Translate

16 Şubat 2012 Perşembe

275.bölüm..

arabama binerken... hala gülüyordum... ablukayı aştım diye..

cengiz beyin bürosuna gidip.. dairelerin anahtarlarını aldım... verdiğim,fiyatları söyledim..
inebileceğim rakamı söyledi...o da..

fevzi bey de, eşiyle beraber tam zamanında geldiler... tanışıp.. eve çıkardım..
bizim bir üst katı beğendiler..

eşi iç mimarmış.. adı oya... 35 yaşlarında,çok tatlı bir bayan...  liseye giden bir kızları varmış..
onlarda.. tayinle gelmişler.. izmirden..
bir aydır ev arıyorlarmış..

bu bulvarda ev aramışlar daha önce .. paksoy lisesine ve oya hanımın
 iş başvurusunda bulunduğu büroya ..yakınlığı ,sebebiyle biliyorlarmış.. fevzi bey adresi görünce ,o yüzden bakmak istemiş..

kiralayacaklar.. sanırım..

f--- sizinle mi pazarlık yapacağız..irem hanım... yetkili sizmisiniz ,demek istedim...

ir---- evet fevzi bey... benim...(gülerek.. ) istediğim fiyat.. bu daireye göre çok uygun... ev bakmışsınız,karşılaştırma imkanınız var..
hem,biliyorsunuz tok satıcıyım ben..
 kararı siz vereceksiniz..

o---- irem hanım.. depoziti veririz de...
biz,maaşlı insanlarız.. bir yıllık bedeli,peşin vermek ağır geliyor.kiralık ev bakarken,daha uygun evler olmasına rağmen.. hep bu engele takıldık.
bu evin,yeri konumu kızıma ve bana göre iyi.. kullanışlı da.. istediğiniz fiyattan
200 lira indirim ve aylık ödeme istiyorum.. uygunmudur...

ir---- peki,oya hanım.. uygundur.. hayırlı olsun.. kira kontratını ,cengiz beyle yapacaksınız..
buyrun, gidelim...

f--- indirim yaptınız.. komisyonunuz ,düşecek şimdi..

ir---- siz,pazarlık dediniz.. oya hanım.. şartını ve istediği rakamı söyledi.. samimi ve netti yani...
daha fazla indirim ..isteseydi.. onu da yapardım.. fevzi bey..
biliyorsunuz..
ihtiyacım yok.. bu hobim... ama öğretmenlik işim olacak.. anlatabildim mi..

f---- evet de.. isteseydi dediniz...erkeklere karşı hafif bir, düşmanlık seziyorum..

ir---- (kapıyı açtım.. ) düşmanlık değil..feminist bir yaklaşım desek, daha doğru..

*****


saat yedi buçuk da..
kontrattan sonra.. anahtar teslimini yapmıştım...
cengiz bey gayet mutlu.. tokalaştık..

ce--- irem hanım.. yarın bekliyorum..
irem---- sonra da olabilir, acelem yok cengiz bey..

ce---- peki.. ertuna nerede...beraber gelirsiniz
diye düşünmüştüm,saat geç oldu ya..

irem---- tuna,burada değil.. ..
cengiz----selam söyleyin..

irem---- as..  fevzi bey.. nereye gidecekseniz,sizi bırakayım...
fevzi--- zahmet olmasın size,otelde kalıyoruz...

irem--- olmaz.. buyrun lütfen..

*****
arabaya bindik...

otelin adını sordum... söyleyince,hareket ettim..

benzinliğin oradan geçerken... gözüm lambaya takıldı ,kırmızı yanıyor...
bari ilk benzinimi alayım diyerek... pompalara yaklaştım...
 görevli kapağı açarmısınız diyor da.. ben bilmiyorum ki... bunun,kapağı nereden açılıyor..

indim aşağıya...
kısık sesle...
irem--- nereden açacağımı bilmiyorum.. yardım edermisiniz...
adam gülerek, anahtarımı aldı... kapağı açtı...

---- ne kadar alacaksınız...
irem---- litresi kaç lira.. depo kaç liraya dolar.. ilk kez alıyorum da...

fevzi bey ve oya hanım izliyorlar bizi..
neyse bu  badireyi de atlatıp.. tekrar arabaya bindiğimde...

fevzi--- hiç acemi şöför gibi.. görünmüyorsunuz irem hanım... arabanız olduğuna göre..

hareket ettim... gülümseyerek...

irem---- değilim zaten..ilk kez,benzin alıyorum da.. acemiliğim, o konudaydı..
oya--- nasıl yani.. ilk kez .. hep eşiniz mi alıyordu..

irem---- onun gibi birşey..
oya--- irem hanım...  perde alabileceğim ,önereceğiniz bir yer var mı...

irem---- var tabi.. güneş manifatura  yada zaimoğlunu öneririm.. benim gönderdiğimi söylerseniz
yardımcı olurlar...

fevzi--- siz bu işi,kapmışsınız.. oradan% kaç  ,komisyon alıyorsunuz...

irem----  almıyorum.. ama iyi fikir.. neden olmasın.. ticaret ,başka birşey..
dediğim yerlerin  sahibi, eşimin dostudur.. amacım,gerçekten yardımcı olmaktı yani..
 fevzi bey.. ben de bir rahatsızlık,
 sezinliyorum..
para kazanmama ,karşı gibisiniz sanki.. onuda başkalarına bırakın mı ,diyeceksiniz yoksa..

fevzi--- yok canım.. sunulmuş ,fırsatları değerlendiriyorsunuz siz...
altın kaşıkla doğan, ayrıcalıklı insanlardansınız... para parayı çekermiş ya....

hemen  yol kenarına yaklaşıp.. durdurdum arabayı... döndüm arkaya...

irem---- oya hanım, ben üzgünüm.. bu şartlar altında.. evi kiralamıyorum size..
verdiğiniz parayı ,biraz sonra  getiririm....  otelinize..
eşinizin,aklımı kullanmama ve mali durumuma karşı anlayamadığım tavrından sonra ,
komşu olmamız doğru olmayacak..

fevzi----..............
oya---......fevziii.. yeter artık.. işine karışmadım ama kızı kırıyorsun...

fevzi--- tamaamm.. özür dilerim.. irem hanım..
bu da benim,sınavımdı..
komisyonunuzdan ,
vazgeçebilecekmisiniz..
yoksa..
her dediğime tamam mı diyeceksiniz.. görmek istedim...
paraya tapanlardan  olmadığınızı anladım..  öğretmenlik ,gönül işidir çünkü..
hep fedakarlıkla vereceksiniz ve karşılığı da manevi olacak..
bu ev meselesi de.. denk geldi.. raporumu gönül rahatlığı ile yazabilirim artık..
vazgeçmeyelim, komşuluğum daha iyidir..

irem---- ..... (gülümsedim ) yani ben mi deniyordunuz..
fevzi---- evet..
irem---- ben ve eşim  hakkında..kimden ,nereden istihbarat aldıysanız.. işlerini iyi yapmamışlar.
vee ben geç kalıyorum... annem merak etmiştir ,iki dakika uğrayabilir miyim..

oya---- tabi tabi.. annenizi üzmeyin..

çalıştırdım arabayı...  babamlara doğru gidiyorum...

fevzi---- eşiniz ,merak etmez mi...
irem---- eşim, İstanbulda .. abisinin nikahı için gitmesi gerekiyordu.. madem komşu olacağız..
eşimi ve beni tanıyıp değerlendirmenizi zamana bırakalım...

fevzi---- peki.. irem hanım..

sokağımıza girip... ilerlerken.. elimle gösterdim..

irem---- burası bizim evimiz.. anneme haber verip.. geliyorum.. 
fevzi---- tamam .. konuşmaya daldık,aslında biz kendimiz gidebilirdik otele.. sizi oyaladık...
kusura bakmayın...
irem--- (güldüm.. arabayı durdurunca... ) misafirimsiniz..bundan  da,komisyon almıyorum fevzi bey... 

fevzi bey ve oya hanım gülüyorlardı ben indiğimde...

bahçeyi geçip.. zili çaldım...
annem açtı.. ama kızgın..

ne---- neredesin sen..

ir---- annee.sakin ol.. .. işim uzadı.. evi kiraladılar.. saati fark edince..
sana haber vermeye ,geldim işte..
bak, arabada oturuyorlar..
yarım saat sonra,yanındayım tamam mı...

ne--- değil.. ben de geliyorum...

ir--- (telaşla...) anneee.. hastaneye mi gidiyoruz.. yoksa..
ne--- yok kız.. seni yalnız bıraktım diye.. babandan azar işittim.. ev gösterecekti,diyorum.. niye sende gitmedin diyor..
ir---- ya anne.. öffff..korkuttun beni.. iyi gel,hadi..

anahtarı alıp.. çıktı evden...

arabaya binince, tanıştırdım..
beş dakikada,samimi oluverdiler...

az önceki fevzi bey gittii.. yerine başka bir adam geldi sanki...
canciğer kuzu sarması oldular...
canım ciğer istediii.. ayy hiç sevmezdim benn..

ir--- kızınız sizi bekler mi.. tek mi yani..yemek yemişmidir..

fevzi---- yemiştir.. anneannesi var yanında...
ir---- size yemek ısmarlayayım öyleyse... ama lokantada değil..
oya---- zahmet etmeyin irem hanım.. yorgunsunuz sizde...

ir---- (gülümsedim.. ) inşallah sonra yemeğimi de yersiniz de..  ben yapmayacağım,oya hanım..
allah ne verdiyse.. kısmetimizde ne varsa ,onu yiyeceğiz...

ne---- çiftliğe mi gidiyoruz..irem..
ir---- evet anne..beni görsün de...babamın da ,içi rahat etsin.. ..

***********

çiftliğe gelince..
yol kenarındaki çadırlar ve gördükleri  fevzi beyi epeyce etkiledi.. annemde bilgi veriyor..
çiftçi ,eşi olarak..
''toplanmasına daha çok var ama.. ürünler emeksiz olmuyor.. '' ...

evin önünde durdurdum ,arabayı....

biraz ileride kurulmuş ,masaları .. ve yiyenleri göstererek...

ir---- orada mı ,yiyelim... içeride mi...
fevzi---- orası olsun.. ben.. şaşırdım.. istihbarat zayıfmış gerçekten..
ir---- tanıdıkça,daha çook şaşıracaksınız.. fevzi bey.. garanti veriyorum size...

babamın ,bize doğru geldiğini görünce...
indik...

ir--- babacığım.. geldim.. kızdın mı bana..
ah--- ........ sana nasıl kızarım,prensesim..

ir---- sağol..  fevzi bey ve oya hanımı.. yemeğe davet ettim.. baba..

tanıştırdım...
tokalaştılar... hoşgeldiniz dedikten sonra...

ah---- buyrun.. tuna da olsaydı keşke...  irem sen rehberlik et..
nermin,sen oturamazsın.. dur sana koltuk getirsinler..

ne----......... otururum.. gerek yok..

babam, annemin elini tuttuğunda.. biz ahçının karşısına gelmiştik...

yaka kartında.. ismail yazıyor.. genç bir adam..
tepsileri aldık..
ir---- ismail.. menümüz nedir...
---- börek çorbası, arnavut ciğeri.. karışık kızartma... z.y.biber dolması.. cacık.. portakal..

ayyy, ciğer dedii... dilek dileseydim keşke....

ir----  ellerinize sağlık..
yemeklerimizi alıp.. nispeten ,boşalmış bir masaya oturduk...

annemle babamda ,geldiler... babam, annemin etrafında pervane gibi dönüyor..
onlar yemek yemişler..
 ayy nerminim pek mutlu..

Hiç yorum yok: