Translate

17 Şubat 2012 Cuma

304. bölüm..

sabah..
saat on gibi.. uyandım..
tuna sarıp sarmalamış beni.. kolunu bacağını çekince..

tu----  erken daha.. kalkmaa..
ir---- işlerim var.. sen yat..ama beni bırak..

tu---- bırakmam.. beraber yaparız..

ir---- e sende kalkacaksın ,o zaman... (öptüm yanağını..) günaydınn.. hayatım..
tu---- sana da..

ellerini başının altına ,koyunca..kalktım yataktan..
 kot ve beyaz uzun kollu tişörtümü aldım... saçlarımı da ,at kuyruğu yaparım..


tu---- sekiz kişiyiz..hazırlığını yapmışsın, zaten..
balık pişireceğiz.. .. senin,daha ne işin var ki..

ir---- olsun.. ilk defa yemeğimi yiyecekler.. herşeyim ,tam olmalı.. 

tu--- (gülerek.. imalı imalı bakıyor...) tam zaten..
ir---- şişş.. konuyu saptırma.. e hadii.. yatağı kapatacağım.. yüzümü yıkayana kadar.. giyin..

tu---- yaa.. yarın iş başı yapacağız.. tatilim.. tatiliz.. ev hanımlığının ,sırası mıydı..

ir---- ben bilmiyor muyum ,bunları.. ama hepimizin biraraya gelmesi ,artık çok zor..

oturdu yatakta..
tu---- artık mı.. ne demek istedin.. sen..
ir----- ............. hiç birşey..

banyoya girdim..
yüzümü yıkarken... tuna geldi yanıma...

tu---- lütfen,konuş irem..

havluyu aldım...
ir---- tuğrul abiye söz verdim.. söyleyemem.. neslişahla iyi değillermiş.. başka birşey sorma..
ve belli de etme.. ne ona.. ne de erene..
 bu gece ,normal bir yemek yiyelim.. neslişaha rağmen..
o nun ,sabote etme çalışmalarına.. prim vermeyelim.. sabırlı ol, olur mu..

tu---- . ne zaman konuştunuz ki siz. ve neden bana söylenmesini istemedi..

ir---- dün,siz ufukla oynarken konuştuk.. kimbilir.. ne düşündü..bilmiyorum..
sen de,eren abi de mutlusunuz.. ya o nasıldı.. bir fikriniz var mı.. neslişahı sevmiyorsunuz..
belki''sana  biz demiştik''demenizi istememiştir...
zayıf .. çözümsüz..çaresiz olduğu bir konuyu ,konuşmayı hangi erkek ister ki..

tunada yüzünü yıkadı..
tu---- ama seninle konuşmuş..

ir---- ben yargılamadığım  için.. söylemiş olamaz mı..
kimseye söyleme dedi.. sadece sen değilsin yani..

***********


kahvaltı yaptık.. veranda da.. tuna masayı kaldırırken..

fritözü çalıştırıp... patatesleri attım onlar kızarırken...
 buzlukta ki, hazır sarılmış sigara böreğini çıkardım.. almış tunam... onu da, kızartayım bari..

 ,zeytinyağlıları servis tabaklarına alıp..
üstlerini alimünyum folyo ile kapattım.. buzdolabına koydum..

bulaşıkları yıkarken.. içimden de.. hava biraz serin ve bulutlu..
 yağmur yağacak gibi.. içeride yiyeceğiz sanırım.. diye geçiriyorum..

fırınladığım ,patlıcanların içlerini aldım.. zeytin yağı ve limon suyunu karıştırıp..
çırptım.. ama dökmedim..

 kırılmış,çekirdeksiz yeşil zeytinlerden ..
 acı turşulu, nar ekşili.. salatayı yaptım da neredeyse yarısını yedik.. tunaya da yedirdim yani..
e ne meraklısınız.. nasıl yedirdiğimi boşverin... tuna mest oldu tabi..

ama işimi de bırakmıyorum ha.. elim işte ,gözüm tuna da... hah hah hah...

humusun harcını hazırladım... ezilmiş şekilde ,ayrı ayrı ..buzdolabına koydum..
patatesleride ,kocaman bir kayık tabağa aldım... sosunu yapıp.. döktüm üstüne...
sigara börekleri de kızarınca... mutfak işi ,şimdilik bitti...


sonra. elektirikli süpürgeyle her yeri süpürdüm...

 saat üç olmuş.. temizlik bitince.. rahat rahat masamı hazırlarım..daha zamanımız var nasılsa...
tozları  aldım..eni konu..

tuna da ,iki su .. paspas yaptı. benim arkamdan..
çok da titiz ..
bana sildiğim yerden geçme ,dedi durdu... özellikle bir kaç kere ,ihlal ettimde...

 elimde ki toz bezini yıkamak için ,lavoboya girdim..
 havluları değiştiriyordum ki..  kapının zili çaldı..

ir---- tunaa baksana..
tu---- tamamm..

kapıdan eğilip ,kim gelmiş diye baktım..
tu---- ooo.. hoşgeldiniz.. buyrun..
er---- buyurduk.. geç gönül..
g---- merhaba tuna..
tu---- merhaba gönül.. salona geçsene.. misafir gibi duruyorsun..

er---- irem nerede..
elimi yıkayıp kuruladım...

ir---- buradayım abiciğim.. hoşgeldiniz...
öptüm ikisini de...
çok şıklar... yüzleri ışıl ışıl..

oturduk koltuklara..
nasılsınız muhabbetinden sonra...
er---- yemek akşamaydı.. niye bu saatte geldiler diye ,düşünüyorsunuzdur...

ir---- aşkolsun abi.. beraber zaman geçiririz işte.. iyi yapmışsınız...
g---- sağol irem.. biz sizi , davet etmeye geldik aslında..

tu---- davet mi.. nereye..
er---- evimizee..
tu---- sağolun da.. siz, biz mi var.. görmediğimiz yer değil... davete ne gerek var ki..

er--- demek gerek var.. tuna.. hadi hadi.. kalkın çabuk.. gidiyoruz..
ir---- abim,ne gitmesi.. yemek yapacağım daha.. bir sürü işim var.. ben kahve yapayım size..

er---- tuna.. kılıbıkmısın yoksa.. iki saat sonra gelirsiniz.. oğlum..

tu---- abi, ne alemsin.. irem yok demiyor ki.. tuğrul gelecek birazdan ,balık almaya gidecektik..
bekleyin öyleyse ..
 beraber gideriz, evinize..hala niye gittiğimizi anlamadım ama..

g---- biz .. o evde oturmuyoruz artık, tuna.. kiraya vereceğim ,orasını.. ikimize ait bir ...

er---- aaa.. söyleme gönül..

tu---- öyle desenize.. . ama ben, tuğrulu evinden aramak istemiyorum...
bu da, onu bekleyeceğimiz anlamına geliyor..

er---- (içini çekip..) biz tuğrulu , iki saat önce gördük.. buraya gelebilecek durumda görünmüyordu..
boşuna bekleme yani...

kapı çalınınca.. tuna kalktı.. açtı kapıyı...

tu---- abii..
t---- hayalet görmüş gibi, ne bakıyorsun.. tuna.. sözleşmedik mi..
niye şaşırıyorsun anlamadım..

tu---- yok yok..  seni konuşuyorduk da.. tam üstüne geldin.. buyur...

t---- benden başka konuşacak şey ,bulamadınız mı..
tu---- erenler de ,buradalar ..

salona girdiklerinde...
t---- ooo.. yeni evliler ,nasılsınız bakalım...

ayağa kalktık... tokalaştık..

er---- iyiyiz tuğrul. hoşgeldin..
t---- hoşbuldum... abi..

ir---- ee kahveye itiraz etmezsiniz artık...

tu---- yap sen irem... tuğrulun ki ,sade olsun..

t----- niye ,sarhoş muyum ki ben.. bak kendimdeyim.. 

er---- gönül ,bir bardak su verir misin..
g---- tabi..

gönül ve ben.. mutfağa girdik..

Hiç yorum yok: