Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

323.bölüm..

indik arabadan... kitaplarımı alarak oyalandım biraz..
tuna önden gitti..

saliha hoca hemen fark etti tabi.. yanıma yaklaştı... meraklı mı, iyi niyetli mi bilmiyorum..

s---- günaydın..
ir---- size de hocam..
s---- ne oldu.. kavga mı ettiniz..
ir---- (içimi çekip ) boşverin..
s---- tuh tuuhh.. hiç ummazdım.. doğrusu..

yürümeye başladık...

s---- erkek milleti değil mi.. hepsi aynı,hep pof poflanmak istiyorlar...
ir----....................

s---- biz hiç yorulmayız,isteklerimiz yoktur.. onlara uymak zorundayız.. sanki..
birazda onlar uyumlu olsalar ama olmaazz...
neymiş efendim.. ben onu yalnız bırakmışım yemekte... dersim vardı diyorum..
planlanan saatte gidilmemiş ki..
istifa mı edeceğim yani.. gece bara gidebilirmişim.. oraya da
gitmemişim.. 18 yaşındayım sanıyor herhalde... yorgun olabileceğim aklına gelmiyor..


ir----.................................kimden bahsediyorsunuz hocam...

s---- galipteenn.. yani galip beyden...
ir---- üzüldüm..
s---- bende..

merdivenleri çıktık... ben sınıfa girdim...
saliha hoca.. öğretmenler odasına gidiyor..  merdiveni çıkmaya... devam etti...

ay onun adına üzüldüm, iyi mi.. bir kadın olarak haklı buldum..

tunaya birşeyler söylemese bari.. yada ters  de davrana bilir..

cansuyla, tülay oturmuşlar konuşuyorlar...

ir---- günaydınn.. kalkma tülay.. konuşun siz..
tü--- günaydın irem...  öylesine konuşuyorduk.. gel otur yerine...
ir---- peki..

o kalkınca oturdum yerime...

ca---- irem sınava çalıştın mı...
ir---- (kısık sesle.. )sen çalışmışsın sanırım.. hırs mı yaptın ne..
ca--- e biraz öyle gibi.. yanımda okul birincisi oturuyor... sıfır alırsam,ayıp olmaz mı..

ir---- (gülümsedim..). ne sınavı dersem,hayal kırıklığına uğratırmıyım seni..
ca---- hah hah hah...

ir---- cansuuu.. gülme söyle hadi..
ca---  grammer sınavı...

ir---- hiii, tunanın dersi mi vardıı... konu ne konu...
ca--- ooooo... (açtı kitabı.. konuyu gösterdi... ) işte burası...

ir---- offff cansuu.. ödümü kopardın.. biliyorum o konuyu..

biraz anlattım ona da... saliha hoca derse girince sustuk...

ama saliha hocaya benden ayrıldıktan sonra.. birşey olmuş... kendinde değil gibi..
ayakları yere basmıyor sanki..

gülüyor devamlı.. hatta bana bakıp göz kırptı...hayırdır inşallah...
gözlerime inanamadım..

konuyu anlattı ,sonra..
s---- serbestsiniz .. gençler.. dedi ve çıktı sınıftan...

uğultu oldu ..herkes konuşmaya başladı tabi.. tahminler yapılıyor saliha hoca hakkında...
çok acımasızlar yaa...

---- başına saksı düşmüş herhalde...
----- yok yok... galip bey tutmuştur.. saksıyı..
----- bence kadın olduğunun farkına vardı... acaba kim sayesinde...

gülüşmeler olunca dayanamadım...

ir---- arkadaşlar.. büyük çoğunluğumuz öğretmen olacağız..
sizin hakkınızda  da,bu tarz konuşulsa hoşunuza gidermiydi..

sessizlik oldu...
birer ikişer sınıftan çıktık.. daha kimse yok kantinde...
birer çay aldık... grammer çalışıyoruz...

kalbim  sıkıştı sanki.. hani böyle nedensiz bir sıkıntınız olur ya.. öyle işte...
huzursuz oldum.. nefes almalıyım....

ir----( fısıldadım.. ) cansu.. bahçeye çıkıyorum biraz.. gelme.. karşıda olacağım..
ca---- ne oldu..
ir---- bilmiyorum..
ca---- tam orada dur ama...

tamam diyip çıktım kapıdan...derin derin nefesler alarak..
 yemyeşil çimlerin üstünde yürüdüm biraz.. kendimi dinlemem ama..
kalbim çok hızlı , nabzım çok yavaş atıyor...
ne oldu ki.. şimdi..

babamdan biliyorum ,tansiyonunu ölçerdim hep...
revire gideyim bari..

bana bakan,cansuya elimle işaret ettim reviri...
koştu geldi...
koluma girdi.. yürüyüp.. alt kattaki  bölüme girdik...

hemşire ve doktor var.. küçücük iki odadalar zaten...

h---- buyrun..şikayetiniz nedir..
ir---- tansiyonumu ölçtürmek istiyorum...

sandalyeyi gösterip.. "tabi "dedi..

ölçmek için.. uğraştı biraz...  sonra.. doktora doğru döndü...
h--- ben nabız alamadım.. efendim..
ir---- (gülerek.. ) yoksa ben ,öldüm müüü..

genç doktor kalktı masasından...
kulaklığı takarken...

d---- yok yok.. hiç konuşan ölü görmedim..

gözkapağımı kaldırarak ,gözüme baktı...

d--- tepkilerinde yerinde.. şimdi ölçelim..

sustum..
endişeyle ölçüp ,çıkardı aleti.. parmağımdaki yüzüğü gösterip...

d---- hamile olabilir misin...
ir---- evet.. bebek bekliyorum..

derin bir nefes aldı...
d---- niye daha önce sormadım ki.. hastaneye sevk edeyim ,diyordum bende...
tansiyonun düşmüş.. ayaklarınız yukarıda,yatmanızı tavsiye ediyorum.. biraz uzanın içeride..  meyve suyu da ,içersen.. kendine gelirsin..

ca--- telefonunuzu, kullanabilir miyim..
ir---- cansuu.. arama.. yukarı çıkabilirim..

d----  nereyi arayacaktınız.. buyrun..
ir---- cansu arkadaşım.. eşimi çağırmak istedi ama gerek yok..

ca--- öyleyse.. ben meyve suyu alayım sana.. önce yatırayım da...
ir---- sağol.. haber verme bak..

beni sedyeye yatırdılar ,hemşireyle beraber... ayağımın altına destek koydu hemşire hanım..
cansu kardeş gibi.. samimiyetle eğildi ..kulağıma..

ca--- iyisin değil mi..
ir---- (gülümsedim...) evet canım...
ca---- iki dakika sonra buradayım..
ir---- tamaamm.. doktordan bir kağıt falan al.. ders için..
ca--- alırım..

beni yalnız bıraktılar...
kulaklarım çınlıyor.. kim anıyor acaba.. gözlerimi kapatıp.. kendimi teskin ediyorum iyiyim diye..
böyle bulutların üstünde ,uçuyormuş gibiyim..

on beş dakika kadar sonra.. tanıdık bir el, elimi tuttu..
araladım gözümü...

tu---- canımm.. ne oldu sana.. niye buradasın.
ir---- (gülerek kırpıştırdım gözlerimi.. ) fantazi yapıyordum..

tu---- (dudağını ısırarak.. ). iremm.. sen var yaa.. ne uslanmaz bişi oldun..
oturabilir misin..

ir---- evettt.. nereyee..
tu---- allahım sabır ver..

elini tutarak.. oturdum.. sırtıma destek oldu o da..
meyve suyunu verdi.. içtim biraz...

ir---- bu cansu, hiç beni dinlemiyor ha.. dersine gitsene sen...
tu--- (çenemin altından tuttu... ) nasılsın..şimdi..

ir----  iyiyim tunam.. hadi gidelim..
tu--- doktor, bir daha tansiyonuna bakacakmış..
ir---- iyi.. baksın..

odadan çıktık...
ir---- doktor bey.. muhtacım size.. lütfen iyisin diyin..
d---- (gülümseyerek...) iyisiniz.. ama emin olalım..oturun lütfen..

ölçüp çıkartırken aleti...
d---- evet,normale dönmüş.. ama doktorunuza söyleyin.. bu durumu..
ir---- tamam.. sağolun.. ilginiz için.. gidebilirim dimi..

d---- rica ederim.. gidebilirsiniz.. tabi.. size bir diyet proğramı önerecektir.. lütfen uygulayın..
havalar sıcaklaşıyor... vücuttaki tuz oranı dengelenmeli.. bol sıvı alın..

tuna da teşekkür etti.. çıktık revirden...
bahçe kalabalık..öğrenciler var... tuna elimi tutuyor hala...


ir--- tunam... bıraksana elimi..
tu--- geel..
ir---- hıı.. hava atacaksın..
tu----( gülerek... )yürüüü..
ir---- tamam tamam.. yürüdüm..

tu--- aferrinn.. merdiveni yavaş çıksana .. acele etme..
ir---- amfiye gitseydik ya... sınav için..

tu---- bundan sonraki ders o.. sen odamda oturacaksın..
ir---- tunaa.. sınıfa gireyim.. tek başına kurarım ben...  hem iyi demedi mi doktor..

tu---- mustafa beyden,öğlenden sonrası için izin al.. doktor da bunu verdi..
ir---- (aldım kağıdı.. ) niye dinlemiyorsun beni.. doktor ,bilmediğim birşey mi söyledi sana..
tu---- yoo..

mustafa beyin kapısını tıklattı...
ben itiraz ediyorum hala..

fısıldayarak..
ir---- almayacağım işte, almayacağım..

tu--- iremim,lütfen.. üzme beni..

ir----...................... (başımı eğdim) peki..
gülümseyip.. kapıyı açtı...

ben girdim...
 ir---- mustafa bey.. merhaba...

*************

Hiç yorum yok: