Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

264.bölüm..


onları gönderdikten sonra... 
ortalığı toplarken... epeyce konuştuk tunayla... lütfü ve neşe abla hakkında... 
.. 
bulaşıkları yıkıyorum ben... yarın ,ziyayı görmeye gideceğini ,söyleyince.
 
ir---- bende geleceğim... banane banane... 
 
tu---- (gülerek... ) banane demeeee... tapuda işimiz bitince uğrarız diyeceğim de..
 senin dersin var..
 
ir---- ben şımarığım,derimmm... bir ders yok yazılırım...ne var.. 
 hiiçç kaçırmam ...ziya beyi,göreceğim mutlaka... 
elime düştün ,zuhaalll.. ayyy ,heyecan yaptım bak...
 tunaaa.. bunları karşılaştıralım ,öylesine... 
 
tu---- yok.. önce göreyim ben.. zuhali hak ediyorsa.. belki.. 
 
ellerimi kuruladım... 
ir---- tunaa.. sütlaç istiyor musun.. yada yemek ısıtayım mı... yada yada... ısmarlayayım mı.. 
 
tu--- hiçbirisi...hafif  birşey olsun.. istiyorum.. 
ir---- tamaamm.. çay suyunu koydum.. sen şu ekmekleri kes..bana beş dakika müsade et.. 
zuhali işletmezsem.. çatlarım.. 
 
tu---- (gülerek.. ) yapmaa.. yazık kıza.. 
ir--- değillll... o benimle ,çok dalga geçtii.. sesini çıkarma sakın... 
 
tu--- (kaşlarını kaldırdı... )kendime engel olamayabilirim.. 
 
öptüm dudaklarını.. gayet tutkulu bir halde... 
ir---- seni ,biraz oyalar bu ... 
tu---- sen.. çokk çok çok ... 
ir---- uslu dur.. yoksa karışmam.. 
tu--- hah hah hah... 
 
ben telefonu açıp.. oturdum koltuğa.. teyzemlerin numarasını çevirdim.. sesimi değiştirip.. 
 
ir--- elooo.. 
zu--- buyrun.. 
ir---- hanım kızım, orası sevim hanımın evi mi..
 
zu--- evet.. bir dakika,annemi çağırayım..
ir---- yok yok.. seninle konuşalım.. 
sesin, ne kadar güzelmiş... aynı yüzün gibi.. dün yolda gördüm sizi.. 
 
zu--- hımm.. güzeldir irem hanım.. türkü söyleyeyim istersen.. kız ,bende işleyecek göz var mı..
 hadeee
hadeee.. başka kapıya... 
 
ir---- kız zuhaall.. 
zu---- ne istiyorsun len.. işim var.. neşe ablalara yemek hazırlıyoruz.. oyalama beni.. 
 
ir---- ayyyy.. tunaa.. yemek yediriyormuş teyzem ,neşe ablalara...  
tu---- o kesindi de.. zuhali kandıramamışsın... ne olduu.. 
 
ir---- zuhal duydun mu.. ünümü lekeledin.. 
 
zu---- duyduumm... selam söyle tunaya.. beni bırak,git kocanla uğraş.. allah sabır versin adama..
ir---- aaaa... deliiii... ben ne yapıyorum ki..
 
zu---- söyletme.. beni,söyletmee... annem var bak burada.. 
ir----- hiii.. kapa hadi, tamam öptüm.. 
 
zu---- hıh şöylee... anneeeeee... bu irem var yaaa... hah hah hah... 
ir---- zuhaaaaaaaaalllllllll.. 
 
kapadım.. telefonu.. gülerek.. 
mutfağa gittim.. 
tuna ekmekleri kesip ,çayı demlemiş.. masada oturuyor..
 
dolaptan peyniri,yumurtayı çıkarıp.. tezgaha koydum..
fırını çalıştırdım... 
harcı hazırlarken..
 
tu---- sesin çıkmıyorr.. zuhali işletemedin, diye mi.. 
 
ir---- pisss.. tanıdı sesimi.. işim var.. git kocanla uğraş.. allah yardım etsin ona dedi.. 
birde.. anneme söylerim ,yaptıklarını diyor ,gıcık... 
 
tu---- hah hah hah... haksız mıı...kapı arkalarında ,sıkıştırmadın mı beni... o da şahit,işte...
 
 elimi silip,fırına sürdüm tepsiyi... 
 
ir----o sendin,sanki..  sıkıştırmadım diye.. yapmayacağım sanılmasın lütfen... 
madem öyle dedin... yedim seni ,tunaaa... 
 
evde bir tur, koşuşturmadan sonra... ben yakalandım.. o nasıl olduysa, anlamadım bile... 
ellerimi arkadan tutup.. nefes nefese.. yasladı beni kapıya... 
öpüşürken.. fırını unuttuk tabi... 
 
biraz fazlaca kızarmış ,kanepelerimizi yerken...
 
tu---- canımmm.. okula,babanla gidecektin.. unutma tamam mı.. 
ir---- hımm, tamam.. 
 
tu---- orada kalırsın dimi.. 
ir---- sanırım..
 
tu---- telefonu,senin odana çek ..akşamları, konuşuruz...
ir---- öyle gizli gizli ..olmaz, ayıp .... utanırım ben.. 
 
tu---- ee.. nasılsın,iyimisin mi diyeceğim yani.. 
ir---- eveett...... konuşmamızı...
genel çerçeve içinde..nazik nazik..
öznesiz.. yüklemsiz.. sevgi sözcükleri kullanmadan.. 
belirli,belirsiz sıfat tamlamalarıyla..geçireceğimize göre.. 
telefon yerinde durabilir.. 
 
tu---- çok acımasızsın biliyormusun... hem git diyorsun.. hem de..laf sokuyorsun.. 
 
ir---- haydaaaa.. ne dedim ki.. ben.. çay vereyim mi.. 
 
tu--- verme.. gitmiyorum ,nikaha falan.. bileti de,erteleteceğim şimdi... 
ir---- tunam.. ya ne alıngansın..böyle.. hamile olan benim.. mazeretim var.. muafım ..
senin neyin var.. 
 
tu---- bırakıp gitmeyi,içime sindiremediğim.. hamile bir karım var.. üstelik .........
 
ir---- (elini tuttum.. masanın üstünden.. ) tunamm.. valla yanlış anladın, beni.. 
kinayeli falan konuşmadım...  başka bir şey konuşsak,ikimiz içinde zor olur..
sen diyeceksin ki... 
çok özledim.. 
ben... bende... diyeceğim.. 
sen içini çekeceksin... e bende.. 
kendimize işkence ,yapacağız... 
sen diyeceksin ki... kapat hadi..
ben diyeceğim ki... sen kapat... 
eeee.. ne bu... telefon idaresine mi çalışacağız yani...yalansa.. yalan de..
 
tu---- ................... değil ,ama..
ir---- hadi hadi... kabul et... gitmem falan da,deme.. şımarıklık bana yakışıyor... sana değil... 
tu----.............. çay içerim.. 
 
iki bardak çayı doldurdum.. 
ir---- gel,içeride ..içelim.. 
 
*************
 
ertesi sabah olağan hazırlanma ,temposundayken... 
 
ir---- niye spor giyindin sen.. 
tu---- yıllık iznimi aldım.. 
 
ir---- hıı, sen gelmiyor musun yani..okula... 
 
tu---- seni götüreceğim.. canım.. öğlene kadar.. işlerimi ayarlayacağım.. öğlen seni alıp.. tapuya gideceğiz..
ir---- okula ben dönerim.. 
tu---- hayırr.. 
parayı.. bana ver,istersen.. okula gitme ..onunla... 
ir---- tamam..çekmecede al.. 
 
 
****
 
okulda 
ilk sınavlarımı oldum..ard arda... hani şu bana özel olanlardan... harika geçti...
mustafa beyin odasında.. 
o ve bir öğretmen daha vardı.. tanımadığım.. 
telefonlar çalıyor, gelen giden .. dikkat dağıtıcı, çok unsur olmasına rağmen... 
bitirip verdiğimde..
yüzüm gülüyordu... sessiz teşekkürlerimden, birisini yolladım.. mustafa beye... 
 
normal derslere hiç girmedim .. izinliydim.. 
 
tuna öğlen geldiğinde.. keyifli keyifli bindim arabaya... hareket ederken.. 
 
tu---- ne muzurluklar yaptın.. gizlediğin ne.. 
ir---- aa, yüzümden mi okuyorsun nedir... ne kadar eminsin böyle.. günüm güzeldi sadece... 
sen ne yaptın... 
 
tu---- iyi,öyle olsun...eksik,yarım ne kadar..iş varsa bitirdim..
vahide hanımın,halamın selamı var sana.. ona uğradım.. beni çağırmış da.. 
 
ir--- as. nasıldı.. 
tu--- daha iyi.. eren nikahına davet etmek, için aramış.. 
cahilliğimize ver, sen büyüğümüzsün affet bizi demiş.. aman.. nasıl, mutlu olmuş.. 
gönüle beşi birlik verdi... götür gelinime tak dedi.. 
 
ir---- ayy,çook sevindim.. kadın faktörü bu işte... eren abi ,adına gönül büyük şans... 
tu----evet.. bir tuğrul,mutlu değil.. çok acıyorum ona.. nasıl dayanıyor.. bilmiyorum.. 
 
ir---- bekara karı boşamak kolay gelir diye ,bir söz var ya... 
neslişahın da bir artısı vardır ,mutlaka ki.. vazgeçemiyor... yada çocuğu için.. katlanıyordur..
bilemeyiz... 
 
içini çekerek... 
tu---- onu göreceğimi düşününce,bile geriliyorum.. 
 
ir---- boşver.. maske takacak ya.. görmezsin... 
tu---- (güldü..) nereden aklına geliyor.. bunlar... 
 
ir---- asık yüz,sana da yakışmıyor.. ev alacağız.. gül bakalım.. parayı getirdin dimi.. 
 
tu---- getirdim... ayağının yanında ki,çantada.. buraya çağırırız,sen ver.. cengiz abiye...
ir---- tamam... ne kadar var ,burada..
tu---- altı milyon.. 
ir---- ............. yine, sen verdin yani..
tu---- senin para çekmeni mi ,bekleseydim.. irem.. şu para mevzusunu kapasak artık.. 
 
 
 

Hiç yorum yok: