Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

259.bölüm..


ben mutfakta.. 
harikalar yaratırken.. tuna da valizini hazırladı... sonra,ders notlarını okudu bana.. 
kısa özetler halinde.
 
sınavlar için ,çalıştık epeyce.. onu dinleyip, tekrar yaparken.. kek pişirdim,poaça  yaptım.. 
jöleli irmik tatlısını ..dolaba koyduğumda akşam olmuştu.. 
 
bulaşıklarımı yıkadım...birde çerkez tavuğu yaptım, bu arada... 
 ellerimi kurularken... 
sütlaç da,kıvamını bulmuştu... 
 
ir--- tunam.. yağmurda yürüyelim diyorum... senin için vitrinlere de bakarız hem... 
tu---- olur.. bunları götürecekmiyiz.. 
ir---- yarına kalsın..jöle bozulur yoksa.. sütlacı nasıl seversin.... 
 
tu---- kaşıkta... 
ikimizde güldük... 
 
ir---- of tunaa.. söyle hadi... ona göre koyacağım kaseye..
tu---- sen bilirsin..  sütlacı,çok sevdiğim söylenemez.. 
 
ir---- hiii,duymamış olayım.. mezeki sakızının kokusuuu.... şu bembeyaz görüntüü.. içindeki,
rende portakal kabuğunun aromasııı... pirincin damakta bıraktığı lezzet....
bayıltmayan şekeriyleee.. enfes olmuşş... 
birde fırınlayayım.. da.. o zaman gör sen... 
 
doldurduğum,toprak kaseleri fırın tepsisine yerleştirip... suyunu koydum..
yumurtasını çırparken... 
 
tu---- sen yerken de, yaparken de.. imrendiriyorsun insanı... kendin ve benim için tehditsin..yani..
bir kaşık versene.. 
ir---- doğru...yemeyi ve yedirmeyi çok severim. 
 
bir kaşık sütlacı yedirdim..tunaya.. 
tu--haklıymışsın... çok güzel olmuş...
 
sildim ağzını peçeteyle...
ir---- oyy...afiyet olsuunn.. yarasınn..
 
tu--- bir daha sütlaç yapma, sen..göbekli bir tuna istemiyorsan tabi.. 
 
ir--- he he he.. sen göbekli,ben göbekli...yuvarlanıp gideriz.. tunam.. 
 
tu---- düşünemiyorum bile.. şeyy.. iremm.. bir kaşık daha versene... 
ir---- hah hah hah... 
 
*********
 
akşam saat dokuz gibi... 
tunanın tuttuğu, şemsiyenin altında.. birbirimize sarılmış ... bulvarda yürürken.. 
aklımdan neler ,neler geçiyor..
 
tunaya  siyah bir takım elbise beğendik... mağaza da ,tam kapatıyormuş . paçasını duble
isteyince.. pazartesi  akşam..gönderecekler,eve... 
içine .. yakası ,manşetleri özel  iki de.. beyaz gömlek .. seçtim.. .neyse aldık..
 
dışarı çıktığımızda... 
ir---- hayırlı olsun..senin paran bitmiştir... gel, çay ısmarlayayım sana... 
tu---( gülerek..) sağol.. çok düşüncelisin.. ama sadece çay.. tamam mı.. 
 
ir---- ııııııııııı, ıııııııııııı... 
tu--- iremm..inanmıyorum sana..  
ir---- şakaydııı... 
 
****
 
mavi köşe pastanesinde...  cam kenarında oturup, 
yağmurda.. gelip geçen insanları..seyrederek...çayımızı içiyoruz.. ..
 
elimi yanağıma dayayıp... 
ir---- ahhh ah.. her yağmur yağdığında.. ne düşünüyorum biliyor musun..
 
o da ,elini çenesine dayadı..
tu---- hıımm.. beni ve o geceyi.. 
 
ir----( gözlerimi kısıp.. )kendini beğenmiş,sinir şey... bilmesene... 
 
tu---- (gülümseyerek..)  iltifat ediyorsun,şımarığım.. nasıl bilmem.. 
sırılsıklam ıslak , tutkulu ..utangaç ama o atleti giyecek kadar ,cesaretli iremi.. bilemedim desem,ona da kızarsın sen... 
 
ir----ay doğruu..
ağam.. dün gece eve gelebilecek ,halde olsaydın.. 
cesaretimin boyutlarını görecektin ama.. kaçırdın malesef... 
 
tu--- bu gece göster.. 
ir---- ııı... olmaz, bekleyeceksin .. 
tunamm, yalıda kalırsın dimi... 
 
tu--- herhalde yani... ama anahtarı bulamadım.. kasaya koymuştum.. yok,şimdi.. 
 
ir---- bizde kasa çookk.. başkasına koymuşsundur.. bekçide de, vardı nasılsa..
 
tu---- oraya kadar gittikten, sonra.. girerim canım.. 
ir---- davetiyelerinde ..yattaki parti için.. maskeli olmak şartı vardı.. bu eren abi.. ne alem ya... 
sen nasıl bir maske takacaksın ,acaba... 
 
tu---- takmam ben.. maske falan.. isterse almasın partisine... 
ir----- aaa, olur mu canım.. onun için gidiyorsun... amaa bak,maskeli hatunlardan uzak dur.. 
paralarım seni.. 
 
tu---- .. beni hangi hatuna bakarken gördün ki, uyarıyorsun... hatta tehdit ediyorsun... 
 
ir---- yok yook.. ne uyarma,ne tehdit.. direk yapacağımı söylüyorum... 
 
tu---- hadi  yaa.. o zaman şöyle söyleyim.. elin yetmeyecek,gözün görmeyecek.. 
bana güveneceksin ,çaresiz... ve hayatım insanın niyeti bozuk olursa.. 
her yerde ve şartta aldatır.. 
 yaşadıklarımızdan sonra ,benim seni aldatacağımı düşünüyorsan.. bir daha düşün derim..
 
ir----(mırıldandım..)tunamm..  kıskanırım seni beeenn.. kıskanırım kendimdeennn.. 
 
tu----( yaklaştı bana doğru...) benim kıskandığım ,kadar olamaz.. o senin arkandan gelen ..iki..
(.................) ne olduğunu biliyor musun.. 
 
ir---- (kaşlarımı çattım...) ne zaman, ne yaptın ki... yanımdaydın hep... 
tu--- işte onu diyorum ya... insan yeter ki,istesin... hıı, senden özür dilediler... 
 
ir---- bak.. ben diyorum ki... biz bir hastane açalım... 
ortodonti ve ortopedi servisleri.. full çalışır valla.. 
 
tu---- hah hah hah... iyi fikir.. bir de psikiyatri servisi olsun..
 (..................)  ruhsal dengelerini bozdum.. çokk korktular benden.. 
 
ir---- iyiii..  zayiat yok, yani... 
tu--- yok yok... elimi bile sürmedim.. 
ir---- ayy ,konudan içim daraldı.. eve gidelim,hadi... 
tu---- tamam.. 
 
dışarı çıktığımızda... yağmur çiseliyordu... 
ir---- açma şemsiyeyi.. tuna.. 
tu---- olur ama kendini kaptırıp .. zıplamak, koşturmak yok.. 
ir---- (gülümsedim...) nasıl biliyorsun istediğimi.. 
 
sarıldı omuzuma... bende, beline koydum kolumu...
 yürüyoruz.... 
tu--- benden,özür dile .. 
ir--- hııı.. dilerim canım.. acelesi mi var..
tu--- evet, var... dileee.. yok,hatunmuş.. yok paralarmış.. hiç olmayacak birşey için.. boşuna 
özür dileyeceksin şimdi... 
ir---- (kıkırdadım... ) tuna özür dilerim... ama yanına yaklaşanlara bakarsan ,var yaaa... 
 
tu---- suusss...lafını tamamlama...  bir daha özür dilersin.. çabuk, konuyu değiştir... 
 
önünden geçtiğimiz, yeni bitmiş lüks inşaatı gösterdim öylesine... 
 
ir---- hımm... şurası nasıl.. 

Hiç yorum yok: