Translate

17 Şubat 2012 Cuma

312.bölüm..

uçaktan ..inip... terminalden geçtik...
 park yerindeki.. arabamın olduğu tarafa dönecekken..

tu---- nereye gidiyorsun.. ben seni bu halde gönderirmiyim...
 benimle gel.. ikinci derste gideriz, annene..
bakma bana ,öyle.. öğretmenler zili çalacak çabuk ol...

bindik tunanın arabasına... hızla okula yetişti..

tu---- acele etme ,sen.. cansuya haber veririm.. beraber çıkın yukarıya.. odam da otur..
bak anahtar üstünde .. kaçayım falan deme.. ceza vermeyim ,tamam mı...

ir---- (gülümsedim... ) tamam.. hadi,koş sen.. cansuya haber verme, odana çıkarım..
 söz uslu olacağım...

tuna koşarak.. binadan içeri girdi..
ben de.. inip.. arabayı kilitledim... binaya girdim...
ağır ağır çıkıyorum merdivenleri..
derse girecek hocalarla selamlaştık..
yine bana ''hayatıııımmm ''dediler... gülümseyip,çıkmaya  devam ettim..

tunanın odasına gireceğim tam.. kapı aralık.. içeriden..iki kadının konuşmasını duyuyorum...

---- e gelmedi hani..
---- nasılsa gelecek.. sakin olsana... odasına girdik ya,sen ona bak...
---- bana odası değil.. kendisi lazım..

----  demek .. ertuna karaya göz koydun....
kızıımm.. adam evliii.. fıstık gibi karısı varmış...

----- yok canım.. ne göz koyması.. şu davadan çekilsin ,bana yeter.. imzası lazım demek istedim
sonra fıstığını yesin dursun,umurumda değil...

---- kız julide,kimi kandırıyorsun... bürosunda ,adama yiyecek gibi bakıyordun..

----- saçmalama, öykü.. ben avukatım.. iş için gittik,oraya..
o kadar arazisi var.. müvekkilim,izinsiz .. bir ev yapmışsa ne olmuş yani...  hem arsa bedelini de
ödeyecek.. inşaatı durdurmak çözüm değil ki.. uzlaşmak lazım...
keçi gibi inat ama ...yakışıklı adam,kim ne derse desin...

---- iştee böyle itiraf et . ben ne gördüğümü ,biliyorum.. çünkü..
sen olsan...arsanı verirmiydin, julide..

---- bazı kriterlerim var tabi ama isteyene göre verebilirdim..
---- hah hah hah..

içeri gireyim miii... girmeyeyim miii... karar veremiyorum...
onlar için ,hiç hayırlı olmayacak çünkü...

omuzumun üstünden.. bir fısıltı duyunca... zıpladım..

g---- kapı mı dinliyorsun... çok ayıp, çok...

 döndüm..derin bir nefes alarak....
aynı fısıltıyla...

ir---- galip bey.. ödümü kopardınız...
g---- demek yanlış birşey yapıyorsun ki... korktun... neler oluyor.. tuna içeride mi...

ir---- değil... içeride.... ıııııııııı,iki şey var... bayan...
g----- anladıımmm..
ir----- neyi..
g----- fısıldayarak mı konuşacağız.. öğretmenler odasına gel...yeni mi ,geldiniz...
ir----- evet.. sözümü tutarım... az önce,geldik.

 öğretmenler odasına .. girdik... kimse yok...

g--- çay içermisin...
ir---- zahmet olmasın, ben alırım...
g---- otur otur..

çayları koyup...masaya getirdi..
karşıma da,oturdu... yüzüme bakıyor..

g---- aç mısın sen.. rengin sararmış..
ir----( gülümsedim..) yok hocam.. (başımla işaret ederek.. )
tunanın odasında ,konuşulanlardan sonra böyle oldum..
dalacaktım içeriye.. siz geldiniz...

g---- iyi iyi.. zamanında geldiğim iyi olmuş.. tuna derste mi..

ir---- evet.. uçaktan,indik.. buraya geldik ,hemen...
siz nasılsınız.. öğlen buluşuyoruz değil mi..

g---- tabi canım.. saat yarım da.. orada olacağız..
şartnameler,çeviriler.. bire bir pazarlıklar falan..
çok yoğundum bu hafta... yoruldum epeyce..
sen olsaydın,birazını sana devrederdim ama..


koridorda cansunun sesini duyunca... bir dakika hocam diyerek... fırladım yerimden...
kapıdan çıkıp.. elimi salladım..
ir---- cansu buradayım... beni mi.. arıyordun..
c---- evet ya.. neredesin sen..

ir---- (yanına gittim... )galip bey çağırdı.. onunla  konuşuyoruz... sakin ol..
c----- offf.. okulda bakmadığım yer kalmadı.. irem..
ir---- afedersin.. ben tunaya haber verme demiştim ama..
c---- tamam.. ben aşağıda bekliyorum.. seni..

ir---- bekleme ya.. tunanın ,ikinci dersi boşmuş.. eve götürecek beni..
c---- olsun.. gir hadi sen...
ir---- peki, üzgünüm cansu..

gülümseyerek... indi merdivenden...
bende ,odaya döndüm...

galip bey dosyaları açmış.. çalışıyor..
yakın gözlüğünün üstünden bakıp..

g---- senin yaptığın sınav .. tüm okulun ,başarı ..grafiğini değiştirdi...

güldüm..
ir---- nasıl olur.. ben bizim sınıfa yaptım hocam.. okul ,diyorsunuz siz...

g---- şöyle oluyor.. sorularla azıcık oynayıp.. tüm okula uyguladım..
herkesin grafiği yukarı çıkıyor ,artık..

ir---- yani kolaydı mı..demek istiyorsunuz..
g---- spontane olduğu belli ,demek istiyorum.. öğrenci sorusu gibiydi..
öğretmen gibi de ,hazırlayabilirsen.. sorularımı sen hazırla diyeceğim..

ir---- hazırlarım da... haksızlık olmaz mı.. arkadaşlarıma..
tuna hem karşı çıkar..
hem de zor durumda kalır..gibi geliyor bana...  beraber üretiyordunuz ya.. soruları...

g---- hımm.. haklısın..
al şu sınav kağıtlarını ,oku öyleyse.. çabuk ama.. notları fazla verme..
70 den ,az alanları  ayır.. ikinci derste onlarla ilgileneceğim..

ir---- tamam...

Hiç yorum yok: