Translate

17 Şubat 2012 Cuma

311.bölüm..

içinden işlemeli,taşlı.. bir kaidenin üzerine yerleştirilmiş..
çok zarif üç tane  kum saati çıktı..
masanın üstüne bıraktım...

ortadaki en büyük olanda.. mor kum var...  aksın diye..çevirecekken..
altındaki yazı dikkatimi çekti....

ingilizce ''eminmisin zamanını başlatmaya''  yazıyor.. gülümseyerek ,çevirmeden koydum.. yerine..

diğerini aldım.. o daha küçük.. mavi kumla dolu...
''bu sevdiklerinin zamanı, çevirmek istiyor musun ''onu da bıraktım..

en küçük de.. beyaz kum var..altına baktım..... arapça birşeyler yazıyor...
en altta da.. minik olarak ingilizce

''bu bir saate denktir..
her saatte.. senin ve sevdiklerinin hayatından bir saat azalacak..
 diğerlerini başlatmaya çekindin mi..
neden.. çevirmesen de.. zamanının azalıyor..
 onu durdurabilir misin..
o halde.. hala niye buradasın.. hayat seni beklemez.. akar..kum gibi..''

ayyy nasıl ürperdim.. sabah sabah.. tuna bir yandan.. bu hediye bir yandan.. çarptılar beni..

tu---- neymiş o..
irkildim.. tunanın sesini duyunca...

ir---- saat... bu mutlaka zübeydenin fikridir... maruf u aşar.. çok beğendim..
altlarında yazanları oku.. bende mutfağa bakayım..

tuna bakarken.. veranda ve mutfağı kolaçan ettim...

geri geldiğimde... tuna üç saati de ,ters çevirmiş.. kumların..akmalarına bakarken..
kutuyu ve kağıtları sıkıştırıyordu...

ir---- aşkolsun.. okumadın mı.. niye zamanımızı harcıyorsun..

tu---- hıh.. okudum.. zamanı ,durduramıyorsun..madem.. aktığını görürsen..
kalanın ömrünün.. değerini bilmen gerektiğini, hatırlarsın diye çevirdim..

kapıdan çıkarken.. son kez baktım.. içeriye..

tuna valizi dışarı çekip.... kapıyı kilitledi.. anahtarı.. bekçiye verdi..

tu---  ben ve eşimden başka hiç kimse bu eve girmeyecek.. hiç kimse.. anladın mı..
---- evet beyim.. güle güle.. gidin..

tu----sağol, hoşçakal..
ir---- görüşürüz..
---- görüşürüz hanımefendi..

kağıtları çöp kutusuna atıp... arabaya.. bindik..

havaalanına gelinceye kadar... konuşmadık sayılır...
aklımın içi karmakarışık..
neslişahın tavırlarını.. tunanın dediklerini.. düşünüyorum...
inanılmaz birşey... aklım almıyor,olanları..

tuğrul, eren .. gönül..
yeliz ,bülent.. annem.. ertan ,babam.. her birisini sorunlarını.. olabilecekleri,

galip bey.. okul..
sınavlar.. ........................

öyle dalmışım ki.. kendi kendime konuşuyormuşum..
arada küfrediyormuşum.. farkında olmadan..

araba durunca...
tu---- iremmm.. bitti mi..
ir--- ne bitti mi..

tu----  savurduğun ,küfürlerin bittiyse.... uçağa yetişelim.. diyorum..

ir---- hııı... hak eden o kadar çok kişi var ki..  biter mi.. sonra devam ederim artık...
(ellerimi açtım dua eder gibi... içimden..."neslişahh, dilerim allahtan bana muhtaç ol..
bir tekme de ,ben atmazsam şerefsizim... ")

tu---- çok içten ne diledin.. öyle..

ir----( gülerek...)sevgilerimi ,gönderdim birilerine...
tu---- (gülümsedi...) belli bellii...

indik arabadan.. sabah serinliğinde.. iç hatlar terminaline yürüyoruz.. hızlı hızlı..

bilet işlemlerini, yaptırıp.. arabanın anahtarını teslim ettik..

tu---- onbeş dakikada ne yiyebilirsin..
ir---- herşeyi . ama tost olsun..
gülerek..
tu---- kendine geliyorsun.. bakıyorum.. cafeteryaya girelim.. hadi..

***

yedik tostumuzu.. meyve sularımızı da içtik..
uçağın kalkış saatine kadar...

nasıl kalabalık oldu,anlatamam... anonslar yapılırken kalktık...

ir---- tunaa..
tu--- efendim..
ir---- tatsız şeyler , konuştuk.. Adanaya taşımayalım..diyorum, burada bırakalım,onları... olur mu...
tu---- hımm.. olur..

 tuttum elini..
yürürken, gülümseyerek.. bakıyor.. bana...

ir---- evet.. birşey söyleyecek gibisin..

tu--- sen bana demiştin ya.. gerçek misin diye... bende senin gibi ..saf ama uyanık...
 masum ama hiç masum değil... merhametli ama acımasız... bir bayanın varlığına.. yaşadığına
ve benim olduğuna  inanamıyorum..

ir---- evet değişiyorum,hepsi ama hiçbiri.. değişmeyen.. tek gerçek.. var.. seninim.. sende benim..
kumlar akıyor tunam.

****

uçağa binip,yerimize oturduğumuzda...
  karnımı sıkmaması için ayarlayarak... kemerimi bağladı..

eliyle de kontrol ediyor... gevşekliğini..
bir an avucunu hissettim... göbeğimin üstünde...

ir---- n'apıyorsun tunaa.. annesiyle giden, kaçak yolcuyu fark edecekler...

tu---- hıh... daha neler,niye kaçak olsun... annen korkuyor.. birde sen rahatsız etme diyordum...
ir---- çok, düşüncelisin  tunam..

kendi kemerini , takarken..
tu---- sana öyleyim...


uçak havalanırken..el eleydik..
dudaklarımı ısırmış.. gözlerim kapalı. tam bir endişe tablosu sergiliyorum yani..

tu---- sen nasıl geldin,yelizle..onun elini mi,tuttun..

ir---- korkmaya fırsatım bile olmadı,yeliz konuşturdu.. birde..sana kavuşacağımı düşününce..
bastırdım heyecanımı..sürpriz coşkusu vardı..

tu---- e şimdi de.. kardeşini göreceksin..

ir---- (kaşlarımı çatarak... ) görmemi istemiyor gibisin..

tu---- yooo.. ama ilgini kıskanacağıma eminim..

ir---- (kaşlarımı kaldırıp...) ilgileneceğim,o kesin.yalan  diyemem...
madem istiyorsun..
dünyanın en masum erkeğini,kıskan öyleyse..
ufuğu da.. kıskandım deme sakın..

tu---- yorum yok..

ir---- inanmıyorum yaa.. sende sevdin,öptün kokladın.. görmedim mi sanıyorsun...
kanın .. canın..
onu ,mutlu etmek için çırpındın.. melek gibi birşeydi... ne annesi geldi hatırına..
ne de babası.. dimi.. 

tu---- evet.. birkaç sene sonra.. onlara benzeyecek olması ne acı...
bunu tuğrula söyleyememek ,daha da acı.. çocuğu korumak için,boşan diyoruz..
hala ısrarla hayır diyor.. kafasını duvarlara vuracak ama.. iş işten geçmiş olacak...

ir---- o hala seviyor karısını,annesiz çocuk büyütmek kolay mı..

tu---- anlamadığım da bu ya... (...........) hariç..
 tüm şirretliğini huysuzluğunu biliyor, kendisi de bıkmış.. aç gözlülüğünden..evliliğim,bitti diyor..
yine de bırakmıyor..tuğrulun beyni, çalışmaz  olmuş bence.. dırdırıyla.. aklını almış adamın..

ir---- dışarıdan konuşmak ,bizler için ...kolay.. ama yaşayan için değil... onun psikolojisini
bilemezsin ki...
dayatmakla olmaz.. kendisinin görmesi lazım.. birgün anlayacaktır...

tu---- sanmam.. hem anlayana kadar.. ufuk ikisinin arasında kaybolacak.. tek düşündüğüm ,o çocuk..
sorunlu bir genç olmaya aday ve biz seyrediyoruz...

ir---- elimiz kolumuz bağlı.. malesef..

uçak Adana havaalanına indiğinde.. heyecanım son safhasındaydı...

ir---- tuna, sen okula mı gideceksin hemen..

tu--- eveett.. sen gelmiyor musun ,sanki...
ir---- gelmiyorum tabi... (gülerek.. ) benim,adresim belli.. arabam da park yerinde...

tu---- bak seenn.. işte gördün.. hemen ekildim..

ir---- hadi ordan ,ne ekilmesi.. izinliyim ben.. öğlen annemlere gel..sende görürsün.. ertanımı..
 bende toplantıya gideceğim..zaten..
 akşam da.. oraya gel... evde,üstümüzü değişip yemeğe gideriz...

tu----( tek kaşını kaldırıp... )ohh.. tunam gitii... ertanım geldi..
offff of..
ikinci olamam derken.. tombişten sonra, üçüncülüğe razı olacağım herhalde...


ir----( gülerek... kulağına yaklaştım iyice.... )yakın  yada uzak.. onlar hep olacaklar..hayatımda..
ama  ben seni istiyorum.. sevgilim.. dokunuşlar.. hissedilenler.. sırtımdan aşağı .. süzül...

yanağını dudağıma bastırıp.. susmamı sağladı...

tu---- şişşş.. sakinleş... yoksa .. sen ertanı , ben de..okulu  göremeyeceğim..
 ve dediğim ne kadar cazip geldi birden... ne dersin..

öptüm hafifçe...
ir---- bana da,cazip..geliyor..  kır okulu.. çiftliğe gidelim hemen..

tu---- (gözlerini kısarak...) gelemeyeceğimi bildiğinden.. özellikle söylüyorsun ,dimi..
çoookk  fenasın...

diğer yolculardan önce ineceğim ya .. hızla ayağa kalkarken... mırıldandım...

ir-----senden fena olmayım... öyleyimdir.. ben teklif ettim..
işin varsa.. bilemem..

tuna da kalktı..gülerek...
tu---- dalganı geç ,bakalım..

 çantamı, hediye paketlerimi .. alacağım  ... yukarıdan...
birden başım döndü.. koltuğun kenarına yaslandım...
ayakta ,sallanıyorum resmen... gözlerimi kapatıp durdum bir an...

endişelensin de ,istemiyorum..
emniyette  hissetmek için...elini tuttum..

ir---- tuna sen alsana.. ben uzanmayım.. şimdi..
uzanıp aldı... elimi bırakmadan... 

tu---- başın mı,döndü..
ir---- hııı.. aniden kalktım ya.. ondan oldu.. .



Hiç yorum yok: