Translate

16 Şubat 2012 Perşembe

280.bölüm..

ah---- (durdurdu arabayı...)  herşeye sıkılıyorum bu aralar.. nuriye.. annene.. ürünlere.. çalışanlara..
başımı alıp gitmek istiyorum ama olmuyor... aylardır ava ,yaylaya gitmedim.. boğuluyorum sanki..
bunaldım anlıyormusun.. sorumluluklar artınca
.. ben mutsuz olup.. çevremi mutsuz ediyorum..

ir--- senin derdini hallederiz.. ne üzülüyorsun.. pazar gününe kadar.. izin sana.. deşarj ol.. gel..
annemi merak etme.. yanındayım nasılsa.. tuna da.. birşey demez..
 burada oturan arkadaşlarım var.. beraber gideriz..yarın.. sonra tatil ,zaten..
anlaştık mı..

ah---- eminmisin.. annen söylenir yine..
ir---- babam,hak ver onada.. ama eminim.. hadi tatlı alalıımm..
ah---- ben alırım.. dur sen..

*******


ay annemle tatlıyı bir yiyişimiz var..kaçırıyorlar sanki...
babama minicik bir parça verdik.. hepsi bizim.. sonra rahatsız olduk ama olsun.. .

annem kıyamam örmüş .. ön parçayı ..elimiz değişmesin dedi.. arkayı da o işleyecek..
kolları da ben başladım..
örüyordum ki.. tunayı aramadığım geldi aklıma...

ir--- annee.. çok uykum var.. ben yatsam.. sen iyisin dimi..
ne---- yat tabi okul var.. olabileceğim kadar,iyiyim..seni birisi aradı,yarım yamalak.. Türkçesiyle..
irem karayla görüşecektim dedi.. numarayı yazdım ararsın yarın..

kalkıp öptüm..
ir---- anladım... anne babama yaylaya git dedim.. tamam mı.. yarın konuşuruz..
ne---- aman gitsin.. hava alsın, biraz..

ir---- öyle deme yaa.. alışık adam.. pazara kadar izin verdim..
ne---- tamaamm..

odama girip kapıyı örtünce..
tunayı aradım..

tu--- canımm..
ir---- sevgilim..n'apıyorsun.. koştun mu..nefes nefesesin de.. 

tu---- yok.. yukarıdan indim..  anlamadım ki.. eve birisi girmiş sanki.. bardaklar kullanılmış..
koltukta oturulmuş..
etrafa gözattım.. bir şey de,alınmamış...

ir---- yaaa.. tunaa.. değiştir anahtarı.. zuhalim biliyor .. demek ki.. .
tu---- yarın .. ilk işim,o olacak... eee ,sen ne dedin gönüle..

ir----  gelemediğim için ,kusura bakmayın dedim... niye sordun..

tu---- ne bileyim.. garip garip konuştular ,erenle.. ''tavşanlar basmış siteyi.''.. dedi ,gönül..
çok iyi anlaşıyorlar.. konuşmadan..
''tuğrul hediye paketini açtı mı, açmadı mı  '' diye çok güldüler... bana da söyleyin diyorum.. çıt,yok..
eren bir neşelendi.. hiç sorma.. seninle alakalı mı ,diye sordum...

ir----  boşver tunaam.. .. onları..
. yanımda olmanı.. bana sarılmanı ,seni dinlemeyi .. istiyorum..çookk..  özledim seni..

tu---- ya beenn.. iremimim.. ya ben nasılım.. Adanaya gelmeyi bile, aklımdan geçirir oldum..

ir---- hiii ,sakın ha.. yani, abin çok üzülür... demek istedim.. bülenti gördün mü...

tu---- yok.. telefonla konuştuk ... yarın gideceğim yanına... o gelemiyormuş...nikaha çağırdım..
 partiye gelebilirim ancak dedi... serseri ,güzel kızları kapma diyor ..hala..gözü aç..

ir---- hıı,bak seennn.. yelizden önce.. ben kafasını kıracağım.. söyle ona.. uslu dursun..
 kocacığıma.. bakıp örnek alsın... dimi,canım..

tu---- sen de ,benim ağzımı mı arıyorsun..nedir..  karşımda kızlar var, dermişimm..

içimi çektim...
ir---- olmadığını biliyorum, kamera koydurdum desem...

tu---- hah hah hah...
ir---- tunaa.. uykum geldi.. uyuyalım hadi..

tu---- tombişe ve sana... iyi geceler aşkım...

gülerek kapattım..
yastığıma sarılıp..uzandım.. annem koridor ışığını yakınca..  yorganımı örttüm üstüme...
tunamın sarıldığını düşünerek.. uyumuşum...




*********
ertesi gün..
babam.. yaylaya...
ben tülayla beraber,okula..gittim..

öğlen de..imzaları atıp... evleri aldım... alıştım ya.. çok kolay ,oldu..
parayı ,cengiz beyin hesabına yatırdım...hemen...
 philipi de arayıp.. adresi verdim..

okuldan sonra..akşama philiple buluştuk..evi gezdirdim..  4. kattaki daireyi , 6 milyona ona sattım..
yani ,dönünce yapacağız  işlemleri... . el sıkıştık...
paranın yarısını dolar olarak
verdi.. bende anahtarı verdim... iki milyon kardayım... sevdim bu işi..

thy acentasına uğradım...eve giderken..
pazar günü ve gecesi.. Ankara-İstanbul seferleri full doluymuş..

pazartesi gece oniki de yer var.. bana uygun değil.. sinirim bozuldu.. alamadan çıktım..
neşe ablalarla değilde... otobüsle gitmeyi bile, göze aldım.. artık...

gayet üzgün, eve geldim... annem kapıyı açtı..

ilk azarı -canın çıkmasın ,neredesin sen- diye işittikten sonra..
ayakkabılarımı çıkarırken...

ne---- ... misafirin var.. ingilizce konuşuyor ,adam.. anlamadım,önce...
irem diyince..tamam dedim... kız ne işin var ,elin yakışıklı .. yavur herifiyle...
karısı olmasa eve de,almayacaktım... tuna duysa, ne der... anam..

ir---- bir dur ya...  yakışıklı,yavur.. ingilizce konuşan ve karısı var..
bu tanıma ,bir kişi uyuyor... kız anne.. o kim biliyor musun..

ne---- kimse kim... çay pasta börek ,ikram ettim.. tıkınıyor...
karısıyla bakışa bakışa ,hal olduk... gözleri,nasıl güzel onun.. maşallah...

ir---- (gülümsedim...) o dubai şeyhi anne.. tunanın arkadaşı.. gelecek di ama burayı bilmiyordu.ki
neyse.. gel hadi...

ne---- ben uzanacağım biraz.. siz oturun..
ir---- annee..iyimisin..

ne---- doğurmuyorum onu soruyorsan.. yoruldum biraz..
kardeşine aldığımız yatak,beşik..dolap  geldi..
onları yerleştirdim...  nuriyi bir daha bu evde ,göremeyeceğime göre..
yatağını söktürdüm...

annem dönüp odasına gitti.. nemli gözlerini görmeyim diye...
ben de salona girdim... gülümseyerek...

artist gibiler maşallah... bizim salonda ..bir şeyh oturuyor...

ir---- maruff.. zübeydee.. hoşgeldiniz, bu ne güzel bir sürpriz...

kalktılar ayağa... marufla tokalaştık...zübeydeyle sarıldık...
özlemişiz.. birbirimizi...

oturduk..
nasılsınız muhabbetinden,sitemlerden sonra... çaylarını tazeledim..
buraya nasıl geldiniz.. tuna göremediği için ,çok üzülecek dedim...

m--- çiftliğinize gittik... tuna söylemişti zaten...ama buranın adresini öğrenmek hiç kolay olmadı...
mimar arkadaşım, yanımdaydı da.. hüseyin efendi görmüş..onu..önceden..  inandı.. bize..
söyledi adresini...

diğer eşlerini, kızını.. anne babasını.. işlerini falan sordum...

zübeyde maruf konuşurken... bana bakıp...
zü---- sende bir değişiklik var... farklısın ..
ir---- (gülümseyerek..). evet.. haklısın ...
zübeyde nasıl sevindi ,anlatamam... maruf  keki yemekle meşgul.. dediğimin farkında değil..

m---- irem .. biz tunayla konuşmuştuk.. imzayı senin atabileceğini, söylemişti...
yarın öğlenden sonra,uygunsan..
şu işi bitirelim.. diyorum..herşey hazır... temeli de, atalım..gitmeden...

ir---- tamam.. bitirelim maruf... ne zaman geldiniz, niye haber vermediniz bana...
zübeydeyi gezdirirdim.. keşke tuna da olsaydı...

z---- irem.. bu sabah geldik.. üzülme ,yarın gezeriz.. pazar günü.. temel atılacakmış,
pazartesi sabah ,istanbula gideceğiz...
eşin de,istanbula gitmiş... sanırım...

aklımda,şimşek çaktı birden...

ir---- tabi gezelim,zübeyde... evet, nikah var.. uçak bileti bulabilirsem...
bende ,tunaya sürpriz yapmak için.. gideceğim.. kısmetse...

m----.biz uçakla geldik...  beraber gidelim... tunayı da ,görmüş oluruz..

ir---- çok iyi olur da... . şeyy.. pazartesi ,tunanın yaş günü..
ve benim gidebilmem mümkün değildi, sınavlarımdan dolayı.. ama bir şekilde izin aldım..
beraber gideriz,tunayı da görürsünüz ama benim geldiğimi ,söylemezseniz sevinirim..

z----  harikasın.. hiç merak etme ,söylemeyiz irem...
m---- (gülerek.. ) been.. rüşvet isterim..
ir---- ne gibi, maruf..

m---- çiftlikten arazi istiyorum.. parasıyla.. tuna vermiyordu ya...

ir---- bunu bile bile ,benim vermem mümkün mü ...
tunama ihanet edemem.. imkansız birşey istedin.. hem amcalar ,öyle rüşvet falan istemez..
illa para vermek istiyorsan... sana ev satayım.. komşu olalım.. ne dersin...

m---- ne dedin seen.. amca mı oluyorum... yani...
ir---- evet maruf...
z---- kekle meşguldün.. (mırıldandı...) bu aralar... tek ilgilendiğin yiyecek zaten...

ir--- aaa, zübeyde annemin keki muhteşemdir.. sen de ye.. marufa hak vereceksin...

arapça birşeyler söyledi,zübeydeye...

m---- tebrik ederim..ikinizi de... tamam rüşvetten vazgeçtim ,şimdilik... ev mi ,satıyorsun sen..
tuna biliyor mu.. satmayı sevmez de o.. mali bir probleminiz varsa..... derhal....

ir---- hayır hayır... mali problemimiz yok... emlak satışıyla ilgileniyorum da...
yeni bitmiş,iki daire aldım..birisini sana satabilirim istersen... demiştim...

m---- hımm.. oluurr... zübeyde burayı çok beğendi..  yarın bakalım..
ir---- tamaamm..

ben kalkıp...
bardakları .. tabakları mutfağa götürdüm..
annem meyve hazırlamış...
onları getirdim...
bende aldım...
yerken ,epeyce muhabbet ettik...

zübeyde mutsuz gibi sanki.. bizim kadın düşkünü maruf .. ilgisini,yemeğe yöneltmiş tam anlamıyla
nesi var acaba... meyveleri iştahla yemesini ,bana benzettim... silip süpürdü ,ayol..
açlık ,yön değiştirmiş..tek eşlilik ,ona iyi gelmemiş anlaşılan...

öğrenmezsem çatlarım...
ir---- zübeyde ,sizi..bizim eve  götüreyim... siz orada kalın.. rahat ederseniz ,burada da kalabiliriz...
konuşurduk..

z---- sağol irem.. eşyalarımız otelde... başka zaman geldiğimizde.. kalırız ..
eşin de.. burada olduğun da... uzun uzun konuşuruz... bende özledim sohbetini...

ir---- maruf,zübeyde burada bizimle kalabilir mi.. babam yok..yaylaya gitti...
 annem ve ben varız sadece... sizi ayırmak istemem ama..
z---- ..................

arapça  ne sorduysa ,zübeydeye..

 zübeyde başını iki yana salladı.. sonra da...

z--- yarın gezerken konuşuruz,irem.. şimdi arabamız gelecek zaten...

dışarıdan gelen ,korna sesini duyunca...

m---- geldi bile.. dostluğuna teşekkür ederiz,annene hürmetlerimizi ilet ..irem... yarın görüşürüz..
seni aldırırım..

ayağa kalktık...
ir---- rica ederim..maruf.. ne yaptım ki... otelin adını söyle,ben gelirim..
m---- peki, sürmeli otelindeyiz...

Hiç yorum yok: