Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

322.bölüm..

kapıyı açtım, içeri giriyordum ki..
çok hoş bir genç kız yukarı çıkıyor ,merdivenden..
gülümseyerek selam verdi.. bende ona güldüm..

ir---- merhaba.. ben irem.. sen fevzi beyin kızı mısın..
---- evet.. adım bilge.. memnun oldum..
ir--- bende bilgeciğim.. annene babana selamlarımı ilet lütfen..
---- tabi söylerim.. iyi akşamlar..
ir---- sana da..

örttüm kapıyı...

ışıkları yaktım.. pencereleri de açtım.. havasız kalmış..
mutfak balkonuna çıkıp... yaslandım, bakıyorum..aşağıya...

tuna elinde poşet.. fevzi bey ve oya hanımla ... konuşarak geliyorlar ..
yürüyüşe gitmişler sanırım..

neyse kapıyı açtım.. bekliyorum..
asansör durdu.. üçü de indiler..
selamlaştık..

o---- ne zaman taşınıyorsunuz,irem hanım..
ir---- inşallah en kısa zamanda ,oya hanım..

f---- maruf beyin eşyaları  geldi  de.. siz  hala yoksunuz..
tu--- oturduğumuz ev var diye, acele etmedik.. fevzi bey.. okuldan fırsatta olmadı aslında..

f----- haklısınız.. iyi akşamlar, görüşürüz..
tu---- görüşürüz..

oya hanımla ,fevzi bey merdivenleri çıkarken... tuna da içeri girdi...
hoşgeldin diyip.. öptüm.. yanağını..

tu---- hoşbuldum.. minderim hazır mı..
ir---- (gülümsedim..) hemen koyarım beey.. hangi balkon olsun..
tu---- salonun balkonu olsun... orası gömme balkon ya... rahat ederiz..

çok almış bira ve kolayı...
onları buzdolabına koydu... ışıkları kapatıp..
balkona çıktık... serin serin esiyor..
minderleri.. kuytuya koydum...

yan yana oturduk..balkonun ön kısmı renkli cam.. karşımızda da apartman yok..
görünmeyiz yani...
tuna birasını .. bende kolamı açtım..
çerez almış birde.. onu da ortaya koydum..

tu--- evimize.. ve geleceğe..
ir--- sana,bana ve tombişe..

çerez de verdim ağzına..
kolunu omuzuma atıp.. başını başıma dayadı.. konuşmadan durduk bir süre...

tu--- yarın okula erken gidelim...ben havaalanına gidip dönerim.. bilet ayarlamam lazım..
ir---- olur..
tu---- halama bırakırım onları.. akşam da.. çiftliğe götürürüz..
ir---- tamam..

doğruldu...
tu--- ya iyi değilsin yada beni dinlemiyorsun... itiraz etmedin de...

ir--- edeyim istersen.. ikimiz ayrı ayrı  gideriz..
sen onları halaya götürürken.. ben okula gelirim... ilk dersin boş.. biraz zaman geçirirsin.. onlarla..
babama söyleriz.. bileti ayarlayıp onları alır.. çiftliğe getirir..
nasıl...

tu---- dinlemişsin pardon..

ir---- ben,çiftlikte değil de..  evimde ağırlamak isterdim.. abimleri.. keşke hafta sonu gelselerdi..
tu---- birgün ,o da olur.. inşallah.. halamın.. içi rahatlasın..
kaç yıldır,görüşmemişler..

ir---- tuğrul abi için ,biraz suçluluk hissediyorum.. gözünün açılmasına neden oldum.. gibi..
o an.. o öfkeyle.. doğru yapıyormuşum gibi gelmişti.. hiç karışmasaydım keşke..

tu--- keşke ama şartlar zorlamış seni de... tavşanlar, kediler.. koşturuyormuş.. bizim yalıda...

ir---- (güldüm.. ) birde keçi gibi inat ,dediler sana... sonraa.. kuzu oldun..
son durumun ne ,sıradakini merak ediyorum...

tu---- senin yanında ,kuzuluğu kabul ederim.. diğerlerini boşver..
ir---- (elini tuttum.. ) burada mı kalacağız.. kuzum..

tu----(gülerek..) meee mee me meeeee.. ne dedim ,bil bakalım..
ir----- eve gidelim,abim arayacak ... dedin..

tu---- hah hah hah... tam isabet.. ama sen dediğini yapmadın..
ir---- ne.. neyi..
tu---- yanımda oturuyorsun hala..
ir---- hıı.. yerimi değiştirirsem, gidemeyiz bence..
tu---- geelll..aşkım gell..  giderizz.. nasılsa..

kucağına alıp.. bebek tutar gibi.. koluna yatırdı beni..

tu--- irem, neval hanıma ne zaman gideceksin..
ir---- niye sordun.. ilacın bitince tahlil yaptırıp ,öyle gel demişti.. cumartesi gideceğim..

tu--- sorularım var da.. beraber gidelim..

ir---- biz kadın kadına paylaşıyoruz da.. sen varken.. ben rahat olamıyorum..
tu---rahatlamıştın hani.. şimdi,niye geriliyorsun ki..

ir--- acil bir durumu kast etmiyorum.. seçme imkanın varken..
 benim, erkek bir kadın doğumcuya gitmemi istermiydin ...tuna..

tu---- ...............
ir---- ben doktora senin yanında.... bizi ,
anlatsam rahatsız olmazmıydın peki...

tu----...................

ir--- bu konuyu kapatmayı teklif ediyorum.. yoksa sinirleneceğim.. aynı şeyden bahsediyorsak..
neyi tartışıyoruz ki ..daha... . ben doğuma gidene kadar ,
ne soracaksan, telefonla sor.. yada bensiz git..  gelmeni istemiyorum.. işte o kadar..

tu---- ....................................
ir----...............................

tuna bana bakıyor sadece.. saçlarımı okşuyor da... ne düşündüğünü anlayamıyorum..
gözlerimi kapatıp,göğsüne sokuldum iyice... sakin sakin nefes alışını ve kokusunu duyuyorum.

aşağıdan sesler gelince.. dikkat kesildim.. eren abinin sesini duydum ...sanki..

doğruldum ..
tu---- ne oldu..
ir---- susss..

ayağa kalkıp ,balkondan eğildim... eveett.. onlar..

döndüm tunaya..işaret ettim gel diye...
kalktı hemen...
gösterdim... aşağıdakileri...

maruf arabanın ,kapısını örttü..
diğerlerine,işaret ediyor burası diye...

er---- tuğrull..  burasıymış.. lan ben içmedim ki.. burası değil, tunanın evi.. bu maruf kandırıyor bizi..

t---- ev eve benzer... hatırlayamıyorum ben.. nereye geldik biz...
bu bulvarın adı neydi ya... benim eve gidelim hadi..

tu---- beyler ,birisini mi aradınız...

er---- (başını kaldırdı..). tunaaa..
tu----  bildin.. gelin hadi..

ortalığı topladık...hemen..
 kapıyı açtı.. tuna...
maruf merdivenden çıkıyor...

tu---- hoşgeldin maruf..

m---- hoşbulduk tuna.. merhaba irem.. abini ikna edemedim..ev konusunda...  işte geldiler...
tu---- burasını,daha bilmiyorlardı onlar..

bir valiz erende,bir valiz zübeydede...
çıktılar asansörden...

er---- neredesiniz lan.. arıyorum arıyorum.. yoksunuz...
tu---- buyrun.. boş evimize..

hepsiyle tokalaştık sarıldık..
zübeyde,gönül .. eren tuğrul ..maruf.. içeri girdiler...

er---- hayırlı olsuunn..
ir---- sağol abi..

t-----nereye oturuyorsunuz siz....
tu---- yereee..

maruf salona girip..oturuverdi , parkenin üstüne...
gülerek... diğerleri de oturdular...

tu---- soğuk ne içersiniz... bira  ve kolamız var...
er---- bira..
t---- bira..

zübeydeye sordum.. bira dedi..
g---- kola..
tu---- maruf da bira içer...

 biz konuşuyoruz..
tuğrul abi.. üzgün üzgün bakıyor bana... abi ne oldu diyorum... yok bişi diyor...
iki kere daha yakaldım..bakarken.. cevaplar yine aynı...

tuna ,buzdolabından getirdi.. içecekleri..ikram edip yanıma oturdu...

tu---- eee anlatın bakalım..

er---- sizle konuştuktan sonra, marufu ziyaret ettik.. hazırlanmışlar.. ayrılıyorlarmış otelden...
durumu anlatınca... derhal dedi..
tuğrulu buldum... yarım saat önce geldik Adanaya..
haber vermek için yine aradım,yoktunuz..
maruf bırakmıyor..bizi..  kaybolacağız sanki.. tuğrulun evine
gideriz diyoruz.. anlamıyor ki..  işte durum bu..

ir---- ne iyi oldu.. gelmeniz.. yorgunsanız.. gidelim, hemen evimize..

g---- iremciğim.. bu geliş.. hala için ya.. ona gidelim diyoruz.. madem çok arzu etmiş ..
bizi.. görmeyi.. özlem gidersin..

t---- beni götürmeyin.. yarın gelirim..

er--- tuğrul sesini çıkarma.. git yüzünü yıka, ayık.. yoksa ben ayıktıracağım seni..

z---- yukarı ..bize çıkalım,irem..

ir---- zübeydeciğim.. halaya gitmek istiyorlarmış...başka zaman otururuz.. getirmişsiniz  ya,sağolun..
siz bize buyrun..
z---- sağol, eşyalarımız bile görmedik daha..

ma--- yarın sabah erkenden gideceğiz.. izin isteyelim öyleyse..
biz çok sevdik onları,ağırladınız ..hepiniz sağolun...
dubaiye davet ediyorum hepinizi.. buyursunlar..gelsinler..

aktardım.. dediklerini..
kalkıp vedalaştık.. teşekkür ettik.. karşılıklı...
onlar yukarı çıkarlarken...

tu---- götüreyim mi sizi.. yerimiz müsait, bizde mi kalmak istersiniz.. karar verin..
er--- götür tuna.. içime dert oldu.. dedikleri..

tu---- peki.. buyrun öyleyse... irem gelecekmisin sende..
ir---- gelmeyim..tuna, yarın görüşeceğiz nasılsa...

öptüm gönülü, eren abiyi..
tuğrul abi.. banyoda yüzünü yıkayıp.. geldi.. gülüyor...
..
er---- hıh.. ayıkmış..
t---- ayıktım ben.. zaten..
lan tuna.. hasat kalkmadı ya.. paranın  kalmadığını  sandım,ben ondan  üzülmüştüm..

tu---- eşyamız yok diye mi..öyle sandın..

t---- eveett.. kuru yerde oturuyorlar dedim ,kendi kendime...

tu---- endişelenme.. paramız var, allaha şükür.. irem ,eşya istemedi..
gerekeni kendisi alacakmış..

t---- irem ne alemsin.. hırslısın,elin adamına .. bedelinin,üç katına yalı sattın..
paran var.. mobilya almıyorsun.. bu ne tezatlıktır..

ir--- (güldüm..) abim,koltuk dediğin nedir ki.. ev bize özel olmalı.. bizi yansıtmalı.. gerekeni alacağım sadece.. acele etmiyoruz onun için.. oturmak için.. daha güzel yerler varken.. dimi.. yani,parke bile olabilir.. .


tuğrul abi.. vedalaşmak için,sarıldı bana...

mırıldanıyor..
t---- hayran oldum ,gözünün tokluğuna... tuna çookk şanslı.. ama sende şanslısın ha..
ir---- hiç şüphesiz.. öyleyim abiciğim...

t---- dilerim ,sevginiz .. şansınız .. daim olsun..
ir---- amiinn..

tu---- şişş,üç dakika oldu.. bırak karımı..
t---- (gülerek..) kes lan.. süre mi tutuyorsun..

sarmaş dolaş...şakalaşarak..  merdivenlerden indiler ,tunayla.. tuğrul abi..

gönülle eren.. asansörü tercih ettiler...

***************

boş kutuları poşete doldurup..bağladım ağzını.. .. balkon kapılarını ve ışıkları kapattım...
duşumu aldıktan sonra.. askılı geceliğimi giyip...
uzandım yatağa...
pikeye sarıldım.. uyumaya çalışıyorum ama cık olmuyor.. kalktım artık..
banyoda saçlarımı taradım.. yüzüme boynuma.. kollarıma krem sürdüm.. yedirdim iyice..
saçımı tepeden gevşek olarak ördüm..

ellerimi başımın altında birleştirerek tekrar yatmıştım ki..  kapı açıldı..

kısık sesle.. irem dedi tuna...

odaya geldiğinde..
ir---- geciktin.. tunam..

üstünü çıkarırken...

tu---- ah irem.. bir kavuşmaları vardı ki.. bırakıp gelemedim..
yılların ayrılığını ,özlemini hiç böyle hissetmemiştim... halam uçtu uçtu...
eren bile çok heyecanlıydı... zili çaldım.. dur dedi.. alıştırmadan ,geldik.. kadına ya ,birşey olursa
gönül beni tanımıyor.. ani heyecanlanmaz.. ben gireyim önce dedi..girdi...
on dakika sonra.. halam inletti bahçeyi... nasıl bağırıyor.. erennn, tuğrullll ..tunaa diye...

ir----(gülümsedim... )kavuşmalarının  çok güzel olduğunu ,tahmin edebiliyorum...
yalnız bundan böyle..
daha çok özleyecek... hala çağırdıkça... abinler sık sık gelecekler.. elleri mahkum...

elini yüzünü yıkayıp.. banyodan çıktı..
tu---- herhalde öyle olacak..

ir---- (kaşlarımı kaldırıp.. ) sennn,her geldiklerinde.. benii ,bekletecek misin böyle...

tu----( gülerek yattı yanıma... )cık ,olur mu canım.. bekletirmiyim hiç...şimdi afettiririm kendimi..

*********
 sabah.. biraz zor ayıktım..
giyinip.. diğer eve gittik... erkenden..

üstümüzü değiştirdik... kitaplarımı aldım...
tuna da.. tost yaptı ,meyve suyu sıktı... bize...

arabada giderken.. yedik,içtik...
okula geldiğimizde.. daha onbeş dakika vardı.. ders başlamasına...

beni deli eden,saçımı  da ördüm.. nihayet..

ir---- tunaa,ben otursam burada..

tu---- (gülümsedi .). aşkım.. uyursun,ayıp olur..

 aynadan saliha hocanın.. çok düşünceli olarak geldiğini görünce...

ir---- tuna.. iyi dersler sana.. inelim hadi..
tu---- sana da.. ama nasıl ayıktın birden...

ir---- nazar değer diye , korktum.. herkesin gözü üstümüzde... hadi ,ayrı ayrı girelim içeriye...

tu---- (aynadan baktı o da...)  saliha hoca için diyorsan... galip beyin teklifini, reddetmiş..
o yüzden..düşünceli,olması çok normal yani...

ir---- yaaa.. üzüldüm bak.. ama kimin adına olduğuna ,emin değilim...


************

Hiç yorum yok: