ayşeye ,sıcak suyumuz hazır değil mi dedi..
neden acaba... 
 
tu---- imayla söylememiştir.. canım.. su soğuk ya, gerekebilir demiştir.. 
 
 
ir---- hııı... mutlaka öyledir... 
 
saçlarımı.. öne eğip... ördüm.. tokamı takınca.. doğruldum.. 
 
tunada gülerek kalktı, giyiniyor... gömleğinin düğmelerini iliklerken... 
 
tu---- hepsinden 98 almışsın.. 
ir---- (kaşlarımı çattım..) niye.. 100 değil.. kim kırmış notumu.. itiraz ederim ,bak.. 
 
tu---- alemsin ha...  hem hiç olmadık biçimde ... tamamen inisiyatifiyle...
sınava girdirsin,adam seni.. kendini riske atsın..
bir de itiraz et.. olacak şey mi..
ikişer puanı ,önlem olarak kendisi kırmış.. 
torpil var, denmesin diye.. mustafa bey..çok gururlu ve mutluydu.. 
onu hiç yanıltmamışsın... öyle dedi.. 
.. bende,tebrik ederim.. hayatım.. 
 
ir---- ..............(gülümsedim.. ) ikinizde sağolun, anladım.. çıkıyorum.. ben.. 
 
tu---(güldü...)  ya irem.. olmadık şeylerden nem kapıyorsun... yatak bu kadar dağılmışken.. 
 halamın,burasıyla ilgili ...  ayşeyi sorguya çekeceğini düşünemiyo rmusun..... 
 
haklı... 
söylenerek.. pencereyi açtım... havalansın diye... 
 
yatak çarşafını düzeltirken...
ir---- akıl mı bırakıyorsun.. insanda... yardım ett.. 
tu--- emredersiniz.. bayan... 
ir---- etmiyorum,tunaa.. delirtme benii.. 
 
yastıkları kabarttım... pikeyi düzelttik... yatak örtüsünü... üstüne örttüm.. 
 
tu---- ettin işte.. 
ir----  etmediiiimmm.. 
 
tüfeği astım... etrafa göz gezdirdim... herşey düzgün... 
hiii... pijamaları unuttum.... 
 
katladık güzelce.. poşetlerine koyduk... 
tu---- iremm.. 
ir---- hıı.. 
tu---- özür dilerim.. sende dile,çabuk çabuk.. 
 
ir---- ne için olduğunu ,anlamadan dilemem... ayıkmadım daha.. hem acıktım ben..
tu----( gülerek..) iyi ,kahvaltıdan sonraya kalsın... 
 
*****
 
tuna, hemen mustafa beyi arayıp... özür diledi,gelemeyişimizin nedenini   açıkladı...
 
yüzümüzü yıkadık... 
ağladım ya... yine gözlerim şişmiş ..  
tuna hadi diyor... gizlemek için,kalem çektim gözüme... pembe rujumu da sürdüm... 
 
hava nefis.. güneşi görünce.. balkona kurmuşlar masayı... hepsi de.. oturmuş.. yiyorlar...
 
tu---- afiyet olsunn.. günaydın... 
mu---- günaydın.. yavrularım... oturun hadi... 
 
er---- size de.. kusura bakmayın.. başladık biz... 
 
halayı öptük... 
oturduk karşılıklı... gönül de ,çayları doldurdu... 
o da,  uyuyamamış belli..
.. 
tuğrul abi.. elinde tavayla geldi.. omlet pişirmiş.. 
t---- (gülerek..) omletimden yemek için.. ektiniz ha,okulu.. eğitimin,yüz karaları siziii.. 
 
koydu tabaklarımıza...
 
ir---- rica ederim.. abiciğim.. okul birincisine laf söylüyorsun.. hiç olmadı.. 
t----   vayy,sahi mi.. tuna.. 
ir---- aaa,bana inanmıyor.. aşkolsun.. 
tu---- evet,irem ... ilk dönemin okul birincisiydi.. 
 
 tebrik ederiz dediler... 
 
ir---- sağolunn.. ikinci dönemin birincisi de.. olacağım... inşallah... 
sonra tuna,birşey yapacak... 
 
er---- o şey ne... hala ,turunç reçelin harika olmuş... eline sağlık... 
mu--- afiyet olsun oğlum... ayşe sizede koydu götürün.. 
 
t---- hani bana,hani bana... 
 
güldük... hepimiz.. 
mu---- sanada var..tuğrulum..
 
t---- ayy,ben halama nazlanırım artık... sağol,halamm.. 
mu---- nazlan bakalım.. üçüncü gün,kızılcık sopasıyla tanışırsın... 
 
tu----er-- hah hah hah..
 
tu---- naz,kapris..  en sevmediği şeydir, halamın.. 
 
ir--- bir bana katlanıyor garibim.. 
 
er---- lafı değiştirmeyin.. tunadan ne istedin.. irem.. dünya turu mu.. 
 
ir---- yooo.. 
 
tu--- hasat için biriniz ,burada olursanız.. götürürüm.. başka türlü olmaz.. 
 
er---- ben gelemem ki.. 
t----malesef.. bendee.. kaldı dünya turu.. 
 
ir---- önemli değil... zaten.. şartlardan dolayı.. gidemezdik.. 
madem merak ettiniz, yılsonunda ki, törende.. burada olun.. kendiniz görün.. olur mu.. 
 
er--- olur, bir günlüğüne gelirim.. 
t---- tamam söz, banada yer ayırın.. 
 
tu--- caymak yok.. ona göre.. gönül sen..gelmiyormusun.. 
g---- isterim tabi.. iremin dediği gibi.şartlar müsade ederse diyelim.. 
 
mu----- tarihi söyle çocuğum.. ben de, geliyorum... 
 
ir---- (gülerek... )sensiz olur mu ..tabi geleceksin halacığım... haziranın beşinde kapanıyor okul.. 
tören ne zaman olursa haber veririm... hatta ben alırım seni..
 
tu---- yok yok... ben alırım.. şöför olman zorlaşacak ya.. 
ir---- ......... 
 
mu----- çocuklar.. sesimi kaydettiğiniz, bant nerede..  ayşe teybi kaldırırken.. üstünde değildi dedi.. de... 
 
er---- bilmeem.. 
t---- ben de almadım... 
tu---- haberim bile yok.. 
 
ir---- ben aldım hala... kapatılmamış.. gece çıktığımda... hala çalışıyordu...
 kutusuna koydum nemlenmesin diye.. 
ne büyük bir hatıra.. izin verirsen.. kasada saklayayım.. istemezsen veririm... 
 
mu---- . kalsın.. yavrum,sen sakla..iyi düşünmüşsün... 
 
er---- hala .. yeme,içme.. sohbet...gece mırıltıları bile.. valla herşey çok güzeldi..
iyi ki,ısrar ettin de geldik... artık,seni bekliyoruz.. tamam mı...
 
mu---- kısmet oğlum..inşallah.. herşey sizlerle güzeldi... rahat ettirmeye çalıştık.. ama.. 
 
t---- o nasıl söz hala... tunanın düğününü,
erenin nikahını bile, solladı.. daha ne olsun ki, beraberdik..
 ziyaretimiz... sayende ,asla unutmayacaklar arasında.. ilk sırayı aldı... ... 
 
ir---- bundan önceki  neydi, abi.. 
 
 
t---- (gülümseyerek ) sizin,düğün yemeği.. 
halaa,laf aramızda.. tuna ağamla,irem gelinimiz... kendi çiftliklerinde.. 
düğün gecesi  kayboldular,  biliyor musun ....hah hah hah.. ay ne komiklerdi.. bir görseniz...
 amaa ...eminim.. 
 
er---- baştan ayağa,çamurlara batmışlar.. sanırsın ki..güreş yapmışlar.... hah hah hah... 
g---- sataşmayıınn... 
 
tu---- sevgili abilerim.. haksızlık ediyorsunuz.. yağmuru ,ben mi yağdırdım... 
araba çamura saplandı işte..gördünüz ya.. sizde..
 köpekler de, bizi bulunca üstümüze atladılar... ondan çamur olduk... 
 
ir---- bir dakika ya.. tuğrul abi,neden eminsin... 
 
t----- kocana sor.. beni susturdu baksana... 
 
tunaya döndüm... 
ir---- abim ne diyor..tuna.. 
 
tu--- hiç canım.. oltaya gelip, yemi.. yutarmısın diye bekliyor.. 
kaybolmayı ,benim ayarladığımı söyleyecekti tuğrul bey.. yanılmıyorum değil mi..  abiciğim..
 
t---- nasıl da biliyorsuunn..insan bu kadar güzel itiraf ettirilir işte.. 
 
ir----  ne itirafı.. ben niye duymadım..... hem tunanın komplo hazırlamasına gerek yoktu ki..
 
birden ne dediğimin farkına varıp,sustum... aptalım ben yaa......
 tuna daha neler söyleyebileceğimin ,dehşetiyle gülümseyerek .. bana bakıyor... diğerleri de kıs kıs gülüyorlar... 
 
ir---- yani.. eşiydim zaten ,demek istedim.. 
aylar öncesinden..daha,benim  haberim yokken.. bizim,imam nikahımız kıyılmış.. babam ve tuna
işbirliği yapmışlar.. 
 
mu----- irem,ne dedin.. sen... haberin ve rızan yokken mi yani... 
 
ir---- eveet, ben tunayı daha tanımıyordum bile... 
 
mu----- hımm,birşey söyleyeceğim.. ama bana kızmayın... 
ir--- nedir hala.. niye kızalım sana... 
 
mu----- imam nikahı.. kızın rızası olmadan,asla kıyılamaz... 
senin,babana vekalet vermiş olman gerekirdi.. 
 günahı boynuna.. imamınız,sahteymiş... 
 
benim ağzım açık kaldı,tuna bir garip oldu...  birbirimize bakakaldık... 
diğerleri bayılıyorlar güleceğiz diye... gıcıklar.. işte..
 
ir---- yanii.. ne oldu şimdi.. 
 
mu---- birşey olmadı.... resmi nikah,uygulaması henüz  yokken.. 
yada şartlara göre,çok gerekli görülmezken.. aslolan
imam nikahıymış..
kayıt altına alınması için..iki şahit gösteren.. evlenirmiş.. 
sizin böyle bir sorununuz yok.. 
evlisiniz zaten... içinize sinmezse..  imam nikahını ,tekrar kıydırırsınız.. 
 
ir---- inanmıyorum yaa... tunaa.. imam kimdi.. gidelim şunun yanına...
 
tu---- şok oldum.. bende.. ahmet abiyle,bir cuma günü.. yeşilevlerde ki,camiye gittik.. 
tam öğle üzeri,kalabalık tabi... içeri girince,
imam efendiyle görüşecektik dedim.. adam,buyrun benim dedi..
 
er---- .. hah hah hah...
t----- oyy karnım.. imama baakk.. hah hah hah... 
tu---- gülmeyin ya.. sinirim bozuldu.. hala emin misin.. böyle olacağına... 
 
mu---- (içini çekti... )evet.. oğlum.. çok iyi bilirim... bu konuyu.. 
kızın ,tekrar tekrar ...istiyorum,kabul ediyorum..
 demesi lazımdır.. 
 
ir---- izninizle .. 
 
 masadan... kalkıp,hışımla içeri girdim... 
 
ahizeyi elime alıp... çevirdim annemlerin numarasını... 
sinirlenmişim..ki.. babama sayacağım lafları... o nasıl bilmez.. beni mi uyuttu yani.. 
 
tuna geldi ..yanıma... 
tu--- ne yapıyorsun.. 
ir--- babamı arıyorum.. hiç bu kadar öfkelenmemiştim ona... 
 
ahizeyi elimden alıp.. kapattı..telefonu... 
tu---- irem.. bana bak.. 
 
ir----......... niye kapadın.. babamın bilmediğine inanmıyorum.. 
sende onunla birlik olup, beni mi kandırdınız ...lütfen doğru, söyle tuna... 
 
tu---- aşkolsun,irem.. ilk defa nikahım kıyıldı.. uygulamayı hiç bilmiyordum.. inan.. 
babanın böyle birşeyi, bilerek
kabul edeceğini nasıl düşünüyorsun.. dalmıştır,bilmiyordur.. ne bileyim.. ayıkmamıştır.. 
benim.. senin yanına nikahsız yaklaşmamı istemedi ,dedim ya... 
niyeti seni korumaktı.. bu çok açık.. 
.amacı göstermelik olsa.. illa nikah kıyalım.. dermiydi hiç...
hem .. baba denilmeyi bile, hak etmeyecek... ne babalar var.. duydun.. 
yargısız infaz yapma, ahmet abi iyidir.... öfkeyle konuşup,kırma kalbini.. 
annen,çocuklar için.. bir lafla öderler ,çekilenleri demedi mi... sende anne olacaksın bak.. 
insafsız olma... 
gidip.. yeniden kıydırırız.. ne var.. 
benden memnun değil misin... istiyorum dersin ,olur biter.. 
sıkma canını.. konu açılmasa.. hiç bilmeyecektik bile.. dimi..
halamın engin bilgisi sayesinde.. öğrenmiş olduk...işte... 
 
ir---- ..................
tu---- hadi irem.. asma yüzünü.. 

Hiç yorum yok: