Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

261. bölüm..


bürosu iki sokak ilerideymiş.. yürüyerek.. gidiyoruz.. 
cengiz bey önden gidip.. bizi yalnız bıraktı... 
 
ir---- teklife,ne diyorsun tuna..
tu---- karışmayacağım demiştim ya.. 
 
ir---- bu başka.. yapabilirmiyim sence.. 
 
tu--- bilmiyorum,istiyorsan yaparsın... 
ama okul bir yandan,toplantılar..çeviriler bir yandan.. bir de emlak satışı,hamile bir bayana ağır gelmesin... 
paramız var.. alabilirsin.. kararı sen ver..
 
ir---- tamam.. 
 
büro olarak ,bir dairesini kullanıyormuş.. zemin üstü.. tam merkezi yer.. 
masasının önündeki koltuklara buyur etti.. 
oturduk.. 
çaylar gelinceye kadar.. 
broşürlerinden ,diğer bitmiş dairelerin yerlerini ve özelliklerini gösterdi...
 
daireler lüks ve çok olunca.. 
maaşlı çalışan,emlak danışmanları varmış.. 
 
ce--- her daire başına.. kirada %2 ,satışta %5 komisyon veririm.. toplam.. 58 dairem var bitmiş olan..
arsa,yazlık.. yayla evleri buna dahil değil... 
çalışmak için,buraya gelmek zorunda değilsin... broşürden göster ,ilgilenenleri .. yönlendir.. 
uzak yerler için.. biz götürürüz.. bu evleri de ,sen gezdirebilirsin.. 
 
ir---- anladım,diyelim ki.. hiç satamadım.. beğendiğim,ev ne olacak.. 
 
ce---( güldü) baban gibi sağlamcısın.. önce ,benim işimi hallet diyorsun.. o zaman şöyle yapalım..
sen verebileceğin miktarı ver.. eve taşın.. benim kiracım gibi otur.. 
aydan aya ödersin.. 
 
ir---- olmaazz.. tapuyu almadan oturmam...belirsizliği sevmiyorum da..
siz teklifinizi yaptınız.. benim önerim de şu..
evi alabilirsem.. satış için çalışırım.. komisyon olarak da.. kirada %3.. satışta %6 isterim.. 
fiyatta anlaşalım önce.. sizin rakamınızı duyayım.. 
arada uçurum varsa.. hiç kalkışmayalım ,ev almaya.. 
komisyonla ,evi bedavaya getirmekle falan... uğraşamam.. 
ev satmam gerekir diye ,uykularımı kaçırıp.. huzurla oturamam ki.. . 
evet ne diyorsunuz... 
 
ce---- ertuna, eşine taktik mi verdin.. 
 
tu---- (gülerek..) yoo.. karışmayacağım dedim.. izliyorum sadece... 
ireme, kendi bütçesinin 
yetmeyeceğini söyledim ama.. o ısrarlı.. burası olmazsa ,başka bir yeri mutlaka alacağım diyor..
benden de,kabul etmiyor.. evimiz..yuva olmazmış,o zaman.. 
 
ce---- haklı ,ne diyeyim ki.. tamam,irem hanım.. anlaştık.. ne verirseniz kabulümdür.. 
tapu ,kimin adına olsun.. 
 
tu--- iremin.
ir---- tunanın.. 
ce---- hah hah hah... ilk defa, böyle birşey duyuyorum.. 
ilk defa -hiç para konuşmadan -bu şekilde ev sattım...hayırlı uğurlu olsun... 
 
ir--- teşekkür ederiz.. şimdi aldık mı ,yani.. eminsiniz dimi.. 
ce---- eminim.. siz karar veremeyeceksiniz anlaşılan..  irem hanım ,kimliğinizi alayım..
 
tunaya döndüm... 
ir---- tunaa.. 
tu--- efendim.. versene kimliğini..irem.. 
çantamdan alıp.. uzattım kimliği... 
 
cengiz bey.. fotokopi çekmek için çıktı odadan...
ben gülerek... tunaya döndüm.... 
kısık sesle.. 
ir---- tunaaa.. inanamıyorum.. çok kurnazsın.. 
tu--- (o da gülüyor... ) senin niyetin o değilmiydi..zaten,
çok istiyordun.. az, yardım ettim bende..
 
ir---- sağol  ya... ayyy.. ev aldıımm... 
 
tu---- hı, bir dakika... tüm paranı versen de.. cengiz abi ,kabul etse bile.. burası için az gelir..
adil olmaz ,emeğin hakkı verilmeli .... 
ben de,inşaat yaptırıyorum.. bile bile ,burada oturamam.. 
madem hiç para konuşmadınız.. yine konuşma.. 
senin,benim mi var.. kullan paramızdan.. olur mu.. 
 
ir----......... yaaa... ne diye konuştum o zaman... istediği parayı verip, alırdık.. 
 
tu---- istediği parayı değil..değerini ver diyorum..istersen,ben getirip.
. irem bu kadar gönderdi derim.. sen bilirsin... 
ir---- ................................. cengiz bey geliyor, evde konuşalım..
 benim niyetim de ,değerinin altında almak değildi. zaten.. takviye yapacaktım... 
tu--- neyle... 
ir---- suss.. 
 
cengiz bey ,elinde evraklarla gelip yerine oturdu.. 
kimliğimi uzattı bana... 
ce--- yarın saat onbire kadar, hazırlanır resmi işlemler.. saat bir gibi.. gelirseniz.. imzaları atarız.. 
tu--- inşallah, cengiz abi.. seyhan tapusuna geleceğiz.. değil mi...
 
ce--- evet evet...bu da, anahtarınız..şimdiden vereyim.. belki tekrar bakmak istersiniz... 
 
kalkıp tokalaştık.. 
ir---- (elimdeki anahtarı gösterip..) teşekkür ederiz.. cengiz bey.. ben,broşürleri alıyor muyum.. 
ce--- (gülerek..) elbette.. buyrun lütfen... 
 
****************
 
 
dışarı çıktığımızda... yağmur dinmiş.. hafif hafif yağıyordu.. 
 
tu--- ben arabayı getireyim..ıslanma.. 
ir---- getirme.. yeni evimize gidiyoruz.. hadi hadi... 

Hiç yorum yok: