Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

330.bölüm..

kalkıp içeri girdim... lavaboda yüzümü yıkadım.. soğuk soğuk iyi geldi.. 
kurulayıp.. çıktım.. salona .. 
 
elim sehpada duran ,tunanın sigarasına gidip gidip geliyor.. 
dayanılmaz bir istek duydum... içmek için.. halbuki kaç aydır, dokunmadım bile... 
 
aldım bir tane.. pencereyi açıp yaslandım pervaza... yakıp.. bir nefes çekmiştim daha... 
 
tu---- irem ,ne yapıyorsun sen... 
ir---- dumanı görüyorsun.. niye soruyorsun ki.. 
tu---- aşkolsun irem.. 
 
fırlattım sigarayı bahçeye... 
ona döndüm.. kimse yok içeride.. 
 
ir---- duman, kalbimden geliyordu... 
tu---- (gülümseyerek... ellerimi tuttu.. ) sahi miii,kıyamam ben sanaa.. söndüreyim hemen... 
 
ir---- yok yook.. kontrol altına al.. yeter.. ateşim sönmesin.. 
tu---- (omuzuma sarıldı... kısık sesle... )öyle bir ihtimal yok.. aşkım.. 
gidelim hadi... 
 
ir---- tunam.. ben çok düşüncesizce ,yine ısrar ettim.. afedersin.. halayı da üzdüm ,seni de... 
gitmeyelim diyorum.. bizde burada kalalım... 
 
tu---- yaniiii... 
ir---- yatarız,otururuz.. ne var.. halayı merak ederim ben şimdi.. abinlerde gidecekler yarın.. 
bir arada olmak istemezmisin.. 
 
tu---- isterim tabi ama okul var yarın.. uyumamız lazım.. çok geç oldu, zaten... 
ir----- ............ peki.. 
 
çıktık balkona... konuşuyorlar, kasvet biraz dağılmış...  
teybe dikkat ettim, hala kaydediyor bant dönüyor...  oturduk divana... 
 
er----tunaa.. karabatak gibisin ha.. bir kayboluyorsun.. bir bakıyoruz yanında irem var... 
 
güldüler bize.. pislerr... 
 
tu---- halam ,sevdiğinize sahip çıkın demedi mi.. söz dinlerim ben... 
t---- heytt bee.. benim sözümü de dinlermisin.. 
 
tu---- (gülerek... )duyayım önce... 
 
t----  misafirsiniz,halam gidin diyemiyor.. siz gidelim diyemiyorsunuz... ben diyeyim bari..
evinize gidin hadi.... okulunuz var..yarın... 
 
tu---- ağzından bal damlıyor, abiciğim... derhal... 
 
er---- tunaa,gitmeyin lan.. oda var.. nasılsa.. iremle gönül.. uyusunlar.. 
bizde beraber yatalım.. bir gecelik olmaz mı.. 
 
tu----  yer yatağında tutulursun bak.. şikayet etmeyeceksen ,horlamayacaksan .. olur.. 
 
er---- tamam..  (gülerek..) tunaaa.. tuğrulu aramıza yatırırdı, annem... hatırlıyor musun... 
 
tu---- şeyi mi diyorsun... hah hah hah... 
 
t---- beyleerr.. kendinize gelin.. üstüme su döküyordunuz, uyanmıştım... 
sonrasını da,hatırlayın yani.. 
halaaa birşey de.. şu koca bebeklere... 
 
mu---- tuğrulumu üzmeyyiin.. 
 
halanın yanına gidip... sarıldım sıkıca... 
ir---- halaa.. affet beni.. üzdüm seni.. inan ki niyetim bu değildi.. ben sadece.... 
 
mu---- biliyorum kızım... affedilecek ne var ki... 
bak kocaman oğullarım.. buradaa,gelinlerim yanımdaa.. 
daha ne isterim... 
 
tuğrulu kovalıyor, eren abi.. balkonda.. yüksek sesle konuşup,gülüyorlar.. ..nasılsa rahatsız olan kimse yok... 
tuna da, yakalamaya çalışıyor... 
 
mu---- erkekler hiç büyümez.. gördüğün gibi, hallerine bak... 
 
ir--- asık yüzlü,mutsuz olmasınlarda... bırak hoşgör,hala...
 onlar hiç çocuk olmamışlar ki,birden büyümek zorunda kalmışlar.. sorumlulukları ağırmış.. 
ancak fırsatları oldu... 
 
mu---- heee.. doğrusun... gelin,yardım et bana..
 
koluna girip kaldırdım... 
 
mu----- iyi geceler , çocuklarım.. size doyum olmaz.. bu ilaç uyutuyor beni..
istediğiniz yerde yatabilirsiniz...ev sizin...
 irem.. gecelik pijama çıkarayım kızım ,gel.. ... 
 
beraber girdik.. odasına.. 
 
devasa ceviz sandığı açıp... hiç kullanılmamış.. etiketi üstünde.. 
pijama , gecelik ve sabahlıkları gösterdi...
nereden bakarsanız bakın... 
otuz yıllık vardır  buradakiler.. . modellerinden, renklerinden belli... 
 
mu---- seç al ,kızım.. sonrada evine götür .. giyersen, beğenirsen tabi... 
ir---- beğenmezmiyim halam... sağol.. 
 
tuna için aldım ,bir tane... bende pijama giyeyim.. sabahlıkla iyi olur... 
 
hala da, yatak örtüsünü kaldırıyor bu arada... pikesi falan ,çiçekli pervazlarla çevrili.. 
fırfırlı etekleri göz kamaştırıcı... hala süslemiş yatağını.. 
 
geceliğini giyecek... 
arkasını dönüp ,yatağın ucuna oturdu... 
 
ir---- hala sağol.. çıkıyorum ben.. ışığı kapatayım dur... 
mu---- acele etme.. oturuyorum.. kim, neyimi görecek.. sanki... her yer kapalı.. 
 
gece lambasını yakıp... ışığı kapattım.. 
 
ir---- iyi geceler halamm.. 
mu---- size de yavrumm.. 
 
kapıyı aralık bırakıp.. çıkıyordum... 
 
allah sizi inandırsın.. tuğrul paşanın hayalini gördüm.. 
halanın yanında ,arkası dönük oturuyor... elimi ağzıma kapattım..çığlık atmamak için.. 
 
kıpırdayamıyorum yerimden...  halanın saçlarını okşuyor... 
hala da... beni görmüyor ya.. mırıl mırıl.. konuşuyor onunla.. 
allahım aklımı koru... rüya mı görüyorum ben.. 
 
 
""tuğ---- geciktin.. sultanım... 
mu---- bir gecemi ayırdım onlara... ben yıllarca bekledim seni.. 
tuğ----- biliyorum... ne zaman kavuşacağız biz... 
mu---- daha değil... torunlarımı görmek istiyorum... 
tuğ---- peki.. 
mu---- ilk defa,bir başkasına seni anlattım .. 
tuğ---- herşeyi değildir ,umarım.. 
mu---- tabi ki.. değil.. 
tuğ---- güzeell.. adına laf gelmesin.. 
 
mu---- senin kocam olduğunu ,haykırmak istedim.. bir ara... 
babalarına iyice kinlenmesinler diye sustum... anlatmadığım ,öyle çok şey var  ki... 
 
tuğ--- iyi yapmışsın.. 
 
mu--- çiftlikten niye ,nasıl ayrılabildiniz.. diyecekler diye korktum.. paşam.. 
nasıl derdim,abim hamile olduğumu öğrenince.. beni  öldüresiye dövdü.. diye...
... keşke ölseymişim paşam...  çocuğum yookk.. sen yoksuun..
 
tuğ---- (omuzunu tuttu...)  gel öyleyse... 
mu---- hayır... 
tuğ---- gelll... 
mu---- zamanı gelince.. paşam.. git hadi... 
tuğ---- çokk güzelsin.. sultanım.. hala ilk gördüğüm gibisin.. 
mu----- (sesi titreyerek... ) siz de.. çok yakışıklısınız... 
 
tuğ---- muazzez ... 
mu----- yine mi.. soracaksın... paşam... yıllardır bıkmadın mı...
pekii,ben.. seni çok sevdim.. 
imam nikahlı .. 
karın olduğum için.. hiç pişmanlık duymadım... senden başka ,hiç erkek tanımadım.. 
o yavrularıma borcum var... biraz daha bekle beni.. sonra, sonsuza kadar seninim.. """""
 
 
tuna koluma dokununca.. ödüm koptu... 
elimle ağzımı kapamıştım ya.. homurdandım.. 
 
indirdi elimi... 
tu---- (kısık sesle.. )n'apıyorsun.. halamın odasını röntgenlediğinin ,farkında mısın... şaşırdın mı sen.. 
 
ir--- tunaaa.. o burada.. içeride.. vallahi gördüm.. konuşuyorlardı.. duyduumm.. 
 
tu---- kim.. ne duydun.. 
ir---- içeri bakk.. tuğrul paşa ,halanın yanındaa.. 
 
tu---- hıh.. bir o eksikti... buyursun.. dışarıda konuşalım...bekar bir bayanın odasında, gece gece 
ne işi varmış... 
ir---- dalga geç meee.. 
 
tuna yavaşça..itti kapıyı... hala,horul horul uyuyor... ışığı da ,yaktı.. 
 
tu---- evet,ne diyordun... görüyorsun madem.. yerini söyle.. kıstırayım şunu... 
kırayım ağzını burnunu... şeyy.. yapamam ki... hayalet ya...
 
ir---- bana çıldırmışım gibi bakma... gördüm diyorum... niye inanmıyorsun yaa.. 
 
tu---- etkilendiğin kesin canım... gel de..aşıkları yalnız bırakalım öyleyse.. nasılsa birisi hayalet..
zarar gelmez ondan... 
 
elimdeki pijama paketlerini, fırlattım üstüne... 
kıkırdayarak... kaçtı.. 
 
******
 
geniş balkonun ahşap korkuluğuna dayanmış... 
gecenin karanlığına bakıyor... yanına gittim... kimse yok.. 
 
sessizce.. yaslandım bende... 
tu---- üstümüzü değişelim de.. uyu.. korkarsan.. salondaki,divanda yatarım.. ben.. 
 
ir---- tunaa.. korkmam ben.. bilirsin.. yemin ederim gördüm ya... 
 
tu---- (bana döndü... ) burası ,bu akşam konuşulanlar... eski, yeni olaylar.. 
duyduklarını hazmetmen zaman alacaktır...  gördüğünü sanmışsındır.. 
yıllar geçse de... ben,halaa.. halamın o görüntüsünü ,zihnimden silebilmiş değilim... 
hiç kolay değil yani...
 
ir----................ peki tuna.. iyi geceler sana.. yanıma  gelmeye kalkma sakın.. tüfekle 
yatacağım.. söyleyim de..ama korktuğumdan değil... 
 alnının ortasından vurmayım seni.. sen abilerinle.. yat.. 
 
döndüm.. bana inanmadı ya.. hırsımdan kuduruyorum... 
iki adım atıp.. durdum...
 
ir---- biliyor musun... şu an.. bana inanmana çok ihtiyacım vardı.. normal olmadığının farkındayım..
halana sor.. bakalım...............
 
tu---- neyi.. 
ir---- hımm, vazgeçtim..  hala.. bilinmesini isteseydi.. gizlemezdi.. 
 
odama gitmeden.. pijamamı sabahlığımı aldım salondan.... 
tunanın fısıltıyla" iremmm.." demesini duymamazlıktan geldim... 
kapımı kilitler gibi yaptım.. 
 
üstümü değişmedim.. ya bir gören olursa.. dimi... 
 
tv yi açıp koltuğa oturdum... ayaklarımı da
uzattım.. tüfeği yanıma koydum da.. fişek almadım... 
yine de.. içinde var mı diye baktım... boş neyse ki... 
 
kısık sesle eşlik ediyorum.. şarkılara kliplere dalmışım.. 
dışarıdan ,erkeklerin sesi de gelmez oldu... yattılar herhalde... diyordum kii... 
 
kapı tıklatıldı.. 
 
ir--- kim o.. 
g---- benim.. iyimisin.. 
ir---- iyiyim gönül...
g---- bak.. istersen... seninle yatabilirim... 
ir---- gerek yok...  iyi geceler.. 
g---- peki, iyi geceler... tunayı çağırayım mı.. 
ir---- istemiyoruumm...
 
fısıldaşmalarını duyuyorum... tunayla.. 
g---- duydun dimi.. 
tu---- hımmm..  sağol gönül..
g---- burada mı bekleyeceksin.. sabaha kadar... 
tu---- yok..şu divanda, yatarım bende.. 
 
g---- niye tamam demedin,tuna.. gördüğünü sanması çok normal..
az önce bir at ve süvarisini ağaçların arasında gördüğüme... ben bile yemin edebilirim ...
söyleseydim,aynı senin gibi tepki verirdi eren de.. var yada yok.. 
neden kırdın karını.. birde dalga geçmişsin.. sana hiç yakışmadı.. bence.. 
 
tu---- hayalet diyince şaka yapıyor..  o ,benimle dalga geçiyor sandım.. 
inandığını anlayamadım ... neyse.. sen de yat hadi..
g---- tamam.. 

Hiç yorum yok: