Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

325.bölüm..

sıraya bıraktığı, kağıda adımı yazdım..
en üstte minicik bir yazı dikkatimi çekti ,
kurşun kalemle yazılmış..

''sorry''
silerken gülümsedim, buruk buruk..

başlayın,başarılar  denildiğinde..
dalgın dalgın soruları okumaya başladım..
 biliyorum da,içimden hiç cevap yazmak gelmiyor..
birer ikişer kelimeyle, yazdım birşeyler..
o da,boş vermemek adına..
 kağıda baktım..
  50 alır.. e bu da şanım olsun..
nazarlık niyetine..
kalkıp.. eşyalarımı aldım..
 on dakika olmuş daha.
götürüp tuna beyin masasına bırakacağım,
o da masaya dayanmış.

 yaklaştığımda.. .. şaşkınlıkla.. baktı elimdeki kağıdıma

sonra bakışlarını bana doğru kaldırdı..
ne yapıyorsun der gibi bakıyor..
 kısık sesle,
ir--- boş vermemi mi ,tercih ederdin..
çıkabilir miyim..
 tu--- (sinirli sinirli..) bu konu geleceğin..
 mantıklı olmanı ,tercih ederdim..
 ikinci şanslar ,her zaman olmaz..
tamamlamak istersen, koyma onu buraya....
istemiyorsan çık..

ne yazık ki,haklı.... gururun sırası değil... gidip,öndeki ilk sıraya oturdum....
jet gibi yazıyorum cevapları.. gözetmen yanıma geldi.. bakıyor.. yazdıklarıma..
bitirip .. gözetmene verdim ve çıktım..


 dışarıda yağmur başlamış.. tam bahar yağmuru..
nefis yağıyor..

 içime mis gibi,
toprak kokusunu çekip, ileride görülen tarlalara bakarak..
brandanın altında ,dolaştım..
ıslanmaktan çekindim açıkçası..

galip beyin dediklerinden sonra..
kendime dikkat etmeliyim.. hastalanmanın manası yok..
 çocukluğun sırası da ,değil artık..
büyüdün irem.. büyüdün.. anne olacaksın yakında...
 madem kendine karıştırmak istemiyorsun..
o halde.. fırsat verme..

kantine gidip oturdum sandalyeye..
kitabımı da açtım.. yarın için çalışıyorum..
kaptırmışım kendimi..

t--- oturabilir miyim bayan..

oturamazsın demek için kaldırdım başımı..
tuğrul abinin ıslanmış, gülümseyen yüzünü görünce... 
ir---- elbettee.. abiciğim.. buyur.. hoşgeldin.. 
kalkıp tokalaştım.. oturdu karşıma.. 
 
 ir--- nereden böyle.. ne içersin.. nasıl geldin, ıslanmışsın.. 
 
t---  ooo bir nefes al ya.. peşpeşe.. soruyorsun.. 
ir--- (güldüm..)pardon.. 
t--- çay içerim,çiftliğe geldik.. erenle.. baban getirdi sağolsun.. 
 
iki çay istedim.. bir de bisküi.. 
ir--- babamın haberi yoktu ki.. geldiğinizden... 
t--- tuna söylemiş.. bir saat önce.. 
senin neyin var.. 
tansiyonun düşmüş sanırım.. şimdi nasılsın.. 
 
ir--- bu ne hız ,inanamıyorum.. 
güvercin falan mı gönderdi onu da, bilmiyorum.. 
ama iyiyim abi.. arabamı alsaydın ya..ıslanmışsın.. 
yürüdün mü, çiftlikten... 
 
çayla büsküi geldi.. 
 
t--- özlemişim buraların bakirliğini.. 
toprağını, çamurunu.. yağmurunu.. yürürken fark etmeden buraya yaklaşmışım...
okulunuzu göreyim diye, geldim.. başka kimse yok..
 sınıftan mı atıldın ,öğrenci hanım.. 
 
ir--- (güldüm..) yok ,artık atılmıyorum..
 sınavdan çıktım.. tuna bey ,sınav yaptı da... 
 
t--- bey?bir kinaye söz konusu gibi.. 
 
ir-- yookk canıımmm.. muhatabım bir gelsin.. uygun şartlarda 
konuşulacaktır kendisiyle.. 
neyse.. hala ne yaptı.. rahatmıydınız..
 ..eren abilerde kalabilirler tabi..de.. gitmek zorundalarmış..
 bak sen,zorunlu değilsen.. gitme bir kaçgün daha.. 
 bizde kalabilirsin...
 
t--- (çayını bitirdi.. ) çok isterdim ama malesef 
şu an için işlerim var irem.. yaşantım..düzensizleşince.. 
işler de,etkileniyor..  doğal olarak.. 
rahattık,halam delirdi.. sevincinden.. 
uyuyorum sanıp... 
sabaha kadar.. benim başımda bekledi.. 
saçımı okşayıp ağladı..dua etti.. 
 
ir--- ayyy, canımmm.. ne çok özlemiş demek ki.. 
. abi, soramadım ufuğu niye getirmedin..
özledim bıcırığı.. 
 
ikinci çayı gelince teşekkür etti.. 
t--- evde değildim,irem.. özlemişsindir de.. 
bir günlüğüne çocuğu getirip,
götürmek zor olurdu zaten.. halam da sordu.. 
nerede oğlun diye.. ama .. 
 
içini çekti.. o anda öyle çaresizdi ki.. 
içim parçalandı... 
 
 
ir--- hımm.. haklısın tabi.. 
küçük çocuk, hasta  olabilir düşünemedim ben.. 
gönül halamda mı kaldı..
 
t--- evet, göndermedi halam. biz  gelirken ,
elinde kalmış.. 
üç beş eski resmi gösteriyordu ona.. 
bende ufuğun bir resmini verdim.. 
çokk mutlu oldu.. 
 
ir--- hiii,olmaz mııı.. iyi yapmışsın..
 (öğrenciler çıkmaya başlayınca... )
acıktın mı abi.. şimdi gelir tunada.. 
 
t--- hiç açlık hissetmiyorum ,irem..
 aklımı boşaltmaya çalışıyorum..
içi karmakarışık çünkü.. 
bak,buradaki evimi satmayı düşünüyorum haberin olsun..
 olmazsa kiraya ver.. sana güveniyorum bu konuda.. yerini biliyormusun.. 
 
ir---(güldüm.. ) biliyorum,tuna geçerken göstermişti.. derhal abiciğim.. anında görüntü yaparım..
paraya mı ihtiyacın var..yoksa.. tuna da verirde.. 
bak ben de,verebilirim.. 
kimsede bilmez hiç çekinme.. olur mu..
 
t--- (gülümsedi.. ) yok..sağol.. 
yıllarca aldıklarımızdan ayırıp ,biriktirebilseydim.. 
satmak zorunda da kalmazdım..orası bir gerçek ama.. 
ufuk geldiğinde ,kalabileceğimiz stüdyo daire alacağım..
param var da,burayı satarsam daha rahatlarım.. 
 
ir--- satmak için..istediğin,miktarı söyle bana.. 
t---( gülerek.. )tamamen sana bırakıyorum... 
ir--- (güldüm bende.. ) peki.. 
 
tuna etrafına bakınarak ,kantine girdi.. 
tuğrul abiyi görünce de... gülümseyerek yaklaştı..
tu--- vay vay kimlerde gelmiş.. hoşgeldin abi.. 
ayağa kalktık, tokalaştılar...
 
tu--- niye ıslaksın sen.. 
t---- hoşbulduk,yürüdüm.. 
dedim ,gelinle iki laf edelim..
seni çekiştiriyorduk...
 
bana bakarak..
tu--- ondan eminim ,canım.... 
 
kitaplarımı, çantamı aldım ..mırıldanarak... 
 
ir--- hıı, hep yaptığım birşeydir zaten... gidelim mi.. 
tu--- tabii,hanımefendi buyrun... 
 
t--- rica ederim.. kendinize gelin.. 
havaalanı yakın ..hemen giderim...bak..
 didişenler çok..siz eksik kalın.. 
 
abimin koluna girdim... 
ir--- abii, okul sınırlarından çıkınca ..
normale dönüyoruz merak etme... 
hem uçak yok.. gidemezsin.. blöf yapma.. 
yutmayız.. 
tu-- t-- hah hah hah... 
 
arabanın yanına geldiğimizde.. 
cansuya haber vermediğim ,aklıma geldi.. 
abim arkaya oturunca... 
 
ir--- ben iki dakika sonra dönerim,birşey unuttum.. 

Hiç yorum yok: