Translate

16 Şubat 2012 Perşembe

281.bölüm..


onları yolcu ettim... siyah  konsolosluk arabasına, binip gittiler..

****

annem uyumuş, canım benim..
hazırladığı bebek yatağına.. dolabına.. cibinliğin süslerine baktım..

yatağıma uzandığımda,
''gel bakalım,. erkek kardeş.. seninle nasıl anlaşacağız ,acaba... ''diye aklımdan geçiriyordum..

bir elim karnımda.. bir elim ahizeyi tutuyor.
özlemim dayanılmaz boyutlarda...

tunamın..sesini duymak için ,can atıyorum... ama bahsedersem ,gelir diye de korkuyorum...
bu kadar hazırlık boşa gider sonra...

epeyce çaldıktan sonra...
açıldı...
tu---- alo..irem..
ir---- canıım.. uyuyormuydun... niye geç açtın..
tu---- yok aşkım..yeni girdim eve.. çok mu çaldırdın..

ir---- ehh biraz.. neredeydin.. nasıl geçti günün,gecen... sen içki mi içtin..
tu---- evet,kokusu mu geldi... orhan abinin,barına gittim de..  . çiğdemi ve ..
bülenti gördüm.. selamları var sana..

ir---- as.
tu---- neyin var..
ir----- yok birşeyim.. maruf ve zübeyde gelmiş.. burayı bulmuşlar,az önce gittiler..
yarın,anlaşmayı  imzalayacağız....pazar günü temel atılacakmış... pazartesi istanbula geliyorlar
görüşürüz tunayla dediler. sürmelidelermiş..

tu---- tamam,konuşuruz.. biz... sen niye durgunsun ,onu söyle..

ir---- .............. yorgunum da,ondandır.. tunam.. yarın dinlenirim diyordum..
imzadan sonra.. zübeydeyle gezeceğiz..ev satacağım onlara..
ticaret yapıyorum, ... gelince anlatırım...

tu---- dikkatli ol.. ticaret yaparken.. hırsa kapılma sakın..
nedim beye danışabilirsin.. yarın o da gelir....

ir---- tamam canım.. dün görüştük,vekaletimi de verip.. istediğini ,okuyup imzaladım..
tu---- söyledi.. ben ararım yarın için..

ir---- tunaamm... ................ iyi geceler... öptüm seni..
tu---- ben de seni öpüyorum... ama neşesizliğine canım sıkıldı... kötü birşey yok değil mi.. irem..
ir---- yok yok... iyiyim.. hadi by..
tu---- iyi geceler..

kapatıp.. gözlerimi yumarken... yanaklarıma süzülen yaşları sildim..
bu kadar bağlanmak ,hiç iyi değilmiş onu anladım...
sanki  bir yarım yokmuş gibi ,hissediyorum...
başka evliler ayrı kalmıyorlar mı, nasıl dayanıyorlar acaba...


******************



ertesi gün .. kuaföre gitmeden...
sevim teyzemi çağırdım ,annemin yanına...
derhal geliyorum dedi..

abdullaha gidip... ''işim acele.. iki parmak keseceksin, uçlarından.. pazartesi ..
değişik topuz modeli bul bana...
o gün  ,çabuk çıkmam lazım.. makyaj da olacak,haberin olsun'' dedim... randevu aldım... güya

oturtturdu beni.. aldı makası...
---- fikrini değiştirmeden ,kesmem lazım..şu kırıkları...

saçımı keserken.. bir yandan da söyleniyor..
---- gel,kızım manükür yap .. yazık şu ellere.. ireem,sen kendini iyice bıraktın ha..
yakışıklıyı bulunca..
ir---- güldüm.. zaman mı var.. abdullah.. saçımı,fazla kesme ha.. şöyle kurut yeter.. fön falan istemem..

---- konuşma kız, allah iyiliğini versin.. benim ''şöyle kuruttuğum'' nerede görülmüş...
ünümü zedeletmem.. fön çekilecek o kadar...

ir---- işim var abdullah...
---- iyi iyi.. sus.. yaparım birşeyler.. manikür bitene kadar...

mahir adam..başka.. şakaklarımdan ördü.. arkayı fönledi.. onbeş dakikada.. çıktım..
ojenin kurumasını zor bekledim
... evime gidip.. krem rengi ,kumaş pantolon takımımın içine..
bordo gömleğimi ... ayağıma da.. kahverengi ayakkabılarımı giydim...
zümrüt kolyemi,küpemi taktım..
çantamı alıp... indim aşağıya...

iki kutu,tatlı aldım eve giderken... birisini anneme,birisini maruflara götürüyorum..
ağız tadı maksadıyla...
teyzem gelmişmi diye bakacağım,içime sinmedi..

arabayı durdurduğumda...

ergün abi de.. sokağa girdi... teyzemi getiriyor...
inip.. bekledim onları...

önümde durunca...açtım teyzemin kapısını... anneannemde varmış..
ir---- teyzem ,anneannem hoşgeldiniz...
se--- hoşbulduk kızım.. nasılsın..
ir---- (öptüm yanaklarını...) iyiyim teyzem... sağol, geldiğin için.. annemi,yalnız bırakamadım...
anneanneee.. niye sesin çıkmıyor... küsmüyüz..

---- ne diyem.. ne arıyorsun, ne soruyorsun.. kızlarımız ,kocaya gitti mi sülaleyi unutuyorlar kele..
hülya da .. öyle oldu.. hiç haber yok..kızdan..

se---- anneee.. sitem etme... okuyor kız.. hülyayla bir mi.. o onun basiretsizliği...
iyi yapmışsın kızım... annen ağırlaştı artık, yoksa onu getir diyecektim ama...
biz girelim...
güle güle sana, aklın burada kalmasın... evelallah.. ben buradayım...

ir---- sağol teyzemm..

ergün abimde.. indi..
ir---- abii.. bir dakika bekle şunu verip geliyorum...

Hiç yorum yok: