Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

265.bölüm..


çok heyecanlıydım ya.. hiç birşey anlamadım...
tapuda, vesikalık iki fotoğrafımı ve kimliğimi verdim önce... 
kalem arıyordum ki... 
tuna, benim aldığım kalemi uzattı.. 
ayy çok duygulandım.. gülümseyerek ... birkaç  yere imza attım.. cengiz bey de attı... ..
 
tapu ,bana verildi..
 
arabaya davet etti tuna... 
parayı verip..teşekkür ettim... 
 
ce---- hayırlı uğurlu olsun.. güle güle oturun... 
ir---- aminn.. paramızın, hayrını görün sizde ..cengiz bey... 
ce---- sağolun.. 
 
cengiz bey.. gidince... 
ir---- bitti mi.. yani.. aldık mı şimdi.. 
tu---- eveett.. başka birşey mi bekliyordun ki... 
ir---- yalıyı alırken..daha uzun sürmüştü de...
 
tu---- orada vergileri.. falan ödemiştik.. 
işlemleri yapmadığın için ,çok kısa geldi sana...bir başka, tapu gerektiren olayda.. 
sen ilgilenirsin...
 kolay olmadığını, görmüş olursun böylece... tamam mı.. 
 
ir---- yok ya,ben şaşkınım biraz sadece... tapu istediğimden ,falan değil.. 
kalem için sağol.. 
 
tu---- rica ederim.. (elini dizime koydu...) aşkımm.. biliyorum... iyi günlerde oturalım.. inşallah..
 evimiz uğurlu gelsin.. 
ir---- amiinn.. inşallah öyle olur.... 
 
*****
 
yemek yedikten sonra lütfü abinin bürosuna gittik... 
elimizde ,orjinal bir saksı çiçeğiyle beraber... 
 
yeni yerleşiyorlar... içeride birçok adam var... kim kimdir bilmediğim için...
 hepsine dikkatle bakıyorum... 
ziya beyi arıyorum,sanki tanıyacağım..
 
lütfü abi,dışarıdaymış... bizi onun bölmesine, aldılar... duvarları yok.. camlı yani.. 
görüyoruz .. çalışanları..
masalarını ,dolaplarını düzeltiyorlar..
 
sekreter kız.. geleceğini söyleyip.. beklesinler dediğini,iletti.. çay ikram etti... bize.. 
 
her yerde, kolilerle çeşit çeşit ilaçlar var... 
 
bir bey.. kapıyı tıklatıp... 
---- rahatsız ediyorum ama.. koliyi almam gerekiyor... 
tu---- tabi, buyrun... 
 
---- naciii.. gel.. tutalım şunu.. 
---- geldim ziya ... 
 
anında inceleme ,başladı tabi... 
 
ince,uzun boylu.. atletik yapılı.. esmer.. kara kaşlı, kara gözlü.. bıyıklı..
saçlarını arkaya taramış..
 
elleri muntazam.. 
iki kaşlı yüzüğü var.. 
ütülü,tertemiz giyinmiş.. takım elbisesinin cekedi yok.. kravatlı.. 
şivesi düzgün... 
konuşuyorlar naciyle... 
iki koli aldılar.. önce.. 
 
tuna bana ''çok dikkatli bakıyorsun.. ne bakıyorsun ''diyecek dedi... ama ben aldırmadım... 
 
tekrar girdiklerinde... 
masanın üstünde ki.. koliden ilaç kutularını çıkarıp.. sayarak not almaya başladı.. ziya... 
naci de.. alıp götürüyor.. verdiklerini... 
 
ir--- lütfü bey.. çok gecikir mi... .. 
zi---  eczacı ziyaretine gitmişti.. gelir birazdan... 
ir---- siz , Adanalı mısınız.. 
zi---- değilim... esmer olduğum için... herkes öyle sanıyor....ama  Ankaralıyım.. 
lütfü bey de,buralı değil..  nereden tanışıyorsunuz..
 
ir---- eşinden dolayı ,tanıyoruz.. 
zi---- (gülümsedi...) neşe hanım.. akrabalarım var diyordu... öyleyse,en iyi kebap nerede yenir..
sizden öğreneyim.. 
 
tu---- kazancılar çarşısı, vardır.. orayı tavsiye ederim.. 
zi---- yarın keşfe çıkarım..sağolun.. 
ir---- Adanayı ,beğenecekmisiniz bakalım... 
 
zi---- bilmiyorum da.. çok kalmam ,ben burada.. Ankaraya dönerim.. 
ir---- pardon da.. sizi bekleyen birisi mi var.. 
 
tuna,nasıl kötü kötü bakıyor bana.... sorguluyorum diye... 
 
zi---- evet... ben tek çocuğum..annem, babam ve anneannem... bekliyordur mutlaka..
tabi başka bekleyenler de, olabilir.. 
 
ir---- yapma yaa... şeyy.. özlerler tabi.. 
 
---- ziya.. bir bayan geldi... seni soruyor... 
zi---- haydaa... naci,daha dün geldim.. 
ne bayanı ya.. adını sormadın mı...
 
---- abi, öyle güzel bir kız ki... aklıma bile gelmedi... gelsene hadi... 
 
zi---- şebnemdir..öyleyse..  burada da ,buldu ya beni..(kalktı ayağa... )
iyi günler size.. 
 
tu---- size de... 
 
ben kızgın kızgın..söylenerek  bakıyorum.. arkasından... 
 
 
tu--- iremmm.. sorguladığın, yetmedi mi.. 
ir---- burada da ,buldu beni dedi ... duydun dimi... sen, zuhali unut.. ziya bey...
 
tu---- tepkilerine hayranım.. zuhali biliyor sanki.. de,unutacak.. 
genç ,bekar adam.. kızların olmasına niye, şaşırıyorsun ki... 
 
camlı bölmeden.. takip ediyorum.. 
kız ve ziya oturdular.. karşılıklı.. hiç sevgili gibi değiller..
kız çok güzel sahiden de... sarışın, yeşil gözlü.. 
o sırada lütfü bey girdi... onların bulunduğu yere... 
 
ziya tanıştırdı... lütfü beyle ,tokalaştı kız... sonra bizi söyledi herhalde... 
elinde çantasıyla ,yanımıza geldi..
gülümseyerek.. tokalaştılar... tunayla...
 
lü---- hoşgeldiizz... 
tu---- hoşbulduk... 
lü---- irem ,ne oldu sana... 
ir----................o kız kim.. ziyanın yanındaki.. beni burada da ,buldu dedi de... 
 
 oturdu yerine gülerek... 
 
lü---- o dayısının kızı.. burada, bir eczacıyla evliymiş.. bahsetmişti...bana..
ziyanın, buraya geleceğini söylemiş de... annesi.. 
o da,hoşgeldin .. bizde kal... demeye gelmiş..
ziyanın memnuniyetsizliği ,çok açık.. görülüyor...değil mi..
 ne içersiniz..çiçekler için de,teşekkür ederim.. zahmet etmişsiniz.. 
 
tu--- çay içtik ,sağolun.. rica ederiz..ziyaretimizin, bir hatırası olsun dedik.. 
siz yokken,irem de.. ziya beyi epeyce, konuşturdu.. 
 
lü---- hah hah hah... 
ir---- biz kalksak.. tuna.. okula geç kalıyorum...
lü----  daha müsait bir zamanda... yine beklerim... ayağınıza sağlık...
tu---- biz de bekleriz... eşinize selamlarımızı iletin.lütfen.. 
 
kalktık ayağa..... 
ir---- lütfü abi..ziyayı..iyice tanımadan.. zuhali söyleme ..onun üzülmesini hiç istemem.. 
 
lü--- bende istemem,irem..  belki de ..hiç söylemeden,kader buluşturacak onları.. 
 
ergün abinin ,sesini duyunca...
ir---- evet,sahiden hafife almışım..sizi.. kaderin adı,ergün mü yoksa... 
lü---- (gülerek..) adını bilmiyoruz henüz... 
 
ergün abi.. içeri girince... sarıldım ben.. 
hoşgeldin ,nasılsın.. diplomayı ıslatalım laflarından ..sonra.. 
akşama lütfü abi ,dergaha ( müzikli,yemekli bir eğlence mekanı ) davet etti hepimizi..
ziyanında geleceğine eminim..
 
ergün abiye.. zuhali ve aliyi de çağır diyor du... biz çıkarken... 
bu lütfü abi.. kesinlikle çok kurnaz... 
 
 
***********
 
neyse.. biz okula gittik.. 
tuna da, beni bırakıp.. çiftliğe gidecek.. tarım işçileri .. gelmişler de.... 
onlarla ilgilenecek... 
 
bir ders olmadığım halde..yok yazılmamışım.. cansu kendi imzasını atmış ,yoklama kağıdına..
 
cansudan notları defterime geçirirken... 
 
c---- neyin var..irem.. yoktun,izinliydin şimdide durgunsun... özelse anlatma da... 
 
ir---- (gülümsedim..) yok cansu..özel değil.. tapuda bir işimiz vardı.. ondan yoktum...
 izin meselesiyse,
mustafa beyin yanındaydım.. durgunluğumsa..çok sevdiğim bir kuzenim var.. onunla ilgili..
senden ne haber.. boş boş sıkılıyorsundur..
 
c--- (gülerek.. ) kim demiiş... tuncer,tülay.. eren ve.. aygülle.. arkadaş olduk.. 
ir--- hııı.. bak senn.. erenle ,aygül.. kiim.. 
 
c---- eren ,potansiyel militan.. başka bir  sınıfta..  çok temiz ve iyi birisi... 
fakat saflığından yararlananların,onu kullandığını  bilmiyor.. 
tunceri de,saflarına çekmeye çalışıyormuş.. durmuş söyledi.. olaya el koydum... tunceri uyardım..
erenle de.. bu gece yemeğe çıkıyoruz.. 
 
ir---- cansuuuu... 
 
c---- durmuş da geliyor.. heyecan yapma.. provakatörlerin iç yüzünü göstereceğiz..ona..
görevli gibi değil de.. arkadaş gibi.. istihbaratıma göre.. aygülle birbirlerinden ..hoşlanıyorlarmış.. 
belki,aşk iyi gelir onlara... 
 
ir---- ...... sana ,iyi gelmemiş anlaşılan..
 
c---- evet.. gelmedi.. 
 
galip bey ,derse girince sustuk... 
g---- irem hanım.. 
 
gittim yanına... 
ir---- buyrun hocam... 
 
g---- bu dosyalardan birisi senin..çeviri için..  diğerinde sorular var...sınıfa dağıt.. 
sen sınav yapıyorsun.. ben çıkıyorum.. hakimiyetini ve öğretmenliğini görmek istiyorum.. 
inisiyatif ve sorumluluk senin.. 
kopya çektiklerini anlarsam.. kötü olur.. .. kaç dakika da..yapacağına da.. sen karar ver..
öğretmenler odasında olacağım.. 
beni çağırırsan yada bu sınıftan ses çıkarsa.. müthiş hayal kırıklığına uğrayacağım... 
kolay gelsin..
 
ir---...............
 
g---- arkadaşlar.. gitmem lazım..irem hanım nedenini,anlatacak size.. 
 
diyip.. çıktı sınıftan... kapıyı da,açtı sonuna kadar... 
 
ben hazırlıksız yakalanmanın, şaşkınlığını belli etmemeye çalışarak.. 
 
elimde dosya.. yaklaştım sınıfa doğru... 
ir---- arkadaşlar..
..........................................................................................................
...........................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
...................................................................................... anlaştık mı... 
 
hepbir ağızdan.. ''eveett'' dediler... 
tahtaya on soru yazdım.. hemen,aklımdan üreterek... 
 
 
dağıttım boş kağıtları... 
ir----
defter kitapları ,kaldırmanıza gerek yok.. çünkü sorular spontane..
 ne arayacak zamanınız  ..ne de , cevabı var...
vaktinizi harcamayın..  on soru,yirmi dakika... başarılar dilerim... size güveniyorum.. başlayın... 
 
çıt çıkmıyor,sınıftan... sorulara odaklandılar... ben de,kürsüye geçtim.. 
kapı açık ya.. galip beyin casusları ara ara,geçiyorlar koridordan... görüyorum..
 
saati kontrol ediyorum.. devamlı.. 
" son beş dakika.. "diye uyardım.. 
süre bittiğindeyse... 
ir---- kağıtlar ,sıranın üstünde kalsın... sessizce ,sınıftan çıkın arkadaşlar... 
 
dediğimi yaptılar.. sınıfta kimse kalmayınca... 
aldım kağıtları... şöyle bir göz gezdirerek.. desteledim.. 
 
yukarı ,galip beye götürürken.. diğer öğrencilerde çıktılar dersten... 
koridorda aralarından geçerek ilerledim... 
 
öğretmenler odasının kapısı açıktı zaten.. selam verip girdim.. içerisi kalabalık epeyce... 
 
galip bey.. yaslandı arkasına...
gülerek.. 
ellerini kaldırıp... susturdu diğerlerini.. 
 
g---- arkadaşlar.. bir dakika ,irem hanımı dinleyelim lütfen...
 
ir---- (gülümsedim.. )dinleyecek birşey yok.. sınav kağıtlarını getirdim.. inisiyatif demiştiniz...
 soruları ben verdim.. buyrun.. 
 
g---- ee.. bana niye veriyorsun, o zaman.. 
soru seninse ,sen  değerlendir.... 
 
ir---- peki.. notum geçerli sayılacak mı.. 
g---- elbette... sınıf çok sessizmiş.. ne dedin onlara.... 
 
ir---- ukalalık saymazsanız.. söylemek istemiyorum...aramızda kalacak dedik, çünkü.. 
güvenlerini sarsmam..   
g---- tamam,irem hanım.. çıkabilirsiniz, tebrik ederim..
ir---- teşekkür ederim... 
 
koridora çıktığımda... galip beyin sesini duydum... 
g---- evveettt... bayanlar, baylarr... pamuk eller cebee.. ben kazandımm.. beennn... 
 
dondum kaldım..
pissslerrr.. üstüme bahis oynamışlarrr.... aaaa... hocalara baakkk... 
yani ,sadece galip bey mi güvenmiş bana... gıcıklarrr.. 
saliha hoca ,akrep kolyeyi hak etti... 
 
indim merdivenleri... 
sınıfa girip... kağıtları okumaya başladım... 
 
**************

Hiç yorum yok: