Translate

16 Şubat 2012 Perşembe

286.bölüm..

tu---- evet.. yarın sabah.. erkenden.. gideceklermiş.. irem, diyorum ki..  sen de gel..

ir---- hııı... üç sınav.. üç adet sıfır... (içimi çektim... ) maalesef olmaz.. tunam..
saliha hocaya, bir daha işim düşmemeli.. sürürdürür beni..

tu---- n'aptın.. ki..

ir---- (gülümseyerek... )beni bekliyordu ya...babam..'' genç ve ilgiliymiş ''dedi..
bende akran sayılırsınız..ama o erken evlenmiş dedim..

tu---- hii, çokk ayııp.. kız kurusu ,yaşlı ..demeye getirmişsin lafı...
ir---- ortaya karışık yaptım,o öyle anladıysa bilemem..ki..

tu--- çok işin var daha... iyi geçin, hocalarınla...
ir---- peki hocaamm..
tu--- (gülerek.. ) beni geç.. başkalarına bak...

temel atılacak yere gelene kadar.. bıcır bıcır .. herşey i- yok atladıklarım var.. - anlattım..

o da..İstanbulda yaptıklarını anlattı ,tabi beni ilgilendiren kısım.. tuğrul abinin kayıp olmasıydı..

ir---- kimse görmemiş mi.. evden çıkarken..

tu---- dedim ya.. benden ayrıldıktan sonra.. eve gitmiş.. televizyon seyretmiş.. demek ki..
ertesi gün.. karısı ,ağlayarak anlatıyordu abime.. açık kalmış tv. kapı bile aralıkmış..
''polise haber vermeyin,işimiz bitince getireceğiz ''diye bir not bulmuş..
düşün yani, ben bile ..acır gibi oldum..
 eren hiiiç oralı bile,değil..''bekleyelim,getireceklermiş ..
şimdi inadına haber vermiş gibi ,olmayalım.. sakın bahsetme kimseye''diye ikna etti..
durum bu işte..

ir----ben de, eren abi gibi düşünüyorum..hem belki kendisi tezgahladı bu gidişi..
 yada hayatından memnun.. neslişah da.. kıymetini anlar kocasının.. baksana ağlamış..
hıhh.. hayret.. edilecek şey...

tu---- sen böyle konuşmazdın,ne biliyorsun.. anlat çabuk..
ir---- aa.. ne bileceğim ayol.. karısını  sevmiyorum ,o kadar... yalının anahtarını değiştirdin mi...
tu---- evet..

ir---- eren abi,gönül ..mutlular mı.. tuna...

tu---- çook.. eren bir değişmiş.. sorma.. gönül gönül diye ,peşinde devamlı..
kapris, naz.. tafra devri bitmiş.. şimdiden odasını hazırlamışlar bebeğin.. doğana kadar..
almanyada kalıp.. sonra İstanbula döneceklermiş...

ir---- çok sevindim.. gönüllerine göre olsun herşey...

tu---- aminn.. hepimizin olsun.. tombiş nasıl..
ir--- aa, kıskanıyorum ama... geceden bu yana.. bu kaçıncı soruşun.. tuna..
cık ,olmuyor yani..

tu---- (gülerek.. saçımı okşadı.. ) irem.. şaşırdın mı sen..
insan çocuğunu kıskanır mı.. saçın kısalmış bu arada..
gözümden kaçmadı.. . bilesin..
manikür de yaptırmışsın.

ir----hadi ya.. ne göz var ,sende de..iki parmak kestirdim.. kırıklar çoğalmıştı..
ne zaman inceledin.. ki.  ,

tu---- hah hah hah.. sencee..

elimle işaret ettim.. ufak kalabalığı.. marufu gördüm hemen.. başlarında kasklar var.. ama..
 tanıdım... posteri..

şantiye kurulmuş bile..  iş makinaları kenarda dizilmiş.. inşaat malzemeleri yığılmış.. dağ gibi..

ir---- bekleniyoruz.. şimdi seninle, yeni karşılaşmış gibi mi davranacağız..yoksaa..

tu--- marufa koz vermeyelim.. evden aldım seni, tamam mı.. ahmet abiye gerçeği söylerim..
ir---- gerçek?

tu---- şey işte... irem.. çok özlemiş.. beni..
ir---- (gülerek..) tunaa.. 

tu---- peki aşkım.. kızınız üstüme atladı ,kısmını  söylemem.....
ir---- ay hatırım kalır.. söyleseydin ya...

durdurdu arabayı... indik...
kask verdiler bize de.. .

mimar, mütaahhit..  maruf, zübeyde.. babam.. tokalaştık, sarıldık...

spor giyinmişler...maruf ve zübeyde gözün aydın dediler..  maruf.. sinsi sinsi gülüyor... görür o..
babamla konuşuyor tuna da..

beton karma makinaları, gürültüyle dönüyor... toz toprak her yer..

temele demirler döşenmiş.. her yerde koşuşturan işçiler var... önümüzde de..iki  buton ..

ir---- neyi bekliyoruuz..
z---- mühendis gelecekmiş..

koluna girdim.. bir iki adım.. yürüdük..
ir---- zübeyde.. ben sizinle gelemiyorum.. maruf ,planlarımı alt üst etti.. beraber gidiyormuşsunuz
tunayla..
z---- (gülümseyerek.. ) öyleymiş.. öğrendiğimden bu yana... bunu düşündüğümdeen..
sana, özel uçak ayarladım...

ir---- hadi ya..başka düşünecek konun mu yoktu.. hani gecelikkk..

gülüyor.. kulağıma yaklaşıp.. birşeyler söyledi..

m---- hanımlar... hadi,gelin..
ir---- (dönüp.. ) tamam dedim..
zübeydee.. artık sık sık gelirsin sen...adanaya... hah hah hah...

z---- iremm.. anlayacak.. suss..

içimden.'' o kapasite onda var mı ki.. ''diyorum ama
zübeydeye gülümsedim... canım  yaa... gözlerinin içi gülüyor...

abisinin uçağıymış.. aradığı.. adını, numarasını .. pilotun irtibat telefonunu ..
yazdığı kağıdı verdi bana..
''istediğin saatte götürecek seni.. geri dönüş için de bekleyecek...''
ne kadar ödeyeceğimi sordum.. kızgınlıkla.. ireemm ,dedi...


tunanın yanında durdum...ellerimizi butonun üstüne koyduk...
zübeydeyle maruf da kendi ,butonlarına basıyorlar..

mühendis.. basınn.. dedi..
bastık.. 
büyük bir gürültüyle harç dökülmeye başladı.. temele .. kocaman hortumlardan akıyor...
hayırlı olsun denildi.. tokalaşılarak...

 tunaya yaklaşıp..

m---- sekiz ay sonra , on blok da.. bitmiş olacak.. söz verdiğim gibi.. okullar açılmadan..
teslim edeceğiz..

tu---- inşallah.. maruf..

babam.. benim gitmem gerekiyor dedi.. maruf büyük bir saygıyla.. teşekkür etti..
zübeyde de.. öyle..
ben öptüm..
tunada arabasına kadar... beraber gitti.. babamla...

m---- irem..
ir---- efendim..

m---- tunayı ,sana söylemedim ama seni de tunaya söylemedim.. bilmeni isterim...
ir---- sağol maruf.. çok düşüncelisin..

m---- sabah,beraber gideriz diyorum.. olur değil mi..
ir---- olmaz maruf.. artık olmaz.. ben gitmiyorum.. siz gidersiniz.. yarın..
m--- ......... ............

ir---- kapatalım.. konuyu.. tuna geliyor..
m---- irem... ben...

tu---- eveett.. hadi güneşin altında beklemeyelim.. maruf.. zübeyde.. buyrun..
ir---- hıh..

tu---- (kısık sesle..) kaprislim.. yanıma gel.. yardım et ..demiştin ,dimi...
ir---- (elini tuttum.. gülerek.. ) tunamm..
tu---- canımm..
..

Hiç yorum yok: