Translate

18 Şubat 2012 Cumartesi

321.bölüm..

ayşe açtı konuşuyor...

a--- buyrun..  ...............burada efendim, kim arıyor diyeyim... ............... bir dakika, eren bey..
haber vereyim...

ayşe telefonu balkona getirdi...
a----- muazzez hanım, eren bey sizinle konuşmak istiyor....

halanın solgun yüzü ,aydınlandı birden... gülümserken.. tüm şevkati okunuyordu yüzünden..
titreyen parmaklarıyla ,ahizeyi kulağına götürdü...

m----ereniimm.. oğlumm..
...............
 nasıl olayım işte, emaneti gezdiriyorum..
asıl siz nasılsınız.. allah mesut etsin.. torunum olacakmış.. çookk sevindim,çookk......................... ....................tunam,söyledi.. geliverseydiniz ya.. gözüm kapanmadan görseydim sizi de.. .............................................................................................................................
gelinime yakışmıştır.. güle güle kullansın... ................. ikinizi de.. tuğrulla ufuğu da öpüyorum..
selam söyle yavrum.. bekliyorum bak... gecikirsen... çok geç olabilir...
......................................................................
.......................................................................
................................................................................
...................................................................................................
gözünden akan yaşları sildi eliyle...

m---- seni  yıllardır görmüyorum.. sitemse sitem..
.. gelseydin ya, kovacakmıydım sanki.. sizde emanetsiniz,bana..
bak ant veriyorum..
madem,alamanyaya gitmemişsiniz daha... yarın buraya geliyorsunuz... bir saatlik de olsa..
 görmek istiyorum sizi...
(gülerek... )
aferriiinnn..işte böyle söz dinleyin..
tuna.. mı.. tunam, gelinim buradalar şimdi.. görüşürüz... veriyorum. hadi...

tunaya uzattı telefonu...
m---- abin istiyor seni..

alıp aramızda tuttu....gülüyor ama..

tu---- buyrun eren bey.. fırçayı yedin bakıyorum..
er--- konuşma lan.. sağlığı nasıl halamın..

tu---- kendi diyişiyle ,bir ayağı çukurda.. bana göre.. gayet iyi..
ereen..  halam ,bana çok kötü bakıyor..
aramızı bozmasana.. gel diyor, gel..
ne üzüyorsun kadını..

er---  gönüllll... Adanaya gidiyoruz..
tu---- işte bu kadar... daa.. nasıl geleceksiniz.. uçak var mı..ki..

er----  alım satım işi uzadı...maruflar da sabaha gideceklerdi.. konuşayım da...
olmazsa, onlarla gelip.. salı günü döneriz..

tu---- tamam.. marufla nasıl anlaşıyorsunuz.. tercüman mı var..
(hala koşturarak içeri girdi.. bastonu falan almadan hemde... )
eren,tuğrulla ufuğu da getir.. halam çok özlemiş..

er--- tuğrulu bulursam, söylerim.. siz gittiğinizden bu yana .. eve de.. gitmiyormuş..
marufla bile anlaşıyoruz da.. tuğrula laf dinletemiyorum.. sıkı bir dayak istiyor bence..

tu---- (sinirle güldü..)  sen getir, burada önce içirip.. sonra dövelim..
kesinleşince ara .. sabah ,havaalanından alırım sizi..

er---- ararım.. selam söyle..ireme..
tu-----as. sende gönüle selam söyle..
er--- as.. bu sefer reklam almadın araya..

tuna bana baktı, gülerek..
tu---- aloo aloo.. sesin gelmiyor abi.. kapatıyorum.. görüşürüz..
er---- hah hah hah....

ahizeyi bıraktı yerine..

kısık sesle..
tu---- hazır halam yokken.. kaçalım hadi..
ir---- nereye..
tu---- gece yarım bıraktığımız..

mu---- tunaa, geliyorlar değil mi..
tu---- kesinleşince ,beni arayacak hala.. bende dönüş bileti ayırtacağım.. biz kalkıyoruz.. tamam mı..

mu----- .............. otur oturduğun yere.. yemek yiyeceğiz.. sen iyisin de.. kızım zayıflamış..
ir---- ne diyorsun hala.. ne zayıflaması...

tu---- tamamm.. sen bilirsin.. eren,beni evden arayacaktı da.. acelem ondandı..
ben karışmam, sorumlu sensin...
erene sitem etmezsin artık.. eeee,çok acıktım.. ne yiyeceğiz...

mu----  ayşeee ..  yemekleri kutuya koy..

**********

arabaya bindiğimiz de..ikimizde.. kıs kıs gülüyorduk... halanın görüş alanından çıkınca..

tu---- eveett.. gönüllü olarak ,gönderdi bizi.. bu da sonradan kullanılacak ,bir malzeme..
ir---- öyle deme yaa..

tu---- niyee.. ereni duyunca ,tunayı gönderdi.. yalan mı.. halam çok işini bilir..ne yamandır oo...
.. beni kontrol altında
tutmak ,yanına getirtmek için... her akşam,başka bir numarayla ...  duygu sömürüsü yapardı..
bende yutmuş gibi.. davranırdım.. şimdi sıra bende..

ir---- (güldüm.. ) ne yapsın kadın.. ya yiğenini kaparlarsa..dimi..  uyanık olmak lazım..

tu---- heh heh heh... kapan kaptı, fark etti mi.. engel olabildi  mi...yookk..

ir---- saat beş olmuş.. ne çabuk geçti zaman..
tu---- kum akıyor....

ir---- tunaa.. halanın yemeklerini göl kıyısında yiyelim mii..
tu---- olurr.. yiyelim..

baraj yolundan.. göl kıyısına doğru döndük...

epeyce ilerledikten sonra..  boş bir alanda..
durdurdu arabayı...

tu---- iyi mi burası..
ir---- iyi iyi..
arkadan aldım.. kutuları.. 

inip .. arabanın arka kaputunun üstüne koydum.. göl manzarasına bakarak...  yedik..
topluyordum tam...


bir araba yaklaşıyor bize..
içinde iki erkek var.. şöföre baktım hemen... evet bu ziya... o da gördü.. bizi..
kırk yıl düşünsem.. tezat iki insanı ..yanyana ,göreceğim aklıma gelmezdi..
yanında oturan kişi kim ,biliyormusunuz.. ergün abi..

ir---- vay vayy.. gelenlere bak sen...
tu---- gördümm..
ir---- bu ne şimdi.. ikisi ne alaka..
tu--- hüküm verme ,hemen.. anlarız..

durdular yanımızda... inince tokalaştık..

z---- merhabaa.. Adana küçük yer.. karşılaşılıyor.. böyle..
tu---- merhaba.. evet de, yanınızda.. ergünü görünce şaşırdık..

er--- nasılsınız tuna...irem..
ir---- iyiyiz abi.. nereye böyle..

z---- (gülerek) ergün bana çevreyi gezdiriyordu.. iki bekar.. piyasa yapıyorduk..
ergünün tecrübelerinden faydalanıyordum yani..

er--- ziya çok şakacı.. arabanın frenlerinde,bir sorun varmış da..
arkadaşımın dükkanına gidiyoruz.. kestirmeden götüreyim ,demiştim..

z---- ne açıklama yapıyorsun.. ergün.. irem hanımın yada tuna beyin kız kardeşleri var da..
benim bilmediğim ,bir durumun varsa.. bilemem tabi..

er---- (gülerek..) yok öyle birşey..
z-----  bekar değilmiyiz.. hesap verecek kimsemiz de yok.. ee daha ne..

ir---- biz kuzenler ,birbirimize .. her konuda olmasa da,hesap veririz.. ziya bey.. dimi abi..
er--- hımm..
ir---- bir ara konuşalım diyorum.. heem,yarın maruf geliyor.. yine..

er---- olur konuşalım da.. bu sefer tuna var.. ben karışmam..
tu--- sağol ergün.. iremle gitmişsin..

er---- ne demek tuna.. bacımı,yalnız gönderirmiyim hiç..
tu---- gözüm arkada kalmaz.. artık.. duyduk ki.. askere  gidecekmişsin,ne zaman ..nereye  gidiyorsun..

z---- sen gitmedin mi daha.. ergün.. bu yaşta,18 ay geçer mi .. vah vah..

er----  ziya..  okuyunca.. böyle oldu.. son kararnameyle, iki ay içinde..
askerliğimi yapıp ,geleceğim kısmetse..hem 18 ay da yapabilirdim.. koymazdı...
biran önce hayata atılmak için..bir fırsat bu sadece...
ağustos ayında ,Antalyaya gidiyorum tuna...

tu---- iyii sevindim.. hayırlısı olsun..
z---- kampa gider gibi.. iki ayda bitecek ha... ohh valla.. şanslısın..

ir---- dönünce.. öğretmenlik ,ataman da yapılır.. belki burada olursun..
zuhal de.. okulu kazanırsa ,gelecek yıl balcalıya..  hep beraber,gideriz inşallah..

z---- zuhal kim...

er---çokk zor.. da.. kısmet tabi..
ir---- olmaz olmazmış.. abim..

z---- zuhal kim.. söylesenize..
tu---- üniversite sınavına girecek ,bir kızımız.. tanımazsınız yani...

z---- mutlaka öyledir de.. bir an...
neyse.. karşılaştığımıza sevindim.. gidelim mi ergün..

atıldım..
ir---- bir dakika.. ziya bey.. bir an dediniz.. ne oldu ki..

z---- (gülerek.. ) hiçç .. tuhaf bir yakınlık hissettim..irem hanım...
nasıl demeyin,bilmiyorum.. açıklaması yok..

ben içimden çığlıklar atıyorum tabi.. yüzüm de ,gülüyormuş meğerse...
er--- . hoşçakalın..
tu---- güle güle.. 
z---- irem hanıma birşey oldu..

tuna gülerek.. baktı bana...
tu---- yok yok.. gayet iyi..  

*********

onlar gittikten sonra..
 eve gelene kadar.. bıcırdadım durdum.. çeşitli senaryolar üretiyorum ..tabi..
ziya ve zuhal hakkında..

tuna da gülerek dinledi beni..
arabayı park ederken..
tu--- şimdi ,hayalden gerçeğe dönsen diyorum.. ne içersin..
ir---- çok ani oldu ya... kola içerim..

anahtarı verdi bana..

tu--- sen çık.. bende bakkaldan, alıp geliyorum..
ir--- evden ,iki de sandalye alsaydık keşke.. yatakta mı içeceğiz.. kolaları...

tu--- olabilirdi de.. balkonda mindere otururum ben.. e senin yerin de, belli..
sorun göremiyorum..iremim..

ir---- haklısın.. düşünemedim.. .. benim ki de.. laf yani.. tunam varken..
tu---- hah hah hah...

Hiç yorum yok: