Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

260.bölüm..


tu--- (durduk..müteahhitin, adının yazdığı tabelaya baktı...)  cengiz abi yapmış.. iyidir mutlaka.. 
yarın bakalım.. 
ir---- .................öylesine demiştim ya.. 
tu--- (gülerek.. ) bizde öylesine bakarız.. istersen alırsın.. 
 
ir---  bak bana bırakırsan.. cengiz abi falan tanımam, kıran kırana pazarlığımı yaparım.. söyleyim de...
tu---- tamaamm.. yap.. hiç karışmıyorum.. ne fiyata,ne ödemene.. ne de pazarlığına... 
 
ir---- anlaştık... tunaa,sahiden limitim yok mu..
tu----  yok.. istersen, apartmanı al..
ir---- daha neler.. neyse.. gel hadi.. yoruldum.. 
tu--- yelize de .. uğrayalım istersen.. beş dakika.. 
ir---- peki.. 
 
yelizin zilini çalıyorduk ki... 
ye---- aman efendim.. bana mı geldiniz... 
ir---- canıım.. yeni mi geliyorsun.. 
ye---- evet.. ben bayılmadan yukarı çıkalım... 
 
açtı kapıyı... 
tu---- yeliz gelmeyelim... sen de yorgunsun.. bir ihtiyacın var mı diye ,soralım demiştik... 
 
ye--- gelin lütfen.. yığılacağım şimdi.. ayakta duramıyorum.. 
 
çıktık yukarı... 
yelizin arkasından.. evine girdik.. 
ye---- irem salona geçin.. hemen geliyorum... 
biz salona geçtik.. 
 
yeliz elini yüzünü yıkamış... eşofmanlarını da giyip ..yanımıza geldiğinde tokalaştık... 
 
ye--- hoşgeldiniz.. 
tu-- ir--hoşbulduk... 
ye--- (oturdu o da...) ne ikram edeyim size.. 
ir---- hiçbirşey... .. çok zayıflamışsın yeliz.. uykusuz yorgun ,hasta olacaksın.. bu ne yaa
 
ye--- ee nöbetler,poliklinik böyle yapıyor insanı.. ama iyiyim.. sen,siz nasılsınız.. 
 
ir---- iyiyim,bir şikayetim yok.. ilacımı içiyorum.. okul ,dersler vaktimizi alıyor..
rutin koşturmacamızı yaşıyoruz.. yani... seni özledik ama.. görüşemiyoruz..bülentten ne haber...
 
ye----  koşturuyor ,o da...  uzman da,olsa ..yenilikleri öğrenmesi.. gerekli.. 
plastik cerrahide.. tez hazırlayacak.. 
yani ,kendinden geçmiş durumda ... selamı vardı size... konuşamıyoruz bile.. 
o erken yatıyor,ben geç geliyorum... 
 
tu--- onu boşver.. de.. sana çok zor..evlenince görüşebilecek misiniz.. bari.. 
 
ye--- (gülümsedi... ) bülent evlenelim dediği için ,pişman zaten... ''halimizi tahmin ediyorum da.. 
böyle evlilik olur mu'',dedi bana.. 
 
ir---- aaa, şuna baakk.. yeni mi anlamış..bu mesleğin zorluğunu.. 
 
ye--- karı koca doktorların ,hayatı hep böyle..
mecburen, sıkılacağız biraz... 
 
tu--- zorunlu hizmet süreniz ,ne kadar.. 
ye---- bir yılımız var.. tuna ve sanırım bülent başka, bir yere... 
büyük ihtimalle de, İstanbula.. atanacak..
biz bir süre daha .. ayrı kalacağız,belki de evlenmemek en
doğrusu olacak.. kafalarımız karışık yani.. 
 
tu---- hadi yaa.. tuh.. 
ye--- mesleki ilerlemesi için.. iyi de... neyse.. daha kesin değil..
ir---- hayırlısı olsun.. yelizciğim.. bir isteğin var mı bizden.. 
 
ye--- yok hayatım.. sağolun.. sormanız yeter..
ir---- biz kalkalım.. sen de.. dinlen.. yarın evdeysen bize gelsene kahvaltıya... 
 
ye--- nerdee.. bir arkadaşın çocuğu rahatsızlanmış.. onun yerine bakacağım.. 
tu--- kolay gelsin.. sana.. iremin arabasını alabilirsin.. gitmek için... 
 
ye---- sağol tuna.. servisle gidiyorum.. gidene kadar.. onbeş dakika daha uyuyorum.. 
 
*****
 
aşağıya indiğimizde.. 
ir--- yazık ya.. kıza.. 
tu--- evet de.. seçimleri bu yönde..daha okurken,bülente sormuştum.. nasıl dayanıyorsun diye..
hayat kurtarmanın verdiği ,tatmin duygusu.. öyle muhteşem ki.. .. çekilenlere, değiyor demişti.. 
ir---herhalde.. öyledir.. yoksa dayanılır mı.. 
 
****
 
eve geldiğimizde.. 
 ayaklarımı yıkayıp.. pijamamı giydim.. 
ir---- tunaa neredesinn.. ben yattıım.. 
tu---- süt içmeden olmaaz.. 
 
duyunca ,mutfağa gittim..cezvede ısıttığı sütü .. ocaktan aldım.. 
 
ir---- canıım.. sağol da.. ben sıcak süt içemem.. bunu sen iç.. ben soğuk alayım.. 
 
tu---- ben ve süt.. çok alakasız..iki kelime.. 
ir---- (güldüm.. ) sana ,sütün gerekliliği hakkında birşey söylemem ,lüzumsuz olur..biliyorsun ,iç.. 
 
içtim sütümü.. 
tuna içene kadar da bekledim.. söylene söylene bitirdi... 
yattık sonra da... 
 
****
 
ertesi gün.. 
 
kahvaltı yaptıktan sonra... tuna cengiz abisini aradı.. 
laf arasında da.. evi görebilirmiyiz.. fiyatı nedir diye sordu.. 
 
cengiz beyin söylediği rakam.. çok fazla.. geliyorum, tabi görebilirsin demiş.. 
giyinip.. annem için yaptıklarımı.. aldık... 
bizim kiralık evin anahtarını da ,koydum cebime.. gerekirse vereceğim anneme.. 
 
 
babam açtı kapıyı..elimiz kolumuz dolu görünce..
 
ah--- hoşgeldiniz,bunlarda ne.. 
ir---- annem  bana yaparken.. bu ne diyor musun.. 
ah---- yoo... 
ir---- hıh işte..şimdi de deme... annem çok yoruldu.. ben yaptım ikramını.. 
misafiriniz gelecekmiş ya
 
tu---- bu sefer ,irem haklı ahmet abi.. 
 
ben elimdekileri.. mutfağa bırakıp.. tunanın getirdiğini aldım.. 
ir---- annem nerede baba.. 
 
ah---- saadete götürdüm..
ir---- neee.. annem nasıl gitti ,pes vallahi.. 
 
ah---- kardeş kızım.. kinlenmek olmaz..yiğeni evlendi.. hediyesini götürdü..
doğru yada yanlış olan oldu..  ya girsenize içeri.. kapıda konuşuyoruz... 
 
ir---- girmeyelim baba.. 
 
tu--- abi, ev bakacağız.. sende tanırsın cengiz abiyi.. bulvardaki,inşaatı bitmiş.... bizi bekliyor... 
 
ah--- tanırım tabi, cengizi... selam söyleyin.. hayırlısı olsun.. bende, lütfüler gelir diye geldim.. 
 bir saat sonra ,nermini almaya gideceğim...
 
ir---- sağol ,söyleriz de.. ben hala annemi anlayamıyorum... 
mesela ,ben bir daha gitmeyi hiç düşünmüyorum teyzeme... 
her neyse.. eğer lütfü abiler,ev sorarsa
tunanın.. 
 
tu---- ne diyorsun ,irem.. 
ir---- (gülümsedim..) pardon.. bizim kiralık evin anahtarını getirdim.. sorarlarsa gösterirsiniz diye..
 
anahtarı verdim babama... öptüm yanağını da... 
 
ah--- iyi düşünmüşsünüz de.. kira olarak ne istiyorsunuz.. 
tu---- abi, bizi karıştırmadan.. rayiçe göre bir fiyat söyle.. bir tanıdığın  de.. beğenirlerse.. banka
numarasını verir irem.... biliyorsun değil mi,yerini.. hani eşyalı demiştim...
 
ah--- biliyorum ,peki.. gösteririm.. sorarlarsa..
tu---- hoşçakal abi.. 
ah--- güle güle... 
ir---- neşe ablaya selam söyle babacığım..
ah--- as.
*******
 
 
ayyy.. ev şahanee.. bayıldımm.. içim ısındı..
 ikinci katı gezdiriyor bize.. buranın planı farklıymış..
cengiz bey ve tuna konuşuyorlar ,ben bilmem kaçıncı kez dolaşıyorum evi... 
 
 
ferah.. köşe daire.. iki taraftan da ,yol görülüyor.. geniş balkonlardan..
park yeri,asansörü.. kaloriferi.. ahşap panjurları.. var..
yerler ahşap parke.. ve mermer kaplı... 
banyoda ağırlıklı renk.. yeşil.. 
 
aynalarla zenginleştirilmiş.. klozet lavabo.. küvet..
 gayet zarif... 
şofben de,takılmış..
 
mutfak desen.. spot ışıklarla ,siyah mermerden tezgahı..kiraz rengi dolapları daha bir albenili.. 
bütün beyaz eşyalar yerleştirilmiş.. armatürler  çok kaliteli.. 
su ve elektirik de bağlanmış.. 
 
 
yatak odasının içinde, birde geniş dolaplı..giyinme bölümünü görünce.. 
tamam dedim.. pazarlık yapma zamanı.
geldim ,tunanın yanına... cengiz beye bakarak.. 
 
ir---- cengiz bey.. eviniz çok güzel.. beğendim.. 
tunadan yardım almadan,burayı ben kendi birikimimle ..almak istiyorum..
tahmin edersiniz ki, bütçem kısıtlı.. 
sizin söylediğiniz rakam
belki,burası için uygundur.. ama beni aşıyor.. eğer ,makul bir fiyat söylerseniz.. 
anlaşabileceğimizi umuyorum.. 
 
ce--- sen,benimle çalışsana.. sattığın her ev için,komisyon alırsın.. 
evi de ,bedavaya getirmiş olursun.. böylece.. 
 
ir---- (gülümsedim..) teklif cazip de.. fiyat yüksek.. kaç ev satmam gerekiyor.. komisyon yüzdesi ne, mesela.. 
 
ce---- hah hah hah... güzell.. akıllı insanları severim.. büroma gidip ,konuşalım.. 
 


Hiç yorum yok: